Velp, leuk om te wonen?

27-10-2016 08:18 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn vriend en ik zitten er over te denken om naar Velp (Gld.) te verhuizen.

Ik heb gelezen dat er een soort tweedeling in Velp is (even heel kort door de bocht: Noord kak, Zuid Aso). Maar is dat ook echt zo? Geldt dit in sommige straten meer of minder? Kortom; hoe is het om als 'import' in Velp te wonen.



Groet,

Non
Ik lees mee, arnhem heeft onze voorkeur maar wegens de prijs kijken we nu ook in velp.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een aantal jaar op kamers gezeten en ik vond het wel een fijn dorp. Je hebt net alles wat je nodig heb en in een kwartiertje sta je in arnhem.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
@Marloes85: Dat is ook onze beweegreden.



We zijn al naar een huisje gaan kijken en ik vond het er wel gezellig uitzien.
quote:Marloes85 schreef op 27 oktober 2016 @ 08:20:

Ik lees mee, arnhem heeft onze voorkeur maar wegens de prijs kijken we nu ook in velp.

Velp is toch duurder dan Arnhem? Of bedoel je dat je gewoon veel te besteden hebt?



Ik vind Velp prachtig. De mooie wijken dan. Volgens mij is het idd zo dat Velp een beetje soort van is opgedeeld. Ik zal nooit geld hebben voor die mooie wijken, helaas, dus het is voor mij alleen kijken. Ik denk ook wel dat er mooie buurten zijn die wat goedkoper zijn, maar weet ook niet welke, want zo heel vaak kom ik er niet meer.
Wij hebben er al vijf huizen bekeken (mede door de open huizen dag) en merken wel dat er heel veel import in velp zit, je bent dus zeker niet de enige!



Toch vind ik een aantal plekken leuker dan andere, de wijk helemaal oost tegen de snelweg aan valt voor ons af. Ziet er netjes uit en is betaalbaar maar wel heel rustig en er zijn geen voorzieningen op loopafstand.



Maar we gaan vrijdag nog ergens in arnhem kijken en ik hoop eigenljk dat dat iets wordt.



Kijken jullie ook naar oosterbeek? Waarom wel/niet?
quote:clubmedfan schreef op 27 oktober 2016 @ 08:30:

[...]



Velp is toch duurder dan Arnhem? Of bedoel je dat je gewoon veel te besteden hebt?



Ik vind Velp prachtig. De mooie wijken dan. Volgens mij is het idd zo dat Velp een beetje soort van is opgedeeld. Ik zal nooit geld hebben voor die mooie wijken, helaas, dus het is voor mij alleen kijken. Ik denk ook wel dat er mooie buurten zijn die wat goedkoper zijn, maar weet ook niet welke, want zo heel vaak kom ik er niet meer.



Was het maar zo dat we geld zat hadden! Velp is wel degelijk een stuk goedkoper dan arnhem noord (presikhaaf en het broek buiten beschouwing gelaten).



Voor mijn gevoel heb je wel een aantal "ouwe lullen wijken" waar weinig gezinnen wonen. Hoe is jullie ervaring daarmee?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook niet heel veel te besteden hoor.

Volgens mij is Velp-Noord een stuk prijziger dan Velp-Zuid, wij kijken dan ook in Velp-Zuid. En omdat ik hier-en-daar lees dat Velp-Zuid de 'aso' kant zou zijn leek me het handig om dat hier even te pijlen...
Velp is een leuk dorp,gezellig centrum met horeca. Maar ik zou er niet willen wonen. Dan liever Duiven.

Als je geld genoeg had zou ik voor Rozendaal kiezen dichtbij noordoosten Arnhem.Prachtige ligging in mooi groen.
Alle reacties Link kopieren
Velp noord is mooi, maar onbetaalbaar.



Velp zuid en presikhaaf zie ik een beetje als vergelijkbare wijken? Maar het is tien jaar geleden dat ik er het laatst was, misschien is dat flink veranderd?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 27 oktober 2016 @ 10:16:

Velp is een leuk dorp,gezellig centrum met horeca. Maar ik zou er niet willen wonen. Dan liever Duiven.

Als je geld genoeg had zou ik voor Rozendaal kiezen dichtbij noordoosten Arnhem.Prachtige ligging in mooi groen.

Rozendaal snap ik, maar Duiven?

echt?

zal er eens met andere ogen naar kijken
Westervoort is ook de moeite om eens te gaan kijken Ik woo zelf in westervoort zuid. Ligt overigens maar 5 min van Arnhem/velp/duiven dus lekker centraal
En Oosterdinges, ook tegen Arnhem aan? Ben ik ooit geweest en vond de omgeving echt prachtig! Maar geen idee hoe dat huizenprijzen-technisch zit...
quote:Hunniebunnie schreef op 27 oktober 2016 @ 10:26:

En Oosterdinges, ook tegen Arnhem aan? Ben ik ooit geweest en vond de omgeving echt prachtig! Maar geen idee hoe dat huizenprijzen-technisch zit...



Staatsloterij winnen en dan een huis in Oosterbeek kunnen kopen. Zoiets...

Oosterbeek is prachtig maar wel duur.
quote:lilalinda schreef op 27 oktober 2016 @ 10:21:

[...]



Rozendaal snap ik, maar Duiven?

echt?

zal er eens met andere ogen naar kijken Duiven is flink aan het uitbreiden wat woningen betreft. Laatst was ik ook nog in het winkelcentrum waar Vitaal Centrum bijgebouwd wordt wat in 2018 klaar moet zijn dus daar heb je ook alle voorzieningen bij winkels en supermarkten. En Duiven heeft ook leuke woningen tussen 150.000/250.000 kk
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 27 oktober 2016 @ 10:26:

En Oosterdinges, ook tegen Arnhem aan? Ben ik ooit geweest en vond de omgeving echt prachtig! Maar geen idee hoe dat huizenprijzen-technisch zit...Oosterbeek is prachtig, vooral aan de dijk...
quote:lilalinda schreef op 27 oktober 2016 @ 10:46:

[...]



Oosterbeek is prachtig, vooral aan de dijk...



Ik was op de begraafplaats

Maar ook daar was het prachtig...
Alle reacties Link kopieren
Velp Zuid kenmerkt zich inderdaad door een zeer hoog 'tokkie' gehalte. Dicht op elkaar staande kleine arbeiderswoningen waar de stoeltjes in de voortuin staan. Maar dit is niet in de hele wijk zo. Er zijn gedeelten die officieel tot Zuid behoren, maar veel nettere, groenere en vriendelijkere wijken vormen.



Presikhaaf in Arnhem is enorm aan het veranderen door de vele nieuwbouw. Oude slechte gedeelten worden gesloopt, nieuwe subwijken opgebouwd. Er zijn zeker nog wel slechte gedeeltes, maar veel aso trekt naar andere wijken omdat ze niet kunnen kopen/hogere huur betalen.



Omliggend Arnhem zoals Westervoort, Duiven, Elst, Huissen, Oosterbeek etc. allemaal plekken met hun eigen charme en vele woonopties.



Je mag me pb'en voor meer info :-)
Alle reacties Link kopieren
Oosterbeek is prachtig, maar echt heel erg duur. In Duiven zou ik nog niet dood willen worden gevonden net zoals in Westervoort. Ken echt mensen die in Westervoort wonen die niet tevreden zijn en liever terug verhuizen naar Arnhem of Velp. Velp-zuid is echt afhankelijk van de straat, voordeel van Velp is dat je zo in Arnhem centrum bent en je hebt alles in Velp bij de hand.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
Driel?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 27 oktober 2016 @ 11:07:

Driel?Ja Driel is ook erg leuk! Ik heb alleen geen idee van de huizenprijzen.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Het is voor ons al heel wat dat we naar Oosterbeek en Velp kijken maar Westervoort, Duiven etc. is voor ons echt een stap te ver...



Wij hebben ook geen heel klein budget (max €290.000) en vinden het niet erg als er nog iets verbouwd moet worden. Wij (vooral man) kan veel zelf doen en vind dat ook leuk maar we hebben niet veel eigen geld om er in te kunnen steken, al helemaal niet nu er een kleine op komst is en zullen er dus straks ook minder tijd voor hebben. Verouderde badkamer is dus geen probleem mits deze niet in zo'n slechte staat is dat deze per direct vervangen moet worden.



Wij zijn wel echte stadsmensen en genieten ervan om even naar een lunchroom of iets te kunnen lopen en houden van wat drukte om ons heen. We wonen nu in een wijk aan het centrum maar dat is helaas niet realistisch met ons budget en onze wensen/eissen (minimaal drie slaapkamers, mogelijkheid om de motor ergens te kunnen stallen, tuin, geen nieuwbouw en geen bovenburen meer).



Ik merk dat de prijzen in Arnhem Noord gigantisch stijgen en dat dit in Velp en Oosterbeek veel minder is.



Zijn jullie bekend met de vogelbuurt in Velp? Hier staan erg betaalbare huizen en het oogt als een hele nette maar wel ontzettend rustige wijk. Bij de Kerkallee in de buurt hebben wij ook wel wat betaalbare woningen gezien, dit is officieel zuid toch? Zelf vind ik niet dat het als een aso buurt oogt maar wellicht heb ik dat mis...



En weten jullie wat de betere en de mindere wijken in Oosterbeek zijn?
En Elst of Oosterhout (Gld) ?
Alle reacties Link kopieren
Vogelbuurt is mooi, netjes, wel erg rustig.



Kerkallee ligt redelijk dicht tegen de 'slechte' straten in Zuid. Wel een prima straat op zich. Wat meer leven dan in de Vogelbuurt. Wel veel verkeer.
Alle reacties Link kopieren
Als je graag de drukte van de stad wil, waarom kijk je dan niet in Arnhem? Voor 290.000 is m.i. zeker wel wat te vinden wat aan jullie eisen voldoet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven