Koopwoning in Utrecht gezocht!

26-10-2016 15:07 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva forum bezoeker,



Ik ben op zoek naar een mooie koopwoning/appartement in Utrecht. Probleem? Ik ben niet de enige. En met zo'n oververhitte woningmarkt moet je soms innovatief zijn en wat hulp inschakelen...vandaar mijn verzoek aan jullie! :-)



Wat zoek ik?

- Woning/appartement tot maximaal €200.000,-

- Bij voorkeur 3 kamers, maar 2 kamers kan een optie zijn

- Met een tuin of balkon (alles behalve op het noorden gelegen)

- In een veilige wijk/buurt

- Op fietsafstand van het centrum (max 15 minuten)



Ben of ken je iemand die van plan is zijn woning te gaan verkopen en past het bij mijn zoekplaatje? Neem dan even contact met me op. Wie weet kunnen we iets voor elkaar betekenen!
Ga briefjes in de bus stoppen ofzo bij woningen die je tof vind (en van hetzelfde type zijn als je al een keer bezichtigd hebt via funda). Misschien benaderen ze je zo.



En anders, zet je zoekopdracht uit bij een aankoopmakelaar ofzo. Houd er wel rekening mee dat dit al snel 3000 euro kost als je wilt dat hij mee gaat naar alle bezichtigingen, onderhandelingen doet en ga zo maar door.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor deze tip, Martje!
En als je je afvraagt of dat vreemd is, valt wel mee. Ik heb ze de afgelopen weken ongeveer 10x in mijn brievenbus gevonden. Schijnbaar is mijn oostblokachtige appartementencomplex ineens heel hip :S
Alle reacties Link kopieren
Haha vroeg ik me inderdaad stiekem wel een beetje af, maar in deze tijd moet je blijkbaar out-of-the-box denken. :-) Als is dat blijkbaar ook niet eens meer zo out-of-the-box!
Alle reacties Link kopieren
In je vorige topic had je het over het oosten van Utrecht, is dat van de baan?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
yoururbanspace.nl?
Alle reacties Link kopieren
quote:Monatala schreef op 26 oktober 2016 @ 15:20:

In je vorige topic had je het over het oosten van Utrecht, is dat van de baan?



Hoi Monatala,



Misschien beetje verwarrend, maar:

- Voor afstand tov mijn werk is het westen van Utrecht (Leidsche Rijn, De Meern) etc niet praktisch

- Voor de ligging voor wat betreft de tuin of balkon: zolang de ligging daarvan niet op het noorden ligt, ben ik tevreden. :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:CapeTown1 schreef op 26 oktober 2016 @ 15:20:

yoururbanspace.nl?Gelijk even gekeken, maar die zijn in optie allemaal al verkocht... :-)
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou iemand die op het punt staat zijn/haar appartement te verkopen via het VIVA forum iemand die anoniem is een gunst doen?
Alle reacties Link kopieren
Mir, ik heb gereageerd op je pb.

Sorry, verkeerd topic
Alle reacties Link kopieren
Ja hoi, ik zoek ook een koopwoning in Utrecht. Liefst aan de rand van het Wilhelminapark, een tuin op het zuiden, 5 kamers, goed onderhouden en onder de 2 ton.

Stuur me een PB-tje als je er een weet!
Alle reacties Link kopieren
quote:Portishead schreef op 26 oktober 2016 @ 15:44:

Ja hoi, ik zoek ook een koopwoning in Utrecht. Liefst aan de rand van het Wilhelminapark, een tuin op het zuiden, 5 kamers, goed onderhouden en onder de 2 ton.

Stuur me een PB-tje als je er een weet! Je hebt geluk! Ik ging net een poppenhuis te koop zetten. Voor 175.000 is 'ie van jou!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tale schreef op 26 oktober 2016 @ 15:46:

[...]





Je hebt geluk! Ik ging net een poppenhuis te koop zetten. Voor 175.000 is 'ie van jou!Beschikt ie wel over een privé parkeerplaats? Zo ja, deal!
Alle reacties Link kopieren
quote:Portishead schreef op 26 oktober 2016 @ 15:44:

Ja hoi, ik zoek ook een koopwoning in Utrecht. Liefst aan de rand van het Wilhelminapark, een tuin op het zuiden, 5 kamers, goed onderhouden en onder de 2 ton.

Stuur me een PB-tje als je er een weet! Dan troost ik me in ieder geval met de gedachten dat er nog altijd iemand is die nog langer zal moeten zoeken dan ik, maar toch: succes! :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenjevriend schreef op 26 oktober 2016 @ 15:33:

Waarom zou iemand die op het punt staat zijn/haar appartement te verkopen via het VIVA forum iemand die anoniem is een gunst doen?Het voordeel voor de verkoper in Utrecht is op die manier dat er geen makelaarskosten aan te pas hoeven komen (plus gedoe van foto's laten maken, taxatie, etc) en echt waar, er zijn zelfs nog weleens mensen die een ander graag een handje op weg helpen, zelfs als diegene onbekend is. :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Portishead schreef op 26 oktober 2016 @ 15:52:

[...]





Beschikt ie wel over een privé parkeerplaats? Zo ja, deal! Je kunt er een trein bij parkeren!
quote:mir86 schreef op 26 oktober 2016 @ 15:58:

[...]

Het voordeel voor de verkoper in Utrecht is op die manier dat er geen makelaarskosten aan te pas hoeven komen (plus gedoe van foto's laten maken, taxatie, etc) en echt waar, er zijn zelfs nog weleens mensen die een ander graag een handje op weg helpen, zelfs als diegene onbekend is. :-)Hoe weten zij zonder taxatie of jij een redelijke prijs betaalt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Anouscha schreef op 26 oktober 2016 @ 16:05:

[...]



Hoe weten zij zonder taxatie of jij een redelijke prijs betaalt?Prijsbepaling aan de hand van soortgelijk verkochte woningen in de directe omgeving/hetzelfde complex.
taxatie zal je toch moeten doen (en betalen) omdat je dat nodig hebt voor je hypotheekaanvraag. Of heb je 2 ton op de plank liggen dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Martje2801 schreef op 26 oktober 2016 @ 16:36:

taxatie zal je toch moeten doen (en betalen) omdat je dat nodig hebt voor je hypotheekaanvraag. Of heb je 2 ton op de plank liggen dan?Maar dat zijn dan geen kosten voor de verkoper, toch? Daar had ik het over. :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:mir86 schreef op 26 oktober 2016 @ 16:39:

[...]





Maar dat zijn dan geen kosten voor de verkoper, toch? Daar had ik het over. :-)Makelaars brengen normaal gesproken ook geen kosten in rekening voor het bedenken van een vraagprijs.
Kijk eens hier
Alle reacties Link kopieren
quote:Theamuts schreef op 26 oktober 2016 @ 17:10:

Kijk eens hierBedankt voor de tip! Ik heb gekeken, maar helaas....
Euh, volgens mij staan er wel een aantal huizen op die aan jouw wensenlijstje (uit je OP) voldoen.

Wat miste je bij de huizen op die site?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven