Man verwacht dat ik alles voor hem doe?

26-10-2016 13:29 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn man werkt van thuis uit en ik werk momenteel niet. Hij doet niets in het huishouden; ik kook, maak schoon, doe de was etc. Allemaal geen probleem, zo lang ik geen werk heb vind ik het normaal dat hij niets moet doen.

Er zijn echter een paar dingen die ik niet zo leuk vind:

-Als mijn man bijvoorbeeld een paar dagen vakantie neemt, doet hij helemaal niets. Hij verwacht bijvoorbeeld dat ik het eten op zijn bord schep en alleen de tafel afruim, terwijl hij niets te doen heeft.

-Als we aan het eten zijn en hij vb. een extra portie wilt of iets wilt dat niet op tafel staat, verwacht hij dat ik dat spontaan voor hem ga halen.

-Als ik iets wil eten, een stuk chocolade of een appel tussendoor, verwacht hij dat ik aan hem telkens vraag of hij ook iets moet hebben. De keuken is echt niet ver, dus ik begrijp dat niet echt. Ik kan ook gewoon even terug naar de keuken gaan als hij toch trek blijkt te hebben in iets als hij mijn snack ziet. Hij zegt dat het om beleefdheid en vriendelijkheid draait om het telkens te vragen.



Wat vinden jullie, is dit normaal? Misschien ligt het aan mijn opvoeding, wij deden thuis gewoon elk ons eigen ding. Maar als zijn moeder of zus er zijn, doen zij ook echt alles voor hem.
quote:isa__88 schreef op 26 oktober 2016 @ 14:18:

Ik herken ook wel het een en ander, vriend is ook van buitenlandse komaf.

Had al door dat als we bij zijn moeder op visite waren dat zijn zusjes etc meteen voor hem opstonden om alles voor hem te doen als hij het vroeg.Ze willen hem gewoon heel hard verwennen.
Reken er niet te veel op dat dit gaat veranderen eens je gaat werken.

Je bent wel de ideale vrouw voor hem. De man die mij vraagt hem eten te gaan opscheppen zou wat meemaken...
Alle reacties Link kopieren
quote:mommy2014 schreef op 26 oktober 2016 @ 14:23:

[...]





Het is wel een groot verschil. Een kind of een volwassen man..



Waarom? Een kind is op een gegeven moment toch ook oud genoeg om zelf kaas uit de koelkast te pakken als hij kaas op brood wil en dat niet op tafel staat? Of om zijn eigen drinken in te schenken? Zijn eigen brood te smeren?

En op een gegeven moment is een kind dan ook oud genoeg om te leren dat als je drinken voor jezelf inschenkt, het beleefd is om te vragen of anderen ook wat willen. Of dat als iemand de tafel dekt, je even helpt.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:MissMillicent schreef op 26 oktober 2016 @ 13:40:

Ik vind dat hij wel een punt heeft hoor. Je klinkt nou niet alsof je veel voor hem over hebt.



Moet die arme man na een dag hard werken dan serieus zelf zijn vork ook nog optillen om het eten erin te scheppen?

Ik zou het eten denk ik dagelijks pureren en het hem voeren.

Na het eten een schone luier, verhaaltje en naar bed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 26 oktober 2016 @ 14:48:

[...]





Moet die arme man na een dag hard werken dan serieus zelf zijn vork ook nog optillen om het eten erin te scheppen?

Ik zou het eten denk ik dagelijks pureren en het hem voeren.

Na het eten een schone luier, verhaaltje en naar bed.Voeren? Dan moet die arme hardwerkende man zeker zelf nog kauwen en doorslikken.
Alle reacties Link kopieren
je kunt toch ook zeggen, maar je hebt toch al een moeder en dan eraan toevoegen dat je haar niet wil passeren, lief van jou he...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 26 oktober 2016 @ 14:40:

[...]





Waarom? Een kind is op een gegeven moment toch ook oud genoeg om zelf kaas uit de koelkast te pakken als hij kaas op brood wil en dat niet op tafel staat? Of om zijn eigen drinken in te schenken? Zijn eigen brood te smeren?

En op een gegeven moment is een kind dan ook oud genoeg om te leren dat als je drinken voor jezelf inschenkt, het beleefd is om te vragen of anderen ook wat willen. Of dat als iemand de tafel dekt, je even helpt.Dat lijkt me vrij logische wat je nu zegt. En dan leer je het kind dat allemaal zelf te doen. Ik heb gezegd dat het je kind niet is. Daarmee bedoel ik dat je niet alles voor die gene hoeft te doen. Maar wat jij nu zegt is totaal iets anders, wat een grap zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:mommy2014 schreef op 26 oktober 2016 @ 15:00:

[...]





Dat lijkt me vrij logische wat je nu zegt. En dan leer je het kind dat allemaal zelf te doen. Ik heb gezegd dat het je kind niet is. Daarmee bedoel ik dat je niet alles voor die gene hoeft te doen. Maar wat jij nu zegt is totaal iets anders, wat een grap zeg.Maar dit zijn precies de dingen die zij voor haar man doet! Als je zelfs je kinderen leert om dat gewoon zelf te doen, dan slaat het argument 'het is je man, niet je kind' toch nergens op? Een man kan nog meer dan een kind zelf, toch niet minder?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 26 oktober 2016 @ 14:27:

[...]





Die volwassen man is het resultaat van zijn opvoeding als kind. Op zijn 18e verjaardag gaat er echt niet opeens een knopje om.



Precies, conclusie hij is veel te verwend! Maar je wilt toch niet zeggen dat ze dat nu pas beseft? Ik bedoel, hoelang zijn ze samen? Hoelang zijn ze getrouwd?



En vraag me af of ze hierover gesproken hebben? Maar het kan ook zijn dat het gedrag groeit en to het maar allemaal doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 26 oktober 2016 @ 15:03:

[...]





Maar dit zijn precies de dingen die zij voor haar man doet! Als je zelfs je kinderen leert om dat gewoon zelf te doen, dan slaat het argument 'het is je man, niet je kind' toch nergens op? Een man kan nog meer dan een kind zelf, toch niet minder?Ohh zo! Haha ik begin je nu te begrijpen ;) Maar inderdaad als je het zo zegt bedoel ik het niet zo. Maar je snapt denk ik wel wat ik wil zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:RikM schreef op 26 oktober 2016 @ 14:32:

[...]



Ze willen hem gewoon heel hard verwennen.Nee hoor, zusjes durven geen nee te zeggen. Een enkele keer misschien
.
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook goed gaan met een man die nooit zelfstandig heeft gewoond en gewend is dat moeder alles doet.

mijn man is er zo een Maar daar hebben we aan het begin van ons samenwonen over gesproken en dat gaat prima. Man werkt heel veel, eigen bedrijf thuis, maar doet ook een deel van het huishouden. Ik werk 20 uur en Door ziekte al vanaf juni thuis dus ik doe een groter deel van het huishouden. Wat Door ziekte niet ging word overgenomen Door man. Ook de zorg voor dochter doen we samen, met uitzondering van drukke perioden van man, dan maakt hij dagen van 18 uur en dan verwacht ik verder helemaal niks van hem. Maar dat vind ik zelf ook niet nodig dan.

Hoe zie jij het voor je als er eventueel kinderen komen? Dan blijft hij waarschijnlijk het zelfde...sterkte maar mijn man zou het niet zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:summerheat schreef op 26 oktober 2016 @ 14:51:

[...]





Voeren? Dan moet die arme hardwerkende man zeker zelf nog kauwen en doorslikken. Ik zou voor een sonde gaan...
Nee. niet normaal.

Hij heeft zelf handjes en voetjes, ik vind het achterlijk van hem dat hij dat blijkbaar zelf niet

kan bedenken, en ik vind jou achterlijk dat je dit pikt en je zo laat behandelen.

Laat hem de roodkoperenvinken****ng krijgen..., je bent zn personeel niet...
quote:zoeters schreef op 26 oktober 2016 @ 13:57:

[...]



Ja, mijn man is van Turkse origine en ik niet. Ik weet dat in die cultuur de vrouwen de mannen heel hard verwennen, maar mijn man is voor de rest heel modern en westers, dus ik had niet verwacht dat dit zo'n probleem zou zijn.. We kenden elkaar 3 jaar voordat we getrouwd zijn.



Ahaaa een Turk. Het kan een prima kerel zijn hoor Zoeters maar hij is toch echt uit andere klei getrokken dan jij. Dat kan goed werken als beide zich aanpassen.



Mijn vent vindt bijvoorbeeld dat ik bij hem hoor en vice versa dus sta ik elke lullige borrel en verjaardag van zijn vrienden naast hem. Ik vindt dat gek maar pas mij aan. Manlief accepteerd ondertussen dat hij niet kan klussen en laat mij dat doen. Dat tast hem gigantisch in zijn eer aan maar goed: hij past zich aan.
quote:Sprookjesbos schreef op 26 oktober 2016 @ 13:39:

Je bent niet goed als je dat allemaal voor hem doet. Heeft hij soms geen handen gekregen bij z'n geboorte? Denkt hij dat hij nog een klein kind is dat niets zelf kan of dat hij Zijne Koninklijke Hoogheid is waarvoor niets te veel is om te laten doen?



Ik zou er mooi mee kappen, ik ben me daar gekke henkie zeker. En ja, ik schep ook op voor mijn man als ik in de keuken sta, en ja, ik vraag hem ook of hij wat wil drinken of eten, en ja, als hij nog een keer wil opscheppen bied ik aan om het even te doen, maar dat doe ik omdat IK dat wil en niet omdat HIJ dat van mij verwacht/eist.+1, alleen zou ik er wel nog 1 x een duidelijk gesprek over willen hebben. Helpt dit niet...dan is het klaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat is precies het doel van je topic?

Je vraagt of het gedrag normaal is maar het lijkt me dat je wel weet dat dat in NL niet zo is, toch?



Dus wat wil je? Wil je het veranderen of leren accepteren?
Je bent zelf een theepot
quote:isa__88 schreef op 26 oktober 2016 @ 15:07:

[...]



Nee hoor, zusjes durven geen nee te zeggen. Een enkele keer misschien

Ik was sarcastisch. Natuurlijk willen ze hem niet verwennen. In die cultuur staat een man boven een vrouw. Een zoon staat zelfs boven een moeder. En dan krijg je dus dit soort gedrag. Voor hun is dat normaal, in onze cultuur absoluut niet. Tenminste, niet sinds de jaren '50.



Ik denk niet dat TO op veel verbetering moet rekenen. Ik snap alleen niet waarom dit pas na het trouwen ter sprake komt. Dit zijn nou typisch van die dingen die je eerst moet bespreken voordat je je vastlegt.
Ik mag niet oordelen... maar ja.... Ziek!

Ik zie in OP geen man terug wel een jochie die een schop onder z'n reet verdient. Ook al is ie de koning van TakaTukaland! Wordt wakker!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wordt het echt een probleem als je het hebt aangekaart en hij er niets aan veranderen wil. Jemig, dat opscheppen alleen al, sja als de pannen nog in de keuken staan oke, maar op tafel mag hij dat lekker zelf doen hoor, en samen afruimen en afwassen gebeurt ook al niet zeker? Succes TO.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:zoeters schreef op 26 oktober 2016 @ 13:49:

[...]



Ik ben verhuisd om met hem samen te wonen en ben sindsdien op zoek naar werk. Dus ik hoop dat hij daadwerkelijk in het huishouden zou helpen als ik ook werk.Je HOOPT? Ik zou het niet verwachten en dus nu al in gesprek gaan. Hierover en over hoe hij zich nu opstelt. Wat een sukkel...
quote:attribuutje schreef op 26 oktober 2016 @ 16:22:

Volgens mij wordt het echt een probleem als je het hebt aangekaart en hij er niets aan veranderen wil. Jemig, dat opscheppen alleen al, sja als de pannen nog in de keuken staan oke, maar op tafel mag hij dat lekker zelf doen hoor, en samen afruimen en afwassen gebeurt ook al niet zeker? Succes TO.
Ik durf niet te vragen wat er gebeurt als ie naar de toilet moet...
Alle reacties Link kopieren
quote:Magister schreef op 26 oktober 2016 @ 18:46:

Ik durf niet te vragen wat er gebeurt als ie naar de toilet moet...

Dan roept hij 'ik ben klaaaaaar'



.
Ik zou hem vragen wanneer hij je loon als "huishoudster" en "slaaf" stort.

Voor die tijd ... gebeurt er niets meer tussen de lakens.



Is er overigens een reden (kinderen, ziekte, ...) dat jij totaal niet werkt?

Want het lijkt mij dat deze man net iemand nodig heeft die er af en toe niet is.

Zodat ie af en toe wel es een paar uur zijn eigen boontjes moet doppen.

(Al was het maar een kop koffie inschenken om 3 uur.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven