Sylvana Simons bij DENK - deel II

05-06-2016 11:51 3050 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.



Wat vinden 'we' daarvan?



Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
Ja zieltjes winnen voor 2017
Tsja, terwijl de kamer geschokt reageert op de bedreigingen van Erdogan aanhangers, had DENK geen commentaar.



Ondertussen komen ze met een met vijf puntenplan om meer bewustwording te cree?ren over Srebrenica...
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 20 juli 2016 @ 10:46:

Tsja, terwijl de kamer geschokt reageert op de bedreigingen van Erdogan aanhangers, had DENK geen commentaar.



Ondertussen komen ze met een met vijf puntenplan om meer bewustwording te cree?ren over Srebrenica...
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 20 juli 2016 @ 10:09:

Wat is het stil bij DENK hè, je zou toch denken dat ze heden ten dagen wel wat te vertellen zouden hebben? Reces toch?
quote:tvandattum schreef op 20 juli 2016 @ 16:26:

[...]





Reces toch?



Het is niet alleen reces voor DENK toch? Andere kamerleden hebben zich wel uitgesproken.

Bovendien is reces niet enkel vakantie.
Denk is pro Erdo dan weet je het wel
Alle reacties Link kopieren
De Telegraaf

4 uur geleden



Sylvana: Derksen verdient discriminatiecursus



Voetbalexpert Johan Derksen verdient een discriminatiecursus, zodat hij wordt geconfronteerd met zijn eigen discriminerende gedrag. Dat schrijft Sylvana Simons van de beweging DENK in een open brief aan hem.



"Via via bereikte mij het nieuws dat je gisteravond weer uitgebreid je gecultiveerde racisme en seksisme hebt laten gelden aan tafel met je collega's", zegt ze in de brief.



Ze reageert daarmee op uitspraken die Derksen maandag deed in het programma Voetbal Inside. Daar ging het over de beslissing van RTL om Zwarte Piet te vervangen door de Schoorsteen Piet. Derksen sprak over "dat hysterische juffrouwtje Simons dat nu zo trots als een aapje door het land rent''.



Niet doelbewust



Toen presentator Wilfred Genee hem wilde corrigeren door te zeggen dat Derksen "zo trots als een pauw'' bedoelde, zei Derksen "ze lijkt helemaal niet op een pauw''. Derksen zelf liet dinsdag aan het AD weten dat hij Simons niet doelbewust heeft willen kwetsen: "Ik haalde op ongelukkige wijze verschillende spreekwoorden door elkaar".



De politica reageert in de brief ook op het besluit van RTL. "Hoe eervol ik het ook vind om van jou, juist als vrouw en zwart, zoveel krediet te krijgen voor zo'n belangrijke koerswijziging van een groot mediabedrijf, gebiedt de waarheid mij bescheidenheid te betrachten en je te wijzen op zovele anderen die wat mij betreft veel meer eer verdienen."



Koffie



Simons, uitgesproken tegenstander van Zwarte Piet, stelt voor dat Derksen de Educatieve Maatregel Discriminatie ondergaat, uit het verkiezingsprogramma van DENK. "In contact met de mensen die jij doorgaans als 'apen' kwalificeert, zul je zien en beleven wat je nou eigenlijk zegt en welk effect dat heeft'', aldus Simons.



Daarnaast nodigt ze Derksen uit om een keer met haar en haar partij mee te lopen. "Zodat je met eigen ogen kunt zien hoe 'eng' we nou eigenlijk zijn. Je bent van harte welkom. En omdat jij het bent, zal ik dan bij wijze van toenadering en uitzondering als een braaf meisje, zwart ook nog, koffie voor je halen. Hoewel ik denk dat je liever een sigaar hebt. Geen probleem. Gaan we regelen."



Ze lijkt helemaal niet op een pauw
LOEP ME MAAR aub.
Ik heb het filmpje gezien en er gewoon erg om moeten lachen,ze hebben toch gelijk ze lijkt toch ook niet op een pauw of wel soms.
Een discriminatie cursus?!

Hij moet leren beter/meer te discrimineren, zoiets?
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 25 oktober 2016 @ 23:16:

Een discriminatie cursus?!

Hij moet leren beter/meer te discrimineren, zoiets?Inderdaad vaag. In een bloemschikcursus word geleerd om te bloemschikken, maar ik wist niet dat er cursus bestaat "leer discrimineren".



Hij moet zo'n discriminatiecursus gaan volgen zodat hij word geconfronteerd met zijn eigen gedrag.Dus krijgt hij discrimineren geleerd?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 25 oktober 2016 @ 21:51:

De Telegraaf

4 uur geleden



Sylvana: Derksen verdient discriminatiecursus



Voetbalexpert Johan Derksen verdient een discriminatiecursus, zodat hij wordt geconfronteerd met zijn eigen discriminerende gedrag. Dat schrijft Sylvana Simons van de beweging DENK in een open brief aan hem.



"Via via bereikte mij het nieuws dat je gisteravond weer uitgebreid je gecultiveerde racisme en seksisme hebt laten gelden aan tafel met je collega's", zegt ze in de brief.



Ze reageert daarmee op uitspraken die Derksen maandag deed in het programma Voetbal Inside. Daar ging het over de beslissing van RTL om Zwarte Piet te vervangen door de Schoorsteen Piet. Derksen sprak over "dat hysterische juffrouwtje Simons dat nu zo trots als een aapje door het land rent''.



Niet doelbewust



Toen presentator Wilfred Genee hem wilde corrigeren door te zeggen dat Derksen "zo trots als een pauw'' bedoelde, zei Derksen "ze lijkt helemaal niet op een pauw''. Derksen zelf liet dinsdag aan het AD weten dat hij Simons niet doelbewust heeft willen kwetsen: "Ik haalde op ongelukkige wijze verschillende spreekwoorden door elkaar".



De politica reageert in de brief ook op het besluit van RTL. "Hoe eervol ik het ook vind om van jou, juist als vrouw en zwart, zoveel krediet te krijgen voor zo'n belangrijke koerswijziging van een groot mediabedrijf, gebiedt de waarheid mij bescheidenheid te betrachten en je te wijzen op zovele anderen die wat mij betreft veel meer eer verdienen."



Koffie



Simons, uitgesproken tegenstander van Zwarte Piet, stelt voor dat Derksen de Educatieve Maatregel Discriminatie ondergaat, uit het verkiezingsprogramma van DENK. "In contact met de mensen die jij doorgaans als 'apen' kwalificeert, zul je zien en beleven wat je nou eigenlijk zegt en welk effect dat heeft'', aldus Simons.



Daarnaast nodigt ze Derksen uit om een keer met haar en haar partij mee te lopen. "Zodat je met eigen ogen kunt zien hoe 'eng' we nou eigenlijk zijn. Je bent van harte welkom. En omdat jij het bent, zal ik dan bij wijze van toenadering en uitzondering als een braaf meisje, zwart ook nog, koffie voor je halen. Hoewel ik denk dat je liever een sigaar hebt. Geen probleem. Gaan we regelen."



Ze lijkt helemaal niet op een pauw De politica ??? voor jou
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:missie_m schreef op 25 oktober 2016 @ 23:22:

[...]





Inderdaad vaag. Wist niet dat er cursussen bestaan "hoe discrimineer ik".



Hij moet zo'n discriminatiecursus gaan volgen zodat hij word geconfronteerd met zijn eigen gedrag.Dus krijgt hij discrimineren geleerd? Ik wens hier geen hersencel aan te verspillen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 25 oktober 2016 @ 23:23:

[...]





De politica ??? voor jou Ze wil Derksen uitnodigen om met haar en haar partij mee te lopen??? En wil ze ook nog een kop koffie voor hem halen, zwart. Hoe denigrerend gezegd van Sylvana.



Thanks
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 25 oktober 2016 @ 21:51:





Daarnaast nodigt ze Derksen uit om een keer met haar en haar partij mee te lopen. "Zodat je met eigen ogen kunt zien hoe 'eng' we nou eigenlijk zijn. Je bent van harte welkom. En omdat jij het bent, zal ik dan bij wijze van toenadering en uitzondering als een braaf meisje, zwart ook nog, koffie voor je halen. Hoewel ik denk dat je liever een sigaar hebt. Geen probleem. Gaan we regelen."

Pppfff als er iemand digererend over haar praat is zij het zelf wel. Als je je zo in je slachtofferschap wentelt ben je inderdaad wel behoorlijk eng. Op deze manier communiceren verbind naar mijn idee ook niet bepaald wat wel bijzonder stom is voor een partij die dat als belangrijkste boodschap zegt te hebben. Maar ik hoop dat hij een keer gaat en dat ze er een real life soap van maken.



En misschien ligt het aan mijn omgeving maar "zo trots als een aap (al dan niet met zeven lullen)" is hier een normale uitdrukking. Apetrots is ook gewoon een Nederlands woord trouwens.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zeker een fan van Sylvana Simons. Die zijn er natuurlijk ook. Ik vind DENK als politieke partij mede daarom een goed initiatief en hoop dat veel mensen in het stemhokje aan hen zullen denken. Zelf weet ik niet of ik deze partij een stem ga geven, maar ik wens hun wel veel succes toe.

Kleine partijen die slecht functioneren, worden vanzelf door de kiezer afgestraft en verdwijnen van het Haagse toneel. Kleine partijen die een waardevolle functie vervullen, mogen blijven en krijgen de gelegenheid te groeien.

Andere partijen keuren klakkeloos wetten goed voor onder andere: Nul-uren contracten, min-max contracten,ontslagrecht en een opt-out systeem voor donorregistratie.

Misschien denken ze dat de gemiddelde burger altijd nog achteraf kan klagen op fora zoals deze.

DENK zet aan het denken. Nu jij nog!
Goedzo, ben je nou serieus? Ik hoop van harte dat je sarcastisch bent.



DENK zet inderdaad aan het denken: over hoe het allemaal niet moet. En hoe weinig geintegreerd een aantal medelanders zijn. En hoe racisme aangepraat wordt.
quote:goedzo schreef op 26 oktober 2016 @ 11:11:

Ik ben zeker een fan van Sylvana Simons. Die zijn er natuurlijk ook. Ik vind DENK als politieke partij mede daarom een goed initiatief en hoop dat veel mensen in het stemhokje aan hen zullen denken. Zelf weet ik niet of ik deze partij een stem ga geven, maar ik wens hun wel veel succes toe.

Kleine partijen die slecht functioneren, worden vanzelf door de kiezer afgestraft en verdwijnen van het Haagse toneel. Kleine partijen die een waardevolle functie vervullen, mogen blijven en krijgen de gelegenheid te groeien.

Andere partijen keuren klakkeloos wetten goed voor onder andere: Nul-uren contracten, min-max contracten,ontslagrecht en een opt-out systeem voor donorregistratie.

Misschien denken ze dat de gemiddelde burger altijd nog achteraf kan klagen op fora zoals deze.

DENK zet aan het denken. Nu jij nog!



Dus je bent fan van SS en daarom is de partij DENK een goed initiatief. Wat een vreemde redenering.



Verder vind ik dat iedereen een partij mag oprichten, het is altijd beter om open en bloot te laten zien wat voor idiote ideeën er in NL rondwaren. Wel ben ik voor ophoging van kiesdrempel en tegen het zeteljatten wat de twee leden van DENK hebben gedaan, zo ondemocratisch als de pest en een zeer dubieuze start van hun politieke partij.



Hoe lang geven we SS eigenlijk bij DENK?
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 26 oktober 2016 @ 12:00:

[...]





Dus je bent fan van SS en daarom is de partij DENK een goed initiatief. Wat een vreemde redenering.



Verder vind ik dat iedereen een partij mag oprichten, het is altijd beter om open en bloot te laten zien wat voor idiote ideeën er in NL rondwaren. Wel ben ik voor ophoging van kiesdrempel en tegen het zeteljatten wat de twee leden van DENK hebben gedaan, zo ondemocratisch als de pest en een zeer dubieuze start van hun politieke partij.



Hoe lang geven we SS eigenlijk bij DENK?Afhankelijk van of ze een echte rol krijgt van het olijke tweetal denk ik. Tot nu toe mocht ze er voor de variatie bij zitten zonder inhoudelijke bijdragen te leveren. Misschien verandert dat als ze echt campagne gaan voeren straks. Als ze dan ook alleen maar mag komen knikken en multiculti mag zitten zijn voor de partij dan denk ik dat ze afhaakt. Hoewel dat wel enorm gezichtsverlies zou zijn natuurlijk, weer iets waar ze niet succesvol in is ondanks haar grote mond dus dat kan ook een reden zijn om te blijven. Deze "carrière move" heeft er denk ik wel voor gezocht dat ze het (voorlopig) op tv wel kan vergeten dus wat moet ze anders. Ik heb er eigenlijk wel zin om ze bezig te zien.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 26 oktober 2016 @ 12:00:

[...]





Dus je bent fan van SS en daarom is de partij DENK een goed initiatief. Wat een vreemde redenering.



Verder vind ik dat iedereen een partij mag oprichten, het is altijd beter om open en bloot te laten zien wat voor idiote ideeën er in NL rondwaren. Wel ben ik voor ophoging van kiesdrempel en tegen het zeteljatten wat de twee leden van DENK hebben gedaan, zo ondemocratisch als de pest en een zeer dubieuze start van hun politieke partij.





Hoe lang geven we SS eigenlijk bij DENK?



Heel kort, die vrouw heeft politiek geen enkele achtergrond. Net zo goed als die 4e Denk- er

Wat moeten die gasten in de kamer, geld vangen??



Een klein poosje meedraaien en jaren teren op wachtgeld?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:goedzo schreef op 26 oktober 2016 @ 11:11:

Ik ben zeker een fan van Sylvana Simons. Die zijn er natuurlijk ook. Ik vind DENK als politieke partij mede daarom een goed initiatief en hoop dat veel mensen in het stemhokje aan hen zullen denken. Zelf weet ik niet of ik deze partij een stem ga geven, maar ik wens hun wel veel succes toe.

Kleine partijen die slecht functioneren, worden vanzelf door de kiezer afgestraft en verdwijnen van het Haagse toneel. Kleine partijen die een waardevolle functie vervullen, mogen blijven en krijgen de gelegenheid te groeien.

Andere partijen keuren klakkeloos wetten goed voor onder andere: Nul-uren contracten, min-max contracten,ontslagrecht en een opt-out systeem voor donorregistratie.

Misschien denken ze dat de gemiddelde burger altijd nog achteraf kan klagen op fora zoals deze.

DENK zet aan het denken. Nu jij nog!Een fan van silvana? Wat ben ik nu benieuwd zeg. Echt, WAAROM? Er klopt echt helemaal niets van deze vrouw..
Goedzo is wrs de lange arm van ome Erdo.

Zit braaf mee te lezen vanaf een pc in Ankara en moet nu wel reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 25 oktober 2016 @ 23:25:

[...]





Ik wens hier geen hersencel aan te verspillen... Gelijk heb je. Misschien moet Sylvana een cursus volgen 'verspilling hersencellen' zodat ze "geconfronteerd" word hoe erg ze aan die verspilling doen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 26 oktober 2016 @ 12:53:

[...]





Heel kort, die vrouw heeft politiek geen enkele achtergrond. Net zo goed als die 4e Denk- er

Wat moeten die gasten in de kamer, geld vangen??



Een klein poosje meedraaien en jaren teren op wachtgeld?Eerst de 'nobele' tafeldame uithangen bij DWDD en dan bij de laatste aflevering vóór de vakantie-stop tegen Mathijs zeggen 'nee Mathijs, ik ook joh", als Mathijs zegt "maar je bent toch gewoon een van ons".



https://youtu.be/uk59HvlDy6c Mattijs van Nieuwkerk DWDD trekt Sylvana Simons niet meer!
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Bron: De Telegraaf.



Johan Derksen is niet van plan om sorry te zeggen tegen Sylvana Simons, na de uitspraken die hij deed in het voetbalpraatprogramma Voetbal Inside.



Presentator Wilfred Genee wil woensdag in het programma Doordekken van de voetbalanalist weten of hij de verschillende spreekwoorden inmiddels uit elkaar kan houden. "Wij maken live-tv en bereiden niets voor", legt uit. "De onderwerpen die langskomen, komen allemaal onverwacht. Ik zocht naar het juiste spreekwoord en uiteindelijk heb ik er twee door elkaar gehusseld. En dan staat heel Nederland in brand. Dat wil zeggen, dan gaat mevrouw Simons meteen in de slachtofferrol."



De voormalige hoofdredacteur van tijdschrift Voetbal International reageerde maandagavond op het besluit van RTL om Zwarte Piet te vervangen voor een veegpiet en zei onder andere: "Het enige nadeel aan het besluit van RTL, vind ik, is dat dat hysterische juffrouwtje Simons nu zo trots als een aapje door het land rent."



Discriminatiecursus

Dit leidde tot veel commotie, maar Johan is zich van geen kwaad bewust en was verrast door alle hectiek die vervolgens ontstond. "Ik werd 's ochtends wakker gebeld door de afdeling voorlichting van RTL en toen heb ik gezegd: 'Ik heb twee spreekwoorden door elkaar gehaald, waar gaat dit over? Iedere kijker met normale, verstandelijke vermogens had natuurlijk door dat ik een spreekwoord ietwat verbasterde. Ik vond het flauw om dat tijdens de uitzending te herroepen, omdat ik ervan uitging dat de kijker het wel doorhad."



Sylvana liet dinsdag in een open brief weten dat ze vindt dat Johan een discriminatiecursus verdient, zodat hij met zijn eigen woorden kan worden geconfronteerd. "Als ik als Zwarte Piet mag, dan wil ik wel", laat Johan aan Wilfred weten. "Als veegpiet ga ik niet!"



Slachtofferrol

De oud-profvoetballer benadrukt dat hij niet van plan is om door het stof te gaan kruipen. "Sylvana kruipt in de slachtofferrol en ze wil gebruik maken van zo'n situatie. De mensen van DENK vinden het heerlijk. Dan kunnen ze weer stampij maken en ik word er niet goed van. Ik heb me er eigenlijk geen moment mee bezig gehouden, ik zit er ook helemaal niet mee. Voor de rest zal het me allemaal een zorg zijn en ik wacht alle stappen uit die richting vol vertrouwen af."
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 26 oktober 2016 @ 12:53:

Heel kort, die vrouw heeft politiek geen enkele achtergrond. Net zo goed als die 4e Denk- er

Wat moeten die gasten in de kamer, geld vangen??



Een klein poosje meedraaien en jaren teren op wachtgeld?

Sylvana Simons is gewoon beter dan Samira Bouchibti en zij is nog steeds actief in de politiek hoor!

Tweede kamerlid Wassenberg vangt zelfs geld voor het te laat komen bij de stemming over de orgaandonatie.

Er zijn zelfs mensen die geld vangen voor ideeën over stervenshulp bij een voltooid leven.

DENK kan een alternatief zijn voor dit soort dwaallichten in de politiek.

Veel mensen hebben nu eenmaal het verschil tussen oorzaak en gevolg minder door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven