Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 25 oktober 2016 @ 10:56:[



Zo lang wij met onze wet- en regelgeving één en ander blijven faciliteren, zullen deze mensen blijven komen. Geen mens die het zijn hoofd haalt duizenden euro's te spenderen aan een overtocht, als ze net zo hard afgewezen en teruggebracht worden. Dus zolang wij die wetten en regels niet wijzigen, willen wij deze ellende kennelijk allemaal in stand houden.Wie zijn "wij" in dit verband?
Alle reacties Link kopieren
Met wij bedoel ik in verband wij Nederlanders. Kennelijk is de groep mensen die het op deze manier allemaal willen groter dan de groep mensen die wil dat er verandering komt.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
Waarvan akte:



http://www.hln.be/hln/nl/ ... uro-aan-steun-trekt.dhtml
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Reactie verwijderd ivm herkenbaarheid.



Schetste een situatie zoals hierboven geschreven maar dan in mijn wijk.
Alle reacties Link kopieren
En zulke mensen gaan niet integreren. Vier vrouwen en 23 kinderen..... staat nogam ver af van onze cultuur.
Stel je eens voor....23 kids krijgen een partner en zeg twee kids. Over 2 generaties heb je een woonwijk van 51 huizen nodig om deze familie te kunnen huisvesten.
quote:Eindeloos schreef op 27 oktober 2016 @ 00:34:

Waarvan akte:



http://www.hln.be/hln/nl/ ... uro-aan-steun-trekt.dhtmlWat afschuwelijk..... en ja dit kan allemaal gewoon in de lage landen.... walgelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 27 oktober 2016 @ 00:34:

Waarvan akte:



http://www.hln.be/hln/nl/ ... uro-aan-steun-trekt.dhtml







Wat overigens nog weer verbazingwekkender is, is dat we dat weer met ons allen gaan faciliteren.



Sjonge, wat een verrijking zeg.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
Eind deze eeuw wonen er meer dan elf miljard mensen op aarde. Nu zijn dat er zeven miljard. Alleen al in Afrika verdrievoudigt de bevolking in de komende decennia.



http://buitenland.eenvand ... _miljard_komende_decennia



Dat zijn heel veel bootjes voor de EU taxi
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 27 oktober 2016 @ 00:34:

Waarvan akte:



http://www.hln.be/hln/nl/ ... uro-aan-steun-trekt.dhtml



Jee.

En zoals gewoonlijk staan Europese wetten machteloos. Totaal niet berekend op dit soort situaties.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 27 oktober 2016 @ 21:53:

[...]





Jee.

En zoals gewoonlijk staan Europese wetten machteloos. Totaal niet berekend op dit soort situaties.



Zeg dat wel........ ik had dit al eens aangekaart in dit topic, dat die vrouwen niet gingen werken, kind na kind en wie dat allemaal moet onderhouden.



Welnu dat antwoord hebben we nu gekregen...
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:hollebollegijs schreef op 27 oktober 2016 @ 21:42:

Eind deze eeuw wonen er meer dan elf miljard mensen op aarde. Nu zijn dat er zeven miljard. Alleen al in Afrika verdrievoudigt de bevolking in de komende decennia.



http://buitenland.eenvand ... _miljard_komende_decennia



Dat zijn heel veel bootjes voor de EU taxi Gelukkig ben ik dan al dood. Ik vind het wel heel erg voor mijn kinderen en kleinkinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het toekomstbeeld beangstigend. Ik hou echt rekening met een hoop ellende. De wereld gaat uit haar voegen barsten. Klimaatverandering vluchtelingen vervuiling etc
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 27 oktober 2016 @ 14:10:

Stel je eens voor....23 kids krijgen een partner en zeg twee kids. Over 2 generaties heb je een woonwijk van 51 huizen nodig om deze familie te kunnen huisvesten. Verhip, nu je het zegt.......... ( word ik niet vrolijk van )
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 27 oktober 2016 @ 21:42:

Eind deze eeuw wonen er meer dan elf miljard mensen op aarde. Nu zijn dat er zeven miljard. Alleen al in Afrika verdrievoudigt de bevolking in de komende decennia.



http://buitenland.eenvand ... _miljard_komende_decennia



Dat zijn heel veel bootjes voor de EU taxi



Gelukkig hier dan ook de houten jurk aan.......



Maar inderdaad een angstaanjagend toekomstbeeld.....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik mag hopen dat er tegen die tijd al een groot hek om Europa heen staat. En dat er een wet is die niet meer dan twee kinderen toestaat.
Alle reacties Link kopieren
Tja, 23 kinderen in veiligheid. Het had ook anders uit kunnen pakken: http://www.eenvandaag.nl/ ... id_tegen_kinderen_gezien_



Overigens lijkt het mij geen goede oplossing om onze westerse landen nu zo onaantrekkelijk te maken voor vluchtelingen. Het is juist zaak om de landen waar ze vandaan komen weer aantrekkelijk te maken. Daar hoor je de politiek toch te weinig over. Wat wil de wereld nu met Syrië?
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt het wel een oplossing om onze westerse landen onaantrekkelijk te maken. Het is verschrikkelijk wat er aan de hand is in Syrië. Maar het is te gek voor woorden dat men hier een sociale huurwoningen krijgt. Uitkeringen, toeslagen, geld om een huis in te richten. En dat terwijl er voor een hoop van deze mensen geen werk is en er dus ook nooit een cent bijgedragen gaat worden. Dit kan zo niet doorgaan. Mensen uit oorlogsgebied hebben hulp nodig in de regio. Ons systeem is niet gemaakte voor zoveel migranten.
Alle reacties Link kopieren
Ze doen anders flink hun best het systeem aan te passen: het idee lijkt te zijn dat WIJ ons gewoon in alles moeten aanpassen.

En betalen.



....Grote aanpassingen/aderlating in het sociale stelsel.

....Financieel inleveren, inleveren, inleveren.



Maar ook in heel veel subtielere vingerwijzingen, zoals vanavond in het TV programma Het Instituut (NPO 3):

het ging over het maken van onderscheid en er werden symbolen/pictogrammen gebruikt om m/v, invalide, religie e.d. aan te duiden.



-Hoe gaven wij van oudsher het begrip "religie" aan in een pictogram? Door de contouren van een kerk met kerktoren of zo. Of met een kruis; iedereen wist dan dat het over religie/geloof ging.

-Hoe werd het nu door NPO aangegeven?

Een knielende, biddende figuur (zoals in de moskee)!

Sluipenderwijs denkt men op die manier onze geesten steeds verder "rijp" te maken.



Gelukkig worden steeds meer mensen wakker.

Maar of het allemaal nog op tijd zal zijn?
Alle reacties Link kopieren
Het moet zo onaantrekkelijk mogelijk gemaakt worden. Wij kunnen het niet allemaal handelen. Syrië moet straks ook weer opgebouwd worden, wie gaat daar zorg voor dragen als iedereen in Europa woont ?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:--Dinges-- schreef op 27 oktober 2016 @ 22:54:

Tja, 23 kinderen in veiligheid. Het had ook anders uit kunnen pakken: http://www.eenvandaag.nl/ ... id_tegen_kinderen_gezien_



Overigens lijkt het mij geen goede oplossing om onze westerse landen nu zo onaantrekkelijk te maken voor vluchtelingen. Het is juist zaak om de landen waar ze vandaan komen weer aantrekkelijk te maken. Daar hoor je de politiek toch te weinig over. Wat wil de wereld nu met Syrië?



Heel fijn hoor, 23 kinderen in veiligheid. Maar al die kinderen die in precies dezelfde situatie zitten dan? Die moeten dan maar verrekken? Het lijkt wel een loterij, waarbij de mensen die hier weten te komen flink in de prijzen vallen en de mensen die achterblijven met lege handen staan.



Geen idee wat de wereld met Syrië wil. Mijn idee is om er met grondtroepen heen te gaan en alles schoon te vegen. Woonwijken en dorpen belegeren en vredige mensen (oorlogsslachtoffers) daarin bescherming bieden. Daarnaast mogen ze van mij alle oorlogsmisdadigers ter plekke elimineren. Misschien dat dan uiteindelijk de vredige mensen overblijven die met elkaar weer een fatsoenlijke samenleving op kunnen bouwen.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een interessante reportage van Arnold Karskens, over de '' kinderen'' van Calais,

die al 10 jaar door Europa reizen op weg naar UK:



https://www.youtube.com/watch?v=Ve-66IvjQ7U
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 24 oktober 2016 @ 11:22:

[...]





Giselle ze worden verdeelt over centra in het hele land.



Parijs en Corsica zijn uitgesloten



En inderdaad veel vraag naar de minderjarigen """" opvang, als je er goed over nadenkt betekent dat dus

dat die mannen allemaal totaal geen documenten meer hebben.



Wat er nu in die rij staat is volwassen.

Wat een werk !! *&^%$Wij Corsica, dus mischien kunnen we daar naartoe verhuizen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 28 oktober 2016 @ 12:38:

Gisteren een interessante reportage van Arnold Karskens, over de '' kinderen'' van Calais,

die al 10 jaar door Europa reizen op weg naar UK:



https://www.youtube.com/watch?v=Ve-66IvjQ7U

Wat een aanwinsten voor Europa, ik word er echt niet goed van, ik vind het echt vreselijk dat dit soort mensen hier zijn, dat ze in grote getalen hierheen blijven komen, verschrikkelijk dat dingen veranderen, dat er in de korte nieuwbouwstraat, en zelfs de wijk waar ik woon meer allochtonen wonen dan Nederlanders, dat mijn buren mij niet groeten (mijn buurman groet overigens wel mijn manlijke bezoek, maar mij kijkt hij niet aan).



Onbegrijpelijk dat er nog mensen zijn die solidair zijn met de voormalige bewoners van Calais, dit filmpje en ook andere filmpjes wijzen uit wat voor een lui daar zitten, zet ze vast, totdat ze vanzelf weer terug willen naar de primitieve locaties waar ze dan ook vandaan komen. I.i.g. niet uit oorlogsgebied.
En ondertussen in Parijs



https://www.youtube.com/watch?v=w_RFMUprZ0U

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven