Last minute zwanger groepje - uitgerekend sept-okt

19-08-2016 21:38 329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii!!



Ben jij ook iemand die her en der wat meeleest of gewoon niet eerder aan gedacht en heb je daardoor de boot gemist? Alle groepjes vol? En wil je toch nog even kletsen met andere zwangeren die bijna zijn uitgerekend? Ik ook!



Ben je in september of oktober uitgerekend, reageer dan en we maken gezellig ons eigen last minute groepje!
Alle reacties Link kopieren
Laten we hopen dat de komende bevallingen wat soepeler verlopen! Hier ook 3 dagen in het ziekenhuis moeten verblijven, terwijl ik zooo graag thuis wilde bevallen. Maarja, niks meer aan te doen. Waar ik van baalde was dat na 6 uur om de 2 min weeën, de ruggenprik niet werkte. Gelukkig kreeg ik daarna een morfine pompje en dat werkte wel. En wat deden die weeën pijn zeg! In vergelijking met de persweeen. Ik vroeg me zelfs af of het wel echte weeën waren omdat ze veel minder pijn deden. Zelfs het staan van het hoofdje en de alom bekende 'ring of fire' vond ik niet meer dan een ongemak. Echt alles liever behalve die verdomde weeën!



Hier gaat verder ook alles goed. Na 6 dagen klooien met een enorme melkproductie en een kleine meid die niet goed hapt, nu fulltime kolven. Wat een verademing en ook zo veel minder pijnlijk. Morgen de laatste verloskundige check en dan hopelijk ook verlost van een laatste hele strakke en pijnlijke hechting.



Ik hoop op snel meer babynieuws en bevsllingsverhalen!
Alle reacties Link kopieren
Laten we hopen dat de komende bevallingen wat soepeler verlopen! Hier ook 3 dagen in het ziekenhuis moeten verblijven, terwijl ik zooo graag thuis wilde bevallen. Maarja, niks meer aan te doen. Waar ik van baalde was dat na 6 uur om de 2 min weeën, de ruggenprik niet werkte. Gelukkig kreeg ik daarna een morfine pompje en dat werkte wel. En wat deden die weeën pijn zeg! In vergelijking met de persweeen. Ik vroeg me zelfs af of het wel echte weeën waren omdat ze veel minder pijn deden. Zelfs het staan van het hoofdje en de alom bekende 'ring of fire' vond ik niet meer dan een ongemak. Echt alles liever behalve die verdomde weeën!



Hier gaat verder ook alles goed. Na 6 dagen klooien met een enorme melkproductie en een kleine meid die niet goed hapt, nu fulltime kolven. Wat een verademing en ook zo veel minder pijnlijk. Morgen de laatste verloskundige check en dan hopelijk ook verlost van een laatste hele strakke en pijnlijke hechting.



Ik hoop op snel meer babynieuws en bevsllingsverhalen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn bevalling klinkt wel een beetje als die van jou Anne! Na 12 uur nog maar 1cm, naar het ziekenhuis, vliezen geprikt, meconiumhoudend, blijven hangen op 3cm, weeenopwekkers, uiteindelijk met een ruggenprik ontspanning en zette het door. Na 24 uur was dan eindelijk ons meisje daar, ook met vacuümpomp en flinke knip. Nu heeft ze gelukkig geen hoofdpijn meer, loopt de voeding en heeft ze vannacht eindelijk in haar eigen bedje geslapen. Het genieten is begonnen!!

Ik voel me redelijk, kan elke dag een beetje meer. Geen last van de hechtingen gelukkig. Lekker genieten van mijn meisje!



Hoe is het bij jullie allemaal? Loopt het een beetje? Is nu eigenlijk iedereen bevallen?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een nare verhalen over die bevallingen Gelukkig wel allemaal gezonde kindjes dat is toch het belangrijkste

Mijn dochter is nu 3 weken en 1 dag oud en echt al een flinke meid met enorme bos zwarte haren. Drinkt en slaapt goed. Zo ontzettend blij met haar!
The rain wil eventually stop and if not, we will learn to row.
Alle reacties Link kopieren
Bah wat een heftige bevallingsverhalen, wat moet ik dan in mijn handjes knijpen met een flitsbevalling van 4 uurtjes.

Onze kleine meid is 4 1/2 week nu en doet het super. Ze komt sinds dit weekend (en sinds ik haar niet meer standaard aanleg) om de 5 (!!!!!!) uur voor een voeding. Even afwachten of ze zo lekker door blijft groeien.

Ik was voordat deze kleine meid geboren was erg bang voor het handelen van 2 kinderen. Het valt me gelukkig erg mee. Natuurlijk is het af en toe hectisch en weet ik niet welk kind ik op dat moment aandacht moet geven, maar dat zijn gelukkig maar momenten. Ook gaat de oudste dochter nog 2 dagen naar de opvang. Kan ik 2 dagen de hele dag knuffelen met de baby

Zijn er meer dames die al kinderen hadden? Hoe ervaren jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Frappant MJ85, eerst dezelfde uitgerekende datum en uiteindelijk nagenoeg tegelijk bevallen op dezelfde manier! Ik werd om 1.15 wakker om naar het toilet te gaan en daarna begon het te rommelen. Vanaf 3 uur weeën om.de 7 minuten, vanaf 5 uur om de 5 minuten dus toen verloskundige gebeld en die was er binnen een half uur. Helaas toen nog 0 cm ontsluiting, flink balen dus. Advies om in een warm bad te gaan opgevolgd, verder zoveel mogelijk in bed om warm te blijven en afgesproken om in de middag telefonisch contact te hebben. Gedurende de ochtend bleven de weeën komen rond de 5 minuten maar waren ze nog hanteerbaar. Rond 13.00 gebeld met verloskundige die aangaf dat deze weeën waarschijnlijk nog niet sterk genoeg waren om de ontsluiting op gang te brengen. Kraag het advies om opnieuw in bad te gaan, 2 paracetamol te nemen, en te proberen nog wat te slapen. Ze zouden dan in de avond langskomen om opnieuw stand van zaken te bekijken. Hier baalde ik flink van, want dit betekende dat het allemaal veel langer ging duren dan ik eigenlijk had verwacht en dan ik mogelijk nog een slapeloze nacht tegemoet ging. Maar goed, braaf gedaan wat geadviseerd werd en vanaf 5 uur kwamen de weeën rond de 3,5 minuut en werden ze erg sterk. Ik merkte toen ook steeds meer een druk naar onderen, maar omdat mijn vliezen nog steeds niet gebroken waren, was ik in de veronderstelling dat ik nog nooit heel ver kon zijn. De moed zakte me dus redelijk in de schoenen. Om kwart voor zeven opnieuw verloskundige gebeld omdat ik het niet meer hield van de pijn, veel druk naar onder voelde en ontzettend opzag tegen de nacht. Verloskundige gaf aan dezelfde avond nog te komen. Opnieuw in bad geweest maar dat bood geen verlichting. Rond kwart voor negen was de verloskundige er en toen bleek dat ik inmiddels 8 cm had. Na kort overleg besloten om acuut te vertrekken naar het moeder kind centrum om daar mijn vliezen te breken. Aankomt in MKC 21.15, vliezen gebroken door verloskundige en om 22.00 uur eindelijk de 10 cm. En toen begon de ellende.... Waar ik altijd heb gehoord dat ze je nooit langer dan een uur katen persen, ben ik in diverse houdingen bezig geweest tot circa 23.45 uur. Vanwege afnemende weeën maar ook afnemende kracht van mij en wegvallende hartslag van de baby toen alsnog overgedragen aan de gynaecoloog. Eerst aangesloten op het infuus om weeën in stand te houden, toen dat onvoldoende resultaat had is de vacuümpomp gehaald rond 00.30 uur en is ons meisje om 00:53 geboren.



Toen vervolgens drie heftige dagen met een baby misselijk was van de vacuümpomp en daardoor niet wilde eten. Ze hapte niet goed aan voor de borstvoeding en donderdag moesten we sowieso starten met bijvoeding omdat ze anders teveel af zou vallen. Dan zou ik moeten gaan kolven om de borstvoeding op gang te brengen en was het sowieso de vraag of het dan zou lukken. Ik vond echter dat ik wel even genoeg polonaise aan m'n lijf had gehad en toen hebben we besloten om volledig over te gaan op flesvoeding. Ons meisje reageert hier goed op en is sindsdien erg tevreden. Gelukkig de eerste dagen ook niet al te veel visite gehad zodat we echt even aan elkaar konden wennen en sinds dit weekend voel ik me dan ook weer een beetje terug op aarde zeg maar. Merk dat ik steeds meer dingetjes weer kan en dat ik eigenlijk wel toe ben aan rust in mijn eigen huis, ondanks dat ik echt een lieve kraamverzorgster heb. Hebben jullie dat ook zo ervaren?



Kunnen jullie bij jullie kleintjes trouwens zien oo wie ze lijken? Vriend en ik hebben gisteren onze babyfoto's zitten vergelijken maar ik kan het niet echt zeggen, terwijl sommige kraamvisite echt roept: zij lijkt op jou! En dat zowel voor vriend als voor mij.
Alle reacties Link kopieren
WoW Anne wat een verhaal! Fijn dat je sinds dit weekend geland bent. Bij nr 1 voelde ik me de eerste dagen ook e het geleefd, veel te veel bezoek achteraf. Mj loohala en de rest ook pittige bevallingen lees ik (ik forum mobiel, lastig terugzoeken )



@ Nici : ik heb onze oudste vorige week ook een keer weggebracht inderdaad, was een relaxed dagje thuis helemaal niet van huis geweest en veel dutjes gedaan... morgen staat dit weer op de planning.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig he dames. Ik ga ondanks dat ik het wel allemaal goed kan relativeren wel even van me afschrijven binnnekort. Onze meid is trouwens ook met de pomp gehaald. Gelukkig heeft ze er volgens mij maar een paar dagen last van gehad.



De kraamzorg vandaag gedag gezegd en dat vond ik wel even spannend! Nu mogen we het echt alleen gaan doen! De borstvoeding geven aan de borst was bij mij echt een drama. Ze hapte niet goed en ik vond het echt pijnlijk. Toen ik ongelofelijke stuwing en een beginnende borstontsteking kreeg heb ik de volgende dag een kolf gekocht. Wat een verademing! Het eerste flesje wat ik gaf genoot ik zoals je zou moeten hebben met borstvoeding. Hier dus nu fulltime kolven. Het is wat meer gedoe, maar voor mij werkt dit het beste.



Onze meid lijkt met haar neus, lippen en kin op haar vader en de ogen, huidskleur, haar en tenen heeft ze van mij. Dat is gewoon heel duidelijk en daar hebben we geen discussies over.



De1989 hopelijk ben je al bevallen! We waren op dezelfde dag uitgerekend. Heel veel sterkte in ieder geval aan alle meiden die nog gaan bevallen!
Hier begonnen op donderdag om 11 uur savonds de weeen, uiteindelijk ben ik zaterdagochtend (28 uur later) om 3.16 bevallen.



Vanaf het begin had ik al verschrikkelijke rugweeen, en kwamen deze al om de 2 minuten. Halverwege de vrijdag schoot de ontsluiting niet op en besloot ze mijn vliezen te breken. Vruchtwater bleek knalgroen te zijn dus op naar het ziekenhuis. Hier waren we rond half 4 vrijdagmiddag. De weeen werden al snel ondragelijk doordat ik ze dus ook in mn rug had en ze elkaar zo snel opvolgden al ruim 17 uur.. helaas hielp dit niet voor de ontsluiting. Half 9 savonds een ruggenprik gehad zodat ik even bij kon komen, en kreeg ik ook weeenopwekkers om de ontsluiting te bevorderen. Uiteindelijk dus om 3.16 bevallen van ons meisje na een grote knip. Al gauw bleek, naast het groene vruchtwater, dat ze de navelstreng om haar nekje had en bleef ze lang wit en huilde amper. Zuurstof deed niet heel veel en dus namen ze haar mee.. we bleken beiden koorts te hebben, wat kon wijzen op een infectie.. ik had een tijdje geen idee wat er mis was met haar, dit waren de langste minuten van mijn leven maar gelukkig is alles inmiddels helemaal goed en mochten we maandag allebei naar huis!
Alle reacties Link kopieren
quote:de1989 schreef op 19 oktober 2016 @ 17:18:

Hier begonnen op donderdag om 11 uur savonds de weeen, uiteindelijk ben ik zaterdagochtend (28 uur later) om 3.16 bevallen.



Vanaf het begin had ik al verschrikkelijke rugweeen, en kwamen deze al om de 2 minuten. Halverwege de vrijdag schoot de ontsluiting niet op en besloot ze mijn vliezen te breken. Vruchtwater bleek knalgroen te zijn dus op naar het ziekenhuis. Hier waren we rond half 4 vrijdagmiddag. De weeen werden al snel ondragelijk doordat ik ze dus ook in mn rug had en ze elkaar zo snel opvolgden al ruim 17 uur.. helaas hielp dit niet voor de ontsluiting. Half 9 savonds een ruggenprik gehad zodat ik even bij kon komen, en kreeg ik ook weeenopwekkers om de ontsluiting te bevorderen. Uiteindelijk dus om 3.16 bevallen van ons meisje na een grote knip. Al gauw bleek, naast het groene vruchtwater, dat ze de navelstreng om haar nekje had en bleef ze lang wit en huilde amper. Zuurstof deed niet heel veel en dus namen ze haar mee.. we bleken beiden koorts te hebben, wat kon wijzen op een infectie.. ik had een tijdje geen idee wat er mis was met haar, dit waren de langste minuten van mijn leven maar gelukkig is alles inmiddels helemaal goed en mochten we maandag allebei naar huis!





Jeetje!!! Wat een heftig verhaal zeg, hopelijk kan je alles een beetje verwerken, echt heel fijn dat alles nu helemaal goed is!

Gefeliciteerd natuurlijk!
Hopelijk geniet nu iedereen van haar wondertje en zijn het allemaal gezonde en blije babys!



Ik vond het super fijn hier met jullie te kletsen, heeft me goed geholpen in de laatste weken zwangerschap!



voor alle nieuwe mama's!
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal de1989! Maar gefeliciteerd met je meisje! Veel hebben het niet getroffen met een mooie bevalling hierzo.



Iedereen zal nu vast wel druk zijn met de kleine.. Voor de meiden die nog moeten, zet hem op!
Alle reacties Link kopieren
Allemaal heftige bevallingen hier.. petje af dames!!



Ons meisje doet het hartstikke goed. Bijna op geboortegewicht, drinkt goed, slaapt goed, mooie luiers. Met mij gaat het ook goed, ik herstel stukje bij beetje. We zijn al een paar keer een stukje wezen wandelen, heerlijk zo'n frisse neus en een trotse papa en mama achter de kinderwagen. We beginnen langzaam te wennen aan elkaar! Het slaapgebrek vind ik wel pittig, dus ik probeer s middags nog wel te gaan liggen. Bezoek begint ook op gang te komen nu. We genieten!!



Hoe loopt het bij jullie allemaal? Gaat het goed met jullie en de baby's?

Is iedereen nu bevallen?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje De, jij hebt het voor je kiezen gehad! Gefeliciteerd en hopelijk heb je een fijne kraamtijd gehad. Ik merk bij mezelf dat dit veel goed heeft gemaakt ten opzichte van de bevalling. Ik vind het verbazingwekkend hoe snel je lichaam toch weet te herstellen en fijn om te lezen dat dit bij anderen ook goed gaat. Wat een powerladies hier!



Onze eerste dagen samen verlopen goed. Soms even zoeken qua verdeling tijd en aandacht voor baby, hond en elkaar, maar in het algemeen loopt het relaxed en hebben we nog niet echt een paniek moment gehad. De flesvoeding bevalt goed, geen moment spijt gehad om te stoppen met borstvoeding. Merk alleen dat we soms te gefocust zijn om het aantal flesjes en de hoeveelheid voedingen, terwijl ons meisje verder erg tevreden is. Heeft zelfs in de nacht al een keer 7 uur aan een stuk geslapen

Zo weer even badderen, dat is echt zo leuk! Ook hier begint de kraamvisite te lopen, dat is erg leuk, maar ook wel vermoeidend. Ga dus vanmiddag dus lekker weer een dutje doen.



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat het bij iedereen in de kraamtijd qua herstel goed gaat!



Hier gaat het gelukkig ook goed, had me er alleen op verkeken dat je zo moe kon zijn haha, dus ook hier smiddags nog vaak even plat. Verder zijn we al naar de stad geweest om wat spulletjes te kopen met de kleine en hebben we al aardig wat wandelingen achter de rug! Hij is nu 2.5 week oud en doet het ook erg goed, alleen sinds een paar dagen erg verkouden wat vooral snachts goed te horen is en waardoor hij wat slechter slaapt. Ook hier geen spijt van de overstap naar flesvoeding trouwens! Wat een rust
Alle reacties Link kopieren
Toch even fijn om te lezen dat flesvoeding jullie zo veel rust geeft. Ik ben namelijk fulltime aan het kolven nu en het breekt me op. Daarom besloten dit af te bouwen en aan de flesvoeding te gaan. Maar het geeft wel een beetje naar gevoel omdat ik een hele goede melkproductie heb, maar niet de juiste tepels voor borstvoeding. Die tepelhoedjes vind ik een gehannes en de kleine hapt niet goed.



Morgen dus een pak voeding halen en hopen op wat meer rust...
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer voor de meiden waarbij de borstvoeding niet lukt. Goed van jullie dat jullie overstappen naar flesvoeding en dat dat rust geeft. Hier gaat de borstvoeding wel heel goed, ben alleen bang dat ze niet goed aanhapt en daardoor veel lucht binnen krijgt wat weer zorgt voor krampjes. Ik heb al geprobeerd om haar elke keer opnieuw aan te leggen, maar dat lukt niet zo goed.

Hoeveel tijd zijn jullie kindjes wakker? Mijn oudste dochter was zowat de hele dag wakker, maar heb het idee dat deze meid (als ze geen kramp heeft) de hele dag slaapt.......
Alle reacties Link kopieren
Even een berichtje om te vragen hoe het gaat met alle mama's en baby's...



Voor Nici: hier slaapt de kleine ook nog erg veel. We moeten haar overdag soms ook echt wakker maken voor een voeding. Dan eerst verschonen, flesje maken en geven en daarna proberen we ze maximaal een half uurtje wakker te houden en dan terug in bed te leggen om te slapen. Houden we ze langer wakker, dan komt ze daarna moeilijker in slaap en is het veel huilen. Denk dat ze maximaal 6 uur op een dag wakker is?
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal! Ik ben ook benieuwd hoe het met iedereen gaat?



Hier gaat het goed. Vorige week donderdag is partner weer begonnen met werken na 3 weken. Het was erg wennen zo alleen, ook door vermoeidheid nog van mij, maar het gaat me iedere dag makkelijker af. Onze kleine is een zeer wakker ventje. Meestal leggen we hem rond 20.00 op bed en gaat hij er rond 9.00 weer uit (krijgt natuurlijk nog wel flesjes tussendoor). Overdag doet hij alleen hazenslaapjes hahaha, heel veel wakker en kan niet slapen. Ik vraag me soms ook af of hij dan niet oververmoeid is.. dus nu meestal na het flesje van 12.00/13.00 hup naar bed, maar zelfs dan slaapt hij niet meer dan een uurtje gemiddeld. Mja, liever overdag zo wakker dan snachts. Wel moeilijk met klusjes in huis.



Deze week de eerste afspraak bij het consultatiebureau en onze man was gewoon 1 kg aangekomen haha! En 6 cm gegroeid. Gaat zo snel!!!



Ik ben ook benieuwd naar jullie verhalen!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Het is inderdaad wennen nu me man weer aan het werk is ( gem 55 uur per week). Of het darmkrampjes van de kleine meid is of reflux of gewoon heel veel huilt na de voeding weet ik niet, maar ik vind het best pittig allemaal. Gelukkig kan ik het huilen wel steeds beter handelen en denk ook bij mezelf... Geef het drie maanden en als het echt niet uit te houden is, gaan we naar de kinderarts.



Ondanks het huilen ben ik wel erg trots op me kleine meid! In de tweede week volgde ze ons al met haar ogen en gister met drieënhalve week heeft ze echt gelachen naar me! Het was echt anders dan de normale glimlach die ze al deed. Ze had pretoogjes en een big smile.
Ook hier gaat alles goed! Onze kleine meid lachte al met 2.5e week uitgebreid naar ons, en vind het heerlijk om vastgehouden te worden. Ze was gister 3 weken.

Ze groeit enorm goed (al bijna een pond aangekomen) en is veel wakker, kan uren lang met grote blije oogjes om haar heenkijken, tis zo'n lief en makkelijk meisje!

Soms is een flesje geven wel lastig aangezien ze dan wel altijd halverwege inslaap valt! Vaak verschoon ik haar dan even zodat ze weer wakker is en verder kan drinken.



Ben blij dat iedereen gelukkig is met een gezond klein hummeltje!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met alle mama's en baby's? Lekker aan het genieten?

Wij gaan morgen voor het eerst naar Sinterklaas
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Hier alles goed! De kleine slaapt s'nachts erg goed, al vanaf dag 1 (nooit langer dan 15min wakker s'nachts en komt of helemaal niet voor voeding of 1x die max 15min) en dat al 7 weken lang, wij zijn verwend met zo'n baby!



Toch vind ik t overdag wel pittig, door mijn keizersnede was ik niet super mobiel tot 3 weken geleden, maar vriend is millitair dus veel weg... Nu ook al ruim 2 weken, is best heftig dan.. Maar handel t gelukkig allemaal goed, overdag slaapt de kleine amper en al helemaal niet in haar eigen bed ( zo vreemd, s'avonds en s'nachts heeft ze hier nl geen probleem mee..) dus vind t best lastig dat je totaal geen minuut voor jezelf hebt!



Hopelijk gaat t bij de rest ook allemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
Hey! Hier gaat ook alles goed!



Ik moet wel lachen om jouw reactie Lys, heel herkenbaar. OnZe kleine krijgt ongeveer om de 4 uur een flesje (ook snachts). We leggen hem na het flesje van 8 uur savonds op bed en volgende ochtend om 8 uur eruit. om 12 uur maken wij hem voor een flesje wakker en meestal wordt hij zelf rond 4 uur snachts nog wakker.



Overdag ook niet slapen. Sinds paar weken doet hij gelukkig wel wat hazenslaapjes in mijn armen, maar dat deed hij ook nooit. Na het flesje van 12 uur smiddags leg ik hem in bed, maar meestal kan ik hem na een half uur er weer uithalen haha. Dus ook hier weinig tot geen tijd voor mezelf. Gelukkig kijkt hij sinds anderhalve week naar het muziekmobiel boven de box en dat vind hij toch wel 15 min of soms wat langer interessant hahaha. En verder: vasthouden en kroelen :-)
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen hoe alle baby's het doen met het 'ritme', want ook onze zoon wil niet echt goed slapen overdag. Ook hazeslaapjes inderdaad, van 15 tot 30 minuten. Best jammer dat ie niet een paar uur door slaapt 's middags, want dan kan je tenminste weer eens wat doen in huis. Nu kom je amper ergens aan toe.

Maar echt klagen mogen wij niet hoor! Hij gaat nu 6x per dag aan de borst en slaapt de nachten al redelijk door (van 23.00 uur tot 6.00 uur vind ik heel redelijk voor een baby van 6 weken!). Overdag zorgen we ook echt dat het 'dag' is voor hem, dus lekker licht en niet in het donker leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven