Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge

24-10-2016 15:46 1625 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!



(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")



Één plek vrij



Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.



NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Beach! Kop op hè! Staar je idd niet blind op de weegschaal. 700 gram kan van alles zijn!

En wat Judith zegt, wil je eens een eetlijstje posten? Misschien ziet iemand hier daar mogelijkheden.



Ik voel me gaar! Mijn hele lijf doet zeer en m'n hoofd ook na twee glazen wijn gisteren. Vandaag ga ik naar een vriendin dus het zal wel weer een ongezond lijstje worden. Maar dat ga ik opvangen met maar weer pump morgen. Ik vind het wel echt leuk dat ik me sterker begin te voelen door al het sporten. Ook al zie je het nog niet, het is goed voor m'n zelfvertrouwen!



Evda & Judith medezandlopers!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ah tegelijk gepost beach! Fijn zo weer lekker positief! voor nog een medezandloper! Gewoon lekker twee drankjes doen en er extra van genieten moren. Heb je zeker verdiend!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Gelukkig Beach! Bedenk wel, als je in mineur gaat zitten en nu weer gaat cheaten ivm de demotivatie dan val je zeker niet af (dat deed ik als ik onverwacht was aangekomen) ...dus niet opgeven... (Daarmee bedoel ik niet die paar drankjes, maar dat je echt op zou geven) ....(ervaring mee Helaas) ......Maar is dat 1600 kcal? Lijkt me eerder rond de 1300 (ook prima)



Judith haha dat is zo mij wat jij omschrijft met sporten, alleen jij ziet gelukkig al van tevoren in dat je het niet vol gaat houden...ik begin altijd overal enthousiast aan en zeg dan; nu weet ik het zeker, nu hou ik het echt vol... Heeft me al heel wat geld gekost.

Heb jij btw ook nog zo'n last van maag? Ik vind bloed irritant.. het lijkt op hongergevoel maar is het niet... Het lijkt trouwens echt samen te hangen met zuivel...zo balen want ik eet dat Zo graag.



Vandaag;



Vannacht: 2 Evergreen (had echt mega honger)

O: 300 ml magere kwark, 27 gram havermout, handje noten/rozijnen en scheutje slimpie

T appel

L: 3 volkoren boterhammen met sandwichspread en komkommer

T appel

D: gewokte groente met gehakt

T beetje kwark



Hopelijk hardlopen als mijn maag dat toelaat
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zéker niet opgeven! Natuurlijk schiet dat wel even door je hoofd, zo van, het is toch allemaal voor niks, maar ik weet dat als ik opgeef ik weer aankom en dan voel ik me helemaal ongelukkig. Ik wil niet meer terug naar hoe ik was!



En je hebt gelijk, het was minder dan 1600 kcal, mijn app had een aantal dingen dubbel staan . Heb een boterham met kipfilet toegevoegd aan mijn lunch, een eetlepel pindakaas bij mijn banaan (ZO LEKKER!!) en een extra handje cashewnoten in de middag bij mijn snack. 1300 kcal vind ik te weinig, 1500 is echt mijn ondergrens. Zo is het beter!
Alle reacties Link kopieren
Hier vooral op buik, armen en benen



Eetlijstje van gister



O yoghurt met muesli

T banaan en mandarijn

L brood met kaas in tosti ijzer en gekookt ei erbij

T 2 mandarijnen en 1 rijstcracker

D boerenkool stamppot incl. spekjes en rookworst

T 4 speculaasjes



Nu ik dit zo neerzet, schrik ik toch weer van de tussendoortjes. Ik heb nu al weer trek, denk niet dat ik het red op 1 stuk fruit. Vanochtend ook yoghurt met muesli gehad. Ik loop wel veel, maar de app geeft aan dat ik toch ff 1800 kcal naar binnen werk. Maar door het lopen wat ik doe, zou het mogen.....
het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Evda: Ja, heel irritant inderdaad. Voel me nu echter enorm rot, mijn bedje roept mijn naam, maar ik moet nog 6 uur :(

Ben bang dat ik het niet ga redden, maar wil niet ziek naar huis haha.



Dropsleutel: Wat is de hoeveelheid yoghurt die je eet? Wellicht is de muesli te zoet (suikers zorgen voor trek in suikers) Ook; een tosti vult minder dan een 'gewone' boterham. Je eet een tosti namelijk net zo snel/makkelijk weg als 1 boterham, maar het is er natuurlijk 1 meer. Waarom 4 speculaasjes als tussendoortje 's avonds? Waarom niet 1 of 2? (of geen? :P)



Een bekende valkuil van die 'calorie' apps zijn van die gedachten 'oh, kijk, ik mag nog ... kcal, dus neem ik...' maar je moet hier natuurlijk net zulke bewuste keuzes in maken. 1 speculaasje bevat bv 60 kcal, 2,5 gram vet, bijna 9 gram koolhydraten (waarbij de helft aan suikers) ---- 4 stuks is dus al 240 kcal, 10 gram vet, 36 koolhydraten, waarvan 18 gram aan suiker.... Een banaan heeft er bv. maar 88kcal.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
@judith, ik eet een tosti omdat ik de 30+kaas anders niet te pruimen vind. Speculaas heb je helemaal gelijk in. Heb net een wasa volkoren cracker op met halva jam, denk dat dat een betere keuze zou zijn. Ik eet denk ik 250ml yoghurt, nog nooit gewogen eigenlijk. Ik heb vanmorgen mijn laatste Dorset muesli gehad (met honing) en vanaf morgen begin ik met de noten en zaden van Natural. Die is hierboven ergens een keer genoemd. Denk dat daar sowieso minder suiker inzit.

Bedankt voor je feedback, heel fijn als iemand kritisch mee kijkt



Beterschap, en als het niet gaat, gaat het niet hè?
het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Judith ik vind dat jij altijd zulke wijze adviezen wat betreft voeding hebt! Goede kennis! Laat je alsjeblieft eens los op mijn eetlijstjes als je iets ziet dat beter kan.



Ik hoop dat je je snel beter voelt!



Ik heb maar even de sauna aangezet, ik voel alle spieren in m'n lijf, zelfs spieren waarvan ik niet wist dat ik ze had. Duurt nog zeker een uur voordat dat ding warm is maar het is het wachten waard!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Wat Judith zegt inderdaad, eten is meer dan alleen kcal tellen. En je eet, althans gister, ook vrij vet, als je kijkt naar brood met gesmolten kaas (want tosti) en dan ook nog spekjes én rookworst in je stamppot wat allebei erg vette soorten vlees zijn. Je tussendoortjes vind ik vrij oke, goed fruit, alleen die rijstcracker doet niet zoveel, das vooral lucht en die speculaasjes hoeven inderdaad niet. Ik eet in de avond eigenlijk niets meer na mijn avondeten, ik denk dat het in jouw geval gewoon gewenning is om dat wel te doen? In principe zou je vol genoeg moeten zitten van overdag denk ik.
quote:longwalksatthebeach schreef op 27 oktober 2016 @ 09:31:

Ik ga zéker niet opgeven! Natuurlijk schiet dat wel even door je hoofd, zo van, het is toch allemaal voor niks, maar ik weet dat als ik opgeef ik weer aankom en dan voel ik me helemaal ongelukkig. Ik wil niet meer terug naar hoe ik was!



En je hebt gelijk, het was minder dan 1600 kcal, mijn app had een aantal dingen dubbel staan . Heb een boterham met kipfilet toegevoegd aan mijn lunch, een eetlepel pindakaas bij mijn banaan (ZO LEKKER!!) en een extra handje cashewnoten in de middag bij mijn snack. 1300 kcal vind ik te weinig, 1500 is echt mijn ondergrens. Zo is het beter!Haha erg he, ik weet ongeveer van alles de calorieën uit mijn hoofd
quote:-Bladora- schreef op 27 oktober 2016 @ 10:24:

Judith ik vind dat jij altijd zulke wijze adviezen wat betreft voeding hebt! Goede kennis! Laat je alsjeblieft eens los op mijn eetlijstjes als je iets ziet dat beter kan.



Ik hoop dat je je snel beter voelt!



Ik heb maar even de sauna aangezet, ik voel alle spieren in m'n lijf, zelfs spieren waarvan ik niet wist dat ik ze had. Duurt nog zeker een uur voordat dat ding warm is maar het is het wachten waard!Ach Bladora, toch nog spierpijn, dat kon ook bijna niet anders na zoveel sporten... misschien ben je toch een echt mens ...whahaha grapje hoor
Alle reacties Link kopieren
Beach: die weegschaal is zo onvoorspelbaar. Het kan maar zo zijn dat je misschien de avond ervoor nog veel had gedronken en niet alles eruit hebt geplast. Dan zit je al zo weer aan meer gewicht. Echt niet treuren hoor! Al is het hartstikke herkenbaar. Wat een mindfuck is de weegschaal wat dat betreft eigenlijk. En je lijstje is hartstikke netjes!



Dropsleutel: ben het eens met beach, je lijkt vrij vet te eten. Is opzich niet erg maar qua kcal moet je daar wel echt rekening mee houden. En dan is er dus ook geen ruimte voor nog een speculaasje. Dat had ik gister ook met mijn kibbeling lunch, zo vet! Daar moet je dan echt de hele dag rekening mee houden.



Judith, balen dat je je niet zo lekker voelt. Nog even doorzetten op je werk!!



Evda, ik weet ook van best veel dingen de kcal uit mijn hoofd ik check de verpakking en dan onthoud ik het gewoon.



Bladora, haha kan me voorstellen dat je spierpijn hebt! Vind een beetje spierpijn heerlijk maar heb het ook weleens extreem gehad, dan is het niet leuk meer
Alle reacties Link kopieren
Knap dat je toch bent gaan werken Judith!



En ik 'denk' in koolhydraten Evda/Lanzaroos, sinds ik weet dat ik daarop moet letten bij mijn 'dieet' ;)



Bedankt voor jullie opbeurende berichtjes meiden! Vandaag gaat het megagoed, eigenlijk mijn beste dag van deze week. Totaal geen honger/trek dus stel mijn tussendoortjes nog even uit zodat ik niet met een rommelende maag aan mijn workout begin na mijn werk (dat gebeurde nog wel eens de afgelopen dagen..). Ga vanavond 2 uurt HIIT doen, das vrij pittig maar voel me goed dus heb er wel zin in! Jullie motiveren me enorm
Alle reacties Link kopieren
quote:longwalksatthebeach schreef op 27 oktober 2016 @ 10:26:

als je kijkt naar brood met gesmolten kaas (want tosti) en dan ook nog spekjes én rookworst in je stamppot wat allebei erg vette soorten vlees zijn. Je tussendoortjes vind ik vrij oke, goed fruit, alleen die rijstcracker doet niet zoveel, das vooral lucht en die speculaasjes hoeven inderdaad niet. Ik eet in de avond eigenlijk niets meer na mijn avondeten, ik denk dat het in jouw geval gewoon gewenning is om dat wel te doen? In principe zou je vol genoeg moeten zitten van overdag denk ik.Over de tosti, het is gewoon volkoren brood, zonder halvarine en met 30+kaas. Of ik het nu zo eet, of uit het tosti ijzer, dat zou toch qua kcal. niet uit moeten maken??? 's Avonds is idd gewenning, maar dan heb ik ook echt wel weer trek (denk ik).
het is zoals het is
quote:dropsleutel schreef op 27 oktober 2016 @ 14:38:

[...]





Over de tosti, het is gewoon volkoren brood, zonder halvarine en met 30+kaas. Of ik het nu zo eet, of uit het tosti ijzer, dat zou toch qua kcal. niet uit moeten maken??? 's Avonds is idd gewenning, maar dan heb ik ook echt wel weer trek (denk ik).Een tosti maakt geen enkel verschil met gewoon een boterham met kaas, volgens mijn diëtiste.
Ik ben gisteren niet geslaagd met shoppen, ik was vooral op zoek naar grijze laarzen met een hak. Helaas niets moois gevonden. De stamkroeg heb ik overgeslagen, daar was ik blij mee voor mezelf.

Maar 's avonds kwam vriend thuis met Tony chocola. Lekker!! Dus tot zover mijn dieet gisteren

Vandaag de draad weer opgepakt en netjes aan de yoghurt en volkoren boterhammen met mager beleg.
Het schijnt zo te zijn dat het juist beter is om in de avond nog wel wat te eten. Dan niets met koolhydraten, maar bijvoorbeeld nog wat kwark/yoghurt of een handje noten. Fan houd je je stofwisseling ook 's nachts aan het werk en is effectief bij de vetverbranding.
Alle reacties Link kopieren
Qua kcal maakt het niet uit inderdaad, maar hoe het voedt maakt wel verschil - omdat als je 2 boterhammen los zou eten, je hier langer over doet en dus verzadigder raakt, met een tosti 'vult het' als 1 boterham omdat je het net zo snel weg eet, waardoor je vaak sneller trek hebt/houdt.
It's not always easy, but it's worth it.
Dat ervaar ik niet zo Judith. Een tosti vult voor mij hetzelfde als 2 boterhammen.
Alle reacties Link kopieren
Nee maar Dropsleutel had het wel over haar tussendoortjes en de hoeveelheid hier van, en dan is die tosti hier waarschijnlijk dus wel de oorzaak in
It's not always easy, but it's worth it.
Ik keek het even terug en ik vind de tussendoortjes wel meevallen, behalve de speculaasjes 's avonds. Is het niet een idee om wat meer rauwkost bij de lunch te nemen? Ook tussendoor kan dat. En in plaats van een rijstwafel bijvoorbeeld een volkoren cracker/knäckebröd met mager beleg. In de avond nog wat yoghurt oid en je bent een heel eind.
Het is ook kwestie van wennen aan een ander eetpatroon, vond ik. Als je altijd veel koolhydraten, suiker en tussendoortjes at en je gaat opeens heel anders eten valt dat niet mee in het begin. Na een poosje gaat dat vanzelf beter. Is mijn ervaring
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isabella- schreef op 27 oktober 2016 @ 16:10:

Het is ook kwestie van wennen aan een ander eetpatroon, vond ik. Als je altijd veel koolhydraten, suiker en tussendoortjes at en je gaat opeens heel anders eten valt dat niet mee in het begin. Na een poosje gaat dat vanzelf beter. Is mijn ervaring



Dat denk ik ook!



Heb nu wel even moeite hoor. Vanmorgen netjes ontbeten met kwark en havermout. Voor de lunch 3 boterhammen met kaas. Daarna een peer en mandarijn. En wil nu zooo graag iets van chocola! Heb eigenlijk ook gewoon echt trek..
Lanzaroos, vanwege die middagtrek eet ik in de loop van de middag altijd nog een volkoren boterham of knäckebröd. Dat is dan net weer genoeg tot het avondeten.
Alle reacties Link kopieren
Lanzaroos, wat vervelend van die hersenschudding zeg! Goed dat je nu weer aan de slag durft te gaan.



Isabella, goed te lezen dat een tosti niks uitmaakt, in mijn hoofd is alles met gesmolten kaas ongezond haha.



Beach fijn dat je weer gemotiveerd bent en dat dit topic je daarbij hielp



Vraagje aan de experts hier ik eet over het algemeen vrij weinig koolhydraten maar daardoor lijkt het vet percentage in MFP altijd vrij hoog. Als ik dan een boterham of zo eet dan balanceert dat weer. Moet ik daar ook echt rekening mee houden of die percentages laten voor wat het is. Ik weet dat wat ik eet doorgaans gewoon gezond is namelijk.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven