Alleenstaand, zwanger met geheim

26-10-2016 11:00 189 berichten
-
Tja.. Ik zou doen wat goed is voor jou en je kind. Wat wil jij voor je kind en waarom? Via de rechter een vaderschapstest eisen, voor erkenning en alimentatie? Dan komt zijn vriendin er waarschijnlijk vanzelf wel achter. Het lijkt me niet nodig om haar persoonlijk in te lichten. Dat moet hij zelf doen.



Als je hoopt dat zijn familie een relatie wil opbouwen met je kind, zou ik op een discrete manier contact opnemen met bijvoorbeeld zijn moeder. Daar zou ik alleen niet al te hoge verwachtingen bij hebben.. Het is namelijk nogal wat. Veel mensen kiezen er in dit soort situaties voor om de 'struisvogel' uit te hangen. Lang niet iedereen, natuurlijk! Je kunt het proberen als jij denkt dat dat het beste is voor je kind.



Als je het beter vindt dat deze man geen recht krijgt op je kind, kun je beter het contact verbreken. Geen erkenning, geen alimentatie, etc. Het ligt er denk ik aan hoe hij zich op dit moment opstelt. Als hij erg vijandig is naar je ongeboren kind toe, bestaat de kans dat die houding niet gaat veranderen. Dan zou ik persoonlijk niet willen dat hij mijn kind zou erkennen (zeker niet dat het kind zijn achternaam krijgt). Liever geen vader dan een vijandige, afwijzende 'vader'. En ik zou dan ook geen alimentatie van hem willen. Maar ik heb misschien makkelijk praten, want ik zou financieel erg goed zelf voor een kind kunnen zorgen.



Denk er heel goed over na en doe wat jij denkt dat het beste is. Voor je kind.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is natuurlijk of omgang en erkenning wel het beste is. Dat weten wij niet. Als het een onbetrouwbaar en vervelend type kan ik mij voorstellen dat TO misschien liever alleen zelf de beslissingen over haar kind neemt. Hoe vaak zie je op het forum geen gedoe over gescheiden ouders. Als TO kiest om het kindje zelf op te voeden is het misschien juist wel makkelijker dat ze alleen de zeggenschap heeft.



En wie zegt dat het kind bij TO in armoede zal opgroeien? Dat weten wij niet. Misschien heeft ze de zaken financieel wel prima voor elkaar. Overigens krijgen kinderen van een alleenstaande ouder nu vaak een behoorlijke aanvullende studiebeurs (omdat het inkomen van de andere ouder niet wordt meegenomen). Als jij als puber te maken krijgt met een onbetrouwbare verwekker die vaker niet dan wel betaald, zich met jou gaat bemoeien (omdat hij immers moet betalen etc). Heb je misschien liever geen gedoe over maandelijkse alimentatie.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik nou de enige die hier geen reet van gelooft? Al 2 jaar een relatie. Latten volgens TO. Latten is Living Apart Together; soms slaap je bij jou, soms bij hem, soms apart. Je kent familie van hem. En toch wist je niet dat hij een relatie had??

En ook jij bent weer een van die wondergevallen waarbij je per ongeluk zwanger wordt?? Jaja...



Het klinkt mij in de oren als: Ik had een relatie met een gebonden man. Wilde een kind van hem en hoopte dat hij wel wel zou gaan bij haar als ik zwanger was. Maar dat blijkt niet zo te zijn. Huilie huilie.
quote:DrMelfi schreef op 26 oktober 2016 @ 16:16:

Ben ik nou de enige die hier geen reet van gelooft? Al 2 jaar een relatie. Latten volgens TO. Latten is Living Apart Together; soms slaap je bij jou, soms bij hem, soms apart. Je kent familie van hem. En toch wist je niet dat hij een relatie had??

En ook jij bent weer een van die wondergevallen waarbij je per ongeluk zwanger wordt?? Jaja...



Het klinkt mij in de oren als: Ik had een relatie met een gebonden man. Wilde een kind van hem en hoopte dat hij wel wel zou gaan bij haar als ik zwanger was. Maar dat blijkt niet zo te zijn. Huilie huilie.



+1

Niet samen naar verjaardagen van familie, nooit samen op vakanties en foto's op FB, niemand die jullie samen zag en bij voorbaat dus bedenkt dat de baby van jou en hem is?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap en petje af hoor, alleenstaande moeder zijn is niet niks.



Als dit mijn situatie was had ik geen geheimen gehouden maar het ook niet bewust opgezocht. Ik zou niet zwanger zijn van een geheim maar van mijn kind waarvan iedereen mag weten wie de vader is, als ze dat willen weten (en dan doel ik niet op roddeltantetjes maar op kennissen, vrienden, familie). De beste man zal het kind mogen zien maar dan erkent hij het eerst en zorgt hij voor een allimentatie regeling. Zo niet dan komt hij ook niet bezoeken. Ik zou mijn kind nooit, nooit, nooit willen bloot stellen aan een vader die in het geheim vader is en zijn kind alleen in het geheim kan bezoeken. Een baby merkt dat niet maar bespaar het je kind op de lange termijn. Als je geen geld wil ook prima maar laat hem lekker stikken als hij dit kind een geheim wil laten blijven. Je kunt als moeder zoveel meer betekenen voor het kind als jullie samen zijn zonder gedoe. Iig sterkte en succes.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net zwanger en als mijn vriend een ander ook zwanger had gemaakt had ik dit willen weten. Niet bijna een jaar later, maar TOEN AL. Dan had ik zelf ook nog een keuze gehad.



Wat nu, geen idee, je kan alleen nog iets kapot maken.
Tjah, tjah, tjah...
quote:Antroposoofje schreef op 26 oktober 2016 @ 16:26:

Gefeliciteerd met je zwangerschap en petje af hoor, alleenstaande moeder zijn is niet niks.



Als dit mijn situatie was had ik geen geheimen gehouden maar het ook niet bewust opgezocht. Ik zou niet zwanger zijn van een geheim maar van mijn kind waarvan iedereen mag weten wie de vader is, als ze dat willen weten (en dan doel ik niet op roddeltantetjes maar op kennissen, vrienden, familie). De beste man zal het kind mogen zien maar dan erkent hij het eerst en zorgt hij voor een allimentatie regeling. Zo niet dan komt hij ook niet bezoeken. Ik zou mijn kind nooit, nooit, nooit willen bloot stellen aan een vader die in het geheim vader is en zijn kind alleen in het geheim kan bezoeken. Een baby merkt dat niet maar bespaar het je kind op de lange termijn. Als je geen geld wil ook prima maar laat hem lekker stikken als hij dit kind een geheim wil laten blijven. Je kunt als moeder zoveel meer betekenen voor het kind als jullie samen zijn zonder gedoe. Iig sterkte en succes.Bedankt! Dat waardeer ik echt. Je hebt ook gelijk, niet alleen de lusten maar ook de lasten. Zonder inspanning of verantwoordelijkheids gevoel ook niet de aanwezigheid van mijn dochter.
Alle reacties Link kopieren
quote:DrMelfi schreef op 26 oktober 2016 @ 16:16:

Het klinkt mij in de oren als: Ik had een relatie met een gebonden man. Wilde een kind van hem en hoopte dat hij wel wel zou gaan bij haar als ik zwanger was. Maar dat blijkt niet zo te zijn. Huilie huilie.



En al jouw aannames doen niets af aan de situatie. Ze is zwanger van een man met een ander gezin.



Ik vind het een merkwaardige vorm van hufterigheid om op deze manier de schuld volledig bij OP te leggen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Waarom haal je de OP nou leeg? Er doen hier ik weet niet hoeveel mensen hun best je goed advies te geven.
Alle reacties Link kopieren
Alleen geheimen waar je blij van wordt, moet je voor jezelf houden. Dit is geen geheim waar je blij van wordt en beter wordt je er ook al niet van als je het voor jezelf houdt.



Laat je geen geheimen opleggen. Door niemand.



En geef dat je dochter ook mee, dat ze zich geen geheimen op laat leggen door mannen die niet het beste met haar voorhebben.
Niet geheim houden. Het moment dat die sukkel een relatie begon met TO heeft ie dat bewust gedaan. Twee vrouwen dus hij zal aan de lopende band gelogen hebben. Nu komt er een kindje en waarschijnlijk heeft ie al zijn verhaal klaar. Gelukkig hebben we daar de rechter voor en ik denk niet dat zijn vrouw het fijn zal vinden als de waarheid uitkomt, zij is ook een slachtoffer en de kinderen net zo.



Maar dit terzijde, het kind heeft het recht te weten wie de vader is.Zelf ken ik iemand die zonder vader opgroeide, maar de vader betaalde wel voor zijn opvoeding. Hij heeft altijd willen weten wie zijn vader was, maar zijn moeder heeft dat nooit willen vertellen dat was de afspraak. De man heeft gewoon zijn gezin niet serieus genomen en TO ook niet. Tsja de leugen is nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel. Hou je taai TO en kom op voor jezelf en je kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op 26 oktober 2016 @ 14:23:

[...]





Misplaatste trots. Het gaat om het belang van je kind hier. Je kind heeft zwker belang bij alimentatie. Opgroeien in relatieve armoede heeft allerlei negatieve gevolgen voor de ontwikkeling, dat is uit menig onderzoek gebleken. Je kind is erbij gebaat als het op sport- en muziekles kan, een lange reis kan maken als ze 18 is en studeren zonder studieschuld. Bovendien kan alimentatie voor een kind voelen als erkenning en zorg van de vader.

Dan stap je toch over je trots heen?



Nee hoor, daar zou ik zeker niet overheen stappen. Ik zou ervoor zorgen dat ik dat mijn kind zélf kon bieden (als het zou moeten kan ik dat nu ook en heb een normale baan en geen extreem hoog loon ofzo)abiele relatie zit en geen abortus wil dan is dat een vraag die je meeneemt in je afweging; kan ik alleen voor dit kind zorgen?

Ik zou dat er wel voor over hebben om te voorkomen dat ik afhankelijk ben van deze man, en al het gezeur wat erbij kan komen kijken. Die rust en het gevoel daarachter is het me wel waard.
quote:DrMelfi schreef op 26 oktober 2016 @ 16:16:

Ben ik nou de enige die hier geen reet van gelooft? Al 2 jaar een relatie. Latten volgens TO. Latten is Living Apart Together; soms slaap je bij jou, soms bij hem, soms apart. Je kent familie van hem. En toch wist je niet dat hij een relatie had??

En ook jij bent weer een van die wondergevallen waarbij je per ongeluk zwanger wordt?? Jaja...



Het klinkt mij in de oren als: Ik had een relatie met een gebonden man. Wilde een kind van hem en hoopte dat hij wel wel zou gaan bij haar als ik zwanger was. Maar dat blijkt niet zo te zijn. Huilie huilie.Nee, je bent niet de enige. Maar ik vond het veroordelend van mezelf, dus heb me geprobeerd op de feiten uit de openingspost te richten.
Oh, TO is al weer weg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven