Dominante vrouw

26-10-2016 17:23 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Een vraag uit nieuwsgierigheid;

In het over grote deel van relaties zijn de mannen vaak de dominante partij tussen de lakens. Zijn er ook vrouwen hier die juist dominant zijn in bed, en is dit gewoon je karakter of ben je in je dagelijks leven het schattige onschuldige meisje/vrouw?
Alle reacties Link kopieren
Overdag ben ik lief en schattig en in de avond trek ik mijn latex stoeipakje aan.
Alle reacties Link kopieren
Als de ander niks doet in bed dan ga ik slapen. Ik heb er geen plezier in om hem aan het werk te zetten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 26 oktober 2016 @ 17:39:

Als de ander niks doet in bed dan ga ik slapen. Ik heb er geen plezier in om hem aan het werk te zetten.Dat heeft meer te maken als iemand initiatief neemt of niet, dat heeft lijkt mij niks met dominantie te maken. Dat is meer luïgheid lijkt me haha
Alle reacties Link kopieren
Ik denk juist dat het overgrote deel neutraal is tussen de lakens, dwz geen van 2en dominant, dus gelijkwaardige seks waarin over en weer rekening met elkaars wensen en behoeften wordt gehouden, in geven en nemen en niet een van de 2 bepalend is.



Hangt er misschien vanaf wat jij dominant noemt, Erikkk, bedoel je daarmee qua initiatief of inhoudelijk wát er gebeurt tussen die lakens of echt een bepaalde machtsverhouding?



Misschien wordt idd iha van mannen eerder een leidende rol verwacht, of altijd/vaker het initiatief neemt en vrouwen eerder vragen dan eisend zijn of domineren (en sommige vrouwen afwachten en niet durven vragen om wat ze willen)?

Als je het bedoelt in aktief of passief zijn zijn er denk ik tegenwoordig gelukkig best veel vrouwen die zelf ook (of beurtelings) even aktief zijn en weten wat ze willen, geven en némen.



Zelf ben ik in dagelijks leven zowel als tussen de lakens iig bepaald niét de dominante partij in de zin van leidend, en ik wórd liever genomen dan dat ik zelf iemand "berijd" of in de rondte commandeer, terwijl ik toch inhoudelijk op mijn manier zeker net zo medebepalend ben.

En ook geen schattig meegaand vrouwtje in de dagelijkse omgang (kan wel bijv dominant aanwézig zijn en tegendraads/eigenwijs zijn, eigengereid ook, mijn eigen gang gaan, niet meegaand in wat "iedereen" doet/wil of hoort).



Dominant tussen de lakens in de zin van alleen aan zichzelf denkt en bepaalt wat er gebeurt en wanneer, hoe lang en wanneer het voorbij is, trekt mij iig niet.

Dominant(e houding) in de zin van zelfverzekerd en doortastend, met evenveel oog voor wat mij opwindt en plezier doet als zichzelf, dan weer wel.

In een seksueel dominantie-spel met afgesproken ongelijke rollen heb ik niet de dominante rol en zie ik het toch als gelijkwaardig als beiden de eigen rol opwindend vinden en de een dat net zo nodig heeft van de ander als andersom.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Keukenkast schreef op 26 oktober 2016 @ 17:32:

Overdag ben ik lief en schattig en in de avond trek ik mijn latex stoeipakje aan.Dat dácht ik al
Het ergste zijn de mannen die een dominante vrouw in bed willen maar dan wél precies willen bepalen hoe dat eruit moet zien.



Dan sla je de plank zo'n 600 meter mis.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon ontiegelijk lui, ik lig t liefst een beetje te zeesterren en bedenk ondertussen het booschappenlijstje.
quote:GateKeeper schreef op 26 oktober 2016 @ 18:30:

Ik ben gewoon ontiegelijk lui, ik lig t liefst een beetje te zeesterren en bedenk ondertussen het booschappenlijstje.En doe je dan zelf de boodschappen of láát je dat doen, want dat was eigenlijk de vraag hè.
quote:Knuffelheks schreef op 26 oktober 2016 @ 18:24:

Het ergste zijn de mannen die een dominante vrouw in bed willen maar dan wél precies willen bepalen hoe dat eruit moet zien.



Dan sla je de plank zo'n 600 meter mis.

Komt bekend voor!

Ooit eentje die een gillend en hard kreunend persoon wilde die hem haarzwiepend bereed en alle kanten op duwde.

Alleen deed hij het eerst voor , gaf hints over de gewenste geluiden en haargezwiep maar dan op een kinderlijke vragende toon.

Tijdens de daad.

En gaf ook aan hoe er geduwd moest worden en waarnaartoe.

Nou, je snapt, ik was in extase.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 26 oktober 2016 @ 18:03:

Ik denk juist dat het overgrote deel neutraal is tussen de lakens, dwz geen van 2en dominant, dus gelijkwaardige seks waarin over en weer rekening met elkaars wensen en behoeften wordt gehouden, in geven en nemen en niet een van de 2 bepalend is.



Hangt er misschien vanaf wat jij dominant noemt, Erikkk, bedoel je daarmee qua initiatief of inhoudelijk wát er gebeurt tussen die lakens of echt een bepaalde machtsverhouding?



Misschien wordt idd iha van mannen eerder een leidende rol verwacht, of altijd/vaker het initiatief neemt en vrouwen eerder vragen dan eisend zijn of domineren (en sommige vrouwen afwachten en niet durven vragen om wat ze willen)?

Als je het bedoelt in aktief of passief zijn zijn er denk ik tegenwoordig gelukkig best veel vrouwen die zelf ook (of beurtelings) even aktief zijn en weten wat ze willen, geven en némen.



Zelf ben ik in dagelijks leven zowel als tussen de lakens iig bepaald niét de dominante partij in de zin van leidend, en ik wórd liever genomen dan dat ik zelf iemand "berijd" of in de rondte commandeer, terwijl ik toch inhoudelijk op mijn manier zeker net zo medebepalend ben.

En ook geen schattig meegaand vrouwtje in de dagelijkse omgang (kan wel bijv dominant aanwézig zijn en tegendraads/eigenwijs zijn, eigengereid ook, mijn eigen gang gaan, niet meegaand in wat "iedereen" doet/wil of hoort).



Dominant tussen de lakens in de zin van alleen aan zichzelf denkt en bepaalt wat er gebeurt en wanneer, hoe lang en wanneer het voorbij is, trekt mij iig niet.

Dominant(e houding) in de zin van zelfverzekerd en doortastend, met evenveel oog voor wat mij opwindt en plezier doet als zichzelf, dan weer wel.

In een seksueel dominantie-spel met afgesproken ongelijke rollen heb ik niet de dominante rol en zie ik het toch als gelijkwaardig als beiden de eigen rol opwindend vinden en de een dat net zo nodig heeft van de ander als andersom.Dank voor je uitgebreid antwoord . Het gaat me niet echt om wie nou de actieve rol en passieve rol heeft, ik ben meer nieuwschierig in de rolverdeling wat vaak bij bdsm wordt gebruikt. Is in dat geval de dominante vrouw van nature dominant of kan het ook zo zijn dat ze dat alleen tussen de 'lakens' (touwen) is.
Alle reacties Link kopieren
In het dagelijkse leven ben ik leidinggevend en soms wel dominant. In bed ben ik alleen dominant als mijn huishouden dringend gedaan moet worden. Geef ik opdrachten en lees intussen stiekem een boekje. Als het huis opgeruimd en schoon is mag hij een badje voor me vol laten lopen en mijn nagels lakken. En dan is het weer klaar voor een tijdje.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:RikM schreef op 26 oktober 2016 @ 18:33:

[...]



En doe je dan zelf de boodschappen of láát je dat doen, want dat was eigenlijk de vraag hè. Daar ben ik ook te lui voor
Alle reacties Link kopieren
Weet ik niet, Erikkk, voor zover ik weet (over dominante mannen) kan het alle kanten op: sommigen zijn in dagelijks leven of werk helemaal niet zo, is het juist een rol die in hun dagelijkse doen en laten misschien juist weinig aan bod komt en daardóór een uitweg vindt in seksuele Dominantie, bij anderen juist een afspiegeling van wie ze in dagelijks leven ook zijn op andere gebieden, of eigen baas zijn van een onderneming, of een leidende functie hebben.

En ook in zorgzame beroepen (je kunt Dominantie in bdsm-zin namelijk heel goed beschouwen als juist een grote zorgzaamheid, het gaat juist niét om het opleggen van eigen wil en behoeftes aan die ander, het is de sub die relatief veel aandacht krijgt en de Dominant gaat het vaak om de kick dat hij/zij dat bij die ander teweeg kan brengen, en juist heel erg kijkt naar wat dié nodig heeft of behoefte aan heeft, diens fantasieen en ook diens grenzen.

Die macht wordt binnen bepaalde kaders en afspraken uit handen gegeven (met meer of minder "speel"ruimte voor de Dominant), oa in het vertrouwen dat die dominant in de gaten en (veel) rekening houdt met wat goed is voor die sub en hoe ver hij/zij daarin kan gaan, dus weldoordacht en niet zomaar doet wat hem/haar zelf goed acht of zin in heeft.

Het omgekeerde vaak dus eigenlijk van egoistisch gedrag (van de dominant), dus wie "dient" eigenlijk wie, kun je je afvragen..



Zoals bekend zijn er genoeg voorbeelden te noemen van hoge politici met veel macht en/of grote mate van/veel (zakelijke) verantwoordelijkheid die het heerlijk vinden om een seksueel onderdaniger rol te vervullen.



Zal voor vrouwelijke Dominanten wel net zo zijn, ik denk dus dat er sowieso een natuurlijke aanleg is, die dan óf dagelijks op een of meer gebieden danwel seksueel tot uiting komt, of in alle aspecten van iemands leven/ persoonlijkheid.

Kan ook dat iemand die rol voor zichzelf op andere gebieden dus afwijst of niet (genoeg) aan de orde komt dus, omdat dat soms haaks staat op andere normen en waarden (zoals niet wenselijk kan zijn in een verder gelijkwaardige liefdesrelatie, gezin, of andere gelegenheden waar superioriteit, macht en controle niet acceptabel zijn.

(Gevallen waarin het zich wellicht zou vertalen naar een "fout" soort dominantie zoals ((over)heersen, superieur/beter denken te zijn of te weten wat goed is voor anderen, tirannieke baas zijn, machtsmisbruik, dictator zijn en over anderen (hun wil) bepalen, heenwalsen, en dergelijke).



Puur seksueel is het imo iig een speelse uitlaatklep als je dat (allebei) lekker en opwindend vindt.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 26 oktober 2016 @ 18:30:

Ik ben gewoon ontiegelijk lui, ik lig t liefst een beetje te zeesterren en bedenk ondertussen het booschappenlijstje.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Erikkk19851985 schreef op 26 oktober 2016 @ 17:49:

[...]





Dat heeft meer te maken als iemand initiatief neemt of niet, dat heeft lijkt mij niks met dominantie te maken. Dat is meer luïgheid lijkt me haha

Ik bedoel dat ik aanneem dat hij geen zin heeft anders was dat al duidelijk geworden.



Van een passieve man houd ik niet en van een dominante al helemaal niet. Ik ben niet onder de indruk als iemand me thuis opdrachten geeft op welk terrein dan ook. Die ligt er binnen een dag uit. Binnen een uur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Erikkk19851985 schreef op 26 oktober 2016 @ 18:43:

[...]





Dank voor je uitgebreid antwoord . Het gaat me niet echt om wie nou de actieve rol en passieve rol heeft, ik ben meer nieuwschierig in de rolverdeling wat vaak bij bdsm wordt gebruikt. Is in dat geval de dominante vrouw van nature dominant of kan het ook zo zijn dat ze dat alleen tussen de 'lakens' (touwen) is.



Van nature dominant zegt helemaal niks over waar je dat dan uit.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven