Geld & Recht alle pijlers

advies gevraagd

26-10-2016 10:28 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg nu hulp vanwege mijn schulden. Maar ben wel huiverig. Ik sta nog niet via de kantonrechter onder bewind, ook nog niet onder budgetbeheer dit is allemaal in aanvraag. Het enige wat ik nu al kan doen is elke mail/brief doorsturen naar de desbetreffende man die alles oplost.



Hij heeft energiemaatschappij geregeld, wat het maatschappelijk werk niets mee kon doen + bewindvoerder vanuit maatschappelijk werk kon er niets aan doen. Degene die ik dus gevonden heb wel. Ook andere regelingen zijn al goed getroffen. Voel me er erg zeker en vertrouwd in!



Alleen nu is er iets wat ik mij even afvraag. Hij gaat proberen kwijtschelding gemeentelijke belastingen aan te vragen. (Ik heb gevraagd alles uit handen te laten nemen omdat ik die stress er niet bij kan hebben. Dit doet hij dus ook perfect en regelt alles). Alleen nu vraagt hij dus om mijn digid gegevens, want anders kan je niet inloggen bij die instantie om de aanvraag kwijtschelding te doen..



Dit vind ik toch een beetje "eng" ook al zal ik straks ook niet meer in mijn eigen digid kunnen lijkt me als ik onder bewind sta?



Is dit gewoon verstandig om te doen? Ik hoor graag van jullie.



Graag de OP niet quoten vind het privacy dus na duidelijke antwoorden wil ik het weghalen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Anouscha schreef op 26 oktober 2016 @ 11:40:

Ik verbaas me wel over de keuze om bewust twee huisdieren aan te schaffen als je nog tot over je nek in de schulden zit.

quote:Tr0tter schreef op 26 oktober 2016 @ 11:41:

[...]



Ik ook.Misschien moet je je dan eens inlezen in wat huisdieren kunnen betekenen voor mensen. Iedereen kent de blinde geleidehond, maar er zijn meer type honden hoor:

https://www.geleidehond.nl/onze-honden/



In Amerika zijn er drie type honden. Behalve blinde geleidehonden erkent men daar ook Emotional Support Animals en Therapy Animals.
Alle reacties Link kopieren
Geef je die man ook je pincode? Nee? Dan ook je DigiD niet afgeven. Je DigiD is je pincode voor de overheid. Uit een ander topic weet ik waar je woont en ik heb gekeken hoe dat gaat met de aanvraag. Je kunt hulp vragen bij de sociaal raadslieden van je gemeente en anders zou ik er naast gaan zitten en dan de DigiD zelf invullen.
Alle reacties Link kopieren
quote:monsterpinguin schreef op 26 oktober 2016 @ 11:55:

[...]





[...]





Misschien moet je je dan eens inlezen in wat huisdieren kunnen betekenen voor mensen. Iedereen kent de blinde geleidehond, maar er zijn meer type honden hoor:

https://www.geleidehond.nl/onze-honden/



In Amerika zijn er drie type honden. Behalve blinde geleidehonden erkent men daar ook Emotional Support Animals en Therapy Animals.



Ja inderdaad. De aanschaf was gratis, werden weggegeven via facebook. Ik heb ontzettend veel gewerkt laatste tijd zodat ik alles kon doen voor de beestjes wat nodig was inenten chippen e.d. Qua voer eten ze alles of liever nog pikken ze het liefste worteltjes van mijn bord af.



Ik ben een totaal ander mens geworden. De ongelukkige dwangneurotische depressieve nijntje, is veranderd in een rustige accepterende gelukkige nijn. Kan wel de rest van mijn leven alleen maar therapieën blijven volgen, medicijnen slikken die geld kosten, maar als dit mij helpt, mij beter laat voelen geef ik liever daar mijn geld aan uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:wilma36 schreef op 26 oktober 2016 @ 11:55:

Geef je die man ook je pincode? Nee? Dan ook je DigiD niet afgeven. Je DigiD is je pincode voor de overheid. Uit een ander topic weet ik waar je woont en ik heb gekeken hoe dat gaat met de aanvraag. Je kunt hulp vragen bij de sociaal raadslieden van je gemeente en anders zou ik er naast gaan zitten en dan de DigiD zelf invullen.Ik denk dan maar gewoon dat ik er lekker naast ga zitten, en anders toch even een dingetje zelf doen qua aanvragen. Dankjewel !
quote:monsterpinguin schreef op 26 oktober 2016 @ 11:55:

Iedereen kent de blinde geleidehond

Arm beest, ziet zelf niets en moet dan ook nog mensen geleiden...



Natuurlijk kunnen mensen geholpen worden met huisdieren en opknappen van hun gezelschap. Maar wat als er een van die katjes ziek wordt, is er dan geld voor de dierenarts? Ik zie het te vaak hier dat mensen maar wat aanklooien met dieren omdat ze gewoonweg geen geld (over) hebben om ze passende (medische) zorg te bieden. En daar zijn die dieren uiteindelijk altijd de dupe van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 26 oktober 2016 @ 12:02:

[...]



Arm beest, ziet zelf niets en moet dan ook nog mensen geleiden...



Natuurlijk kunnen mensen geholpen worden met huisdieren en opknappen van hun gezelschap. Maar wat als er een van die katjes ziek wordt, is er dan geld voor de dierenarts? Ik zie het te vaak hier dat mensen maar wat aanklooien met dieren omdat ze gewoonweg geen geld (over) hebben om ze passende (medische) zorg te bieden. En daar zijn die dieren uiteindelijk altijd de dupe van.Ja dat geld is er dan. Ook ben ik verzekerd. En in overleg met bewindvoerder mag ik dat behouden en andere dingen opgezegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 26 oktober 2016 @ 10:37:

[...]

Pardon? Misschien niet oordelen als je ergens geen weet van hebt.

Ik wil & kan het niet. Als ik deze stress erbij heb kan ik niet werken aan mijn herstel, kan ik er niet bij werken. Dan kan ik mij niet meer focussen, dáárom heb ik gekozen voor deze hulp die bij MIJ past, waardoor ik nog gewoon kan werken + aan mijn herstel kan werken. Daarom. Als alles weer beter gaat opgelost is kan ik het gewoon weer zelf oppakken. Maar nu gewoon NIET.Dan zorg je maar dat je het wil. Je bent qua biologische leeftijd volwassen, gedraag je ernaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 26 oktober 2016 @ 12:05:

[...]





Dan zorg je maar dat je het wil. Je bent qua biologische leeftijd volwassen, gedraag je ernaar.



Wáárom zou ik? Ik vraag toch juist om hulp om alles op te lossen? Die betreffende man word er voor betaald. Waarom zou ik dan nu moeilijk gaan hebben om de schulden op te lossen en steeds opnieuw regelingen te moeten gaan treffen met schuldeisers omdat ik wisselende banen heb?



Die stress kan en wil ik er niet bij hebben omdat ik er dan zelf aan onderdoor ga, en dat wil ik niet.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 26 oktober 2016 @ 11:58:

[...]





Ja inderdaad. De aanschaf was gratis, werden weggegeven via facebook. Ik heb ontzettend veel gewerkt laatste tijd zodat ik alles kon doen voor de beestjes wat nodig was inenten chippen e.d. Qua voer eten ze alles of liever nog pikken ze het liefste worteltjes van mijn bord af.



Ik ben een totaal ander mens geworden. De ongelukkige dwangneurotische depressieve nijntje, is veranderd in een rustige accepterende gelukkige nijn. Kan wel de rest van mijn leven alleen maar therapieën blijven volgen, medicijnen slikken die geld kosten, maar als dit mij helpt, mij beter laat voelen geef ik liever daar mijn geld aan uit.



Hoe rustig, accepterend en gelukkig ben je als je nog steeds aan therapie moet en niet in staat bent om een kwijtschelding bij de gemeente aan te vragen?



Niet lullig bedoeld, maar je komt hier niet bepaald realistisch over eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 26 oktober 2016 @ 12:49:

[...]





Hoe rustig, accepterend en gelukkig ben je als je nog steeds aan therapie moet en niet in staat bent om een kwijtschelding bij de gemeente aan te vragen?



Niet lullig bedoeld, maar je komt hier niet bepaald realistisch over eerlijk gezegd.Ik ben heel gelukkig. Ik heb het geluk dat ik nu even niets meer zelf hoef te doen als het echt zou moeten lukt het wel maar dan gaat het niet helemaal lekker met me. Daarom vroeg ik hulp, die hulp bestaat er en dan neem ik dat aan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 26 oktober 2016 @ 12:08:

Wáárom zou ik?Ga er nou niet op in. Dit is gewoon iemand die aan het bitchen is. Waarom zou je reageren op zulke mensen?
Nijn, goed bezig! En goed om te kiezen voor rust in de tent door dingen uit handen te geven. Behalve dus je DigiD.



Op de website van je gemeente kun je vaak de kwijtscheldingsformulieren downloaden. Ik zou die samen met degene die je helpt in gaan vullen.
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook hoor Nijn, goed bezig! Het is nu belangrijker dat je kan werken en dat je je goed voelt. Een beetje hulp is nooit weg. Betekent niet dat je je verantwoordelijkheden niet neemt. Dat doe je juist wel door hulp te vragen.



On topic, geef je Digi D niet weg. Doe het zelf, ga er naast zitten of probeer een machtiging te geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:monsterpinguin schreef op 26 oktober 2016 @ 18:56:

[...]



Ga er nou niet op in. Dit is gewoon iemand die aan het bitchen is. Waarom zou je reageren op zulke mensen?Je hebt gelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 26 oktober 2016 @ 15:08:

[...]

Ik ben heel gelukkig. Ik heb het geluk dat ik nu even niets meer zelf hoef te doen als het echt zou moeten lukt het wel maar dan gaat het niet helemaal lekker met me. Daarom vroeg ik hulp, die hulp bestaat er en dan neem ik dat aan ook.Gelijk heb je. Helemaal niet raar om dat soort dingen over te laten aan anderen wanneer je daar zelf niet toe in staat bent. Alhoewel ik je wel adviseur om een vinger aan de pols te houden want jij blijft eindverantwoordelijke natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven