Iets orgineels voor bij de koffie?

20-10-2016 21:27 112 berichten
Over een maand komen er kennissen over uit Frankrijk, wij zijn in het verleden wel eens bij hun op bezoek geweest. 1 x in de namiddag en 1 x met avond eten. En zij maakte hier altijd een feestje van. Alles werd uit de kast getrokken. Denk aan kaas plankjes , zelf gemaakte salades en bij het dinner een wijntje bij elke gang.



Het zijn echte bourgondiërs. Nu komen zij naar Nederland en komen zij rond 10 uur (koffie tijd) langs. En nu heb ik dus geen idee wat ik tijdens de koffie moet serveren. Ze houden namelijk niet van taart gebak en koekjes.



Ik heb al gevraagd wat ze lekker vinden, maar zij hebben aangegeven " doe maar wat, ons maakt het niet uit"



Maar gezien hun in het verleden zoveel moeite gedaan hebben wil ik ook een beetje uitpakken



Ik ben overigens geen keukenprinses, hebben jullie ideeën?
Alle reacties Link kopieren
- Worstenbroodjes

- Bananenbrood

- (kaneel)Tulband

- Krentenbrood

- Scones met clotted cream / jam

- Bossche koek



Of gezien de Sinterklaastijd toch een kleine Nederlandse zoetigheid: banketstaaf, speculaaspop, schaaltje strooigoed
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze om 10.00 in de ochtend wel behoefte aan een schaal vol eten ?

Fransen ontbijten toch niet echt en beginnen pas tijdens de lunch te eten.



Blijven ze tot de lunch?

Als dat zo is, zou ik de koffie niet zo spannend maken qua lekkernijen. Dit wellicht beperken tot een lekkere kruidkoek bakken, of bij een warme bakker een goede peperkoek/ notenkoek kopen.

Vind ik wat minder onder de categorie zoet vallen en is meer kruidig.



Ik zou dan aan het eind van de ochtend een schaal verschillende sandwiches neerzetten, met een pan soep.

Brabantse worstenbroodjes , een salade, en een schaaltje verschillende worsten en kaas.
Goed brood met oude kaas van de kaasboer

Worstenbroodjes

Krentenwegge met kaas

Broodjes kroket
Als je toch bij iemand op de ochtendkoffie komt, en de mensen hebben een hele vreetschaal klaarstaan omdat??? Jullie er in de namiddag en avond zo heerlijk gegeten hebben? Dat slaat toch nergens op.
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 20 oktober 2016 @ 21:58:

[...]



Als je van vet houdt Taart is ook vet
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 22 oktober 2016 @ 16:57:

Ja, hier ook worstenbrood vaak in de ochtend bij de koffie of sausijzenbroodjes. Ik woon ook in Brabant.Bofkont.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:consuelabananahammok schreef op 26 oktober 2016 @ 11:30:

Hebben ze om 10.00 in de ochtend wel behoefte aan een schaal vol eten ?

Fransen ontbijten toch niet echt en beginnen pas tijdens de lunch te eten.



Blijven ze tot de lunch?

Als dat zo is, zou ik de koffie niet zo spannend maken qua lekkernijen. Dit wellicht beperken tot een lekkere kruidkoek bakken, of bij een warme bakker een goede peperkoek/ notenkoek kopen.

Vind ik wat minder onder de categorie zoet vallen en is meer kruidig.



Ik zou dan aan het eind van de ochtend een schaal verschillende sandwiches neerzetten, met een pan soep.

Brabantse worstenbroodjes , een salade, en een schaaltje verschillende worsten en kaas.

Top tips!



En ik bedenk me.....bied ze koude schotel/huzarensalade aan. Dat is typisch NL's en daarmee bied je ze dus tevens iets van ons land.

Daarbij asperge in ham, gevuld ei, ketchup/curry, gehaktbrood.....dat soort dingen. Als het rond lunchtijd gebeurd.
Ik vermoed dat TO al lang weet wat ze wel/niet zal aanbieden. Geef je terugkoppeling TO? Ben nu benieuwd.
Gewoon koffie simpele houden met een koekje erbij.



Vanaf 11 uur mogen Fransen al aan de wijn, dus gooi na 11 uur de tafel vol met hartige hapjes en trek een goede fles wijn open, ze zullen zich waarschijnlijk dan gelijk thuis voelen.
Alle reacties Link kopieren
Een kroket natuurlijk.
Ik vind hier dingen van.
Bedankt voor alle tips.



Na overleg met mijn man hebben we besloten de koffie een beetje saai te houden, met een stukje kwarktaart met roodfruit. En rond een uur of 11 gaan we lekker lunchen met allemaal lux belegde broodjes, stokbroodjes en zelfgemaakte huzarensalade.

En natuurlijk zal een goed fles wijn niet ontbreken.



Ze blijven ongeveer tot half 2, dus het moet wel goed komen zo
Alle reacties Link kopieren
Leuk!

Succes TO!
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven