Zwanger worden na miskraam in 2016/2

12-10-2016 09:33 2123 berichten
Vervolg van deel 1. Omdat TO gestopt is met schrijven en een tabel toch handig is.





Vanessakusje1987 ¤30-42 ¤ NOD 16 maart

tZonnetje ¤31-32 ¤ :

Maisnon ¤ ¤ NOD

Dorien_85 ¤ 31-32 ¤ :



Kancamagus , cheese-cake & saar , ik heb jullie uit de tabel gehaald ivm langere tijd niet meeschrijven. Voel je vrij om weer aan te sluiten



De zwangeren



Lilianw1988 ¤ 28-32 ¤¤ UD 22 juni

MissFields ¤ 30-35 ¤¤ UD 23 Juni

Mupje ¤ 30-32 ¤¤ UD 14 juli

Patsy84 ¤ 32 - 30 ¤ ¤ UD 31 juli

Lavendel_Madelief ¤32-36 ¤

Pistache91 ¤ 25-27 ¤ UD 7 augustus

Mennes_ ¤ 26-27 ¤ UD 5 augustus ¤

Tamara_92 ¤24-25 ¤ UD 10 augustus

Cupcake1988 ¤ 28-28 ¤ UD 22 augustus

Kans ¤ 29-?? ¤ UD rond 25 oktober

Messe85 ¤31- 35 ¤ UD rond 30 oktober

kerstcadeautje ¤- ¤ UD rond 30 oktober

Fritzzzz ¤ 28-30 ¤ UD 10 dec

Phlee ¤27-29 ¤ UD 19 jan'18

Babbes ¤33- 32 ¤ :heart: :heart: UD 3 feb '18





Graag dikgedrukt aangeven als er wijzigingen moeten plaatsvinden.
anoniem_641ff34e34fa4 wijzigde dit bericht op 22-06-2017 14:00
8.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Messe: ooh dat wist ik niet van die zomer/winter verschillen! Wat grappig haha. Hier sinds vandaag echt veel slijm, loopt eruit. Ook net seks gehad en was erg nat daardoor, vind het niet erg maar was wel anders dan normaal. Uit voorzorg maar elke dag of om de dag seks de komende dagen. Ik denk ook dat mijn eisprong vrijdag of zaterdag komt. Voorheen teste ik rond 11 uur en werkte super goed maar deze week gaat dat vanwege werk helaas niet. Test jij op je werk? Ik durf het niet te doen op m'n werk want kan niet heel discreet een test uit mijn tas pakken en meenemen naar het toilet (kantoortuin).



Tamara klinkt hoopvol en spannend zeg! Dat optimisme herken ik wel. We gaan al snel uit van het goede en dan als het niet raak is dan is het een enorme teleurstelling, dat heb ik ook wel heel erg nu.
Alle reacties Link kopieren
MissFields bij mij 100% verschil de eerste en laatste x. Dus dat hoeft niets te zeggen!



Irritant he cupcake. Kan je de testen niet bewaren en mee terug voor n nieuw doosje? Ik heb soms ook wel zon productiefout ding er tussen zitten.

Staan de strepen ineens helemaal links (bijna niet te zien) of schuin. Maar ja wat wil je voor dat geld.

Dan maar scheef kijken en... altijd zorgen voor reserves.
Alle reacties Link kopieren
En cupcake je had mij moeten zien 8 mnd lang! Testen in m'n tas, bukken onder mijn bureau dan testen in m'n schoen/sok onder m'n broek proppen, naar t toilet, hele circus weet terug en dan 100x in de tas kijken hoe t met de strepen gesteld was.

Nooit heeft iemand iets gezien.
Alle reacties Link kopieren
Vanessa! Ben nogal visueel ingesteld, hilarisch!



Ik heb eigenlijk hetzelfde als jou cupcake, door werk ook lastig overdag testen dus als ik thuiskom van mijn werk meteen. De extra gevoelige van sensitest werken bij mij heel goed omdat je altijd een streepje hebt en je daardoor heel goed ziet wanneer deze donkerder wordt, bij mij zo'n 2 a 3 dagen donkerder waarvan dan de middelste het donkerste zeg maar.. ik heb vorige week woe/do positieve test gehad dus denk do loop vd dag eisprong, super spannend weer!! Voel van alles maarja zegt niks....
Alle reacties Link kopieren
En Tamara wat goed dat je je nog in hebt kunnen houden met testen, weet niet of mij dat gaat lukken hoor tot nod
Alle reacties Link kopieren
Zit 4 dagen voor nod, dus de kans op een negatieve test is best groot.. zit wel echt hele tijd te denken wanneer ik wil gaan testen, donderdag, vrijdag of toch zaterdag??
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb niet al jullie berichten gelezen maar wel een hoop en zie allerlei verhalen over miskramen????

Ik zal me even voorstellen,

Ik ben een mama van een dochtertje van net 1 jaar. Ik ben in 2014 na een maand proberen meteen spontaan zwanger geraakt. Na de bevalling wist ik al heel snel dat ik voor een 2e kindje wilde gaan en was ook meteen zwanger. Ik heb een korte cyclus van 24 dagen dus wist al bij 3,5 week dat ik zwanger was. Helaas ging dit met 5 weken mis en wat heb ik me ellendig gevoeld. Ik had zoveel bloedverlies dat ik ben opgenomen geworden in het ziekenhuis. De dag erna mocht ik gelukkig naar huis en was er geen reden waarom ik zoveel bloedverlies had gehad die eerste dag. Ik heb hier heel veel liefdesverdriet van gehad maar was ook snel weer positief. Alleen elke maand is het een grote teleurstelling en ben ik er veel meer mee bezig als dat ik eigenlijk zou willen. Ik ben nu alweer 6 cyclussen verder en moet morgen gaan menstrueren en ik ben niet zwanger dus dat gaat zeker gebeuren. Wel heb ik afgelopen week een echo laten maken van mijn baarmoeder of deze schoon is en hebben ze testen gedaan om te kijken of ik geen infecties heb. Hier krijg ik 2 nov de uitslag van. Veel mensen in mijn omgeving weten dat ik een miskraam heb gehad maar vragen er niet meer naar nu. Dit wil ik ook niet want vind het een lastig onderwerp om zo over te praten. Ik zou het wel fijn vinden om hier af en toe mijn hart te luchten en met jullie ervaringen te delen????

Liefs van mij
Alle reacties Link kopieren
Vanessa: hahaha ik zie het ook al helemaal voor me! Ik denk dat het voor mij niet gaat lukken. Proberen het even op deze hele verwarrende manier. Als het niet lukt ga ik volgende maand beter mijn best doen en misschien die testen van sensitest gebruiken wat mupje zegt.



Gister in ieder geval veel rekbaar slijm gehad en nu nog steeds een 'pijnlijke' baarmoeder. Weet niet of iemand dat herkent? Voelt echt als toen de gynaecoloog ging voelen of m'n baarmoedermond al gesloten was. Hele baarmoeder doet zeer lijkt het wel.. herkennen jullie dat van de eerste cyclus na de miskraam?
Alle reacties Link kopieren
Ekennas: welkom! Al is het inderdaad deze omstandigheden natuurlijk nooit leuk maar natuurlijk ben je welkom om mee te praten! Wat vervelend dat je ziek erg gebloemd hebt! Ik heb dat gelukkig niet gehad (ben volgens mij echt een uitzondering). Hopelijk krijg je op 2 november goed nieuws en kunnen jullie weer verder!
Alle reacties Link kopieren
Ekennas: welkom! Al is het inderdaad deze omstandigheden natuurlijk nooit leuk maar natuurlijk ben je welkom om mee te praten! Wat vervelend dat je ziek erg gebloemd hebt! Ik heb dat gelukkig niet gehad (ben volgens mij echt een uitzondering). Hopelijk krijg je op 2 november goed nieuws en kunnen jullie weer verder!
Ekannas welkom , natuurlijk mag je hier je hart luchten



Vanessa , haha ook ik denk in plaatjes hier en zie het al helemaal voor me



Tamara oo spannend zeg!! Ik duim voor je!!





Ik zet mijn leeftijd naar 26 en zal vandaag niet zo heel actief zijn ivm mijn verjaardag
Alle reacties Link kopieren
Heeey Gefeliciteerd Mennes!!!
Ekannas, welkom. omdat je zo'n nare ervaring gehad hebt.

MissFields, wat moet jij in de piepzak zitten en dan is je vriend ook nog eens afwezig.

Tamara, sterkte met wachten.

Mennes, fijne verjaardag!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Mennes!!



Ekennas, welkom. Uiteraard mag je hier je hart luchten. Hoop op snel positief nieuws voor je en ben benieuwd naar de uitslag vd echo. Misschien gekke vraag maar waarom heb je niet meteen de uitslag gekregen tijdens de echo? Dat kreeg ik nl wel elke keer of heb je een speciaal onderzoek gehad?



Tamara, spannend komende dagen! Hou ons op de hoogte!



Cupcake, enige wat ik me nog herinner van 1e menstruatie na de mk is dat deze veel heftiger was dan normaal, ook met meer krampen enzo maar jij zit nu als het goed is rond je eisprong en dat weet ik eerlijk gezegd niet meer.. hopelijk zijn het allemaal positieve symptomen :-D
Alle reacties Link kopieren
Ohh en MissFields, hoe gaat het met je? Sowieso dikke
Alle reacties Link kopieren
Ja net stiekem op m'n werk een test gedaan om half 10. Toen had ik 1,5 uur niet gedronken maar ik kan heel lastig zeggen of hij oploopt of niet omdat mijn test van gister mislukt is. Ik doe er vanavond gewoon nog maar een.. vriend wordt er nu wel een beetje gek van met m'n getest mja je weet net helemaal niets zo na een mk. Streepje is in ieder geval goed zichtbaar maar nog geen knaller maar ik heb nog hoop .
Alle reacties Link kopieren
Welkom @ennekas! Wat jammer dat je zoveel geduld moet hebben. Gelukkig heb je al n kleintje die je hopelijk wat afleidt ;)



@missfields snap dat je gespannen bebt. Mijn vk zei na mk dat ik snel moest bellen zodat ze eerder controles kunnen doen dus miss ff de VK bellen?



Ben even wat minder actief, merk dat ik t even heel fijn vind niet teveel met symptomen etc bezig te zijn...anders worden het wel hele lange wachtweken. Ik weet eind volgende wk hopelijk meer of ik ongesteld wordt of niet. Denk eigenlijk niet dat het raak was deze mnd want maar 1x sex tijden's vruchtbare dgn maar ben allang blij als ik dadelijk weer normaal ongesteld wordt en cyclus weer klopt ;)

En tussen vriend en mij gaat het nu zo goed dat ik er wel in geloof dat een komende mndn raak zal zijn... hoop iig dat het v mei zal zijn want dat was mijn uitgerekende maand ;)



Zag ook in dageboek v mijn vorige zw dat ik pas na ongeveer 1 wk na bevruchting symptomen begon te voelen. Nu voel ik ook weinig anders dan anders en probeer toch gewoon weer rustig mijn eigen leven te leiden &niet te veel met mk bezig te zijn.. Dat werkt v mij beste om die wacht weken door te komen ;)
Alle reacties Link kopieren
He lieve mensen, heel erg dank voor jullie lieve berichtjes! Zowel de knuffels als de verhalen over symptomen deden mij veel goed. Ik heb mijn vriend inmiddels toch maar verteld dat ik zo pieker, en hij was gelukkig heel lief en begripvol. Maar jullie steun en ervaring is nu echt een hele grote troost voor me dus dank dank dank!



Ik ben iets minder gestrest omdat ik nog geen bloedspatje heb gezien (controleer nu elke ochtend en avond, door aan de binnenkant te voelen). Vorige keer had ik alleen wat roze op het wc-papier, maar toen ik de binnenkant checkte leek het daar wel een abattoir haha. Dat is gelukkig nu niet aan de hand, dus ik probeer echt positief te blijven!



Boobs zijn met vlagen wat gevoeliger en met vlagen helemaal normaal, dus die stress blijft wel helaas. Aftellen tot mijn vriend weer in het land is, dan gaan we samen de tweede test doen (er staat dan een fles non-alcoholische bubbels klaar voor goed nieuws, en een fles wijn + peuken bij slecht nieuws ) Hoe dan ook bel ik daarna ook even de VK, om een afspraak te maken. Want die eerste test was gewoon megapositief dus ik wil sowieso even op controle.



Tamara en Cupcake wat is het spannend bij jullie.... Tamara, ik zou proberen te wachten tot het weekend, dan heb je even rustig de tijd ervoor en kun je daarna de uitslag vieren of verwerken....

Mupje welke symptomen heb je?? Zenuwslopend hoor.... Ben benieuwd! Nog iets meer dan een weekje en dan mag je testen!

Mennes GEFELICITEERD Feestje vanavond? Heb je al een tactiek om drankjes af te weren? Enneh, als je weer op het topic komt... Wil je dan op hoop van zegen toch maar een in de tabel zetten voor mij? Wie weet is het de goden verzoeken, maar ik probeer mijn doem-denken in te tomen en gewoon een beetje goede hoop te hebben!

Hee Zonnetje, wat fijn dat je het weer zo gezellig hebt met je vriend. Sowieso leuk, maar ook nog eens handig. En mei duurt nog héél lang (eerst die lange donkere winter nog door) dus nog heel veel kans!



Werk ze vandaag ladies!
Alle reacties Link kopieren
Haha cupcake! Ben benieuwd vanavond of de test dan nog donkerder is..



Zonnetje, ik begrijp je hoor, die wachtweken zijn vreselijk! Ik had me ook voorgenomen om er gewoon niet mee bezig te zijn maar lukt me tot nu toe niet echt gewoon doen wat goed voelt en gelukkig duurt mei nog lang! Bij mij komt januari voorzichtig al in zicht.. Hoop toch ook wel voor die tijd goed nieuws te hebben... we houden hoop en blijven positief :-) Ik duim in ieder geval ook voor jou voor goed nieuws volgende week!



MissFields, fijn dat je je alweer ietsjes beter voelt en heel erg fijn dat er geen bloed is! Hopelijk blijft dit zo en zie je over een paar weken je prachtige kindje op de echo
Alle reacties Link kopieren
Ohja MissFields, mijn symptomen zijn tot nu een klein beetje gevoelige borsten maar vooral heel veel gekke steekjes rondom baarmoeder.. paar dagen geleden wat menstruatieachtige krampen maar die zijn nu weer weg.. Verder eigenlijk nog niks, vorige keer had al snel puistjes in mn gezicht dus ben benieuwd of die nog komen.. al zegt dat ook niks natuurlijk haha
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als goed plan@missfields!!

Duim echt heel hard voor je en wat jammer dat nu net je vriend er niet is zeg...

Er is nog niks om druk over te maken

En bedenk: in 90%vd gevallen is er wel n gezond kindje!

Dat is mijn mantra ;)
Alle reacties Link kopieren
Sorry ff dip hier. Net weer een zwangerschapsaankondiging ik merk dat ik daar echt niet zo goed tegenkan. In mei uitgerekend, ik zou in januari uitgerekend zijn.. Ik gun het ze echt hoor, maar mezelf ook zo erg. Ben eigenlijk helemaal niet jaloers aangelegd maar toch steekt t wel even op een bepaalde manier...



Zo fijn om hier even hart te luchten...!
Alle reacties Link kopieren
Mupje heel herkenbaar hoor! Hier ook niet jaloers aangelegd normaal maar nu als ik het lees grr. Dan denk ik van pff ik was ook zwanger, jullie moesten eens weten. Mja uiteindelijk raken wij ook wel weer zwanger allemaal ik heb er volle vertrouwen in!
Herkenbaar Mupje!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik lees sinds vanochtend een beetje met jullie mee en denk dat ik er aan toe ben om mijn verhaal te doen als jullie dat goed vinden..



Morgen zou ik precies 10 weken zwanger zijn van ons 1e kindje ( na onze 1e poging!) maar helaas heb ik gisteren in vrij korte tijd heel veel bloed en stolsels verloren en dus een miskraam gehad.

Het gekke is dat ik vanaf het moment dat ik zwanger was geen enkel moment op een roze wolk heb gezeten en heel terughoudend was. Ook heb ik al jaren het gevoel dat ik wel eens problemen zou kunnen krijgen met zwanger worden/zijn/blijven.. Heb een zeer onregelmatige en soms ontbrekende cyclus. Gek genoeg was het toch in 1x raak...

Had met 6+6 al een echo omdat de termijn onduidelijk was gezien mijn onregelmatige cyclus en zelfs toen daar het hartje zichtbaar was dacht ik niks.. geen emoties, gewoon vlak. Terwijl een kindje zooooo gewenst is!!!!!

Verder heb ik alleen in week 6-7 klachten gehad ( misselijk, moe, etc) en vanaf week 7,5 helemaal klachtenvrij. Ik had toen al zoiets van.. er klopt iets niet. Had het ook nog niet verteld aan mensen, ook omdat ik mij zo voelde.. De verloskundige zei tijdens de intake met 8 weken dat als er al hart actie te zien was de kans heeeel klein was dat het mis zou gaan. Toch bleef ik dat unheimlich gevoel houden. Had ook nog niks gekocht... Ondanks dat ik bijna de 10 weken aan zou tikken en meer in de "veilige zone" zou komen.

Mede daarom kwam gisteren toch best hard aan. Heb de hele nacht nog stolsels verloren. Geen idee of het vruchtje daadwerkelijk al weg is, durf en wil niet kijken wat ik verlies. Hoewel ik het wel deels voel.

Vandaag nog matig bloedverlies en af en toe een huilbui. Vooral mijn vriend is heel verdrietig want het overviel hem echt gisternacht..'



Ik had vanmiddag heel erg het gevoel: " positief denken, hiervan herstellen en op naar de volgende ronde", maar nu de avond valt merk ik dat ik best verdrietig ben en toch aan iemand mijn verhaal kwijt wil.. vandaar. Ik ben ook zo bezorgd over de toekomst: ik ben zo bang dat het nooit gaat lukken juist omdat ik deze keer echt zo dichtbij mijn gevoel zat... lo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven