En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Jesses Info, vervelend is dat hè? Ik heb ook een grondige hekel aan werklui in huis. Je moet soms wel, ik weet het, maar bah. Invasion of the home snatchers.



Drift, dat klinkt als een fijn weekend!



Wij aten vanavond rollade met rodewijnsaus, gegrilde gemengde groenten en gebakken minikriel.
Alle reacties Link kopieren
Nou, de home snatchers zijn eind van de middag vertrokken hoor! Alles klaar. Voordeel is dan weer dat ik het hele huis heb gestofzuigd, kreeg ik het meteen ook lekker warm van.

Morgen nog een schilder om 8u en eind van de dag nog een timmerman...



Ik at de afgelopen dagen een beetje halfbakken ivm afwezige man en geen zin om te koken. Dus soep en brood en yoghurt enzo.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Gelukkig zijn ze weer opgehoepeld, Info. 1 down, 2 to go.



Hm, lekker, walnoten. Zat laatst ook te denken aan de pasta met walnotensaus uit het River Café kookboek. Echt een aanrader. Ga 'm binnenkort weer eens maken.



Klinkt spectaculair, Moos, dat met die kip.



Leuk, je weekendje Rotterdam, Drift! Jammer dat de kok niet wat meer energie stak in de vegetarische opties.



Tijd van de maand, KV?



Ik ben bouillon aan het trekken (had nog veel groente 'afval' (groen van bloemkool, groen van lente ui, stronk van bleek selderij en knolselderij enzo)), dus daar ga ik dan vanavond iets mee doen. Tomaat/geroosterde paprika soep zou het zomaar kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Rotterdam was inderdaad geweldig!



Walnoten hadden we vroeger thuis altijd heel veel. Mijn vader liet ze altijd buiten onder een afdak drogen, deels nog in de bolster. We moesten ze wel beschermen tegen de vele eekhoorns die ze ook wilden hebben

En dan met de kachel aan noten kraken en eten. Wat wij ook wel aten waren 'natte noten'. Nog niet helemaal gedroogde noten waar je het vliesje vanaf moest peuteren. Dat was vroeg in het notenseizoen en ook wel lekker.



Vanavond eten we een aziatische aardappelschotel met zoete aardappel, wortel, avocado en paprika met een pinda/kokos sausje. Het is naar een recept van de groene meisjes en erg lekker!
Was nog een half blik gepelde tomaten in de koelkast. En een paprika. Maar dat is voor een grote pan soep een beetje weinig. Dus ik maak linzensoep. En dan gooi ik dat er gewoon door.
Oh, en ik heb mandarijnen meegenomen. En dan ben ik altijd weer verrast hoe lekker die kunnen zijn. Hmmmm.
Ik ben echt net thuis van een lange dag school, jemig ik ben kapot. Groepswerk doen en dan 1 iemand die er maar wat bijhangt en bij alles vraagt ''moet het zo?'' denk zelf na alsjeblieft, je moet zelf ook beslissingen kunnen nemen.

Nu even pauze, eten daarna even presentatie in elkaar draaien en dan morgenvroeg weer verder op school!

Het is wel leuk om te doen, dus ik klaag niet!



We eten vanavond friet uit de airfryer met een restje taco mix (gehakt met groenten) erbij. Lekker simpel.



Ik hou van mandarijnen hoe zuurder hoe beter
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook moe dus was blij dat ik gisteren de pasta al gekookt had en het dus zo de magnetron in kon net. Dadelijk douchen en ik lig op tijd in bed. Moet nog bijkomen van het weekend en er is voetbal vanavond.

Morgen een bakje uit de diepvries, dadelijk maar eens kijken wat er nog ligt.
Ik vind het ook net snoepgoed, die mandarijnen. Eet ze altijd veel als ze in het seizoen zijn.



Ging vanavond bij m'n ouders eten en kreeg champignonsoep, daarna zuurkoolstamppot met rozijnen en zuurkool (er zijn er hier die daarvan gruwelen, haha, I know) en panna cotta toe. Lekker. Winterse hap kan al best zo eind oktober vind ik.
Ja, voor min gevoel is het soms al winter en de laatste twee dagen waren continu grijs, een paar felgekleurde mandarijnen zijn dan alleen al een genot om naar te kijken. Ik houd niet van zure mandarijnen, ze moeten juist lekker zoet zijn.



Vandaag een andijviestamppot met creme fraiche en een stukje zalm.
Alle reacties Link kopieren
Ik was na nog wat getwijfel toch naar Eindhoven getogen voor DDW, minder gezien dan ik wilde, maar toch erg leuk en inspirerend.

En lekker gegeten, zowel lunch als diner bij dezelfde tent, lunch desembrood met erwtenpuree, geitenkaas en venkel en diner scholfilet (zei ze, maar het was een rondvis) met knolselderijpuree, geroosterde wortels en een gele curry-kokossaus. Best een woeste combinatie maar érg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag dagje sauna met een vriendin. Zin in.



Lekker Moos!



Eet nu ook veel mandarijnen. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Nies snotter hatsjoe maar goed liever nu dan volgende week op reis.

Vanavond Chili con carne met wat rijst. Uit de diepvries.
Alle reacties Link kopieren
Een roerbakken met garnalen en zwarte bonensalade.



Gisteren pizza. Mijn lief was ziek en ik wilde niet meer koken na een dag werken.
Hoe bevalt het so far Kaaaaaaaaaatje, weer werken?



Ik kreeg vanavond bobotie met rijst, gemaakt met vega gehakt. Daarna naar de sportschool geweest en nu kijk ik met angst & beven naar morgenochtend, wanneer ik ongetwijfeld aardige spierpijn in m'n armen zal ervaren...
Vandaag gekookt voor mijn ouders die ik had uitgenodigd om mijn (nieuwe) kip masala te proberen.

Dus kip masala gemaakt met aardappelen en met rijst.

De rijst had ik dit keer na een paar uurtjes weken in warm water echt heel erg goed gewassen.

Wassen is erg belangrijk om goede rijst te krijgen, maar dat wist ik vroeger niet.

Water erbij en in 1 keer perfect gaargekookt...zo goed was rijst bij mij nog nooit gelukt tot nu toe.

Ik had me eigenlijk gewoon flink uitgesloofd in de keuken want ik wilde dat het verrukkelijk was, maar...



Pas nadat we alles op onze borden hadden geschept met nog een klein toefje peterselie er over voor de kleur besefte ik mij dat ik niets had geproefd tijdens of na het koken en dat ik geen enkele gaarheid had gecontroleerd.

Ook had ik geen enkele kooktijd gecontroleerd, dus ineens vroeg ik mij af of het wel goed smaakte, niet te zout was en of de rijst bvb wel gaar was...normaal controleer ik dat eerst even.



Maar het was allemaal goed gelukkig en ze vonden het verrukkelijk en schepten nogmaals op en ze zagen er helemaal tevreden uit.

Op de een of andere manier kon ik het zelf even niet goed proeven, misschien te druk bezig geweest in de keuken en daarna meer gericht op de mensen dan op het eten, want later heb ik nog een klein hapje gegeten samen met een goede vriend van mij en ook hij zei dat het overheerlijk smaakte en toen proefde ik het zelf ineens wel.



Heel verhaal, maar ik vond het best een uitdaging om voor mijn ouders te koken. Ik had ze best een beetje officieel uitgenodigd om hen te bedanken voor hun steun de afgelopen tijd en een goede vriend van mij had ook nog tegen hen gezegd dat ik een overheerlijke masala kon maken en toen moest ik dat dus nog even waarmaken vandaag..daarnaast kan mijn moeder echt overheerlijk koken, dus ik wilde wel dat het eten wat ik maakte ook bij haar in de smaak zou vallen, al weet ik dat ze het sowieso fijn vindt als het oke en gezellig is...ach ja, het was een motiverende spanning en het werd gelukkig erg lekker en gezellig.

Zometeen lekker slapen met een heerlijk gevuld buikje
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het gelukt was Shisha.



Ik maak vandaag bami met kip en prei en wortel. Heb nog een halve pot satésaus. Geen pindasaus maar surinaamse satésaus die gaat er door. Ik maak genoeg voor 2 x zodat we er volgende week ook nog 1x van kunnen eten.



Morgen eet ik op mijn werk, ik heb nog een klein beetje risotto in de diepvries die ik nieuw leven in wil blazen want weggooien is zonde maar hoe? Voor man staat er nog een bakje roerbak van het een of ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:Teigera schreef op 26 oktober 2016 @ 21:38:

Hoe bevalt het so far Kaaaaaaaaaatje, weer werken?



Ik kreeg vanavond bobotie met rijst, gemaakt met vega gehakt. Daarna naar de sportschool geweest en nu kijk ik met angst & beven naar morgenochtend, wanneer ik ongetwijfeld aardige spierpijn in m'n armen zal ervaren...



Goed! Fijn om die kant van mezelf ook weer te zien. En ik heb het geluk erg fijne collega's te hebben. En ik heb weer een leuk klusje dus ik ben wel in mijn nopjes.



De combinatie met ook de baby is nog wel even wennen, maar daar komen we wel uit ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zielig. Was vol goede moed weer gaan werken vandaag, me vertild aan een bak visstoof, en toen weer veel pijn. Nog een uurtje doorgebeten maar het werd niet minder, dus toen heeft de chef me maar weer naar huis gestuurd Blijf morgen ook nog een dag thuis, en dan zaterdag maar weer proberen. Extreem stom.

Ik schuif zo een ovenschaal witlof, ham en kaas in de oven. Geen zin om er verder nog wat bij te maken, misschien neem ik er een boterham bij. Of misschien maar ik later nog een magnetroncakeje of iets. Als we dan toch zielig zijn...
Alle reacties Link kopieren
Moos!
Aaaaaah balen Moosey, je was zo positief ingesteld! Goed dat je meteen ook morgen maar thuisblijft.



Ik zit nu aan een probeersel voor de (m)eet en mán oh man wat is die lekker. Dat is alvast 1 gerecht dus, echt yum.



Vanavond maakte lief falafel en dat smaakte prima.



Fijn hè Kaaaaaaatje, het gewone leven gaat ergens ook gewoon nog door en daar kun je ook gewoon nog aan deelnemen. Ik vond dat een erg prettige gewaarwording.



Shisha, wat leuk dat je zo je best hebt gedaan en dat het nog goed lukte ook!
Alle reacties Link kopieren
Moos echt even gas terugnemen nu!! En overweeg alsjeblieft om nog een paar dagen rust in te bouwen indien ook maar enigzins mogelijk. Je loopt het risico om anders met chronische pijn opgezadeld te zitten.....
Shit, Moos, balen.



KV, lekker sauna dagje gehad?



Info, alle bouwers weer de deur uit?



Waardeloos, Dolfje. Maar idd, beter nu dan volgende week.



Was woensdag naar DDW. Eten was niet om over naar huis te schrijven. Tussen de middag hadden we een bio friet gegeten (lekker). 's Avonds gingen we ergens iets drinken. Ze hadden ook eten op de kaart. Geen spectaculaire dingen, maar simpel kan ook goed zijn. Na de patat hadden we wel zin in een salade. Ik nam een ceasar salade (de ea had me mss moeten waarschuwen...). De enige overeenkomst tussen die salade en een caesar salade was dat het een salade was. Vond DDW verder wel weer erg leuk en inspirerend.



Gisteren aten we bloemkool risotto met pangrattato. Nu maak ik geroosterde aardappels en knolselderij met walnoten en tijm.
Hoe is het met je zielig vandaag Moosey?



Ik ging vanmiddag op stap met een vriendin uit het oosten des lands, heerlijke middag gehad, lekker door m'n stad gedwaald. Had als lunch lekker bruin brood met warme geitenkaas, perenchutney en amandelen. In de avond had lief gekookt (vriendin schoof gezellig aan, die laat je de lange thuisreis niet zonder warme maaltijd aanvangen uiteraard), kung pao chicken, erg lekker. Homemade cake voor toe bij de koffie en toen kon ze goed verzorgd weer de trein in. Het was een fijne dag en het weer werkte ook goed mee.
Alle reacties Link kopieren
Shit ik heb hoofdpijn. Ok het was gisteren gezellig en laat op het feestje maar had vanmiddag tijdens werk niet echt last maar vanavond na het eten ineens mega koppijn.

Had dus risotto,ondanks uit diepvries en magnetron smaakte het me nog best.

Morgen ook nog werken en dan ga ik eens een begin maken aan de spullen inpakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven