Lijf & Lijn alle pijlers

De Biechtstoel!

27-10-2016 01:12 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je vertellen waarmee je de mist in bent gegaan vandaag wat betreft het lijnen...en wat over het algemeen je valkuilen zijn.

Het is denk ik ook wel goed dat ik de Biechtstoel hier nu plaats, want dan leren wij elkaar als leden onderling elkaar ook kennen.

Zelf heb ik mij vanmiddag vergrepen aan een zak spekkies. Ik heb hem gelijk weggegooid na 2 handjes. Later ook nog wat chips gehad. Ik ben echt dol op lekker snacken. Ik moet het dan ook niet meer kopen, zodat ik het niet in huis heb.



Ik ben benieuwd naar jullie inbreng vandaag! ^_^
Alle reacties Link kopieren
De reepjes kinder chocola voor mijn dochter...
Alle reacties Link kopieren
Boeiend................echt....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Gus schreef op 27 oktober 2016 @ 01:17:

De reepjes kinder chocola voor mijn dochter... Haha, ik moest wel lachen toen ik dit las!
Alle reacties Link kopieren
quote:_Glittertje_ schreef op 27 oktober 2016 @ 01:22:

[...]





Haha, ik moest wel lachen toen ik dit las! Ja erg hè?
Alle reacties Link kopieren
quote:Gus schreef op 27 oktober 2016 @ 01:17:

De reepjes kinder chocola voor mijn dochter... Ik had dat zelfs met die zoutloze nijntjekoeken.
Ik lijn gewoon niet, dan kan ik ook niet de fout ingaan. Gisteren ganache gemaakt met veel chocolade en toen opgesmikkeld ipv het te verwerken in een dessert. Ik zit misschien in de overgang dus heb een soort excuus, ja, en ik ben (nog) niet te zwaar. Mijn vriend moest erg om me lachen want ik had een chocoladesnor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gus schreef op 27 oktober 2016 @ 01:23:

[...]





Ja erg hè?



Het klonk zo grappig...



Achja we hebben zo allemaal onze snackmomenten toch ^_^
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 27 oktober 2016 @ 01:29:

Ik lijn gewoon niet, dan kan ik ook niet de fout ingaan. Gisteren ganache gemaakt met veel chocolade en toen opgesmikkeld ipv het te verwerken in een dessert. Ik zit misschien in de overgang dus heb een soort excuus, ja, en ik ben (nog) niet te zwaar. Mijn vriend moest erg om me lachen want ik had een chocoladesnor. Ohh heerlijk! Mmmmm Dat heb ik ook, niet echt lijnen. Ik heb me ook zo een gezond eetpatroon aangewend. Al heb ik soms van die dagen dat ik denk komop weer gezonder gaan doen. Al lang niet meer gehad dit snacken, ik snap ook niet hoe dit er in is geslopen. Normaal denk ik veelste ongezond. Ik vind dit daarom wel een grappig en boeiend onderwerp om te lezen :D
Misschien is het bij jou ook hormonaal. Je bent niet toevallig zwanger? Kan ook PMS zijn natuurlijk. Ach, het is iig een excuus wat je er altijd bij kunt halen, mannen niet. Die hebben geen hormonale schommelingen.
Alle reacties Link kopieren
Had even een flashback naar een vivaforum waar de echte biechtstoel nog bestond.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ben ik nog niet de fout in gegaan maar gisteravond wel. Overdag ging het goed maar in de avond toen ik bij een vriendin thuis kwam, is het mis gegaan. De tafel stond vol met lekkers en toen ik het zag, wist ik dat het mis zou gaan. Ik denk ook dat het bij die gedachte mis is gegaan Terwijl ik aan het zondigen was, had ik ergens de gedachte dag ik dit nu wel mocht want ben al(?!) vanaf maandag "goed" met m'n lijn bezig. Een soort van excuus dus... Ik had sterker moeten zijn en dat begint al met de manier waarop ik denk als ik al dat lekkers zie. Ik baalde ook flink toen ik thuis kwam, van het gevreet. Waarom kan ik het niet bij bijvoorbeeld 5 toastjes houden? De volgende keer wil ik strenger zijn voor mezelf.

Oh en het gekke was dat ik niet eens echt trek had. Silly me...
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook niks in huis hebben Glittertje. Knap dat je het hebt weg gegooid. Ik vond dit eerder altijd zonde, ook om je eten te laten staan. Maar nu vind ik het zonde om het toch op te eten, zonde van mijn lijf. Misschien was dat andere toch ook wel een excuus om toch door te kunnen/mogen eten.



Willen je ook afvallen Glittertje? Ik wel, zo'n 7 kilo. Die zijn er namelijk de afgelopen 4 maanden bijgekomen. En hierdoor zit ik niet meer zo lekker in m'n vel.
Ik denk wel eens dat juist die deadlines, vanaf maandag ga ik het goed doen, niet werken. En jezelf al die verplichtingen opleggen ook niet. Ik hoef dan niet op dieet maar ik zou dus gaan kijken, hoe ik zoveel mogelijk kon eten. Dus calorisch heel weinig, bv groentes, rijst, dat soort spul. Zodat ik de hele dag door kon vreten, alleen dan andere dingen.



Je kunt toch bv een hele zooi wortels raspen, een komkommer, beetje azijn en olijfolie erdoor, misschien wat zilveruitjes of croutons erdoor ofzo en wat creme fraiche light. En dan kun je die hele bak opeten zonder schuldgevoel. Dan heb je een hele schaal voedsel met misschien 300 calorien. Okee kan meer zijn, ik tel nooit calorien.



Ipv een halve milky way te nemen bij de thee ofzo, neem een vette salade en drink er een smoothie bij. Je kunt daar zoveel in varieren, dat ik niet snap dat mensen niet op salade-dieet gaan. Of gekookte groente dieet. Kijk naar de Aziaten, vis, rijst, groente, met de juiste kruiden, daar kun je je best in verdiepen dat het toch lekker is. We zijn hier nogal verslaafd aan suikers, vet, room, zuivel en vlees, als je dat gewoon beperkt, kun je van de rest toch veel eten? Ik zou geen enkel dieet trekken waarbij ik de hele dag honger had en smachtend naar een biscuitje ging zitten kijken ofzo. Dan lukt het toch nooit?
Wat een vette preek. Tja er moet eigenlijk ook een dominee zijn he. Ik ben al weg.
Alle reacties Link kopieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven