Stevige houten buitenschommel

26-10-2016 14:54 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben op zoek naar een stevige houten enkele schommel voor buiten voor mijn zoon van 15 jaar. Hij heeft een beperking en is helemaal gek van schommelen. Nu had ik laatst van mijn vakantie geld een houten nestschommel gekocht, waarvan werd beweerd dat hij 100 kilo kon dragen. Van die schommel was na een paar maanden gebruik weinig over. Mijn zoon weegt 65 kilo, maar de schommel was gewoon van een slechte kwaliteit en heb ik dus terug moeten sturen. Heel verdrietig want mijn zoon heeft dus nu helemaal niks en hij komt zo tot rust op die schommel. Die schommel kostte 300 euro, voor mij een hoop geld. Is er iemand die mij een houten schommel kan aanraden die wel stevig is en het niet na een paar maanden begeeft. Wat betreft het nest zitje, die kan ik altijd apart bestellen, het gaat dus echt over een goede enkele schommel, wie oh wie weet raad voor mij?
Zou een goede timmerman niet iets voor je kunnen maken. Die zouden hem gewoon van stevig hout moeten kunnen maken en helemaal naar jou wensen. Ik zou dus op zoek gaan naar een houtbewerker.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je niet eens een timmerman voor nodig. Je koopt een paar geimpregneerde ronde houten palen, en je bouwt een A-frame met dwarsligger. Meer dan 100 euro hoeft dat niet te kosten, en met 2 man heb je die in een halve dag staan. Is meer dan sterk genoeg om zo'n zware schommelbank voor 3 volwassenen aan te hangen, dus ook zeker genoeg voor 1 flinke tiener.



Dit idee:





Eventueel nog zijschoren als hij nogal van links naar rechts wil.



Ze verkopen ze ook als volledige pakketten: https://gadero.nl/enkele-houten-schommel/
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat er precies kapot?



Hier een 16-jarige dochter (ongeveer 73 kilo) met beperking en ook gek op schommelen.

Toen ze klein was konden we een schommel overnemen die nog van mijn neefje en nichtje was geweest. Volgens mij is hij ooit eens zelf gemaakt. Dikke houten palen met dikke schroeven. We hebben 'm schuin ingegraven en is nu al zo'n 20 jaar oud. En zeer intensief gebruikt.



Het enige wat we regelmatig vervangen hebben is het zitje. Nu hangt er al 3 jaar zo'n rond net-geval uit de speelgoedwinkel. Zoiets: https://www.top1toys.nl/s ... -meter-draagkracht-100-kg



Dus ik zou ook eens kijken naar zelf maken.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een metalen versie bouwen:



Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:handigmetgeld schreef op 26 oktober 2016 @ 15:56:

Je kunt ook een metalen versie bouwen:



[img]http://i4.mirror.co.uk/incoming/article ... -Furze.jpg[/]Wat een levensgevaarlijk gevaarte zeg
Alle reacties Link kopieren
quote:Middag schreef op 26 oktober 2016 @ 16:01:

[...]



Wat een levensgevaarlijk gevaarte zegJa, was nogal wat ophef over. Is een of andere populaire vlogger, die dit in zijn achtertuin had gebouwd. Kan ook over de kop geloof ik, en ze waren bang dat tieners het gingen nadoen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 26 oktober 2016 @ 15:42:

Wat gaat er precies kapot?



Hier een 16-jarige dochter (ongeveer 73 kilo) met beperking en ook gek op schommelen.

Toen ze klein was konden we een schommel overnemen die nog van mijn neefje en nichtje was geweest. Volgens mij is hij ooit eens zelf gemaakt. Dikke houten palen met dikke schroeven. We hebben 'm schuin ingegraven en is nu al zo'n 20 jaar oud. En zeer intensief gebruikt.



Het enige wat we regelmatig vervangen hebben is het zitje. Nu hangt er al 3 jaar zo'n rond net-geval uit de speelgoedwinkel. Zoiets: https://www.top1toys.nl/s ... -meter-draagkracht-100-kg



Dus ik zou ook eens kijken naar zelf maken.De schommel was gewoon van een flut kwaliteit en ik zoek stevige houten frame, die nestsschommel zelf was het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:daadjes schreef op 26 oktober 2016 @ 16:19:

[...]





De schommel was gewoon van een flut kwaliteit en ik zoek stevige houten frame, die nestsschommel zelf was het probleem niet.



Dan zou ik zelf van die dikke geïmpregneerde palen kopen en 'm zelf (laten) maken. Dikke schroeven en bouten en een flink stuk ingraven. Eventueel nog van die grondpennen gebruiken.

Ga eens naar een bouwmarkt of houthandel, die kunnen je goed adviseren.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 26 oktober 2016 @ 16:29:

[...]





Dan zou ik zelf van die dikke geïmpregneerde palen kopen en 'm zelf (laten) maken. Dikke schroeven en bouten en een flink stuk ingraven. Eventueel nog van die grondpennen gebruiken.

Ga eens naar een bouwmarkt of houthandel, die kunnen je goed adviseren.Oke ik zal eens kijken, bedankt.
Alle reacties Link kopieren
De foto die handigmetgeld hier heeft geplakt hadden wij ook in het oude huis staan, een jaar of 5. Daarna verhuist en bij t nieuwe huis zo'n zelfde schommel gehad die heeft zeker 8 jaar gestaan. Vorig jaar issie de grond uitgegaan nog in goede staat. Hij werd alleen niet meer gebruikt
Alle reacties Link kopieren
quote:daadjes schreef op 26 oktober 2016 @ 18:40:

[...]





Oke ik zal eens kijken, bedankt.



Graag gedaan! Hopelijk hebben jullie snel een stevige schommel.

Leuk trouwens, dat jouw kind ook zo lekker kan genieten van schommelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 26 oktober 2016 @ 21:27:

[...]





Graag gedaan! Hopelijk hebben jullie snel een stevige schommel.

Leuk trouwens, dat jouw kind ook zo lekker kan genieten van schommelen.Ja, schommelen is hij helemaal gek van, :-)
Wij hebben er een van Hilhorts. Die staat al 7 jaar buiten en is nog helemaal goed, wel goede grondankers gekocht en in beton gegoten.



Als je het zat bent gaat ze ook nog als warme broodjes op marktplaats.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven