Mode & Beauty alle pijlers

Ik kleed me als een tiener...

26-10-2016 14:21 232 berichten
Hallo mede-forummers,



Om het maar even heel kort door de bocht te zeggen: ik kleed me als een tiener, ik ben het zat en heb geen idee hoe ik me anders moet kleden.



Kort samengevat: De midden 20 voorbij, informele functie, kledingstijl van een tiener, wil iets serieuzers, heb geen idee waar te beginnen.



Ik werk in een informeel bedrijf in een functie waar mijn kleding absoluut geen probleem is en waar ik ook niet de enige ben die er zo bijloopt. Alleen voel ik me er niet meer goed bij. Ik straal niet uit wat ik uit wil stralen, namelijk dat ik een volwassen vrouw ben (ik ben aan de verkeerde kant van de 20) met overwicht die zichzelf serieus neemt en zelfvertrouwen heeft.



Hoe ik op een gemiddelde dag de wereld betreed: jeans, All Stars en een trui of vest met shirt. Als tas draag ik altijd een rugzak, omdat ik op een dag een enorme hoeveelheid spullen voor mijn werk meesleep.



Als ik eens een serieuzere poging waag draag ik enkellaarsjes en heel soms slaag ik erin om een echt leuke outfit samen te stellen (leuk shirtje, blazer, leuke schoenen (al dan niet met hak), sieraden, mooie tas).



Waar ik tegenaan loop, zijn vaak welke schoenen ik moet dragen (ik zou wel heel de dag op pumps willen lopen, maar ik heb een staand beroep en hou het nog geen uur vol op die manier) en wat ik over een shirtje aan moet trekken zodat ik niet bevries. Daarnaast voelt het allemaal al snel te chique of niet vrouwelijk (colbertjes voelen vaak zo mannelijk).


Wat ik absoluut noodzakelijk vind aan mijn kleding: comfortabel en warm.



Kleuren die ik mooi vind en die goed bij mij staan: lichtroze, lichtblauw, legergroen, grijs, ivoorwit, beige, taupe (Ik hou van romantische kleuren, stoffen en prints, haast sprookjesachtig zou ik zeggen).



Ik zou bijvoorbeeld wel wat meer rokjes en jurken willen dragen, maar wat voor jurken en rokjes stralen uit wat ik uit wil stralen?! En hoe moet ik dat dan combineren? Ook zou ik mooie pumps willen dragen, maar ik ben nog nooit een comfortabel paar tegengekomen (ook ballerina’s zijn een ramp, krijg er altijd enorme wonden van op m’n hielen). Een mooie handtas die je ook als schoudertas kan dragen (ik ga altijd op de fiets naar mijn werk, heb een fiets waar geen fietstas of mand op kan, dus moet het ding zelf mee kunnen sleuren) en waar veel inpast ben ik ook nog niet tegengekomen.



En natuurlijk kijk ik weleens online en kom ik dingen tegen die ik mooi vind. Toch koop ik het dan niet, omdat ik geen flauw idee heb hoe het allemaal te combineren.



Mijn vraag aan jullie: wat voor kleding/schoenen/tassen zouden nou bij datgeen passen wat ik uit wil stralen, wat comfortabel en warm is en waarin ik er niet al te zakelijk uitzie (ik wil het wel een beetje informeel houden, heel formeel past niet bij mij). Daarnaast wil ik graag dat het bij mijn lichaam past en dat ik er ook echt uitzie als een vrouw.
anoniem_6490a102ced81 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 17:50
2.30% gewijzigd
In de winter: jurkje, rok, panty/maillot, laarzen bvb suède, vestje.

In de zomer: jurkje/rokje met bvb legging en kwalitatief goede slippers.
quote:Stormkraft schreef op 26 oktober 2016 @ 14:55:

[...]





Klopt, met iets erover (of het nu een blazer of vest is) moet het bloesje verder open in de nek.

De neklijn die jij plaatst maakt snel ofwel meisjesachtig ofwel secretaresse/pin-up achtig als je daarbij strenge make-up en kapsel draagt.

Dus niet meer kopen deze neklijn!!!



Maar even serieus. Je kunt ze als je handig bent zelf wat diepere V geven. Moet je wel durven knippen. En kunnen naaien

Ik koop om dezelfde reden dit soort bloesjes ook niet meer. Wist nooit wat ik erbij aan moest en alleen een bloes is voor mij ook te koud.

Ik heb nu een leuk bodywarmertje aan over m'n (zomer)blouse met V hals en zonder kraag.

Maar ik draag ze ook onder blazers. Het is misschien ook even wennen. Dat je ineens een volwassener uitstraling hebt met zo'n blazer.



Wat voor winterjassen heb je / draag je?



Ik heb een werkelijk waar prachtige winterjas: wol, heel mooi diep paars, ceintuur, grote capuchon, lang (tot halverwege de bovenbenen) en ik draag 'm nooit In plaats daarvan draag ik mijn überpraktische leger/mosgroene water- en winddicht winterjas die eigenlijk z'n vorm een beetje heeft verloren (om het een beetje goed te praten: ik vond het wel echt een leuke jas toen ik 'm kocht en was ook wel op zoek naar iets praktisch. Mocht het opeens gaan regenen op de fiets, ben ik niet gelijk zeiknat).



Bij de mooie winterjas staat een rugzak niet, bij de praktische winterjas staat een mooie handtas niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sprookjesbos schreef op 26 oktober 2016 @ 14:53:

[...]





Die eerste outfit met die laarsjes en die jurk met die hoge laarzen zijn leuk! Wat kan ik daar bij aantrekken zodat ik het niet zo koud krijg (vind een vest met een jurk bij mij altijd wat tuttig en slobberig staan)?



Een dikke jurk zodat je niks erop aan hoeft te trekken. Webwinkel is lastig bepalen of het warm is of heel dun, dus even de stad in om te voelen.

Heb bijvoorbeeld vorig jaar bij Vero Moda een jurk gekocht die enorm warm is, lijkt qua model op die jurk maar met een aansluitende kraag ipv kol. Werk bij een bedrijf waar de deur heel de dag open staat, heb wel een voetkacheltje onder mijn bureau maar verder erg koud, en met zo'n dikke jurk trek ik het net.



Qua jas buiten trek ik een getailleerde jas aan, een kort jack of wat langer net over mijn bil, heb ook een soort houtje touwtje parka maar dat ziet er wel lomp uit vind ik.
En een dierenprint?

Ik ben nog van de generatie dat ik het ordinair vind bij mezelf maar jij klinkt wel alsof je het met mate kunt hebben.
quote:Sprookjesbos schreef op 26 oktober 2016 @ 14:56:

[...]





Deze vind ik heel leuk! Zoiets draag ik soms wel (wel een wat minder hooggesloten shirt, want dat vind ik mij niet mooi staan), en toch ziet het er bij haar veel vlotter uit dan bij mij...



En die schoenen:



Dat eerste plaatje is natuurlijk net een tiener met een ouwe kop he.



Zeker met dat kapsel.



Als je er een mooie (zijden) blouse onder denkt ipv dat vreselijke shirt dan kan het nog iets worden. De broek zit vreselijk.



Die schoenen waren 5 jaar geleden leuk maar is echt voorbij die sleehakken. Blokhakken zijn het weer nu.



Even zitten zoeken naar leuke plaatjes van jurkjes met vestje. Valt niet mee.



quote:lilalinda schreef op 26 oktober 2016 @ 14:56:

[...]



dan zou ik toch kiezen voor goede jasjes, krijg je beetje meer schouder van.

ook een paar goeie hakken (gewoon op leren lopen), geeft meer lengte en meer power



en als je eenmaal zover bent: koop een goed pak. Als ik echte power nodig heb, draag ik een pak. Soms zelfs driedelig



Een pak gaat binnen mijn werkveld wellicht wat ver (al denk ik wel dat ik, al is het maar om te proberen, er eens eentje ga passen in een winkel, ben wel nieuwsgierig eigenlijk), maar een goed jasje kan natuurlijk altijd! Ik denk dat ik het mezelf ook maar gewoon eens waard moet gaan vinden om eens wat extra geld er tegenaan te gooien, want ik zeg altijd wel dat ik dat niet erg vind, en dat vind ik ook niet, maar vervolgens doe ik het nooit.



Houd jij dat vol, heel de dag op hakken? En zo ja, heb je tips voor er op te leren lopen en eventueel een goed merk?
quote:Sprookjesbos schreef op 26 oktober 2016 @ 14:56:

[...]





Deze vind ik heel leuk! Zoiets draag ik soms wel (wel een wat minder hooggesloten shirt, want dat vind ik mij niet mooi staan), en toch ziet het er bij haar veel vlotter uit dan bij mij...



En die schoenen: Ik denk dat het ook een beetje ligt aan het beeld wat je hebt van jezelf. Je kleed je als een tiener met all-stars, jeans en trui of vest .. Maar dat kun je met een kleine touch ook vrouwelijk maken. Omdat je dat niet van jezelf gewend bent zie je het ook niet.. Ik wilde een paar maanden geleden ook iets anders, ik wilde vrouwelijker zijn etc (net als jij).. Dus ik heb mijn vriend meegenomen naar de winkel, ik zei "oke kies jij maar uit waar je mij mee wilt zien of in ziet lopen" Ik heb zon hoop onzin aangehad, maar 2 jurkjes meegenomen die ik normaal zelf noooooit gekozen zou hebben, en nu zijn het mijn favorieten.. Soms kost het ook gewoon tijd om je in de spiegel te zien veranderen of in je hoofd ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Sprookjesbos schreef op 26 oktober 2016 @ 15:01:

[...]



Bij de mooie winterjas staat een rugzak niet, bij de praktische winterjas staat een mooie handtas niet.

jij moet echt nodig shoppen!

nieuwe tas En nieuwe rugzak!



(ik heb alleen al voor de winter minstens 5 jassen en zes tassen!)
quote:LaVidaPura schreef op 26 oktober 2016 @ 15:02:

[...]





Een dikke jurk zodat je niks erop aan hoeft te trekken. Webwinkel is lastig bepalen of het warm is of heel dun, dus even de stad in om te voelen.

Heb bijvoorbeeld vorig jaar bij Vero Moda een jurk gekocht die enorm warm is, lijkt qua model op die jurk maar met een aansluitende kraag ipv kol. Werk bij een bedrijf waar de deur heel de dag open staat, heb wel een voetkacheltje onder mijn bureau maar verder erg koud, en met zo'n dikke jurk trek ik het net.



Qua jas buiten trek ik een getailleerde jas aan, een kort jack of wat langer net over mijn bil, heb ook een soort houtje touwtje parka maar dat ziet er wel lomp uit vind ik.Vero Moda, daar kom ik nou bijna nooit. Daar ga ik eens kijken! Gewoon een keer echt shoppen, zodat ik stofjes kan voelen en dingen kan passen en combineren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sprookjesbos schreef op 26 oktober 2016 @ 15:03:

[...]





Een pak gaat binnen mijn werkveld wellicht wat ver (al denk ik wel dat ik, al is het maar om te proberen, er eens eentje ga passen in een winkel, ben wel nieuwsgierig eigenlijk), maar een goed jasje kan natuurlijk altijd! Ik denk dat ik het mezelf ook maar gewoon eens waard moet gaan vinden om eens wat extra geld er tegenaan te gooien, want ik zeg altijd wel dat ik dat niet erg vind, en dat vind ik ook niet, maar vervolgens doe ik het nooit.



Houd jij dat vol, heel de dag op hakken? En zo ja, heb je tips voor er op te leren lopen en eventueel een goed merk?

jasje (eventueel met bijpassen gilet) en jeans (&goeie hakken) is ook power



Moet eerlijk zijn: ik sta niet de hele dag
quote:Het-groepje schreef op 26 oktober 2016 @ 15:02:

En een dierenprint?

Ik ben nog van de generatie dat ik het ordinair vind bij mezelf maar jij klinkt wel alsof je het met mate kunt hebben.Ik sta open voor elk soort print, want ik denk dat dat misschien ook wel zou kunnen helpen met wat vlotter te voelen. Ik draag veel solide kleuren en voel me soms zo opgaan in de achtergrond. Ik ben dan weer totaal niet van de felle kleuren, dus dan zijn prints natuurlijk een leuk alternatief.
quote:Stormkraft schreef op 26 oktober 2016 @ 15:03:

[...]





Dat eerste plaatje is natuurlijk net een tiener met een ouwe kop he.



Zeker met dat kapsel.



Als je er een mooie (zijden) blouse onder denkt ipv dat vreselijke shirt dan kan het nog iets worden. De broek zit vreselijk.



Die schoenen waren 5 jaar geleden leuk maar is echt voorbij die sleehakken. Blokhakken zijn het weer nu.



Even zitten zoeken naar leuke plaatjes van jurkjes met vestje. Valt niet mee.



[afbeelding]



Mijn kledingsmaak is om te huilen, ik weet het Ik heb ook geen idee wat "in" is, en eigenlijk ga ik ook liever voor tijdloos denk ik, klassiek is denk ik meer mijn ding. En laarzen zonder hak, kan dat of is dat een no-go?



Op dat plaatje vind ik dat vest helemaal niets, daar gaat bij mij het tuttigheidsgehalte enorm van omhoog, maar de rest vind ik dan wel weer leuk. Zou bij zo'n jurkje ook een jasje kunnen (en dan wel zonder riem denk ik zo)?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sprookjesbos schreef op 26 oktober 2016 @ 15:09:

[...]





Mijn kledingsmaak is om te huilen, ik weet het Ik heb ook geen idee wat "in" is, en eigenlijk ga ik ook liever voor tijdloos denk ik, klassiek is denk ik meer mijn ding. En laarzen zonder hak, kan dat of is dat een no-go?





klassiek is niks mis mee

houd het jeugdig door er af&toe iets van H&M bij te doen. Of een kleur die erg in is



Laarzen zonder hak, VIND ik (maar ben wat onHollands) absoluut niet kunnen. Hooguit in de stal.
quote:Springtouw schreef op 26 oktober 2016 @ 15:04:

[...]





Ik denk dat het ook een beetje ligt aan het beeld wat je hebt van jezelf. Je kleed je als een tiener met all-stars, jeans en trui of vest .. Maar dat kun je met een kleine touch ook vrouwelijk maken. Omdat je dat niet van jezelf gewend bent zie je het ook niet.. Ik wilde een paar maanden geleden ook iets anders, ik wilde vrouwelijker zijn etc (net als jij).. Dus ik heb mijn vriend meegenomen naar de winkel, ik zei "oke kies jij maar uit waar je mij mee wilt zien of in ziet lopen" Ik heb zon hoop onzin aangehad, maar 2 jurkjes meegenomen die ik normaal zelf noooooit gekozen zou hebben, en nu zijn het mijn favorieten.. Soms kost het ook gewoon tijd om je in de spiegel te zien veranderen of in je hoofd ;)Dat is misschien wel een heel goed idee. Mijn man kan het niets schelen wat ik aantrek, hij vindt het allemaal best als ik het maar mooi vind. Maar eens iets anders aanpassen dan normaal is wel een goed plan. Ik pak toch altijd vertrouwde items uit het rek, dus dat schiet niet op, dus als hij nou eens wat kiest, dan wordt het vast heel iets anders! Heb lieve vriendinnen, maar eerlijk gezegd lopen we er allemaal een beetje bij alsof we in de puberteit zijn blijven hangen (op eentje na dan, die kleed zich echt leuk, ironisch genoeg soms in kleding die eerst van mij is geweest maar die ik heb weggedaan omdat ik het nooit aanhad )
quote:lilalinda schreef op 26 oktober 2016 @ 15:05:

[...]



jasje (eventueel met bijpassen gilet) en jeans (&goeie hakken) is ook power



Moet eerlijk zijn: ik sta niet de hele dagIk moet inderdaad echt eens gaan shoppen. Heb wel een paar dingen die ik echt mooi vind (heb een prachtige cocktailjurk hangen met een heel mooi jasje, die mooie paarse winterjas en heb een mooie zwarte tas, die helaas te klein is om dagelijks al m'n zooi in mee te nemen), dus daar zou ik natuurlijk op voort kunnen borduren. Echt mooie hakken heb ik niet, maar zou ik wel willen. Toch maar eens op zoek naar pumps waar ik niet helemaal stuk op ga na een uur
Ik zag laatst een meisje lopen met zo'n rok en dan nike air max eronder.

Zag er leuk en comfortabel uit.



quote:Het-groepje schreef op 26 oktober 2016 @ 15:07:

[afbeelding]Kijk, dat vind ik nou best lollig staan! Zou zelf de hele blouse in de broek doen, maar goed. Wat ik dan weer lastig vind: ik vind het zo heel leuk staan, maar ik heb het altijd zo koud dat ik overal iets van een vest of wat dan ook overheen draag. Kan je ook iets ONDER zo'n blouse dragen in plaats van eroverheen?
En wat ik bij blondines ook altijd leuk vond is een opvallende lipstick. Dus felroze of rood, of een felle oranje achtige tint.

Misschien is zoiets ook al iets?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sprookjesbos schreef op 26 oktober 2016 @ 15:12:

[...]





Dat is misschien wel een heel goed idee. Mijn man kan het niets schelen wat ik aantrek, hij vindt het allemaal best als ik het maar mooi vind.

elke keer als je kleding koopt, ook goeie lingerie kopen

vindt hij vast ineens kleding een stuk interessanter
quote:lilalinda schreef op 26 oktober 2016 @ 15:10:

[...]



klassiek is niks mis mee

houd het jeugdig door er af&toe iets van H&M bij te doen. Of een kleur die erg in is



Laarzen zonder hak, VIND ik (maar ben wat onHollands) absoluut niet kunnen. Hooguit in de stal.Okay, laarzen MET hak dus, check!
quote:Het-groepje schreef op 26 oktober 2016 @ 15:14:

Ik zag laatst een meisje lopen met zo'n rok en dan nike air max eronder.

Zag er leuk en comfortabel uit.



[afbeelding]Dat vind ik nou echt een leuke rok! Niet per se in die kleur (al vind ik het opzich best mooi), maar het model vind ik echt leuk!
quote:Het-groepje schreef op 26 oktober 2016 @ 15:15:

En wat ik bij blondines ook altijd leuk vond is een opvallende lipstick. Dus felroze of rood, of een felle oranje achtige tint.

Misschien is zoiets ook al iets?Het enige wat ik draag aan make-up is bruine oogpotlood, oogschaduw in bruintinten en zwarte mascara. Oh, en lipbalsem, maar dat is geen make-up. Moet eerlijk zeggen dat ik make-up best geinig vind en ook wel fases heb gehad dat ik er mee mee deed dan dat ik nu doe, maar lipstick heeft me nooit getrokken.
quote:Sprookjesbos schreef op 26 oktober 2016 @ 15:15:

[...]





Kijk, dat vind ik nou best lollig staan! Zou zelf de hele blouse in de broek doen, maar goed. Wat ik dan weer lastig vind: ik vind het zo heel leuk staan, maar ik heb het altijd zo koud dat ik overal iets van een vest of wat dan ook overheen draag. Kan je ook iets ONDER zo'n blouse dragen in plaats van eroverheen?



Jazeker.

Investeer in zijden-wollen onderkleding bijv van schaapje schaapje (geen aandelen, maar mooi texels bedrijf)

Niet de 100% merinos pakken maar die met zijde erin. Dagje in de vriezer en hoppa kriebelvrij lekker warm aansluitend.

Ik draag ze graag in de winter en evt nog een extra zijden-wollen hemdje er onder.

Zijn duur maar het geld echt waard.
quote:Sprookjesbos schreef op 26 oktober 2016 @ 15:16:

[...]





Okay, laarzen MET hak dus, check!



Hmm oneens. Hier ook van het comfi-leuk-warm kamp, maar ik draag dus echt wel vaak m'n platte zwarte leren hoge laarzen bijv onder een skinny of onder een kort jurkje met een panty-legging 100 denier.

Met wollen mantel en tas en sjaal is dacht echt wel 1 van mijn power outfits.



Edit;

Ze lijken op deze (mijne ook van tamaris, maar met een gesp ergens)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven