Zwanger worden van een tweede deel II

06-07-2016 23:01 2622 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: NOD Bijzonderheden
Ka14 29 November 2014 02-02 BBZ feb '17, bezig met IVF
Lou28 34 Februari 2015 03-02 2x ICSI en 2x IUI, 1 miskraam, 1 missed abortion, nu weer pril zwanger.... doodeng
EvaViva 34 Juni 2015
Zwanger! :yes:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekend Bijzonderheden
Valiente 25 Augustus 2015 8 februari 2018 :heart:
Vlammetje-1 31 September 2015 September 2018
Bevallen! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Zonnestraal88 29 Juli 2015 April 2017
Prettymama 27 Februari 2016 18 mei 2017
Gebruiker2016 Mei 2015 Mei 2017
Bam1984 32 Juli 2015 16 juni 2017
Emma1979 37 December 2014 27 juli 2017
Lentefruit 32 September 2015 Augustus 2017
-lelie- 26 Maart 2014 22 september 2017
Kans 29 Juli 2015 Oktober 2017
Eevie83 33 Juli 2015 17 november 2017
Cactus 29 Mei 2015 20 december 2017
Lotte_joy 31 April 2015 30 december 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:53
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
80.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is nog niet zo ver he, laat ik eerst maar eens zwanger worden. En daarna zie ik wel verder.
Alle reacties Link kopieren
Vorige zwangerschap heb ik met 12 weken nog geskied. Verloskundige gaf aan dat de baby dan nog onder je schaambeen zit en er weinig kan gebeuren. Wel gaf ze aan dat als je bijvoorbeeld wat zou breken je minder pijnstillingsmogelijkheden hebt vanwege de zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
De huizen gaan als een tierelier momenteel, hopelijk jouw huisje ook! Het klink in ieder geval erg goed, Lou.



Hier is mijn temperatuur wat gedaald ipv gestegen. Mijn NOD is komende vrijdag. In tegenstelling tot vorige maand voel ik nu niks. Geen krampjes, geen zere borsten, geen andere ongemakken. Door die verlaagde temperatuur denk ik toch dat het hem niet gaat worden deze maand, dus ik moet zeggen dat mijn testdrang er nu ook bijna helemaal niet is!

Hebben jullie verschil in maanden gehad qua symptomen terwijl jullie beide maanden niet zwanger bleken?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn van alle goede echo's! En balen voor degenen die ongesteld zijn geworden.



Kans was ontzettend rot dat het weer mis is gegaan. Wel fijn dat je zo snel terecht kon.



Hier gaat het de laatste weken helaas weer bergafwaarts. Ik ben weer enorm misselijk en aan het spugen en heb vandaag nauwelijks kunnen eten of drinken. Hopelijk is het een tijdelijke dip.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met alle goede echo's!



Vlammetje klinkt als een goed plan. Ik heb er toevallig (of niet) ook over zitten denken om mezelf voorlopig ook te richten op iets afvallen ipv zwanger worden geeft inderdaad misschien iets afleiding. Al ben ik heel slecht in minder eten dus hoop vooral meer aan beweging toe te komen. Gelukkig is het herfst en zijn er mooie stukken in de omgeving om te wandelen en fietsen met dreumes. Hoe ga jij het aanpakken?



Miss flower wat enorm balen zeg. Ben je nu ook weer terug aan de medicatie? En op welke termijn zit je nu? Ik had bij dochter rond 24/25 weken een opleving en daarna werd t minder en kon ik zonder medicijnen de dag doorkomen.



@skien, ik zou het ook niet meer durven ongeacht de termijn. Ben er nu iets te zuinig op straks denk ik



Lou succes met de nieuwe testen. Ik duim met je mee dat ze iig een ei laten zien! En ik duim ook voor een koper



Prettymama veel plezier alvast volgende week!



Verder bedankt allemaal voor jullie berichtjes. Het gaat op zich best goed met af en toe een huilbui. Vind t jammer dat we nu echt even moeten wachten want het liefst was ik gewoon weer verder gegaan, maar rationeel gezien is het wel beter. De vorige ronde is gewoon te snel na de curretage geweest... dus nu moet m'n lijf maar even resetten en dan mogen we weer nog een week of 3 hoop ik... wel fijn, mocht t raak zijn dan krijgen we straks meteen vanaf het begin iedere week een echo. Ondanks dat het straks heel spannend zal zijn hoop ik dat dat ook wat zal schelen dat we na een positieve test niet zo lang hoeven te wachten!
Alle reacties Link kopieren
Hyperemesis is ook heel goed voor je lijn maar niet echt een aanrader .



Ik ben ruim 26 weken zwanger en gebruik behalve soms een maagzuurremmer geen medicatie meer. In het begin van de zwangerschap had ik geen keus omdat ik anders niks binnen hield en zou uitdrogen. Nu voel ik me ellendig maar hou ik wel voldoende eten en drinken binnen en daardoor ben ik ook niet zo zwak als in het begin. De medicijnen zijn helaas geen wondermiddel en nemen alleen de scherpe kantjes weg en hebben ook veel bijwerkingen.



Knap dat je er zo goed mee om gaat kans. Het lijkt me heel lastig om te moeten wachten. Hopelijk is het snel weer raak. Ik heb zelf bij beide zwangerschappen vroege echo's gehad vanwege de hyperemesis. Het geeft natuurlijk geen garanties en kan een miskraam niet voorkomen maar ik vond het zelf wel heel fijn en rust geven om de bevestiging te krijgen dat het begin in ieder geval goed was.
Alle reacties Link kopieren
@kans, goed van je om de gedachten te verzetten, het helpt mij echt merk ik! Hoop dat je snel weer los mag. Wij hebben besloten in het voorjaar van 2017 met uitloop naar de zomer te starten. Maar dan ben jij allang zwanger hoop ik!!



Ik schrijf mee in een groepje op het forum, met elke maandag wegen waardoor je toch een beetje een stok achter de deur hebt. Ik let beter op wat ik in mijn mond stop, maak gezondere keuzes. Ga 1 x in de week op de fiets naar het werk (als het kan vaker) en sport ook 1 x in de week. Bij avondeten kleinere porties en 1 x opscheppen. Ook probeer ik in de weekenden en op mijn dag met de kleine veel te bewegen, lange wandelingen bijvoorbeeld. Oh ja en doordeweeks geen chips, is mijn verslaving. Toen ik zwanger was had ik daar helemaal geen behoefte aan, viel daardoor eerst af. Dus wie weet helpt het weer, helaas is de behoefte wel weer terug.



Heftig missflower! Lijkt me vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de mooie echo's! wat fijn!



Miss, balen zeg dat het weer wat minder gaat. Gelukkig houd je nog wel "wat" binnen. Dat scheelt iig voor je energie. Hopelijk komen er nog wat fijnere weekjes aan voor je!



Kans, jij hebt je portie wel even gehad zeg. En dat je moet wachten lijkt mij ook best pittig. Je bent iig wel bezig om afleiding te zoeken, hopelijk lukt dat voor je!



BAM, fijn dat het zo goed gaat met je. Niks moet, niksen mag voor zover dat gaat natuurlijk hihi.



Hier weer op het wachtbankje, ik voel tegenwoordig "denk ik" m'n eisprong. Vorige maand dacht ik af en toe dat het zwangerschaps symptomen waren maar nu had ik weer hetzelfde. Recht onderin steken en een paar uur een opgezette buik. Ik gok dus dat dit hm was! Gisteren dus nog even gebruik van gemaakt en nu weer afwachten. Verder hebben we er niet mega ons best voor gedaan deze maand. Weinig fut en zo druk!



Hier heeft dochtertje een buikgriep, OMG. Die heeft de hele nacht gespuugd. Zo zielig...

iemand nog goede tips? Meer dan wat water en een droge kracker gaat er niet.. het komt er ook net zo hard weer uit helaas! M'n wasmachine draait over uurtjes. Het heerst hier op het heel erg, Blegh!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Ik moest weer even bijlezen hoor. Ik ben vorige week donderdag ongesteld geworden en dat duurde tot gisteren ongeveer.

Eind volgende week weer mijn ei, dus we gaan maar weer aan de klus. Ik had wel een beetje gehoopt op weer een zomer kindje, dus wie weet deze ronde raak, maar ik ga er maar niet vanuit.



Gebruiker en mams wat fijn een goede echo. Blijft toch weer leuk om te zien.



Onze kleine man begint ook te lopen, zo leuk gezicht met de armpjes in de lucht
Alle reacties Link kopieren
Eevie, balen! Het is toch elke maand weer een teleurstelling als je ongesteld wordt.



Cactus, succes op het wachtbankje. De eerste week vind ik altijd goed te doen, maar dan... sterkte met de buikgriep. Bij mijn dochter helpt het om haar hele kleine beetjes water met ORS te laten drinken. En veel te knuffelen! Wat zijn ze zielig als ze ziek zijn he...



Miss Flower, wat vervelend dat je je zo slecht voelt! Ik hoop dat het maar een korte opleving is.



En dan hier. Gisteren weer begonnen met ovulatietests, dit keer extra gevoelige van mat care. Helaas nog geen streep te zien, zelfs niet als ik heeeeeel graag wil. Ik hoop echt zo erg dat ik een dezer dagen een positieve ovulatietest heb... dat zou me een beetje geruststellen. Ik kan het prima hebben als ik deze maand nog niet zwanger word, maar ik wil heel graag de bevestiging krijgen dat mijn lijf nog werkt. Het maakt me zo onzeker dat ik die eisprong niet kan vinden! Een vriendin zei vorige week tegen me dat je na een eisprong altijd ongesteld wordt, of zwanger raakt. Andersom geldt volgens haar niet: als je ongesteld wordt, hoef je niet per se eisprong gehad te hebben. Dat vind ik geen fijne gedachte... misschien heb ik geen eisprong meer?! Hoewel ik er natuurlijk minimaal eentje gehad heb, ooit. Het bewijs is nu bij oma!
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je dan reden om aan te nemen dat je geen eisprong hebt Lou? Hoe lang is je cyclus?



Ik zou niet alleen af gaan op die ovutesten hoor, ik heb nog nooit een positieve gehad.
Alle reacties Link kopieren
Nee, eigenlijk niet. Ik begon aan die tests omdat het langer duurt dan de vorige keer (toen was ik in de derde ronde zwanger). Ik had - heel naïef - verwacht dat de tests zouden bevestigen dat mijn eisprong plaatsvindt als ik "vruchtbaar slijm" heb, maar er kwam dus geen positieve ovulatietest. En toen werd ik onzeker. Ik denk dat het in mijn karakter zit, ik vind het heel lastig om dingen los te laten en kan er slecht tegen als ik iets totaal niet in de hand heb. Zwanger worden is nou net zo'n dingetje. En ik weet écht heel goed dat ik nog lang niet mag mopperen en ik ben ook écht heel gelukkig met onze dochter, maar toch wil ik heel erg graag zeker weten dat alles nog werkt. En dat kan niet. En dat vind ik lastig. Dus ik hoop dat ik deze maand twee streepjes mag zien op de ovulatietest. En dit jaar nog ergens op een zwangerschapstest, als ik dan toch zo eerlijk ben
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik trouwens een beetje bang geworden door die vriendin. Die was van haar eerste kind in de eerste ronde zwanger en blijkt nu pcos te hebben en (dus) geen eisprong. Totaal andere situatie, aangezien zij ook niet uit zichzelf ongesteld wordt en ik wel. Steeds na 26 (soms 25) dagen. Slaat dus nergens op, maar ik kan mijn uit-knopje niet helemaal vinden. Bluh
Alle reacties Link kopieren
Lou. Ik kan me er wel iets bij voorstellen, denk ik dezelfde gedachten zou hebben. Kan ook zo slecht iets van me af zetten.

Misschien biedt je VK ook begeleiding bij het zwanger worden en zou ze ook een echo kunnen maken om je eierstokken te bekijken? Niet omdat ik nu denk dat er iets mis is maar zou je misschien wel geruststellen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je, Kans. Ik probeer het toch maar een beetje los te laten. De ene dag gaat dat beter dan de andere dag. Vandaag gaat het goed. Ik realiseer me dat het pas dag 10 is en dat (ook bij een cyclus van 26 dagen) die tests nog niet positief hoeven uitslaan. Ik vind het jammer dat ik totaal geen streepje zie (ook niet heeeel licht) maar dat is nu eenmaal zo. Ik heb nog hoop op een ei deze maand!



Hoe is het met jou nu?
Alle reacties Link kopieren
@ Lou, een beetje een geruststelling: Wat je vriendin zegt klopt deels, maar deels mist er wat informatie. Als je een eisprong hebt wordt je inderdaad óf zwanger, óf ongesteld.

Als je geen eisprong hebt wordt je soms ook wel ongesteld, omdat je baarmoeder slijmvlies blijft aanmaken. Dit gaat echter zonder de hormonen die na een eisprong vrijkomen veeel trager dan met deze hormonen,( mits je een verstoorde aanmaak van slijmvlies hebt) dus dan wordt je veel minder vaak ongesteld, en dan vaak ook alleen wat spotting. ( ik heb in een grijs verleden geneeskunde gestudeerd, vandaar dat ik dat weet)
Alle reacties Link kopieren
Lotte, dat is inderdaad een geruststelling. Ik word namelijk elke 26 dagen ongesteld en dat duurt gemiddeld 3 a 4 dagen met donkerrood én helderrood bloed. Als ik dat op jouw verhaal leg, zit het wel goed. Zeker omdat ik ook een verandering in het slijm heb gedurende mijn cyclus. Je stelt me gerust!



De ovulatietest van vandaag is trouwens weer spierwit. Ik hoop morgen op een dun streepje, dan ga ik twee keer per dag testen. Heeft nu nog niet zoveel zin, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Succes Lou, hopelijk vind je iets van een streepje. Heb je erover gedacht om toch je eerste urine te gebruiken? Ik zou al gauw te bang zijn dat ik teveel gedronken heb en daardoor de test negatief is... Zeker als je toch 2x wil gaan testen...?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen om 7.15 geplast en daarna pas weer om 12.15 (om de test te doen). Vond ik best knap van mezelf. Ik heb in die vijf uur tijd twee koppen thee gedronken, om 8.15 en om 10.15. Lijkt me echt niet te veel!



Ik hoop gewoon dat mijn extra gevoelige tests alsnog iets gaan oppikken de komende dagen. Al is het maar een dun streepje!



Vanaf morgen twee keer per dag. Of denken jullie dat ik dat vandaag al moet doen, op dag 10?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerlijk gezegd dat het best verschil kan maken.. Ik vind het best veel, 2 koppen thee die je dan uitplast en daar de test mee doet. Ze adviseren te plassen, minimaal 2 uur niks te drinken, en dan te testen... Ik heb met ochtendurine getest met een test die smidags gedaan moest worden, en hij was gewoon net zo donker als de clearblue die je met ochtendurine moet doen.. Het zijn maar tips/goedbedoelde adviezen
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik neem je adviezen graag ter harte hoor Bam! En ik ben heel blij dat je met me meedenkt. Ik snap alleen echt niet waar het fout gaat. In de gebruiksaanwijzing van mijn tests staat dat ik vier uur (!) niet mag plassen en dat ik de laatste twee uur niet te veel mag drinken. Daar heb ik me aan gehouden. Ik heb zelfs vijf uur niet geplast, omdat ik het om 8.30 was vergeten en ik die test weer graag om 12.30 wilde doen (net als de afgelopen dagen). De laatste twee uur heb ik niets gedronken. In de uren daarvoor twee koppen thee. Dat is toch niet veel voor een hele ochtend?



Ik bedoel het niet vervelend, echt niet. Ik vind het gewoon lastig om aan al die eisen te voldoen voor zo'n test!
Alle reacties Link kopieren
Nee snap ik. Maar daarom denk ik dat het gewoon het fijnst is om Sochtends meteen te testen met je ochtendurine.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe allemaal zeg Lou, ik hoop dat je hm snel vind met die testen. Puur alleen al voor je gemoedsrust haha. En wat Bam zegt, waarom pak je je ochtend urine niet gewoon, het valt te proberen toch! Dan kun je iig daarna lekker thee gaan leuten!



Hier gaat het gelukkig al ietsje beter met de kleine meid. Bah zeg, wat een ellende die buikgriep!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het morgen eens proberen. Niet geschoten is altijd mis. Ik heb tot nu toe geen ochtendurine gebruikt omdat ik overal lees dat de concentratie LH in ochtendurine heel laag is en ik überhaupt al nooit een hormoontje kan ontdekken. Maar jullie hebben gelijk, het valt te proberen!



Voor de test van straks zorg ik dat ik 2,5 uur niet heb geplast en niet heb gedronken. Het kopje thee van vanmorgen heb ik al uitgeplast toen ik voor de laatste keer ging. Op hoop van zegen maar weer.



Gisteren weer een onsuccesvolle poging tot babymaken gedaan, volgens mij krijgt manlief faalangst in de vruchtbare week.



Wat duurt die buikgriep lang bij jouw dochter, Cactus!! Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sowieso altijd een licht streepje op die ovutesten, maar nooit een dikke(re). Stomme dingen.



Dan moet je die vruchtbare week maar voor je houden haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven