uiteten

19-09-2016 11:54 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch weer even jullie meningen nodig.



Afgelopen weekend was er een feest in het dorp. En de laatste 10 minuten heb ik gepraat met een vriend van mijn vrienden. Ik kende hem niet en hij mij ook niet.

Vandaag appte hij mij of ik zin heb om een hapje te gaan eten ergens om verder te praten.



Maar zoals sommige misschien wel weten....ben ik nog zo bezig met de scheiding en mijn ex. En vind ik het daarnaast ook heel eng om met iemand zo een op een te praten. Ik voel me heel ongemakkelijk, ben bang om iets stoms te zeggen of dat er niets te zeggen valt.



Ik ken hem ook niet verder. Moet ik het wel doen om zo ook los te komen van mijn ex en nieuwe mensen te leren kennen? Moet ik het niet doen omdat ik op het moment geen relatie wil.



Wat moet ik hem laten weten? Gaat het te ver als ik aangeef dat het me wel gezellig lijkt maar ik op het moment niet toe ben om 'iets' te beginnen maar er wel voor open sta om nieuwe mensen te leren kennen?



Ik heb geen flauw idee.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Bloem dat jullie nog daten en dat je nu op dit punt bent! Ik voor mezelf zou wachten tot het spiraaltje. Ik denk dat ik me dan beter zou kunnen ontspannen, gewoon omdat ik zeker weet dat ik beschermd ben. Dat ben je met condoom natuurlijk ook en heel goed dat je dat wil bijven gebruiken, maar daar kan toch net wat vaker iets fout mee gaan. Maar he, als je bij hem bent en het voelt goed en je bent op je gemak: laat je dan niet tegen houden! Maw. Voorzie condooms en laat de situatie gebeuren
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oh Bloem, heb geen verstand van spiraaltjes maar ik vind je post zo en zo gaaf om je veranderingen te zien groeien. Fantastisch! Zo leuk om te lezen dat je weer kunt genieten en je het jezelf inmiddels ook voorzichtig toestaat.

Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Lief van jullie!!



Ik vind het nog steeds heel raar....maar er wordt me regelmatig verteld dat ik moet en mag genieten. En als ik bij hem ben kan ik dat ook echt. Voel ik me niet schuldig en is het echt leuk.



Misschien wel beter om te wachten inderdaad. Zouden jullie dit bespreken? We hebben er tot nu toe nog niet over gepraat, tenminste niet zo uitgebreid.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen kan je dit makkelijk met hem bespreken. Goed ook als er communicatie over seks is voor je eraan begint vind ik. Dat geeft vertrouwen dat je ook op het moment zelf aan elkaar kunt vertellen/duidelijk maken wat jullie wel of niet fijn vinden. En als je het bespreekt weet hij natuurlijk ook hoe het met AC zit en geef je hem ook een keuze. Wel zo'n gelijkwaardige start.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Kan ook wel met hem. Maar ik vind het wel ongemakkelijk om te zeggen dat ik een spiraaltje krijg hahaha.



Dit is echt zo nieuw voor mij, ik heb hier nul ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook nul ervaring mee Bloem, ik ben al heel lang bij man. Maar net daarom vind ik het fijn om echt na te denken over jouw vragen. Ook ik zou me onzeker voelen, maar zou het toch vertellen. Geen toestand van maken. Gewoon, lieverd, ik heb volgende week een afspraak gemaakt om een spiraaltje te laten plaatsen. Nu neem ik nog geen AC. Ik wilde graag dat je dat wist. *Dikke smakkerdT* Gaat hij vanzelf wel op in en kunnen jullie samen beslissen of jullie wel of niet wachten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ja klinkt wel logisch als je dat zo zegt....

Zou ik dat kunnen zeggen? Als je samen op de bank zit??
Alle reacties Link kopieren
Vind t echt leuk voor je Bloem, fijn dat je je nu zo goed voelt.
Natuurlijk Bloem!
Alle reacties Link kopieren
Zo te horen kun je het heel goed gewoon luchtig zeggen/aangeven en ik denk dat jullie er dan prima samen uitkomen of dat nou is alleen met condoom of even uitstellen.

Heerlijk topic en ja, was idd niet te voorzien dat je nog eens zo'n vraag hier zou stellen
Alle reacties Link kopieren
Bij goed gebruik is een condoom heel veilig, hoor. Hlemaal niet gek als je die zelf aangeschaft hebt en in je tas hebt zitten. Ik denk dat als jullie al een poosje daten en je nu blijft slapen hij er eigenlijk wel van uit gaat dat er " iets " gebeurt. Dus als je dat nu niet wilt, zou ik dat inderdaad wel van te voren zeggen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Bloem!



Tja, lastig.. Nu een condoom gebruiken of even wachten tot de spiraal gezet is.. Nooit verwacht aan het begin van jouw topic dat het zo ver zou komen! Hahahaha.. Echt een vrolijke wending!
Alle reacties Link kopieren
quote:1981Bloem schreef op 26 oktober 2016 @ 19:10:

Kan ook wel met hem. Maar ik vind het wel ongemakkelijk om te zeggen dat ik een spiraaltje krijg hahaha.



Dit is echt zo nieuw voor mij, ik heb hier nul ervaring mee.Waarom precies vind je dat ongemakkelijk ? Omdat hij dan weet dat je een vruchtbare vrouw met een baarmoeder en een vagina bent ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat word ik toch ontzettend blij van dit topic, zo leuk!

Wanneer wordt het spiraaltje geplaatst Bloem? En is het een koperspiraaltje? Een koperspiraaltje wordt ook wel eens geplaatst als soort van overtijdbehandeling, het voorkomt innesteling van een eventueel bevrucht eitje nog tot vijf dagen na de geslachtsgemeenschap. Ik zou het dus gewoon doen met alleen een condoom, dat is op zich al veilig, en bij plaatsing van het spiraaltje binnen 5 dagen is er helemaal niks aan de hand.

Zie ook https://www.dokterdokter. ... morning-after-spiraaltje/
Alle reacties Link kopieren
quote:1981Bloem schreef op 26 oktober 2016 @ 21:37:

Ja klinkt wel logisch als je dat zo zegt....

Zou ik dat kunnen zeggen? Als je samen op de bank zit??Tuurlijk. Niet te veel over nadenken. Komt gewoon een moment dat jullie tegen elkaar op de bank zitten, aan het praten/frummelen zijn. Allebei voelen dat het wat verder gaat en dan zeg je gewoon dat je een afspraak gemaakt hebt voor een spiraal maar dat je nu nog geen andere AC neemt. (is trouwens echt heel goed van je dat je dat geregeld hebt. Weet hij ook meteen hoe je er in staat en dat je verantwoordelijkheid neemt.) Niet teveel nadruk op leggen en gewoon lekker tegen hem blijven hangen/kruipen. Gaat volgens mij echt vanzelf
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Als het een echt leuke, slimme meneer is heeft hij zelf ook al condooms in huis. Mag jij natuurlijk alsnog een week wachten als je dat prettiger vindt, maar ik zou er op afknappen als hij niet ook zijn verantwoordelijkheid zou hebbn gnomen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat Bianca zegt. Hij is er - zo te lezen - even fijn/blij en serieus mee bezig als jij. Je bent al een keer 'gewoon' blijven slapen. Dat is heel wat Bloem. Jij durfde dat en hij heeft geen enkele grens overschreden. Vertrouwen tussen jullie is snel groeiend lees ik hieruit. Stap niet in oude valkuilen. Je mag jezelf zijn en laten zien. En dat doe je blijkbaar. Ik had zelfs halverwege dit topic niet verwacht dat je die 'puurheid' toe zou kunnen laten. Alleen maar petje af voor jou en mijn wens naar jou dat je nu bij je zelf blijft zonder krampachtigheid in je hoofd. En daar de goede resultaten van mag plukken.

En als deze meneer toch niet de man blijkt te zijn waarmee je 'oud' wordt dan heb je toch heel veel over jezelf geleerd en mooie momenten meegemaakt. En ik denk dat hij nu al goed voor je is. Je bent na je ex nog heeeel lang 'met je ex' geweest. Maar door jezelf toe te staan om gelukkiger te zijn, mede door iemand anders toe te laten, lees ik steeds meer Bloem. Fijn vrouw! Als mensen roepen: Geniet ervan, vind ik dat vreselijk. Echt genieten zie ik bij mezelf o.a.: mezelf betrappen op die lach op m'n gezicht terwijl ik me niet bewust was van het feit dat ik lachte. Dan is er blijheid in mijn zijn en is die lach er zonder directe aanleiding. En in mijn situatie: dat ik (controlefreak) een uur na het ontbijt samen met man ontdek dat er yoghurt langs mijn mond hangt. En hij gewoon zegt: dat zag ik, ziet er lief uit en lik ik bij de volgende kus als tweede ontbijt mee. Lang voelde dit soort situaties ongemakkelijk voor mij. Maar hij meent dit en zou mij nooit met een yoghurt wang de deur uit laten gaan. Dat is het verschil.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Nog een vraag Bloem omdat je poste dat jouw vriend geen kinderen heeft en je hebt het vast wel gepost, maar heeft de nieuwe vriendin van je ex kinderen? Ik dacht van niet en als dat zo zou zijn is het alleen maar fijn voor jullie kinderen dat zij de kinderen zijn en zowel mama als papa zich goed voelen. Hoeven ze tenminste niet nu al 'nieuwe zusjes broertjes' te accepteren.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik zou eerst voor het condoom gaan Bloem, toen mijn mirena is geplaatst hoefde ik echt geen seks de eerste 2 weken. Ik had steeds krampen en moest er echt niet aan denken.
Alle reacties Link kopieren
In tegenstelling tot Inkie, heb ik nergens last van gehad bij het plaatsen van een spiraal..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt weer voor het meedenken meiden!

Ik merk dat ik weer (te) veel ga denken. Nu er meer mensen vanaf gaan weten vind ik het best lastig. Want ik weet niet zo goed wat ik zelf dan voel door alle invloeden van buitenaf.



Ik merk dat ik toch wel erg gehecht ben aan mijn eigen dingen doen, vrije tijd en even niets doen. Ik heb in korte tijd best veel meegemaakt en ik ga van het 1 in het andere. En aan de andere kant denk ik......ik heb het super leuk en gezellig met hem maar ik ben ook nog wel graag even alleen. Is dat niet raar als je net iemand kent? Moet je dan niet steeds bij elkaar willen zijn?

Dat heb ik dus niet. Is mijn gevoel dan wel echt?



Ik ben wel eerlijk tegenover hem, ik heb gezegd dat ik het rustig aan wil doen en dat ik het ook gewoon niet weet wat ik wil. Dat ik het nu heel erg leuk vind en me echt op mijn gemak voel, maar dat ik ook misschien bang ben voor wat komen gaat.

Dan vraag ik me weer af....mag ik dit nu leuk vinden én stel....het is over 2 maanden niet meer leuk....mag ik dat dan zeggen? Dat vraag ik me nu al af? Dat is toch ook raar?



Doordat andere spreken van een relatie tussen ons, benauwd me dat.



Pfff ik kan echt gek worden van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Go with the flow, als het nu leuk is. Is het nu leuk.

Over twee maanden zie je weer verder.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je mag nu zeggen dat het leuk is en over 2 maanden zeggen dat het niet meer leuk is want zo gaat dat bij het leren kennen van nieuwe mensen. Je WEET toch niet of je elkaar (nog) leuk(er) gaat vinden. Dat ontdek je naarmate je elkaar beter leert kennen.

En persoonlijk vind ik het niet gek dat je ook nog lekker dingen alleen/zelf wilt doen. Je bent naast moeder, 'date-persoon' ook natuurlijk gewoon 1981Bloem.

In je scheidingsproces heb je ontelbare momenten gehad met vragen of je iets goed deed, wat een ander er van zou vinden, hoe je ex op iets reageerde (of niet reageerde) en dit is een nieuwe fase.

Ik denk dat je heel lekker op weg bent met jezelf te herontdekken met daarbij de dingen die je leuk vindt.



En wie bijvoorbeeld noemt het een relatie? Of vind je het moeilijk om wat bijv. je ex of zijn ouders ervan vinden?

Op basis van wat je hier schrijft zie ik het nog niet als een relatie maar als een kennismakings-/ontdekkingsfase. En misschien vinden jullie elkaar zo leuk en wordt het een relatie en dan nog kan dat over x tijd over zijn. Bij niets heb je de garantie voor eeuwig.



Spreek af wanneer je zin hebt, doe dingen die je op dat moment leuk vindt en neem de tijd voor me-time.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 29 oktober 2016 @ 17:30:

Go with the flow, als het nu leuk is. Is het nu leuk.

Over twee maanden zie je weer verder.Dit dus, maar dan kort en bondig
Ik vind het helemaal niet raar hoor dat je er zo over denkt, proberen te genieten van het moment en vooral ook van tijd voor jezelf zonder met een partner rekening te hoeven houden daar heb je duidelijk behoefte aan. En je bent er eerlijk over dus prima toch? Niet te ver vooruit gaan denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven