Taboe op geld verdienen aan seks

23-10-2016 14:22 357 berichten
Wat ik me afvraag is waarom het eigenlijk een taboe is om geld te krijgen voor seks. Nu snap ik dat niet iedereen zomaar seks heeft met mensen. Echter stel dat je ook in bent voor een one night stand of voor iets waar geen emoties bij komen kijken, dan kun je het net zo goed met plezier hebben gedaan. Het is dan toch alleen maar mooi als je er wat aan over houdt? En ook hoef je het niet met iedereen te doen. Net als in onbetaalde gevallen blijft dat je eigen keuze.

Ik ben benieuwd naar jullie redenen.
quote:Gatti schreef op 24 oktober 2016 @ 13:08:

Ik heb werkelijk waar nog nooit seks gehad zonder lust.Niet vrijwillig nee.
Alle reacties Link kopieren
Als je meent dat je geld kan vragen voor een one night stand, vraag ik me af hoe het zit met de wederkerigheid. Heb jij er vergeleken met hem zo weinig lol van dat je dat financieel gecompenseerd wil zien?



Misschien eens iemand oppikken die weet hoe het moet!
quote:Phaedra_ schreef op 24 oktober 2016 @ 14:18:

[...]



Niet vrijwillig nee.



Daar gaat het toch over? Over vrijwillige seks?

Of gaat het nu ineens over álle vormen van seks, dus ook verkrachting en andere vormen van onvrijwillig seksueel contact?

Beetje te breed scala lijkt me.

Het een is niet met het ander te vergelijken.
quote:Eleonora-1 schreef op 24 oktober 2016 @ 14:32:

[...]





Daar gaat het toch over? Over vrijwillige seks?

Of gaat het nu ineens over álle vormen van seks, dus ook verkrachting en andere vormen van onvrijwillig seksueel contact?

Beetje te breed scala lijkt me.

Het een is niet met het ander te vergelijken.

Was een reactie op nooit.



Maar OT.

Op het moment dat je je lichaam verkoopt is valt het niet meer onder jouw eigen zeggenschap. Ik zou het nooit doen
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het al lang geen taboe meer geld of iets anders te krijgen in ruil voor seks. Prostitutie is zo oud als de mensheid en enkel religie heeft deze vorm van ruilhandel "verboden" vanuit een dogmatische blik. Ook de term taboe en zijn betekenis vindt zijn oorsprong vanuit religie.. Als de seks vrijwillig is en beide partijen kunnen zicht vinden in hetgeen wat geruild wordt is er niets aan de hand. Op de vraag of ik het zou doen....ja hoor, geen enkele moeite mee. Maar ik ben dan ook een atheïst.....
Age is nothing but Numbers but Numbers count
Alle reacties Link kopieren
Het grootste probleem van prostitutie vind ik het stigma en de inefficiënte aanpak van mensenhandel (ongeacht welk percentage van de sekswerkers gedwongen wordt) door ondeskundigheid en de blindheid van de overheid. De overheid wil mensenhandel aanpakken, maar handelt daar niet naar.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 24 oktober 2016 @ 12:48:

[...]



Dat snap ik, want leuk is natuurlijk anders.



Kijk maar eens naar de talloze vrouwen die zich laten betalen voor de eerste date. Hoeveel mannen rekenen niet stiekem op een tegenprestatie of zien het als een investering in toekomstige seks?Als ik ook een date krijg, verwacht ik niets op seksueel gebied. Het zou anders wishful thinking zijn. Als er daarna zelfs maar gezoend wordt (en het daarbij blijft), is dat iets wat ik niet verwacht.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 24 oktober 2016 @ 08:51:

Dat seks sowieso een ruilmiddel is, altijd of bijna altijd, dus ook wanneer mensen van elkaar houden, nee, geloof ik ook niet.



Ik denk dat het door elkaar loopt. Je doet het omdat je er zin in hebt, maar bewust of onbewust is het vaak ook een ruilmiddel.

Geldt niet alleen voor seks trouwens, maar voor erg veel wat we doen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Dan is inderdaad zowat alles wat we samen met of voor een ander doen een ruilmiddel.

Het is maar net hoe je in het leven staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opgewonden, hij is opgewonden. We hebben seks. Ik kom klaar, hij komt klaar. Duidelijk ruilhandel.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 24 oktober 2016 @ 18:13:

Ik ben opgewonden, hij is opgewonden. We hebben seks. Ik kom klaar, hij komt klaar. Duidelijk ruilhandel.Mwah, ik vind het meer "gelijk oversteken"
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Alixane schreef op 24 oktober 2016 @ 18:20:

[...]



Mwah, ik vind het meer "gelijk oversteken" Ik vind dat iets delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 24 oktober 2016 @ 18:45:

[...]





Ik vind dat iets delen. Je kunt niet eens je SOA tegen die van de ander ruilen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 oktober 2016 @ 18:49:

[...]



Je kunt niet eens je SOA tegen die van de ander ruilen.



Balen.

Het werkt niet niet helemáál dat ruilen met die sekshandel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 24 oktober 2016 @ 18:07:

Dan is inderdaad zowat alles wat we samen met of voor een ander doen een ruilmiddel.

Het is maar net hoe je in het leven staat.

Je lult.



Ik antwoord nu op jou, moet jij een tegendienst geven.

Nu moet je commentaar op BGB geven. Gewoon omdat ik besloot dat mijn reactie op jouw post wel geld waard is.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 oktober 2016 @ 18:49:

[...]



Je kunt niet eens je SOA tegen die van de ander ruilen.Niet ?...
Age is nothing but Numbers but Numbers count
Alle reacties Link kopieren
quote:PokingTheBear schreef op 24 oktober 2016 @ 18:58:

[...]





Niet ?... Nee. Speeksel wel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Witches schreef op 24 oktober 2016 @ 18:53:

[...]



Je lult.



Ik antwoord nu op jou, moet jij een tegendienst geven.

Nu moet je commentaar op BGB geven. Gewoon omdat ik besloot dat mijn reactie op jouw post wel geld waard is.



Ok.

Nou, ik reageer terug hoor.

Kijk.
quote:siriusblack schreef op 24 oktober 2016 @ 08:21:

[...]



Ik heb het gelezen maar geldt dit ook voor vrouwen uit rijke landen?Kennelijk
quote:siriusblack schreef op 24 oktober 2016 @ 08:42:

[...]



Ik vind het lastig om dit te geloven. Dus dan was het idee van TO toch niet zo ver gezocht.Natuurlijk is dat lastig te geloven. Eleanora haalt kennelijk graag haar gelijk door wat haar niet bevalt in het belachelijke te trekken. Je moet wat als je graag gelijk krijgt terwijl je het gewoon niet hebt
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 oktober 2016 @ 19:21:

[...]



Natuurlijk is dat lastig te geloven. Eleanora haalt kennelijk grasg haar gelijk door wat haar niet bevalt in het belachelijke te trekken. Je moet wat als je graag gelijk krijgt terwijl je get gewoon niet hebt



Dit zeg je zo vaak, tegen zo veel mensen. Het verliest z'n kracht een beetje.

En het slaat ook nergens op.



Als je seks, ook liefdevolle seks, ziet als ruilmiddel, dan lijkt me dat een ongezonde gedachtengang.

Zonde, jammer, terwijl je zoiets moois deelt.
Hm, volgens mij sluit het een het ander niet uit en is gelijk of ongelijk helemaal niet zo interessant.

In onze maatschappij worden relaties vaak bekeken en beschreven als ruilhandel. Zie uitspraken als "een 6 krijgt nooit een 10", " investeren in je relatie", enz.

Maar dat het voor veel mensen zo werkt, betekent nog niet dat seks dus ruilhandel is en dat je het zo zou moeten bekijken. Lees Erich Fromm. Lees Buber.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel deels met de OP eens.



Niet dat ik me nu direct kan vinden in het geld vragen aan fuck-buddys of one night stands, maar ik zit al een tijdje in mijn kop met wat anders.



Ik masseer in mijn vrije tijd. Voor een paar euro geef ik diverse soorten massages. Niet-erotische! Voor de duidelijkheid, maar je moest een sweten hoe allerbarsten vol mijn mailbox zit met mannen EN VROUWEN (!!) die een massage met happy end zoeken, en daar ook goed geld voor over hebben.



Ik heb dat eens zitten becijferen, en als ik dat gewoon legaal en wit zou gaan doen, met vergunningen, hygiene-regels, en gewoon belasting betalen, dan kan ik in 4 middagen masseren met happy end, (dus zo'n 16 uren massage arbeid) zo'n 50% meer verdienen dan ik nu in 36 doe, en daarvoor ben ik hele lange dagen weg.....



En toch vind ik dat lastig. Los van het opgeven van mijn baan, vind ik het ook ingewikkeld om mijn omgeving uit te leggen wat ik dan doe, vooral ook omdat, als je dat niet doet, iedereen er wel een eigen idee op na gaat houden en het roddelsercuit pas echt op gang komt.





Lastig, lastig....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Vanuit het perspectief van een vrijgezelle man gezien: ik zou zeggen waarom niet. Niet elke man pikt zomaar willekeurig een vrouw op voor een ONS. (Kennelijk zijn de vrouwen hier nogal makkelijk? Of ik ben echt onaantrekkelijk...) maar voor de mannen die dat dus niet zomaar 'regelen/treffen' is iemand in de kroeg oppikken om te betalen een stuk lagere drempel dan naar een prostituee te gaan. Want idd... Er heerst toch nog steeds voor een hoop mensen een taboe op betalen voor seks. Ik zou het gerust overwegen maar achteraf tegen niemand vertellen. Hier kijken sommige mensen al raar op als je naar een stripclub bent geweest. Daar betaal je en krijg je niet eens seks Blijft idd een lastig iets... Dus ik snap jou vraag TO.
Iemand uit de kroeg plukken en betalen voor sex vind ik raarder dan naar een prostituee gaan.

Bij die laatste weet ik wat ik krijg, dat ze professioneel is, enzovoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven