Uitgerekend 3de week april

17-08-2016 10:08 431 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd/partnerKindjeUDjongen/meisjeBijzonderhedenMHvdW29 / 292de (zoon van 13 mnd)21 apriljongen Zaphyra31 / 321ste23 aprilmeisje 1 april Eline geborenDoor8729 / 1ste25 aprilmeisje Olifantjes28 / 281ste17 apriljongen Marielle848431 / 2de (dochter 1,5 jaar)16 april Miezemuis39 / 406de (andere kids tussen 2 en 14 jaar)19 aprilmeisje Julia 19 april geboren Maki9322 / 271ste20 april Zonnestraal8829 / 2de (dochter 13 mnd)18 april april zoon geboren Tweety0124 / 271ste25 aprilKaatje 1431 / 311ste21 april mamastudentvrouw284de16 aprilmeisje

23 januari geboren
Alle reacties Link kopieren
Nekplooing echo is eerder nu ivm paar dagen eerder nu qua ud, die is nu op 19-04 gezet. Heb bijna halfuur driekwartier echo gehad want de kleine was continu aan het omdraaien en zwaaien. Ben helemaal in de wolken hahaha zo bijzonder. Ik ben nu 11+5



Volgende afspraak is (op nekplooing na) op 31 oktober.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een oproep gekregen voor de griepprik, meer dames deze gehad en gaan jullie die laten zetten?
Alle reacties Link kopieren
Heb volgens mij wellis ergens gelezen dat dat niet verstandig is met een zwangerschap maar weet het niet zeker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem juist gekregen omdat ik zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren
Echt?? oh wat gek. Ik zou toch zweren dat ik dat ergens gelezen heb maar ja dan zal ik het wel mis hebben haha.



Vandaag de combinatie test gehad zit er allemaal goed uit super fijn! Alles mooi kunnen zien zelfs een stuk in 4D. Wat blijft dit toch een wonder he!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de oproep voor de griepprik ook gekregen. Heb ik nog nooit eerder gehad.

Ga hem overigens niet halen, jullie?
Alle reacties Link kopieren
Heb geen oproep gehad maar als ik hem wel zou krijgen ga ik hem niet halen.
Alle reacties Link kopieren
Even niet zo actief geweest, het is superdruk geweest op het werk. Ik zal even kijken of de tabel nog klopt. Mochten er dingen niet kloppen wijs me daar dan gerust op, dan pas ik het nog even aan.



Door en Maki, fijn dat jullie nekplooimetinf/combitest goed was! En altijd leuk om de kleine weet even te zien. Soweiso fijn trouwens dat het met iedereen goed lijkt te gaan.



Ik heb geen oproep voor de griepprik gekregen, maar die ekrijg ik nooit. Als ik hem zou krijgen, dan zou ik hem denk ik ook niet halen. Ik heb (bijna) nooi griep *afkloppen* en ik ben niet zo van de vaccinaties. Wat moet dat moet, maar griepprik zou ik dus niet doen. Maar goed, dat u voor ieder anders natuurlijk .



Wij hebben even geleden ook de termijnecho echo gehad. Mijn datum staat nu op 21 april. De kleine was onwijs aan het bewegen, echt leuk om te zien, nu al een kleine druktemaker. Hij wilde alleen niet helemaal goed liggen voor de juiste meting, steeds overtrekken of verkeerd om liggen. Haha. Dus ook al lekker eigenwijs.



Ik weet niet meer wie het vroeg, maar wij denken dat het een meisje wordt. Het is een gevoel en misschien klopt het helemaal niet. Maar de vorige keer hadden we het ook goed, dus wie weet. Maar een jongetje zou evengoed heel erg welkom zijn hoor. We gaan het zien met de 20 weken echo.



Ik merk trouwens dat bij mij de kwaaltjes gelukkig allemaal een beetje af beginnen te nemen. De misselijkheid gaat weg en ik ben nog wel vermoeid, maar niet zo extreem meer. Ik krijg overigens wel steeds vaker een steek in mijn banden. Ik moet er echt om denken om rustig op te staan en rustig om te draaien in bed. Pff.... was even vergeten hoe lastig dat was hahaha. Hoe is het met jullie? Nog veel last van kwaaltjes of valt het allemaal mee?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames



Hier ook een tijdje niet gereageerd. Zat en zit even niet zo lekker in mijn vel.



De uitslag van onze combinatie test was niet wat we gehoopt hadden, namelijk kans van 1 op 91 op syndroom van down. We zijn door verwezen voor vervolgonderzoek en heb gekozen voor de nipt test. Het duurt alleen nog 2 en halve week voor ik de uitslag krijg dus dat is best wel zwaar nu. Dagen lijken weken pfff



Ben wel blij om te lezen dat het met jullie allemaal goed gaat. Lichamelijk voel ik me kk beter nu. Bijna geen kwaaltjes meer behalve af en toe buikpijn en dat als ik op een bepaalde manier in bed lig het lijkt alsof mn organen plat gedrukt worden wat niet zo fijn is hihi



Ik heb trouwens ook geen oproep gehad voor de griepprik maar zou hem sowieso niet halen
Alle reacties Link kopieren
@Olifantjes, wat spannend zeg en vervelend zeg dat je nog zo lang in onzekerheid zit.



Hier ook niet zo actief hier omdat ik nog erg moe ben en veel hoofdpijn heb.

Vanmorgen weer voor controle naar de vk geweest en alles was goed. De baby was flink aan het bewegen tegen de doptone aan. Ik voel het ook af en toe al. We hebben ook de datum voor de 20 weken echo.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend olifantjes!!! Hopelijk krijgen jullie straks een goede uitslag!



Hier gaat alles prima. Gisteren proef persoon geweest bij de echocursus op de Fontys.

Kleine was goed aan t draaien en bewegen, maar lag al wel vast in een stuit. Mijn moeder die mee was gegaan riep meteen: zie je wel, het word gewoon weer een stuitligging! (Net als de eerste bij mijn moeder en zussen)

Kleine was op een gegeven moment ook aan t duimen.

Mijn symptomen zijn nu alleen maar vermoeidheid, opgezette buik en honger!



Ik heb de VK ivm de griepprik gemaild, zij zeiden er niet zoveel over. Kan geen kwaad, maar raden t wel pas aan na de 16 weken.

Maandag echo en controle bij VK.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames we hebben vandaag al de uitslag van de nipt gehad en alles is in orde. Ben zo super blij. Eindelijk genieten nu
Alle reacties Link kopieren
Ohhh Meis wat super fijn zeg!! Ben helemaal blij voor je!! Nu lekker genieten!!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn! Zal wel een hoop rust geven nu je weet dat het goed zit. :-)
Alle reacties Link kopieren
Super Olifantjes nu lekker genieten
Alle reacties Link kopieren
Wat een opluchting dat de nipt goed is!



Hier verloopt alles prima, vandaag 15 weken precies. Ben al 1,5 week ziek maar klachten van de zwangerschap heb ik eigenlijk niet.

Nog 5 weekjes en dan hebben we de 20 weken echo. Dat vind ik wel spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Hier 28-11 de 20weken echo.

Ben dan 19+1. Doen ze hier altijd vanaf de 19 weken.

Eergister bij VK geweest en alles zag er prima uit. Ben nu 1 kg aangekomen. Verder eigenlijk ook geen kwaaltjes, behalve honger en zo n s niet op woorden kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 14 + 2 alles gaat top moet ik zeggen. Geen klachten al wel een flink buikje. 2 december 20 weken echo das toch wel ff heel spannend. Maar bij de combinatietest hebben ze natuurlijk al wel wat dingen bekeken. Hebben jullie al namen??
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat het allemaal al hard he. De meest onzekere weken (in mijn ogen) hebben we overleefd hihi. Wat balen zeg dat je al zo lang ziek bent Maki, griep? Gelukkig verder geen kwaaltjes van de zwangerschap. Ik heb ook nergens last van. Ja, op dit moment een blaasontsteking maar vanmiddag kuurtje ophalen.



Hoe staan jullie tegenover de 20 weken echo? Vinden jullie het erg spannend of valt het mee? Ik heb mijn 20 weken echo ook over 5 weken



Door wij hadden een naam voor een meisje: Nova maar het is een jongen. Daar heb ik ook wel een naam voor in gedachten maar ben er nog niet over uit. En jij?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook al twee namen(voor jongen en meisje) 28-11 hebben wij ook de 20 weken echo dus dan komen we er achter!!(als het goed ligt)



Ik heb inderdaad de griep olifantjes, merk dat m'n weerstand echt slechter is, dus het duurt allemaal wat langer

Balen van je blaasontsteking, krijg je daar nu gewoon antibiotica voor Oid?

Ik vind de 20 weken echo behoorlijk spannend! Je hoort toch op dat moment of je kindje eigenlijk gezond is.

Als die echo prima is gaan we het kamertje bestellen. Die hebben we wel al uitgezocht.





Zaphyra, netjes die kilo, ik al wel wat meer.. Heb ook zo'n trek! Moet er echt meer opletten dat ik niet zo ga snaaien.
Alle reacties Link kopieren
Door, ik ben jaloers! Bij mij zegt iedereen dat je nog niet niks ziet!!! Klopt ook wel, pas no mijn gewone broeken nog steeds hoewel ze s avonds beetje beginnen te knellen.... iets met beetje opgezette buik/darmen.



Manlief vind t wel spannend die 20weken echo,ik een klein beetje, maar ga er eigenlijk van uit dat onze muppet gezond is.

Hopelijk ligt de kleine dan goed zodat ze kunnen zien wat t word. VK probeerde maandag te kijken, maar hij lag dwars en met de komt tegen de wand aan.

Namen hebben we nog niet. Af en toe sparren we er een beetje over, maar niks concreets.

Stond gisteren btw bijna te huilen in de prenatal omdat ik niet wist wat voor Bh ik moest hebben. Iets van hormonen ofzo????
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelukkig geen trek in snoep of chips ofzo... scheelt denk ik veel.

Pak eerder een kop soep of boterham.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen dat je nog steeds ziek bent Maki. Het zal inderdaad wel iets met een verlaagde weerstand te maken hebben. Hopelijk knap je snel een beetje op.



Wat zijn jullie al snel met namen zeg haha. Wij hebben echt nog geen idee. Het is ook wat lastiger voor ons om een naam te zoeken omdat mijn man Chinees is en we graag willen dat de naam in het chinees uitspreekbaar is en een goede betekenis heeft (betekenis van namen is erg belangrijk in China). We wachten dus eerst gewoon af of het een jongetje of meisje wordt en dan gaan we wel weer uitgebreid zoeken naar een naam. De vorige keer is het ook gelukt, dus nu gaat het vast ook wel weer lukken.



Mijn buik begint ook al aardig te groeien, maar gelukkig wel nog maar één kilo aangekomen. Ik had verwacht dat dat veel meer zou zijn, maar gelukkig niet. Ik begin nu wel last van mijn onderrug te krijgen, heel vervelend. Dat komt denk ik ook omdat ik veel met mijn zoon aan het sjouwen ben. Die moet toch af en toe opgetild worden en ik merk dat ik toch een beetje aan het verweken ben en niet zo sterk meer ben in mijn rug. Ik moet er echt op letten dat ik hem niet zo vaak meer optil en andere manieren probeer te bedenken. Ik heb al een huishoudtrapje onder de commode staan zodat hij er zelf op kan klimmen. Dat scheelt dan in ieder geval alweer. Hopelijk gaat de rugpijn ook snel weg.



Vanmiddag even bloed laten prikken. Zoonlief heeft waarschijnlijk de 5de ziekte en dat kan consequenties hebben voor mij. Het is een beetje afhankelijk van of ik het al gehad heb. Als dat het geval is, is er niks aan de hand. Maar als ik zelf de ziekte nog niet heb gehad, dan kan het gevaarlijk zijn voor de kleine. Hopelijk valt het allemaal mee, maar het is dus nog wel even spannend.



Wat fijn Zaphyra dat je vooral trek hebt in gezonde dingen. Hier is het een beetje hoe ongezonder hoe beter Ik probeer er maar gewoon niet te veel aan toe te geven
Alle reacties Link kopieren
Ja ik krijg gewoon een kuurtje gelukkig maki. Hopelijk ben je snel weer beter!



Haha ik ben al wel wat meer dan 1 kg aangekomen. Knap hoor. Alles wat ongezond en vet is vind ik lekker. Probeer er niet aan toe te geven maar lukt lang niet altijd



Mhvdw hopelijk heb je de 5e ziekte dan al gehad zeg. Wanneer krijg je de uitslag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven