Lijf & Lijn alle pijlers

Kickboxen-starter!

27-10-2016 01:53 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik heb vandaag mijn eerste kickbox les gehad en het was echt heftig! Doe al sinds een een paar maanden pump (dus kracht) en cardio een paar keer per week.



Maar dit was echt wennen, had het zweet in m'n ogen lopen na Een paar oefeningen, zo zwaar! Vind het wel dus super leuk en ga maandag naar bag training en woensdag weer naar ladies training. Heb er zin in!



Wie doet ook kickboxing hier?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik deed het ook idd. Tis een pittige work out ja! Vooral onze warming up was dodelijk, dan begon je met een koud lijf en moest gelijk vol gas. Succes! Het is echt superleuk en je krijgt na een goede training echt een adrenalinestoot!
Ik heb het heel lang gedaan en dit was de enige sport waarbij ik echt helemaal van top tot teen bezweet was. Je traint echt elke spier in je lijf volgens mij. Heerlijk! En ik ben er ook minder angstig door geworden, als ik nu 's avonds alleen in het donker loop ben ik minder bang want als er iemand komt die kwaad wil kan ik in ieder geval een goede ram of schop uitdelen.
Goed bezig! Ik vond het ook altijd een heerlijke training waarbij je goed gesloopt wordt. Wegens mn zwangerschap ben ik nu gestopt maar ik mis het wel en ga het erna zeker weer oppakken, hele fijne uitlaatklep. Tot die tijd houd ik het bij fitness en bodypump maar dat is toch anders dan boxen!
Alle reacties Link kopieren
Kickboksen is hartstikke leuk. Maar net als met alle andere sporten, eerst zorgen dat je techniek goed is, pas daarna met kracht en als laatste snelheid toevoegen.



Kickboksen is niet in het wilde weg maar slaan en schoppen, maar gecontroleerd stoten en trappen plaatsen. Wees in het begin dus voorzichtig met je lijf en laat je niet te veel opjutten. Wanneer je na een aantal lessen door hebt welke bewegingen je moet maken, dan kan je meer "vol gaan trainen".
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Leuk te lezen dat jullie het leuk vonden en er wat aan hadden.



Momo en beetjegek waarom doen jullie het nu niet meer?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden een tijdje gekickboxt (kickgeboxt? ) maar inmiddels al jaren overgestapt naar (voornamelijk) karate. Ik ben gek op vechtsporten. Een goede training is een heerlijke uitlaatklep en je merkt hoe je lichaam verandert. Ik ben veel gespierder en flexibeler dan vroeger en mijn conditie is ook beter. Ook leuk: mensen verwachten helemaal niet dat een kleine introverte vrouw als ik dit soort dingen doet dus ik heb altijd iets om over te praten op feestjes
heb het ook gedaan, geweldig!

Ben ermee gestopt omdat ik last van mijn rug kreeg en nu ook niet echt zeker was dat al dat gebeuk op mijn lichaam nou zo heilzaam was... Mietje he

Was ook wel een behoorlijk... ja hoe zal ik het omschrijven.... nou ja echt een beetje zo'n achterbuurt gym met zware jongens. Vond ik wel heel boeiend haha, ik was wel the odd one out. Ook een paar keer naar van die gala's geweest, heeeel bijzonder!
Ik ben gestopt vanwege persoonlijke omstandigheden (ziekte heel nabij in familie, depressie) maar ik mis het wel en als het weer kan wil ik het ook weer oppakken. Ik vind het wel de leukste sport die ik gedaan heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven