Mode & Beauty alle pijlers

Bril van Charlie Temple?

26-10-2016 16:27 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey alwetend forum,

Ik draag al zowat mijn hele leven (dure) brillen en lenzen. Mijn huidige sterkte is -9 aan beide ogen, maar dat is nogal aan verandering onderhevig.

Mijn huidige bril (van een lokale opticien) bevalt prima, maar is aan vervanging toe. Ik kwam via facebook op de pagina van Charlie Temple. Goedkope brillen op sterkte. Interactieve pasruimte, heel geinig gedaan.

Voor een bril zou ik zo'n 80 euro kwijt zijn, en de recensies op hun facebook zijn lyrisch.

Heeft iemand van jullie ervaring met deze club?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar kwam ze ook tegen op Facebook. Ik heb ongeveer dezelfde sterktes en ben dus ook wel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 2 brillen besteld van een tientje per stuk.

Zicht ermee is prima. Ik vind alleen de kleur van de monturen te fel, maar heb ze voor dat geld niet teruggestuurd. Gebruik ze nu als reservebril. (overdag draag ik Lenzen)



Over de duurzaamheid kan ik niet zoveel zeggen want zo vaak gebruik ik de brillen dus niet, maar glazen zijn prima.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb er maar gewoon eens eentje besteld. Vanmiddag om 16 uur besteld, aangegeven dat ze de gegevens zelf bij mijn opticien mochten opvragen.

Kreeg om 19 uur een mailtje dat ie klaar is en wordt verzonden!



Alle gegevens klopten (sterkte, cylinder, pupilafstand etc.). Ben echt heel benieuwd! Kostte me 55 euro.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt slechte ogen hebt (en -9 klinkt als echt slecht) zou ik niet in zee gaan met dat soort bedrijven maar gewoon naar een goede opticien gaan. Dan maar wat meer betalen, maar als het niet goed gaat met de glazen kan je iedere dag een doosje paracetamol eten...
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 26 oktober 2016 @ 19:45:

Als je echt slechte ogen hebt (en -9 klinkt als echt slecht) zou ik niet in zee gaan met dat soort bedrijven maar gewoon naar een goede opticien gaan. Dan maar wat meer betalen, maar als het niet goed gaat met de glazen kan je iedere dag een doosje paracetamol eten...Ik ben dus benieuwd of dat inderdaad zo is. Ik heb een prima bril (kostte me ruim 700 euro), dus als dit niks is is er (in mijn geval) geen man overboord. En volgens mij mag je zelfs terugsturen als het niet bevalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:whosthatgirl schreef op 26 oktober 2016 @ 20:33:

[...]





Ik ben dus benieuwd of dat inderdaad zo is. Ik heb een prima bril (kostte me ruim 700 euro), dus als dit niks is is er (in mijn geval) geen man overboord. En volgens mij mag je zelfs terugsturen als het niet bevalt.Klopt, je mag het terugsturen. Retourkosten betaal je wel zelf, maar de rest krijg je terug.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig gisteren een bril van CT ontvangen. Prima bril, draagt fijn, glazen hebben de juiste sterkte en dat voor ca 50 euro. Ik ben er blij mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:whosthatgirl schreef op 26 oktober 2016 @ 19:27:

Nou, ik heb er maar gewoon eens eentje besteld. Vanmiddag om 16 uur besteld, aangegeven dat ze de gegevens zelf bij mijn opticien mochten opvragen.

Kreeg om 19 uur een mailtje dat ie klaar is en wordt verzonden!



Alle gegevens klopten (sterkte, cylinder, pupilafstand etc.). Ben echt heel benieuwd! Kostte me 55 euro.



Ik ben benieuwd. Laat je morgen iets weten?

Overigens lijkt het me wel een nadeel dat je geen monturen kunt passen. Dus geen idee of zo'n montuur daadwerkelijk leuk staat.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben een virtuele paskamer. Heel geinig, je ziet jezelf via je camera op het scherm met de bril op je hoofd. Beweegt zelfs mee
Alle reacties Link kopieren
Ah oke, die had ik niet gezien
quote:whosthatgirl schreef op 26 oktober 2016 @ 21:51:

Ze hebben een virtuele paskamer. Heel geinig, je ziet jezelf via je camera op het scherm met de bril op je hoofd. Beweegt zelfs mee

En die werkt super! Ik heb om te proberen een poos terug een bril van een tientje besteld.

De kleur paars bleek meer bordeaux maar zit fijn, kijkt fijn en ik draag 'm veel.

Meer dan mijn dure bril ook
Alle reacties Link kopieren
Ik heb, na een operatie aan mijn oog, een (tijdelijke) bril bij ze besteld. Door de operatie is mijn sterkte veranderd, deze zal de aankomende tijd nog steeds veranderen en ik had geen zin om elke keer een nieuwe dure bril te kopen.

De eerste bril die ik bij ze besteld heb, bleek toch niet de sterkte te zijn die ik nodig had. Het was ook lastig in te schatten voor me op welke sterkte ik nu zit. Ik heb de bril zonder enig probleem kunnen ruilen en kreeg het geld ook heel snel terug gestort. Ze reageerden ook heel snel op mijn mail.



Inmiddels nu een bril van Charlie Temple die wel voldoet qua sterkte van dit moment, plus een zonnebril op sterkte. Volgens mij was ik iets van 100 euro kwijt voor deze twee samen. Beide brillen bevallen prima! Ze voelen ook niet goedkoop aan, het voelt kwalitatief even goed als mijn brillen van vroeger die ik kocht bij Eye Wish.

Wat ik ook fijn vond, was dat ik gewoon mocht wachten op de nieuwe bestellingen alvorens ik de eerste bril terug stuurde. Zo zat ik niet zonder.
Alle reacties Link kopieren
quote:whosthatgirl schreef op 26 oktober 2016 @ 21:51:

Ze hebben een virtuele paskamer. Heel geinig, je ziet jezelf via je camera op het scherm met de bril op je hoofd. Beweegt zelfs mee Die kan ik niet vinden op hun site... of heb ik een bril nodig??
Alle reacties Link kopieren
Haha Zuidstengel

Bij de bril van je keuze zit een tabje 'virtuele paskamer'. Volgens mij alleen te zien opeen laptop mat camera aan de voorkant.



Morgen tussen 11 en 15 wordt ie geleverd. Ik blijf het bizar vinden.
quote:Zuigstengel schreef op 26 oktober 2016 @ 23:39:

[...]

Die kan ik niet vinden op hun site... of heb ik een bril nodig??

Dat kan alleen op een laptop of desktop. Niet op een tablet of telefoon.



Ik heb net ook al gekeken, maar ben te lui om nog naar beneden te lopen voor de laptop.
Alle reacties Link kopieren
Jaa haha, ik dus ook, te lui om op te staan. Bedankt voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb hem hoor Moet zeggen dat de kwaliteit me enorm meevalt! bril voelt degelijk, ziet er netjes uit en de glazen zijn goed geslepen. Ik geloof niet dat ie helemaal goed is afgesteld, hij kijkt nét niet prettig. Misschien een kwestie van wennen. Ik geef het een paar dagen. Vooralsnog gematigd positief dus

(denk dat met een lage sterkte het echt helemaal prima is!).
Alle reacties Link kopieren
Hey whosthatgirl, ik overweeg ook een charlie temple bril. Met -6, cilinder en dunne glazen kostte mijn huidige bril 500 euro, maar na 4 jaar wil ik weer iets anders (draag wel meestal lenzen inmiddels). Hoe is jouw bril je bevallen na het wennen? Werd het beter? En zijn er nog andere forumleden met CT ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik! Ik ben ontzettend blij met mijn bril! De service is goed en snel, ik heb er eigenlijk niks op aan te merken. Ik heb wel niet zo'n erge sterkte (-2) maar wel een cilinderafwijking en de glazen zijn perfect.
Alle reacties Link kopieren
Ok! Ik denk dat ik (als ik mijn brilrecept kan vinden) vandaag ga bestellen. Niet goed, geld terug zeggen ze, dus zeker het proberen waard!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven