Even van me af zeiken

26-10-2016 17:21 14 berichten
Aaaaah, ik wilde net oversteken over het fietspad naar het treinstation op Rotterdam Blaak (geen idee of meer mensen die oversteeksituaties daar kennen?), en ik kijk netjes of er een fietser aan komt. Er kwam inderdaad een jongen aan, maar die was nog ver weg genoeg dus ik stak over.

Kreeg hij opeens een woedeaanval! "Hallo KIJK UIT JA!"

Waarop ik zei: "het is een oversteekplaats hoor".

Hij: "JIJ MOET GEWOON JE STOMME K*NKERBEK HOUDEN EN K*NKER-" (de rest verstond ik niet meer, want hij was tegelijkertijd weg aan het fietsen terwijl hij me schreeuwend uitschold).



Iedereen keek, ik woedend en eigenlijk "ready to pick a fight" want oversteken naar station Blaak is gewoon irritant omdat ze het fietspad zo vervelend aangelegd hebben. Maar is het dan echt nodig te gaan lopen schelden met kanker? hoor dat de laatste tijd zo vaak om me heen, echt vreselijk!



Ik wil verder niks met dit topic maar moest dit ff van me afschrijven...
Vul op het streepje maar hoer in.
quote:Phaedra_ schreef op 26 oktober 2016 @ 17:26:

Vul op het streepje maar hoer in.Ja zoiets dacht ik ook al had tenminste gehoopt op wat originelers.
Jeee, wat een aso zeg. Zeker met het verkeerde been uit bed gestapt...
Alle reacties Link kopieren
Wat een aso eikel. En met 'kanker' schelden vind ik ook vreselijk. Niet omdat ik een heilig boontje ben, maar ik vind het gewoon vreselijk ordinair.
Aso gedrag. Om mij heen merk ik ook steeds vaker, dat vooral jongeren, blijkbaar niet normaal meer kunnen praten. In elke zin wordt zo ongeveer gevloekt, kanker en andere termen vallen nogal vaak.

Praten ze thuis ook zo, vraag ik mij dan af. Maar misschien is het stoer.

Zowel vroeger als nu doe ik dat niet. Gelukkig zitten deze mensen niet in mijn vriendenkring, voor zover ik weet tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Daar waar je dat trappetje nog op moet? Nee, is geen handige plek. Ook niet om te fietsen trouwens, omdat wanneer je net de hoek (rare bocht) mensen het gebruiken als voetpad en niet opletten.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Het zegt veel over iemand die zo doet en praat. En dan hoef je je er dus ook niet druk om te maken want dat is zo iemand helemaal niet waard. Gewoon het ene oor in en het andere uit.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja zo gaat dat in Rotterdam centrum. Welke afkomst had deze?
Niet normaal zulk taalgebruik. Maar goed dat ik niet in Rotterdam woon... kan me niet voorstellen dat dit normaal taalgebruik is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken niet de specifieke situatie maar weet wel dat men in Rotterdam de oversteekplaatsen over het algemeen alleen aanbrengt op de hoofdrijbaan en niet door laat lopen over de fietspaden, met als gevolg dat fietsers daar geen voorrang hoeven te verlenen aan overstekende voetgangers.

Op de Coolsingel is dit op zeker het geval.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 26 oktober 2016 @ 20:29:

Ik ken niet de specifieke situatie maar weet wel dat men in Rotterdam de oversteekplaatsen over het algemeen alleen aanbrengt op de hoofdrijbaan en niet door laat lopen over de fietspaden, met als gevolg dat fietsers daar geen voorrang hoeven te verlenen aan overstekende voetgangers.

Op de Coolsingel is dit op zeker het geval.Wat is op de Coolsingel het geval? Dat fietser wél voorrang moeten geven aan voetgangers die het fietspad over steken of niet?
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
quote:Bitje93 schreef op 26 oktober 2016 @ 20:29:

Ik ken niet de specifieke situatie maar weet wel dat men in Rotterdam de oversteekplaatsen over het algemeen alleen aanbrengt op de hoofdrijbaan en niet door laat lopen over de fietspaden, met als gevolg dat fietsers daar geen voorrang hoeven te verlenen aan overstekende voetgangers.

Op de Coolsingel is dit op zeker het geval.



Volgens mij had hij ook voorrang in principe, ware het niet dat hij nog minstens op 5 meter afstand was. Ik kon oversteken zonder dat hij hoefde af te remmen.



Maar ik blijf erbij dat oversteken daar erg irritant is. Vooral s ochtends als de studenten naar school gaan.
quote:MRengine schreef op 26 oktober 2016 @ 20:07:

Ach ja zo gaat dat in Rotterdam centrum. Welke afkomst had deze?Maakt dat wat uit? Ik hoor genoeg blanke Nederlanders ook schelden met kanker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven