Baby's van juli

06-08-2016 19:43 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 3 weken geleden bevallen van een gezonde zoon. We hebben al een dochtertje van 3.

Het lijkt me leuk om hier met andere moeders te kletsen die ook rond juli bevallen zijn.

Hier gaat het na bijna 3 weken best goed al heeft zoon moeite om zelf in slaap te komen dus dat is best lastig met een peuter die ook de nodige aandacht vraagt.

Gelukkig is ze nu wel gewend aan haar broertje en is ze super lief voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie Lovely? Al een beetje van de verkoudheid af? Het lijkt me zo naar, vooral voor zo'n kleintje! Ik snap dat je de prikken hebt afgezegd.



Hier heeft ze dinsdag de eerste prikken gehad. Gelukkig heeft ze er weinig last van gehad. Ze was wat huileriger dan normaal, maar geen koorts. Inmiddels is alles weer goed en zie ik weer een vrolijk meisje



Vraagje, hebben jullie voedings t-shirts en zo ja, waar hebben jullie die gekocht? Ik trek namelijk altijd mijn t-shirt gewoon omhoog, maar nu het wat kouder wordt, vind ik dat niet echt lekker (ik ben nogal een koukleum ) Via internet kan ik wel wat dingen vinden, maar ik vind het allemaal zo duur; 50 euro voor een t-shirt... daar koop ik er normaal 5 voor (ja, ik ben nogal zuunig ingesteld )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb enkele voedings t-shirts, maar ik weet niet waar ze vandaan komen. Ik kijk straks even (nu eerst borstvoeding geven ).

Die trek ik aan als ik ergens kom waar ik m'n t-shirt niet omhoog wil trekken. Hier thuis doe ik nu het kouder wordt gewoon m'n t-shirt uit en dan trek ik een fleece trui aan met een rits vooraan. Zo heb ik warme armen en de baby houdt m'n buik wel warm.



Bij H&M hebben ze kledij: http://www2.hm.com/nl_be/dames/winkelen ... eding.html
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad veel van de H&M vandaan!
Alle reacties Link kopieren
De mijne komen ook van H&M.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eentje van de prenatal in de uitverkoop gehaald. Aan het einde van mijn zwangerschap heb ik hem veel gedragen en toen ik nog borstvoeding gaf ook. Inmiddels ligt hij opgeborgen bij de rest van de positiekleding
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Sinds vandaag ben ik aan het proberen om over te gaan van 5 naar 4 wat grotere flessen (van 180+6). Mijn dochter is nu drie maanden. Ze deed al een tijdje ongeveer 12 uur met haar laatste fles en slaapt erg goed 's nachts (ja ik ben erg verwend :-) ) en dan werd het wel erg proppen qua flessen in de resterende uren wat geen groot succes was. Ik moet nog niet te vroeg juichen, maar tot nog toe gaat dat erg goed.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ah dankjulliewel! Dan ga ik van de week even bij de H&M kijken als ik weer eens in de stad ben.

En wat klinkt dat heerlijk Chiao! Wat fijn dat ze zo goed slaapt. Hoeveel slaapt ze dan overdag en heb je daar een vast ritme in?



Hier ben ik erachter dat dochter haar hoofd maar naar één kant kan draaien. Als ze slaapt/op haar rug ligt heeft ze geen voorkeurshouding. Ze kan op links en rechts in slaap vallen en draait haar hoofd ook tijdens het slapen. Nu kreeg ik van het CB te horen dat ik haar in de box of aankleedkussen af en toe een aantal minuten op haar buik moet leggen om te oefenen met hoofd optillen. Dat kan ze op zich, maar ze kan alleen naar links kijken, haar hoofd naar de rechterkant leggen, lukt me ook gewoon niet - ja een heel klein stukje en dan draait ze meteen weer terug. En toen besefte ik me dat als ze bij mij zit en ik hou haar rechtop, ze ook alleen de linkerkant op kan kijken. Met geen mogelijkheid kan ze de andere kant op kijken/haar hoofd draaien. Ik ga van het weekend dus nog maar even flink oefenen en als het nou niet lukt, nog maar eens het CB bellen, want dit lijkt me toch niet helemaal oke. Of hebben jullie ukkies dat ook en maak ik me zorgen om niks?
Alle reacties Link kopieren
Naar de osteopaat of fysio. Dan maken ze die spiertjes los en kun je goed oefenen met haar.



WoW 12 uur op 1 fles! Hier komt onze uk ook in de nacht om de drie uur (bv).
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zoiets blijkbaar niet opschrijven, want dan word je meteen gestraft... Vannacht was het wel feest. Mijn dochter was rond 5.00 uur wakker en zit de hele dag niet zo lekker in haar vel. Ze heeft vandaag wel echt haar vijf flessen nodig. Ach ja, morgen nieuwe ronde, nieuwe kans!



Normaal gesproken heb ik een redelijk ritme. Dan krijgt ze haar fles ongeveer om de 4 uur. Daarna knuffelen en verschonen met wat oefeningen op het verschoningskussen en uitgebreid op haar buik liggen en dan spelen/activiteit. Meestal is ze na 1.5-2 uur wel moe en dan leg ik haar op bed. Dan slaapt ze zolang ze wil (zeer wisselend, soms maar een krappe 45 min, soms ruim 2 uur). Als ze honger heeft, krijgt ze haar fles. En anders gaan we eerst heerlijk spelen/knuffelen etc, totdat ze honger heeft.



Ik zou ook naar de fysio of osteopaat gaan!
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt naar een kinderfysio gaan en niet naar een osteopaat.. Osteopathie is een vrij beroep. Zeker met nekjes (zit zelf in het vak) wil ik je met klem aanraden om je in ieder geval eerst in te lezen in osteopathie.
Alle reacties Link kopieren
Hai! Hoe is het met jullie julibaby's? :D

Hier gaat het goed. We hebben een afspraak bij de kinderfysio voor woensdag, dus ik ben benieuwd. Motorisch is ze niet erg snel, maar met geluidjes daarentegen.. Ze probeert echt terug te praten, er komen alleen 'uhs' en 'ahs' uit haar mond, maar het is zo schattig.
Wat bedoel je dat ze motorisch niet echt snel is? Ze is nu 3 of 4 maanden en dan doen ze eigenlijk ook nog niks he!
Alle reacties Link kopieren
Nee klopt, ze doet inderdaad nog niets, hoeft ook niet. Als ik haar op haar buik leg, blijft ze bijvoorbeeld nog steeds gewoon liggen. Heeft totaal niet de behoefte om haar hoofd op te tillen bijvoorbeeld. Komt vanzelf
Ohja dan zou ik idd wel naar een fysio gaan ja, ze zal het vast snel doorhebben!
Alle reacties Link kopieren
Ze ontwikkelen zich allemaal op hun eigen manier.



Die van ons is nu 10 weken en zo ontzettend bewegelijk. Voor mijn gevoel kan hij binnenkort al kruipen.
Ja he haha, de mijne rolt alle kanten op en wil alleen nog maar druk doen.
Alle reacties Link kopieren
@Bianchi: laat je ajb niet gek maken! Iedere baby is anders. Het lijkt sowieso wel alsof moeders alleen maar tegen elkaar op kunnen boksen over hoe geweldig hun kind is en wat hij/zij al allemaal kan. Succes bij de fysio!



Ik ben nu sinds een week weer aan het werk en het bevalt me goed. Ik voel me weer nuttig en ik houd toch voldoende tijd over voor mijn meisje :-) Ik ga nu ook wekelijks met haar babyzwemmen. We zijn begonnen toen ze 12 weken oud was (nu is ze bijna 16 weken). We genieten er beiden enorm veel van!
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Hier gebeurt er ook nog niet veel. Rollen doet ze nog niet, behalve die ene keer dan maar sindsdien wil ze niet meer. Haar hoofdje omhoog houden kan ze wel erg goed.

Verder is ze erg goed in duimzuigen en scheten laten.



Wij zijn zondag voor het eerst met haar gaan zwemmen. Ik weet niet of ze het echt leuk vond. Ik vond het water ook niet zo warm, volgens de site moest het 32°C zijn. Baby kreeg al gauw blauwe vuistjes.



Ik heb nog 2 maanden voor ik terug moet werken. Ze is dan net 6 maanden die dag.

Niet meer hele dagen bij baby, geen borstvoeding meer, babybedje in andere kamer,... Alles komt zo'n beetje tegelijk. Misschien loopt het tegen dan wel los maar voorlopig zie ik er wel tegenop.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal, ik was even weg want ik vond (vind) het allemaal even heftig zo'n baby. Mini wil elke twee uur drinken, nog steeds niet slapen behalve op de arm, en dat vind ik heel gezellig maar ik voel me vreselijk schuldig dat ik dan de hele dag niets kan doen en mijn ouders kunnen het niet laten dat elke keer te benadrukken en ohja, "hij huilt wel erg veel, dat is niet normaal hoor" aldus ouders en buren :(

Hoe is dat babyzwemmen eigenlijk? Zo koud water is ook niet wat Rawr, ga je nog een keer weer proberen?

Lovely, zieke baby's zijn zo zielig :( groot gelijk dat je niet bent gaan enten!
There are three ways to do it: the right way, the wrong way and the Janeway.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Janeway dat het nog zo heftig is. Hoe oud is je zoontje nu?

Slaapt hij helemaal niet in z'n bed? Hoe gaan de nachten?

Snap dat het lastig is als je de hele dag met je kind op je arm moet lopen. Heb ik bij m'n oudste ook gehad. Wilde alleen maar bij ons slapen en huilde ook echt heel veel.

Van reacties van anderen moet je niet teveel aantrekken. Bij m'n oudste zei m'n moeder torn ze een maand oud was dat ik haar verwende. Je moet doen waar jij je prettig bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Chiao, ik word altijd zo vrolijk van jouw berichtjes. Je schrijft altijd heerlijk positief! Ik laat me niet gek maken hoor. Tenminste, dat probeer ik Ik weet dat elke baby zich anders ontwikkeld, maar als je dan de hele tijd hoort dat andere baby's al rollen met weet ik veel hoeveel maanden, ga ik me toch afvragen of alles wel goed is. Maar volgens de fysio is alles goed en is het gewoon een kwestie van 'oefenen'. Lekker veel op de buik leggen, kon bijvoorbeeld ook bij papa op de borst. Nou dat hebben we gisteren meteen geprobeerd en vond ze prachtig Fijn dat het werken ook weer goed bevalt. Ik ga volgende week weer aan de slag (dan is ze bijna 14 weken).



Hier ook veel duimzuigen en schetenlaten En stinken dat ze doen



Leuk dat jullie babyzwemmen! Wil ik ook binnenkort gaan proberen. Ze maakt sinds een tijdje echt langere nachten en ik dus ook. Heerlijk! Heb het idee dat ik daardoor ook een stuk energieker ben en dit soort dingen met haar kan gaan ondernemen.



Klinkt heftig Janeway! Voel je alsjeblieft niet schuldig en negeer wat anderen zeggen. Al weet ik dat dat heel erg moeilijk is. Jij en je mini zijn het belangrijkste nu en verwennen kan voorlopig nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Kan ik ook meeschrijven? Zoontje is inmiddels 15 weken oud en hij is de tweede (heb al een zoontje van bijna 4). Ben alweer 3 weken aan het werk en zoontje doet het super. Geef borstvoeding en helaas is hij nu erg verkouden waardoor ie 's nachts wat vaker wakker is. Verder is hij erg vrolijk en lacht veel :D.
Janeeay stikonzeker wordt je ervan als anderen ( zeker de buren) zeggen dat je kind wel heel erg veel huilt. Toen de mijne nog 22 uur per dag huilde zeiden de buren zelfs dat ik hem best een keer mocht oppakken...pffff ik deed niet anders als met hem rondlopen! Woest ben ik daar toen van geworden. En weet je zeker dat het slapen niet zonder je lukt? Hier ben ik erachter gekomen dat ook de baby een minuut of 5 huilt/jengelt voor hij in slaap valt, en elke keer pakte ik hem op en viel hij niet in slaap en raakte hij oververmoeid. En nu ken ik hem echt en weet ik wanneer ik hem gewoon moet laten liggen en wanneer niet.



Verder maak ik mij nog steeds zorgen om zijn drinken, vandaag heeft hij 2 flessen van 180 op en 2 flessen heeft hij geweigerd. CB en huisarts zeggen mij steeds dat ik mij geen zorgen moet maken maar ik doe het wel. Hij groeit goed alleen hij is mager maar wel heel erg lang. Zit qua lengte al in maat 68 wat weer om hem heen slobbert omdat hij zo mager is. Gelukkig is hij verder wel heel erg vrolijk en lacht alleen maar behalve als hem iets niet lukt zoals zijn voeten pakken dan krijgt hij een soort van driftbui haha maar nu kan hij wel zijn voeten pakken.
Babyzwemmen zou ik ook zo graag een keer willen gaan doen maar mijn man werkt altijd als er babyzwemmen is en kan ze echt niet allebei in mijn eentje mee gaan nemen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voorlopig nog geen zwembad gevonden waar ze babyzwemmen organiseren. Dus voorlopig gaan we gewoon af en toe naar het zwembad.

Wat houdt babyzwemmen eigenlijk in? Is het heel anders dan gewoon naar het zwembad met je baby?



Eigenlijk zitten we liever met z'n tweetjes in bad. Lekker warm, geen gillende kinderen in de buurt... Zo fijn!



Mini-rawr kreeg gisteren weer vaccins. Gisteravond had ze wat verhoging, maar nu heeft ze nog steeds koorts. Ik heb net geprobeerd om iets te geven tegen de koorts maar alles loopt meteen uit haar mond. Hopelijk heeft ze toch iets binnen gekregen.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven