Boeuf bourguignon

25-10-2016 10:44 34 berichten
Binnenkort wil ik Boeuf bourguignon maken. Nu heb ik een recept gevonden, maar ik denk dat de ovenstand te hoog is. Ik moet het twee uur in de oven laten stoven op 200 graden. Kan dit kloppen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Beetje paprikapoeder erbij! Maakt het af
Alle reacties Link kopieren
Scheutje cognac erbij. Maakt het ook af.
quote:branningbrothers schreef op 26 oktober 2016 @ 18:44:

Scheutje cognac erbij. Maakt het ook af.en de rest zelf naar binnen klokken, helemaal af
quote:makreel schreef op 26 oktober 2016 @ 15:46:

En? Hoe was het?Het is voor dit weekend. Heb net goede wijn gekocht voor erin.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft er geen goede wijn in de boeuf bourguignon te doen, dat is zonde. Die goede wijn drink je lekker zelf op, in een stoofschotel gooi je restjes wijn (van een fles die al twee weken open staat) of goedkope huiswijn (geen zoete wijn want dat is echt te smerig).
Wat eten we vanavond?
quote:makreel schreef op 27 oktober 2016 @ 11:47:

Je hoeft er geen goede wijn in de boeuf bourguignon te doen, dat is zonde. Die goede wijn drink je lekker zelf op, in een stoofschotel gooi je restjes wijn (van een fles die al twee weken open staat) of goedkope huiswijn (geen zoete wijn want dat is echt te smerig).Ik heb juist gehoord dat je ook goede wijn in een stoofschotel moet doen. Ik probeer het eens met de wijntip die ik elders kreeg (Bourgogne Pinot Noir).
Alle reacties Link kopieren
Niet koken met dingen die je niet zou drinken, is mijn uitgangspunt. Geen oude zure wijn of de goedkoopste smerige supermarktwijn dus. Maar je hoeft er echt geen 'goede' in te gooien, die kun je er beter bij drinken.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:handigmetgeld schreef op 27 oktober 2016 @ 12:12:

Niet koken met dingen die je niet zou drinken, is mijn uitgangspunt. Geen oude zure wijn of de goedkoopste smerige supermarktwijn dus. Maar je hoeft er echt geen 'goede' in te gooien, die kun je er beter bij drinken.Dan hoef ik er helemaal niks in te doen, lust zo geen wijn
Alle reacties Link kopieren
Misschien hebben we een andere definitie van 'goede wijn'. Alles boven 7 euro; zonde voor de stoofschotel. Alles onder 5 euro; sowieso nooit drinken.

Restje oude wijn in de stoofschotel kan heel goed: oude wijn oxideert en smaakt daarom niet meer zo lekker, ook vervliegen de lekkere geuren van de wijn. Maaarrrrr als je wijn gebruikt om te koken, bijvoorbeeld in je stoofschotel, dan oxideert het natuurlijk ook (want het reageert met zuurstof) en de geuren vervliegen (want je verwarmt de wijn). Dus oude wijn; hoppekee erin. En dan heb ik het over wijn die al een weekje of twee in de koelkast staat he, niet de restjes van afgelopen kerst. Want dat is ondertussen zo'n beetje azijn.
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven