Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo er af voor de Kerst

17-10-2016 12:29 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....





Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!



Succes allemaal!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
Alle reacties Link kopieren
He balen, sporten niet gelukt omdat mijn auto kapot is gegaan en ik geen vervoer had wanneer ik na het werk zou sporten. Morgen maar een poging doen.



Eetlijstje:



O: 2 crackers met slankie smeerkaas

T: 1 droge rijstewafel

L: bruin bolletje osseworst, 1 wrap met tonijn en tomaat plus kopje champignon soep

D: boerenkool met spekjes en een braadworstje

Toetje doe ik niet aan, eet zo nog een mandarijntje.



@kraaienpootje oh ja irritant is dat! Maak ik nu ook steeds mee! Erg lastig om vol te houden!



Wie neemt het bijhouden van de tabel eigenlijk over? TO?
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat jullie weggaan Lanzaroos, Judith, Evda en Bladora!

Bedankt voor het bijwerken van de tabel Bladora.



Ik ga even kijken t/m maandag wie er nog meeschrijven, anders verwijder ik de namen uit de tabel. Heb het idee dat er een paar namen instaan die niet meer meeschrijven namelijk...



@Vlammetje, heb zelf helaas geen tijd voor de tabel. Heb ik eerder in het topic al even aangegeven. Ik werk deze week 60 uur en daarnaast nog sporten en afvallen. Daarom was dit wel een handige constructie. Bladora gaf aan tijd te hebben en ik zou het dan in de openingspost plakken.

Dus ik wacht wel even tot iemand opstaat die het wel wil bijhouden.



Ga nu naar de sportschool, kom later terug!
Mijn totale aantal calorieën van gister is op 1455 gebleven Dat gaat goed zo! En ruim een uur op de racefiets gezeten en een uur gewandeld.



Vandaag wel iets meer eten, want vanavond en morgen staan zware trainingen op het programma. Kijken of ik het tussen de 1600 en 1700 kcal kan houden...
Alle reacties Link kopieren
@floorfaberfan, ik wil wel een poging doen met de tabel maar ik werk ook veel dus hoop dat het lukt! Heb je de tabel van bladora al in de openingspost geplakt? Volgens mij moeten we maandag de mensen die dan nog geen update hebben gegeven eruit halen voor het overzicht.
Hallo allemaal,



Ik red het echt niet om hier dagelijks te schrijven en eet lijstjes te plaatsen. Maar ik blijf wel graag mee schrijven. Ik vind vooral de kletspraat over lijnen, recepten, moeilijke momenten, gezonde/slanke keuzes maken erg motiverend.



Ik wil de tabel niet bijhouden. Ik ben echt een digibeet en heb ook weinig tijd. Maar ik heb eens ergens een topic gezien, volgens mij op zwanger worden, waar een code bij de tabel stond zodat iedereen zijn eigen gegevens kon bij werken. Misschien is dat wat. Al weet ik niet hoe je zoiets in elkaar kan knutselen.



Ik heb besloten dat ik tot aan de feestdagen geen alcohol meer drink thuis en alleen nog buiten de deur bij een paar gelegenheden die de komende maanden op de planning staan. Ik ben nogal een gulzig type, ik kan moeilijk maat houden en merk dat wijntjes drinken ook tot snaaien leidt bij me. Even de rem erop dus.

Verder kook ik gewoon avondeten, af en toe een slank gerecht ertussen, maar probeer ik mijn porties wat kleiner te maken.



Sporten lukt niet echt goed. Ik vind de tijd en energie er niet voor. Ik probeer het huishouden dan maar actief te doen. En ga zo een uur met de hond wandelen. Zal me goed doen, even in de buitenlucht. Ik fiets 1-3 dagen naar mijn werk 9 km enkel. Wel met een ebike maar hij mag van mij alleen in de laagste stand qua trapondersteuning en wanneer ik korte stukjes in de stad fiets zet ik de ondersteuning uit.
Alle reacties Link kopieren
Oh en dan bedoel ik kraaienpootje niet hoor, ik weet dat jij geen weegschaal hebt en het daarom niet elke week doorgeeft, het gaat meer om de mensen die ook niet meeschrijven.
quote:Vlammetje-1 schreef op 26 oktober 2016 @ 10:57:

Oh en dan bedoel ik kraaienpootje niet hoor, ik weet dat jij geen weegschaal hebt en het daarom niet elke week doorgeeft, het gaat meer om de mensen die ook niet meeschrijven.
Alle reacties Link kopieren
@Vlammetje : Ja ik heb de tabel er even ingezet, heb de mensen die nog niet fanatiek meeschrijven er nog even ingelaten. Aan hen de keus of ze het maandag doorgeven en anders halen we ze er maar uit denk ik? Dat oogt dan wat overzichtelijker.



Super fijn dat je het wil proberen. Zal ik dan in de openingspost zetten dat jij maandag het gewicht graag wilt weten? Wil je dat ook in een pb ontvangen?

Thanks Vlammetje!



Kom net uit de sportschool. Lekker getraind. Nu aan het werk tot 23.00 uur vanavond.

Een fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Yes doe maar in een pb idd, is wat overzichtelijker. Ik ga het denk ik pas maandagavond dan verwerken. Eerder lukt helaas niet maar dat is niet zo erg toch?
Alle reacties Link kopieren
als ik chocolade heb gegeten,probeer ik minder avondeten te eten,maar dat is niet de bedoeling,grrr.wat ik elke dag eet als ontbijt,vind ik super lekker:appel in stukjes kaneel er over,banaan prakken met havermout erdoor,verdunnen met wat amandelmelk,paar stukjes pecannootjes erdoor en blauwe bessen(heb ik altijd in vriezer),in ovenschaal ,in de airfryer hoeft dit maar hooguit tien min. op180 graden,heerlijk en gezond!!!Gisteren had ik als avondeten bloemkoolrijst(ah) met groenten erdoor,ik vond het geen succes...ik hou echt wel van rare dingen,vind groenten snel lekker,maar ik vond het niks.
Oh dat ontbijtje klinkt lekker Ella! Kan dat ook in een normale oven? Wel lekker voor op een thuiswerkdag o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
het ergste is dat ik de hele dag goed eet,maar snachts snoep,wie herkent dit,ik slaap niet echt goed en pak dan chocolade,en lekker is het dan !.
Alle reacties Link kopieren
@Vlammetje: Zeker kan dat! Mooi, schrijf ik dat even in de OP.

@Ella: Heerlijk ontbijt Ella, en ook nog gezond. Lekker zeg.



Zijn pepernoten eigenlijk heel slecht? Merk dat ik nu van de chips en chocola af ben maar dus soms pepernoten snaai.....Dat is dan ook echt mijn enige snaai dingetje nog... verder eet ik al anderhalve week buitensporig gezond ;)
MFP zegt dat in 50 gram pepernoten van Bolletje:

220 kcal zit

12 gram vet, waarvan 5 gram verzadigt

33 milligram sodium

39 gram koolhydraten, waarvan 16 gram suiker

3 gram proteïne zit.



Hetzelfde lijstje voor 50 gram Naturel chips (van Lay's):

270 kcal

Vet: 17 gram, 1 gram verzadigd en 15 onverzadigt

Sodium: 267 mg

Koolhydraten 25 gr.

3 gram proteïne



Het ontloopt elkaar niet heel veel, maar het is ook maar net waar je op let... Op het eind geld natuurlijk gewoon of je meer calorieën verbrand hebt dan je binnen hebt gekregen.
Alle reacties Link kopieren
ja,kan ook in een gewone oven,misschien wat langer,het ruikt dan echt naar appeltaart!!!
quote:ella70 schreef op 26 oktober 2016 @ 12:08:

het ergste is dat ik de hele dag goed eet,maar snachts snoep,wie herkent dit,ik slaap niet echt goed en pak dan chocolade,en lekker is het dan !.



Mijn man gaat vrijwel elke avond tijdens de week rond 21 uur naar bed omdat hij heel vroeg moet opstaan voor zijn werk.

Wanneer hij in bed ligt ging/ga ik op de bank liggen snoepen/schransen. Ik denk echt dat daar die vijf extra kilo's aan te wijten zijn. En de teugels laten vieren tijdens vakanties en dat niet compenseren.



Het lukt nu meestal om niets meer te snoepen in de avond. Maar afgelopen zondag toch weer twee wijntjes en een halve zak hamka's opgegeten.
Kraaienpootje, het gaat je goed af!

Vlammetje, bedankt voor het bijhouden van de tabel. Ik kan het gewoon niet structureel bijhouden met die twee meiden en werk.



Hier gaat het goed vandaag, ben ook druk bezig geweest dus dan denk ik ook niet snel aan eten.



O: 3 snack a jacks (pak is nu op );

T: 2 soepstengels, samen met de oudste gegeten;

L: twee boterhammen met pindakaas;

T: paar stukjes banaan



En een stukje stol bij de Jumbo. Verder eigenlijk niet aan gedacht nog melk of zo te drinken, zit nu wel aan bar weinig calorieën vermoed ik. Vanavond wilde ik geen gnocchi eten maar enkel courgette 'pasta' maar denk er nu aan het te gaan combineren. Naast de gnocchi zit er alleen champignons en een beetje feta bij.
Alle reacties Link kopieren
Floorfaber; werk jij ook onregelmatig? Ik ook.



Vandaag niet sporten helaas, want vriend is er niet, maar heb zondag, maandag en dinsdag gesport dus een rustdag is ook wel goed. Morgen hardlopen, vrijdag sportschool, zaterdag niks en zondag of hardlopen of sportschool. Als ik dan maandag niks kwijt ben met mijn keurige eetlijstjes.....



Vandaag:

O: 2 bth met boterhamworst (op werk en er was letterlijk geen betere/ gezondere keus helaas)

T: banaan

L: 3 boterhammen: 2 met 2 gekookte eitjes en 1 met filet american (ondertussen boodschappen gedaan )

T: appel

D: gekookte aardappels, spinazie a la creme, tartaartje en een gekookt eitje (nr 3 dus....)

T: pakje melba toastjes



Op werk eet ik vaak ei (gekookt of gebakken) tussen de middag als de cliënten thuis zijn, ik merk wel dat ik daar echt goed lang van vol zit!



Fleet ik zou wel iets meer dan alleen courgetti eten, gezien de rest van je calorie inname.... Je zit nu rond de 650 dus daar mag echt nog wel een normale maaltijd bij!
Alle reacties Link kopieren
200 gram gnocci is iets van 300 calorieën gekookt, dus met was champignons en feta is dat nog weinig eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Niet om betweterig te doen hoor, ik denk graag mee en gun je een normale maaltijd
Gisteren 2.000 calorieën, dus foute boel. Vandaag 1.500, is mooi. O: brood, boter, gekookt ei

L: volkoren rozijnenbrood, boter

T: grote peer

D: aardappelen,doperwten/wortelen, jus, crème fraiche.

Kan vanavond dus nog stuk brie bij!



Snack a jacks, zijn dat niet rijstwafels?

Mij vult dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Zo even pauze, vandaag lekker gesport, netjes gegeten en vanavond nog wat calorien verbranden dus dan zit het wel goed denk ik voor vandaag.



@Jynta: Ik heb een eigen bedrijf en werk dus vaak en vooral erg flexibel ja, wat doe jij voor werk?

Een eitje is ook altijd lekker, doe ik morgen ook weer eens. Zit je lang vol van idd, zeer prettig.



@Fleet: Snack a jacks als ontbijt, haha ik eet het vaak als tussendoortje. Dat vult niet echt bij mij. Kan je het dan tot +/- 12.00 uur volhouden?



@Ella: Vervelend dat je niet zo goed slaapt. Lig je dan wakker en heb je trek? Of ben je een lichte slaper? Ik zou dan geen suikers gaan eten maar eerder een banaan, ze zeggen dat je daar weer moe van wordt en een beker warme melk / kruidenthee.



Mijn lijstje :



O: 2 crackers met hagelslag

T: Mandarijn

L: 2 bruine boterhammen met filet americain en komkommer

T: Druiven

D: Spaghetti bolognese

Veel water, veel thee.
Alle reacties Link kopieren
He, merci voor de toevoeging!! Ga even bij lezen...nog even de update voor deze week:



86.8kg!

(was maand geleden 87,8)
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
dat is een goede kraaienpootje: 'ik ben ook gezellig zonder taart'.

Morgen krijg ik taart van een collega die met alle geweld taart voor me wilde kopen omdat ik haar telefoon gevonden had. En als je dan de reputatie van zoetkauw heb, kom je er niet zo maar onder uit.



Bij gaan de eerste paar dagen lijnen redelijk. Ik ben ik elk geval niet meer aan het schransen (dagelijks een zak chips plus reep chocola), maar een paar pepernootjes / snoepjes neem ik nog wel. En vandaag hadden de kinderen heerlijke appeltaart gemaakt... :-)



Ik merk wel dat als ik niet meer snoep, dat ik dan eigenlijk simpelweg niets meer eet. Ik krijg dan ook geen honger, totdat het weer avond is. Dus morgen ga ik maar wat meer eten overdag. Ach ja, het zal vallen en opstaan zijn de komende tijd.



Zijn jullie ook fanatiek erbij aan het sporten? Ik heb een start gemaakt met buikspieroefeningen en squats. Het zou zo fijn zijn om weer een wat plattere buik te krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Haha kraaienpootje, erg herkenbaar met dat stuk taart. Bij mij op het werk staat er ook regelmatig wat, lijkt er bij collega's niet in te gaan dat ik dan niets pak. Echter eet ik nooit wat uit beleefdheid, maar pak alleen als ik het echt wil. Hier gaat het minder, een chipsmomentje gehad vandaag en op het werk een stukje chocolade op. Verder gaat het eten wel goed. Ook weer gesport vandaag. Ik fitness sinds enkele maanden weer 2x per week, zou graag vaker gaan maar dit is helaas niet haalbaar voor mij ivm werk en studie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven