kosten wonen in Londen

23-10-2016 18:12 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn man heeft een week geleden een aanbod gekregen om te gaan werken in Londen. Dit is altijd zijn grote droom geweest en we zijn nu aan het kijken of het financieel haalbaar is. Wie kan ons helpen om een inkijkje te geven in de kosten en uitgaven die erbij komen als je in Londen woont?

We weten al dat we niet in het centrum willen gaan wonen, want dat is niet te betalen. Mijn vraag is wat het leven (buiten het appartement) kost. Wat kost bijvoorbeeld:

- boodschappen

- verzekeringen

- belastingen

- elektriciteit (tv enzo)

- openbaar vervoer

- kinderopvang



Om de situatie even te schetsen: hij krijgt een goedbetaalde baan bij een vermogensbeheerder Een vast basissalaris met eventueel bonussen bij goede prestaties. Ik blijf thuis (in het begin in ieder geval) om voor onze baby van 2 maanden te zorgen. We gaan voor een tweekamerappartement ruim buiten het centrum, zodat we voldoende geld over houden om daar te leven.

Wie kan ons helpen of weet waar we meer informatie kunnen vinden over de uitgaven die ons te wachten staan?
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 26 oktober 2016 @ 08:41:

Maar wil hij "het maken"?

Ik kan erover gelezen hebben hoor.



Ik dacht dat vooral het land hem aantrok.Klopt. Vandaar dat hij ook niet uit is op een mega salaris. Hij heeft nu een bedrijf gevonden waar niet met kei harde targets geschermd worden, waar hij zich volledig op zijn plek voelt. Hij hoeft het niet te maken, hij wil gewoon de ervaring hebben. Heeft 9 jaar geleden de mogelijkheid om in Engeland te gaan studeren laten liggen en daar heeft hij tot de dag van vandaag spijt van. Vandaar ook dat we het niet erg vinden om een beetje buiten het centrum te wonen.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_295669 wijzigde dit bericht op 04-09-2017 16:43
99.31% gewijzigd
Girlie, het centrum van Londen is heel anders dan een centrum van een willekeurige stad in Nederland. De huizen in Kensington, Mayfair en dergelijke zijn vooral van ontzettend rijke Russen/Arabieren/celebrities. De gewone mens woont daar om heen, zeg maar.



Net buiten Londen gaan wonen is gewoon niet leuk als je in Londen werkt. Alles is dan zo ver weg, dat het niet te doen is. De kleine dorpen in Engeland vind ik persoonlijk erg saai.
Alle reacties Link kopieren
Wil hij naar Engeland of naar Londen? Londen is nogal anders dan de rest van Engeland.
Tale, nogal! Wij zeiden altijd: "Je hebt Engeland en je hebt Londen."
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_295669 wijzigde dit bericht op 04-09-2017 16:43
99.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Tale schreef op 26 oktober 2016 @ 09:54:

Wil hij naar Engeland of naar Londen? Londen is nogal anders dan de rest van Engeland.

Dat is nogal een loos begrip.... net zoals wil je naar Berlijn of naar Duitsland.



Het platteland en de meeste steden in Engeland zijn verschrikkelijk (leuk voor een trip of vakantie, maar wonen.... ), net zoals heel veel steden (en het platteland) van Duitsland. En dat geldt voor NL idem dito.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 26 oktober 2016 @ 09:45:

Girlie, het centrum van Londen is heel anders dan een centrum van een willekeurige stad in Nederland. De huizen in Kensington, Mayfair en dergelijke zijn vooral van ontzettend rijke Russen/Arabieren/celebrities. De gewone mens woont daar om heen, zeg maar.



Net buiten Londen gaan wonen is gewoon niet leuk als je in Londen werkt. Alles is dan zo ver weg, dat het niet te doen is. De kleine dorpen in Engeland vind ik persoonlijk erg saai.



Daarom wil ik eens gaan kijken. Wat is wel en geen centrum, wat is een 'comfortabele' reistijd.

Wat zijn volgens jou buurten om te gaan kijken wat een beetje betaalbaar is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Anna37Returns schreef op 26 oktober 2016 @ 09:57:

Toen ik net in Londen, een buitenwijk, woonde dacht ik even een brief in de bus te gaan doen bij een organisatie waar ik ging solliciteren, in een andere buitenwijk. In totaal vier uur reistijd gehad. Op de kaart leek het allemaal prima te doen. Net zoals een 'stukje' lopen, dat bleek ook telkens een halve marathon. Je verkijkt je er op, in het begin. En dan kwam ik uit een grote stad in NL. Watford en Slough (ouch) zijn dan ook nog steden buiten Londen, geen buurten van Londen, en nog een stuk lastiger.



Beste is om te gaan kijken. Zeker als het zo'n belangrijke wens is. Dan weet je waarom je het wel of niet doet, of hoe je er naartoe kan werken.Ok dat is nuttige info dankjewel! Heb je tips waar we kunnen zoeken bij buurten van Londen die een beetje betaalbaar zijn?
Alle reacties Link kopieren
Nu deze baan van de baan is (haha :P), kunnen jullie je niet beter orienteren op een andere stad in Engeland?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het toch ook bij Londen houden, hoor. Sommige mensen kiezen voor bvb Reading om wat ruimer te wonen, maar is toch een heel andere sfeer. Zelf zou ik als ik er dan toch ben 100% van Londen willen kiezen.



Londen is een immens grote stad die je kunt zien als een verzameling van dorpen, die op zich allemaal hun centrum hebben met winkels, parken, pubs, restaurantjes en supermarkten etc. Je hebt bvb Hampstead, in het noorden, dat heel mooi is. Niet ver daarvan is Primrose Hill en Highgate, ook heel erg leuk. Ik ken een paar mensen die daar wonen. Niet goedkoop, maar het kan wel nog als je bereid bent om klein te wonen. Ik ken ook een aantal mensen die in Islington wonen, dat zijn absoluut geen rijke mensen, dus lijkt me wel te doen. Die investment banker meiden waar ik eerder over schreef, wonen dan weer in Chelsea en south Kensington, dat is wel heel duur (maar dus niet enkel voor Russen, zoals iemand hier schreef). En ik ken ook nog iemand in Shoreditch, een stel dat in een best leuk flatje woont, eerder middenklasse verdieners, dus lijkt me ook wel te doen...
Alle reacties Link kopieren
quote:girlie1989 schreef op 26 oktober 2016 @ 12:53:

[...]





Daarom wil ik eens gaan kijken. Wat is wel en geen centrum, wat is een 'comfortabele' reistijd.

Wat zijn volgens jou buurten om te gaan kijken wat een beetje betaalbaar is?



Er zijn wel buurten waar je voor minder dan 2000 een heel redelijke flat kan huren.

Misschien niet de beste buurten maar je kunt er prima wonen.

Bijvoorbeeld Walthamstow, West Ham/East Ham, Woodford, Finchely, Edgware, Morden, Plumstead, Abby Wood, Eltham, Beckton,Lewisham...



Buiten Londen wonen en heen en weer reizen is ook mogelijk, talloze mensen die het doen elke dag. Maar het is natuurlijk wel meer gedoe en je woont niet in Londen zelf.
Alle reacties Link kopieren
Buurten als Chelsea, Kensington. Richmond. Chiswick, Islington, Hampstead, Highgate... die hier genoemd worden zijn ook echt de dure buurten.
Alle reacties Link kopieren
Voor 1500 kan je in een minder populaire buurt wel een flat vinden met 2 slaapkamers. Zolang je kind nog niet naar school gaat zit je ook minder vast. Engeland heeft een postcode beleid waarbij je in principe je bij elke school in wijk aan kan en mag melden maar je voorrang krijgt als je in de buurt woont. Aangezien er meer kinderen dan schoolplaatsen zijn is het moeilijk om aan een plaatsje te komen op een goede school. Dus dan moet je inderdaad proberen om te gaan wonen bij een goede school in de buurt. Maar als jullie maar voor enkele jaren gaan is dan geen zorg verder dus dan hoef je daar geen rekening mee te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Valia_1 schreef op 26 oktober 2016 @ 14:00:

Voor 1500 kan je in een minder populaire buurt wel een flat vinden met 2 slaapkamers. Zolang je kind nog niet naar school gaat zit je ook minder vast. Engeland heeft een postcode beleid waarbij je in principe je bij elke school in wijk aan kan en mag melden maar je voorrang krijgt als je in de buurt woont. Aangezien er meer kinderen dan schoolplaatsen zijn is het moeilijk om aan een plaatsje te komen op een goede school. Dus dan moet je inderdaad proberen om te gaan wonen bij een goede school in de buurt. Maar als jullie maar voor enkele jaren gaan is dan geen zorg verder dus dan hoef je daar geen rekening mee te houden.Maar als ze slechts voor een paar jaar willen gaan is het weer niet logisch om hun huidige koophuis te verkopen... en het salaris is niet hoog genoeg om zowel huurhuis in Londen als koophuis in NL aan te houden.
Alle reacties Link kopieren
Wilde net zeggen, Manchester bijv. is veel goedkoper, ook een leuke stad :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:ghostly41 schreef op 26 oktober 2016 @ 14:10:

[...]



Maar als ze slechts voor een paar jaar willen gaan is het weer niet logisch om hun huidige koophuis te verkopen... en het salaris is niet hoog genoeg om zowel huurhuis in Londen als koophuis in NL aan te houden.



Ik denk inderdaad dat dit het grootste punt is, het huis in NL. Dubbele lasten is niet te doen lijkt mij.



Mijn man is een rasechte Londenaar, NW10. Zelf wonen wij in Dublin en ons gezamelijk inkomen is hoger dan de 3500 p/m die TO noemde maar no way dat we ons daar in Londen mee zouden kunnen redden als gezin. Soms als we in Londen zijn, dan kijken we weleens in de ramen van de makelaars en nog altijd valt onze mond open van de prijzen daar, zélfs in NW10. En geloof me, da's echt geen geweldige buurt. Maar wél met een underground station en dat maakt het dan meteen duurder.

Wat ik al eerder in dit topic zei, veel mensen doen aan house sharing om op die manier de kosten te drukken, maar dat doe je als gezin natuurlijk niet. En zeker niet als je in NL ook nog een huis hebt.



Maar ik kan me zo voorstellen dat het vuurtje voor TO en TO's man nu aangewakkerd is en wie weet vinden jullie een manier, misschien niet perse in Londen, maar ergens anders in Engeland of sowieso een ander land? Ik hoop het voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon binnen de ringweg rond Londen. Helemaal aan de zuidrand en hier is een flat met twee slaapkamers minstens 1.000 pond. Mijn dochter gaat naar de universiteit in Oost Londen (dat is dus net ten Oosten van het centrum) en zij doet er minstens twee uur over om daar te komen en dan nog eens twee uur voor ze weer thuis is. Dat gaat je echt niet in de kouwe kleren zitten. Mijn dochter boft dat ze bij het eindpunt instapt en dus vaak kan zitten. Maar de treinen zijn oud, krakkemikkig vaak en overvol. Het openbaar vervoer is duur. De huizen zijn niet van dezelfde kwaliteit als in Nederland. Veel huizen hebben achterstallig onderhoud en schimmel. Soms ook kakkerlakken als je pech hebt. Je bent overgeleverd aan de makelaar die veel eisen zal stellen voor je uberhaupt wordt goedgekeurd. Het komt vaak voor dat je je borg nooit meer terug ziet. Alles is hier vaag en traag. Sinds Brexit uiten veel Engelsen hun ongenoegen over immigranten nu in het openbaar. Er zijn geruchten dat de financiële wereld gaat verkassen naar Europa....



Kun je van 3.500 pond rondkomen? Ja, dat kan zeker. De meeste mensen moet het met veel minder doen. En als je veel geld hebt en je kunt veroorloven om dicht bij het centrum te wonen dan is Londen zeker een leuke stad waar veel te doen is. De Engelse humor is geweldig en de Indiaase keuken ook. Maar als ik een fijn leven had, leuk huis en goede baan in Nederland zou ik het zelf niet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:houdoe schreef op 24 oktober 2016 @ 17:41:

Oja misschien ook wel goed om erbij te vermelden: wij hebben een tweekamer appartement (twee slaapkamers). Wel balkon, geen tuin en dichtbij de metro.Houdoe, mag ik vragen welke wijk jij woont?
Ja, er zijn zeker leukere steden in UK! Ik vind zelf Bristol leuk, Cardiff ook. Dat zijn beide steden die groeien, met een relatief jonge bevolking (studentensteden) en directe vliegverbinding naar NL.
Girlie, ik woon in Clapham. Hiervoor woonde ik in Kensington, wat bekend staat als duur. Daar hadden we dan ook een kleiner appartement, voor meer geld.

Clapham is ook vrij populair mede omdat hier de metro komt, wat niet overal in zuid zo is.
Alle reacties Link kopieren
quote:houdoe schreef op 28 oktober 2016 @ 01:00:

Girlie, ik woon in Clapham. Hiervoor woonde ik in Kensington, wat bekend staat als duur. Daar hadden we dan ook een kleiner appartement, voor meer geld.

Clapham is ook vrij populair mede omdat hier de metro komt, wat niet overal in zuid zo is.

leuk!

ik woonde een tijdje in Battersea
Alle reacties Link kopieren
quote:houdoe schreef op 28 oktober 2016 @ 01:00:

Girlie, ik woon in Clapham. Hiervoor woonde ik in Kensington, wat bekend staat als duur. Daar hadden we dan ook een kleiner appartement, voor meer geld.

Clapham is ook vrij populair mede omdat hier de metro komt, wat niet overal in zuid zo is.ik woon vlakbij je. Hammersmith
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 26 oktober 2016 @ 16:27:

Ja, er zijn zeker leukere steden in UK! Ik vind zelf Bristol leuk, Cardiff ook. Dat zijn beide steden die groeien, met een relatief jonge bevolking (studentensteden) en directe vliegverbinding naar NL.ben het gedeeltelijk met je eens, Londen heeft de alure van wereldstad , dat zul je in Cardiff, Bristol, Mannchester Glasgow of Edinburgh niet echt zo ervaren, maar daar hangt dus een prijskaartje aan
Alle reacties Link kopieren
Zodra je in de buurt zit bij een goede OV-verbinding, zoals al gezegd werd, wordt wonen meteen een stuk duurder. En als je dan nog in de catchment area van goede scholen zit (je moet in de buurt van de school wonen om kans te maken op een plek), stijgt de prijs nóg eens een keer.

Als jullie in de toekomst dit plan inderdaad willen doorzetten, en dit voor jullie kind in beeld komt, moet je hier zeker rekening mee houden. Makelaars zullen bovendien vrij snel zeggen dat het huis goede scholen in de buurt heeft - maar je moet vooral ook goed kijken hoeveel aanmeldingen er gemiddeld zijn ten opzichte van het aantal plaatsen. Want die goede school in de buurt is fijn, en doet de woonkosten enorm toenemen, maar de druk op de schoolplaatsen is ook enorm en een plek op die school is dus zeker niet gegarandeerd. Niet bedoeld om negatief te doen, maar vooral om dit mee te nemen in jullie beslissingen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven