De verschillende kanten van vreemdgaan

26-10-2016 15:42 267 berichten
Beste lezer(es),



Een jaar of 5 geleden ging ik via een website voor het eerst vreemd en heb in de jaren daarna redelijk wat ervaring opgedaan met daten, tot een jaar terug. Mijn vrouw kwam erachter, maar ze bleef bij me. Het was zwaar voor haar (en voor mij) om erachter te komen. Ze was boos en verdrietig uiteraard en haar vertrouwen in mij is blijvend geschaad. Soms is het nog wel eens lastig voor ons.



We hebben zelfs met wederzijdse goedkeuring een periode beiden gedate, onafhankelijk van elkaar: zij met mannen en ik met vrouwen. Maar uiteindelijk wilde ze dat niet meer omdat ze er geen plezier aan beleefde. Toch was ze blij dat ze ook die ervaring kon opdoen. Uiteindelijk zijn we beide gestopt.



Er wordt altijd heel negatief tegen vreemdgaan aangekeken, maar dat vind ik deels onterecht. Als je mij 10 jaar geleden had gevraagd wat ik er van vond, was ik ook heel negatief erover geweest. Nu denk ik er heel anders over en wil ik mijn kijk erop delen.



Maar wellicht zijn er verschillende vormen van vreemdgaan. Onze relatie was (en is) gewoon heel goed. We hebben intimiteit, zijn heel veel bij elkaar, lachen en huilen met elkaar en knuffelen veel. We maken zelden ruzie.



Maar… waarom ga je dan vreemd? Voor mij miste er chemie in de slaapkamer. Daar spraken we over, maar we waren en zijn nog steeds niet echt in staat om daarin wat te veranderen. We willen beiden andere dingen eigenlijk. Toch is de seks prima als we het hebben. Maar we hadden het veel te weinig wat mij betreft. En dus ga je op zoek naar wat anders of een aanvulling. Ik zocht dus naar seks zoals in mijn fantasie.



Je moet weten dat ik de uitstraling heb van een lieve ingetogen man, totaal geen macho. Nooit een one-night-stand gehad, tot mijn 41e nooit vreemdgegaan of daar ook maar aan gedacht en ook afstandelijk m.b.t. andere vrouwen. Op internet zocht ik naar een fantasie, eerst op sites met erotische foto's en films, toen webcamsites en vervolgens probeerde ik het via een datingsite. In dit geval Secretflirt. Later ook nog via 2 andere sites (Secondlove en VictoriaMilan).



Eigenlijk totaal onverwacht voor mij vond ik wel seks maar zelden zoals mijn fantasie (die toch niet erg bijzonder is). Soms erg prettig, soms erg tegenvallend. Ik leerde mezelf kennen op een manier die ik nooit verwacht had. Ik durfde initiatief te nemen richting vrouwen waar ik dat nooit eerder deed. Ik ging vreemd en dat knaagde bij elke date aan me, maar toch ging ik door.



Maar ik leerde vooral ook vrouwen kennen op een totaal andere manier dan in het dagelijkse leven. Het waren allemaal bijzondere ervaringen. Wat me vooral intrigeerde was dat vrouwen het om heel verschillende redenen deden. In de meeste gevallen bleek er vanuit de man weinig of geen (seksuele) aandacht voor de betreffende vrouw. En daar zaten ook heel mooie vrouwen tussen die heel graag wilden vrijen met hun man. Sommigen waren al 20 jaar of langer bij 1 man en wilden ook wel eens weten hoe het bij een ander kon zijn. Soms waren er single vrouwen die het “niveau” van getrouwde mannen hoger vonden dan dat van singles op andere sites. En af en toe waren er vrouwen die wat minder fortuinlijk waren in hun looks en dachten in de gewone wereld geen man te kunnen “scoren”.



Voor de vrouwen kan het soms bevrijdend werken om een keer te ervaren hoe het met een ander kan zijn. Sommigen moesten huilen door de aandacht die ze zo misten. Het was ook nooit seks alleen, maar ook interesse tonen in elkaar en praten over hoe het leven gaat en dan vooral m.b.t. de relatie. Ik was verbaasd over mezelf dat ik openhartig kon zijn, kon luisteren, mezelf kon zijn en seks kon hebben met een ander, maar toch naar huis verlangde direct na afloop. Een enkele keer had ik alleen een praatje en was er geen klik van één van beide kanten. Of wilde één van de twee geen seks. In bijna alle gevallen ging het om 3 tot 6 ontmoetingen in totaal. Stoppen was nooit leuk voor de vrouwen merkte ik. Ook al vertel je dat vanaf het begin dat het van beide kanten kan eindigen op elk moment.



Er is zo veel over te vertellen over deze wereld. Het kan een man ook doen beseffen dat wat hij thuis heeft, erg goed is. Dat deed het bij mij, maar toch bleef ik zoeken naar die fantasie. Dat is dan weer de tegenstelling. Mijn vrouw heeft ook niet gemerkt in mijn omgang met haar dat ik dit deed. Het was ook alleen voor de seks. Moet je dan een goede relatie beëindigen als er 1 dingetje mist of is deze oplossing geoorloofd?



We hebben het ook thuis gehad over: wat als ik dit vooraf had aangekondigd, had ik het dan mogen doen? Het antwoord was nee. Maar het doen zonder vertellen is uiteraard ook niet goed, als de partner erachter komt.



Er waren ook vrouwen die doordat wat ze meemaakten, beslissingen namen over hun werkelijke relatie en stopten of heel hard gingen werken om het weer op het juiste pad te krijgen.



Het zijn maar flarden over wat ik meemaakte.



Groeten.

Steven.
Alle reacties Link kopieren
Zonder verder te oordelen vraag ik me wat af over vreemdgaan... Wat zou de hoofdreden zijn om t te doen? Mij lijkt omdat je iets mist in je relatie, toch? Gaat men dan vreemd in de hoop dat de relatie daarna alsnog goed komt? Of is t over het algemeen makkelijker dan de relatie verbreken? En gelooft iemand nou eigenlijk echt in het concept open relatie? Ikzelf krijg bij zoiets al gauw het idee dat zoiets niet iets voor het leven kan zijn. Toch?



(Even voor de duidelijkheid: ik ambieer geen van beiden, en ben door mijn ex vrouw besodemieterd, maar vraag t me gewoon af.)
@baval, vreemdgaan is gewoon makkelijker dan eerlijk zijn. Met eerlijk zijn krijg je vaak gezeik (terwijl je op dat moment gewoon je roze brilllenleven wil, de spanning en een potje seks) en loop je het risico het vertrouwde en veilige kwijt te raken. Waarom zou je dat risico lopen als je het allebei kan hebben? Het vraagt ook het uitstellen (of afstellen) van een menselijke behoefte en daar zijn we meestal niet zo goed in. Tsja het is slap, laf, egoïstisch en getuigt van gebrekkig moraal als je het mij vraagt.



Ik geloof wel in een open relatie. Dat het kan als je er allebei goed in staat. Ik voel er zelf niks voor.
Alle reacties Link kopieren
Nee, we gaan er -gelukkig maar- vanuit dat we eerlijk moeten zijn en respectvol met anderen moeten omgaan, zeker met je eigen partner. En dat je prima in een relatie kunt afspreken wat je wel en niet wilt qua vrijheden en exclusiviteit. Vreemdgangers proberen hun gemakzuchtige egoïsme erg vaak af te schuiven op 'bekrompenheid' en 'opgedrongen normen' terwijl het over iets heel anders gaat.[/quote]



Ik vind dat het toch normen en waarden zijn die toch vanuit je opvoeding of overtuiging meekrijgt en waarvan jezelf nog niet veel kan ontdekken tot het je overkomt. Ik keur vreemdgaan als puur lichamelijk genot omdat je even iets tekort komt niet goed. Praten met je partner vind ik wel belangrijk en zeker als je samen een langdurige relatie aangaat. Helaas wordt er aan dit soort zaken niet vaak gedacht. Sommige mensen beginnen al heel jong aan een langdurige relatie maar je groeit wordt ouder en hierdoor kan je veranderen. Hierdoor kan een moraal wat je vanuit je opvoeding krijgt soms toch anders beleven.
be free
Alle reacties Link kopieren
quote:Steven108 schreef op 26 oktober 2016 @ 16:21:

[...]





Advies: Niet doen zonder het vooraf te vertellen en uit te leggen waarom. Dan geef je je partner een kans om wat te veranderen, het te accepteren, hetzelfde te doen of om te breken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Vertrouwen is het sleutelwoord in deze. Dat win je maar heel lastig terug eenmaal verloren en dat is een zeer belangrijke bouwsteen van een goede relatie.





Ik heb echt met stijgende verbazing jouw hele betoog, de reacties en jouw reacties daar weer op zitten lezen. Mijn kaken zijn overstrekt zo ver is mijn mond wel open gegaan van verbazing. Maar de reactie hierboven slaat echt werkelijkwaar alles!!!



Wat jij hier suggereert met jouw "advies" is namelijk doodordinaire chantage. Schat, ik wil je in de kont neuken, en als jij dat niet wil zoek ik een ander. Kijk maar wat je er mee doet. kontneuken, ook vreemd gaan of bij me weg gaan, jouw keus.



Dus jij wil iets, geeft je vrouw dit te kennen, beseft dat vreemdgaan, ook wel eens het einde van je relatie zou kunnen betekenen, maar hebt vervolgens niet de ballen om zelf die beslissing te nemen, nee, die keuze leg je bij je vrouw neer! Dan ben je een lafbek 2.0!!!



En waar haal jij het lef vandaan om het woord vertrouwen nog te gebruiken. Als er 1 ding is dat niet in combinatie met jou gebruikt kan worden dan is het wel dat woord. Je bent een laffe, arrogante, zelfingenomen bedrieger, die uit puur eigenbelang zijn piemel in elk stuk vlees heeft gestoken dat je tegen kwam. En de verantwoordelijkheid daarvoor, leg je bij je vrouw neer, want zij wilde niet meegaan in de jouw fantasie. Jouw vrouw gaf je niet genoeg seks. Ik heb de regel niet letterlijk gelezen, maar het komt er bijna op neer dat jij het slachtoffer bent. je moest wel vreemdgaan want je vrouw bood niet wat jij zocht, arme jij...



Nergens in jouw OP of reacties neem je ook maar de minste verantwoordelijkheid voor jouw daden, probeer je je bedrog goed te praten, en presenteer je jezelf als een goed mens.



Laten we wel zijn; je hebt een realtie en hebt elkaar trouw beloofd. daarachter staat een hele dikke punt. Er is niet een trouwakte die zegt; "trouw tot de dood u scheidt, of als u via SecondLove een lekker mokkel tegen komt...." Jij hebt een basisafspraak met jouw vrouw geschonden en dat maak je NOOIT MEER goed. vanaf nu zal jouw vrouw elke keer dat je over moet werken, een zakenreis maakt, op rare momenten een SMS of WhatsApp bericht krijgt, of ineens naar een sportschool wil, je verdenken. Iedere keer zal ze zich weer afvragen of je wel eerlijk bent. En dat slijt nooit.



Jij hebt met je egoistische aktie je vrouw onherstelbaar leed aangedaan, en ik vindt het misselijkmakend om te lezen hoe je dat hier nog recht probeert te schrijven ook....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Hey Steven,



Je wordt voor rotte vis uitgemaakt, maar ik begrijp je (ook al zou je waarschijnlijk niet mij willen associëren). Ik zit weliswaar aan de andere kant van het spectrum. Momenteel heb ik geen in een relatie, maar ik ga altijd vreemd. Hoe slap, laf en egoïstisch of moreel verwerpelijk het ook is. Desondanks is niet één relatie stukgegaan doordat ze mij niet meer kon vertrouwen.



Ik had in groep 7 voor het eerst verkering. Dit was de eerste keer dat ik met een meisje zoende en aan haar zat. Tijdens verstoppertje heb ik met haar vriendin gezoend. Zo is het eigenlijk met elke verkering en relatie gegaan. Langst ben ik ongeveer een 1-1.5 jaar monogaam geweest maar dat heb ik beëindigd door een trio te hebben met een vrouwelijke collega en een vriendin van haar.
quote:Steven108 schreef op 26 oktober 2016 @ 15:58:

Ik probeer niets goed te praten. Oordelen geven mag hier en gebeurt ook, maar ik wacht op wijzere opmerkingen dan dat. En misschien zijn er mensen die er wat aan hebben.



'wacht op wijzere opmerkingen'

Heb je wel eens op dit forum rond gelezen? Die krijg je hier niet met dit verhaal.

Er is een minnaars topic, met gelijkgestemde vreemdgaanders, misschien kan je beter daar meepraten.



Verder heb ik geen oordeel, niets menselijks is mijn vreemd.
Alle reacties Link kopieren
quote:En waar haal jij het lef vandaan om het woord vertrouwen nog te gebruiken. Als er 1 ding is dat niet in combinatie met jou gebruikt kan worden dan is het wel dat woord. Je bent een laffe, arrogante, zelfingenomen bedrieger, die uit puur eigenbelang zijn piemel in elk stuk vlees heeft gestoken dat je tegen kwam. En de verantwoordelijkheid daarvoor, leg je bij je vrouw neer, want zij wilde niet meegaan in de jouw fantasie. Jouw vrouw gaf je niet genoeg seks. Ik heb de regel niet letterlijk gelezen, maar het komt er bijna op neer dat jij het slachtoffer bent. je moest wel vreemdgaan want je vrouw bood niet wat jij zocht, arme jij...Op slachtofferrol na heb je mij zojuist beschreven
Alle reacties Link kopieren
quote:Conffeti schreef op 27 oktober 2016 @ 09:09:

[...]





Op slachtofferrol na heb je mij zojuist beschreven





En nu? Nomeneren voor een Nobelprijs?



Ga je schamen man!
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 26 oktober 2016 @ 17:12:

[...]



Dat zal hij vast doen hoor.

Hij houdt alleen meer van zichzelf.

Ten koste van allesDit. Ik snap dit dus niet. Dat ze dan nog zeggen dat ze van hun partner houden. Ik heb weleens met zulke figuren moeten dealen. Dan zeggen ze ook nog 'ik hield wel van je' na een relatie waarin ze je gewetenloos hebben bedrogen en hun eigen lusten boven alles gesteld hebben. Of relaties waarin ze gelogen hebben op een manier waarop de honden geen brood van lusten. Dan nog zeggen ze later 'ik hield wel van je'. Of ze zeggen dat ze van je houden tijdens al hun daden. Ik denk dat die mensen eigenlijk helemaal niet weten wat houden van is. Ik denk dat ze wel het gevoel kennen van 'ik vind die persoon interessant, die wil ik in mijn leven houden, ik wil graag met die persoon praten/seks hebben, ik voel me fijn bij die persoon'. Maar dat is geen houden van. Bij houden van wil je er alles aan doen om te voorkomen dat de ander pijn heeft, dan wil je de ander gelukkig zijn, dan leef je met de ander mee. Als je van iemand houdt dan komt het niet in je op de ander recht in het gezicht te liegen. Ik denk dat ze graag van een ander zouden willen houden maar ze weten niet eens wat het is. Sneu, voor hen. Voor ons: Gewoon ver weg blijven van dit soort flapdrollen en zodra je ze in je leven hebt moet je er gauw klaar mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:2east schreef op 27 oktober 2016 @ 10:34:

[...]





En nu? Nomeneren voor een Nobelprijs?



Ga je schamen man!



Dit topic gaat over de verschillende kanten van vreemdgaan. Ik vertel mijn verhaal zoals het is.

Enfin, ik ga mij niet schamen. Wat heb ik of de wereld aan mijn geschaam?
Alle reacties Link kopieren
quote:Conffeti schreef op 27 oktober 2016 @ 10:48:

[...]





Dit topic gaat over de verschillende kanten van vreemdgaan. Ik vertel mijn verhaal zoals het is.

Enfin, ik ga mij niet schamen. Wat heb ik of de wereld aan mijn geschaam?Tja, je bent schaamteloos egoïstisch/laf/etc. Althans, dat is de simpele optelling van het feit dat je net toegaf te voldoen aan al die eigenschappen (lafheid, etc.) en dat je nu zegt dat je je niet schaamt. Dat maakt het allemaal niet mooier maar het is zoals het is.
Alle reacties Link kopieren
Zeg kerel, hoe zit het nu eigenlijk. Je zegt dat je enorm vaak vreemd ging totdat je vrouw er achter kwam. En nu? Ben je zo maar gestopt? Je was toch op zoek naar die fantasie en stopte daarom je pik in al die onbekende kutten. Ik kan me niet voorstellen dat je zomaar van die jacht af bent.
quote:ZaraZara100 schreef op 26 oktober 2016 @ 20:19:

Mij is niet helemaal duidelijk waarom je nu hier dit hele verhaal vertelt. Wat is nu je precies je punt? Kun je de vreemdgaanperiode niet achter je laten of wat speelt er dat je er nu nog zo mee bezig bent?



Bedrieg je je vrouw momenteel?



En wat bedoel je met 'open minded' geworden, zowel jij als je vrouw. In welke zin?



Hoi Zara, Lastig uit te leggen welk punt ik wil maken en waarom ik het post. De negatieve reacties en meningen had ik wel verwacht (10 jaar terug had ik net zo hard geoordeeld denk ik), toch nieuwsgierig naar de mening van mensen misschien? Goedpraten wil ik het niet, want het heeft heel veel verdriet gedaan aan mijn lief. Toch is het onvermijdelijk dat mensen vreemdgaan. De verleidingen worden alsmaar groter en het vreemdgaan wordt door internet makkelijker gemaakt. Dat moeten mensen die in een relatie stappen beseffen, zowel vrouwen als mannen. Maar het heeft ook goede kanten, het vreemdgaan. Het kan je andere soms betere inzichten geven over wat er in de wereld te koop is. Het kan een relatie redden, beter maken als de partner er niet achter komt. Komt deze er wel achter dan blijkt al snel hoe sterk de relatie is. Misschien wil ik die kanten wat belichten en hoop ik dat mensen niet zo snel oordelen over dit onderwerp?



Nee ik bedrieg mijn vrouw niet momenteel. Maar het onderwerp is niet uit mijn hoofd weg, de verleidingen blijven. Soms lastig om weg te blijven van sites. Dit geeft me wat om over na te denken ook.



Open minded: Meer begrip voor vreemdgaan. Meer begrip voor het feit welke belangrijke rol seks inneemt of kan nemen in een relatie. Begrip ook voor mensen die een open relatie aangaan. Niet meer oordelen over vreemdgaan of open relaties.
quote:2east schreef op 27 oktober 2016 @ 09:01:

[...]



Laten we wel zijn; je hebt een realtie en hebt elkaar trouw beloofd. daarachter staat een hele dikke punt. Er is niet een trouwakte die zegt; "trouw tot de dood u scheidt, of als u via SecondLove een lekker mokkel tegen komt...." Jij hebt een basisafspraak met jouw vrouw geschonden en dat maak je NOOIT MEER goed. vanaf nu zal jouw vrouw elke keer dat je over moet werken, een zakenreis maakt, op rare momenten een SMS of WhatsApp bericht krijgt, of ineens naar een sportschool wil, je verdenken. Iedere keer zal ze zich weer afvragen of je wel eerlijk bent. En dat slijt nooit.



Jij hebt met je egoistische aktie je vrouw onherstelbaar leed aangedaan...Klopt helemaal. Die wetenschap is klote.
quote:PollyMolly schreef op 27 oktober 2016 @ 08:41:



Ik vind dat het toch normen en waarden zijn die toch vanuit je opvoeding of overtuiging meekrijgt en waarvan jezelf nog niet veel kan ontdekken tot het je overkomt. Ik keur vreemdgaan als puur lichamelijk genot omdat je even iets tekort komt niet goed. Praten met je partner vind ik wel belangrijk en zeker als je samen een langdurige relatie aangaat. Helaas wordt er aan dit soort zaken niet vaak gedacht. Sommige mensen beginnen al heel jong aan een langdurige relatie maar je groeit wordt ouder en hierdoor kan je veranderen. Hierdoor kan een moraal wat je vanuit je opvoeding krijgt soms toch anders beleven.Wijze woorden PollyMolly. Ik ben ook heel anders opgevoed dan mijn daden laten zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:PollyMolly schreef op 26 oktober 2016 @ 20:45:

We gaan er maar vanuit dat we monogaam moeten zijn. Hierdoor is ons zo opgedrongen vanuit opvoeding en de normen in de maatschappij dat je bij 1 man of 1 vrouw moet blijven en daar ook de rest van je leven alles mee moet delen. Natuurlijk speelt jaloezie ook een aandeel in dat mensen elkaar opeisen. Maar wat zal de wereld makkelijker zijn als je wat losser mag leven. In vriendschappen heb je vaak ook meerdere mensen waar je verschillende manieren mee omgaat. Voor mij was de eerste keer vreemdgaan een openbaring het voelde zo heerlijk en zo veel vlinders. Heb wel veel besproken met mijn man toen die vond het enorm moeilijk.



Je moet van mij niks. Als jij graag een open relatie wil hebben, dan mag je dat helemaal zelf weten. Het verschil is echter dat je dan beide daarvan op de hoogte moet zijn. Als de ene wel monogaam is (en wil blijven) terwijl de ander daar niet zoveel voor voelt, dan is dat toch gek? Als jij niet monogaam wilt zijn, dan zul je daar ook eerlijk voor moeten uitkomen en dat moeten melden bij je partner. Dat is namelijk wat ik niet snap. Achteraf wordt vreemdgaan vaak goed gepraat met dit soort leuzen; 'ja maar monogaam zijn zit niet in onze aard en het wordt ons opgedrongen'. Dat kan best, maar waarom is dat dan niet van te voren gemeld? Waarom ben je dan zo hypocriet en laf dat je dat niet van te voren kan melden, maar pas achteraf?



Als jij in je relatie niet monogaam wil zijn, dan moet je dat bespreken. Als ik in een relatie graag bdsm wil doen, dan bespreek ik dat toch ook? Of gooi je dan de ander ook zomaar in de boeien zonder overleg? En als diegene geen zin heeft in bdsm, dan heeft ie maar pech. Want ja, ik wil het dus dan hoeft het niet besproken te worden, toch? Zo geldt dat ook voor monogamie. Als jij het niet wilt, helemaal prima maar dan bespreek je het. Anders dwing je de ander in een relatie waar hij dus geen keuze over heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Steven108 schreef op 27 oktober 2016 @ 11:09:

[...]





Hoi Zara, Lastig uit te leggen welk punt ik wil maken en waarom ik het post. De negatieve reacties en meningen had ik wel verwacht (10 jaar terug had ik net zo hard geoordeeld denk ik), toch nieuwsgierig naar de mening van mensen misschien? Goedpraten wil ik het niet, want het heeft heel veel verdriet gedaan aan mijn lief. Toch is het onvermijdelijk dat mensen vreemdgaan. De verleidingen worden alsmaar groter en het vreemdgaan wordt door internet makkelijker gemaakt. Dat moeten mensen die in een relatie stappen beseffen, zowel vrouwen als mannen. Maar het heeft ook goede kanten, het vreemdgaan. Het kan je andere soms betere inzichten geven over wat er in de wereld te koop is. Het kan een relatie redden, beter maken als de partner er niet achter komt. Komt deze er wel achter dan blijkt al snel hoe sterk de relatie is. Misschien wil ik die kanten wat belichten en hoop ik dat mensen niet zo snel oordelen over dit onderwerp?



Nee ik bedrieg mijn vrouw niet momenteel. Maar het onderwerp is niet uit mijn hoofd weg, de verleidingen blijven. Soms lastig om weg te blijven van sites. Dit geeft me wat om over na te denken ook.



Open minded: Meer begrip voor vreemdgaan. Meer begrip voor het feit welke belangrijke rol seks inneemt of kan nemen in een relatie. Begrip ook voor mensen die een open relatie aangaan. Niet meer oordelen over vreemdgaan of open relaties.





Wat is dit nou weer voor gelul???



Met jouw beperkte denkvermogen mag je dan wel van mening zijn dat vreemdgaan onvermijdelijk is, maar was jij al op het idee gekomen dat er ook een heleboel mensen zijn die gewoon van elkaar houden, met elkaar praten en proberen gezamenlijk hun problemen op te lossen en evenwichtig hun best doen om in elkaars behoefte te voorzien? Niet iedereen heeft zo'n verziekte relatie als de jouwe hoor...!!



Jij vind dus blijkbaar echt dat liegen, bedriegen en bedonderen een relatie kan redden. Geheimen, leugens, vreemdgaan maakt een relatie sterker? Want dat suggereer jij. Dat lijkt heel erg op die briljante oplossing van de NRA na aanleiding vaan al die School-shootings in America. Wat doe je tegen guns? more guns!



In je hoofd ben je er nog steeds mee bezig en vreemdgaan is, in jouw beleving, erg makkelijk door alle internet.... Jij gaat dus binnen afzienbare tijd weer een keer de Prins Bernhardt uithangen? Zou er goed over nadenken want jouw vrouw is nu zo ongeveer de meest achterdochtige vroouw op deze planeet.



En even voor alle duidleijkheid een open relatie en vreemdgaan kan je zelfs niet een heel klein beetje met elkaar vergelijken.



Open relatie: Je houdt veel van elkaar en binnen deze relatie maak je afspraken om los van elkaar ook seks te hebben met anderen. Je maakt ook afspraken over grenzen. Alles in openheid en eerlijkheid.



Vreemdgaan: "schat ik moet overwerken" en ondertussen lig je de secretaresse uit te wonen. Bij thuiskomst moe, want drukke dag gehad en lang over moeten werken. Snel douchen want je voelt je vies (en terecht want dat ben je ook!) Liefste een kus en een kop koffie en lekker samen Heel holland Bakt kijken.



Het verschil:



Geheim, geniepig, leugens, oneerlijk.



Dus....
jouw leven is een keuze
quote:baval schreef op 26 oktober 2016 @ 23:00:

Zonder verder te oordelen vraag ik me wat af over vreemdgaan... Wat zou de hoofdreden zijn om t te doen? Mij lijkt omdat je iets mist in je relatie, toch? Gaat men dan vreemd in de hoop dat de relatie daarna alsnog goed komt? Of is t over het algemeen makkelijker dan de relatie verbreken? En gelooft iemand nou eigenlijk echt in het concept open relatie? Ikzelf krijg bij zoiets al gauw het idee dat zoiets niet iets voor het leven kan zijn. Toch?



(Even voor de duidelijkheid: ik ambieer geen van beiden, en ben door mijn ex vrouw besodemieterd, maar vraag t me gewoon af.)Ik heb destijds niet over een reden gedacht. Dus het was niet van: "hee, ik mis wat, laat ik eens vreemdgaan." En of achteraf de verklaring "te weinig seks, niet op de gewenste manier" wel 100% de lading dekt, ik durf het niet te zeggen. Maar zoiets was het denk ik. En een relatie hoeft beslist niet slecht te zijn als iemand vreemdgaat. Dus ik ging niet met het idee dat ik het beter wilde gaan maken. Een relatie verbreken kan net zo makkelijk als moeilijk zijn. Dat ligt aan wat mensen voor elkaar voelen, of er kinderen zijn en hoe lang deze duurde. Open relatie is maar voor weinigen weggelegd. Wij hebben er uitgebreid over gesproken en het even geprobeerd. Je moet er duidelijke afspraken over maken en je moet beiden niet jaloers zijn. Je relatie moet erg sterk zijn, wil je dat volhouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Conffeti schreef op 27 oktober 2016 @ 09:08:

Hey Steven,



Je wordt voor rotte vis uitgemaakt, maar ik begrijp je (ook al zou je waarschijnlijk niet mij willen associëren). Ik zit weliswaar aan de andere kant van het spectrum. Momenteel heb ik geen in een relatie, maar ik ga altijd vreemd. Hoe slap, laf en egoïstisch of moreel verwerpelijk het ook is. Desondanks is niet één relatie stukgegaan doordat ze mij niet meer kon vertrouwen.



Ik had in groep 7 voor het eerst verkering. Dit was de eerste keer dat ik met een meisje zoende en aan haar zat. Tijdens verstoppertje heb ik met haar vriendin gezoend. Zo is het eigenlijk met elke verkering en relatie gegaan. Langst ben ik ongeveer een 1-1.5 jaar monogaam geweest maar dat heb ik beëindigd door een trio te hebben met een vrouwelijke collega en een vriendin van haar.



Maar waarom dan? Wat bereik je ermee?

En meldt je dit ook van te voren? Heb je ooit gepraat over een open relatie? Want als je dit toch bespreekt en samen een open relatie aan gaat, dan zit je niet meer met het probleem.
quote:tinypotato schreef op 26 oktober 2016 @ 23:34:

@baval, vreemdgaan is gewoon makkelijker dan eerlijk zijn. Met eerlijk zijn krijg je vaak gezeik (terwijl je op dat moment gewoon je roze brilllenleven wil, de spanning en een potje seks) en loop je het risico het vertrouwde en veilige kwijt te raken. Waarom zou je dat risico lopen als je het allebei kan hebben? Het vraagt ook het uitstellen (of afstellen) van een menselijke behoefte en daar zijn we meestal niet zo goed in. Tsja het is slap, laf, egoïstisch en getuigt van gebrekkig moraal als je het mij vraagt.



Ik geloof wel in een open relatie. Dat het kan als je er allebei goed in staat. Ik voel er zelf niks voor.

Vreemdgaan lijkt vooral makkelijker. Was het voor mij ook, de eerste paar keer. Maar op de lange duur is het juist veel moeilijker. Maar dat besef je te laat. Ik kon inderdaad niet eerlijk zijn tegen mijn partner, en ik wil zo'n relatie nooit meer.



Ik geloof ook wel in een open relatie. Wat PollyMolly schrijft, dat we er maar vanuit moeten gaan dat we monogaam moeten zijn, tja zo is de maatschappij wel ingericht. Maar uiteindelijk spreek je zelf met je partner af waar wel of geen ruimte voor is binnen je relatie. Samen swingen, een open relatie, of toch monogamie tot de dood ons scheidt.

(overigens was er in de jaren 70 een uitgebreide cultuur rondom de vrije seks en iedereen-mag-het-met-iedereen-doen, en veel van die hippies werden van dat specifieke aspect toch vrij ongelukkig)
Alle reacties Link kopieren
quote:Steven108 schreef op 27 oktober 2016 @ 11:09:

[...]





Hoi Zara, Lastig uit te leggen welk punt ik wil maken en waarom ik het post. De negatieve reacties en meningen had ik wel verwacht (10 jaar terug had ik net zo hard geoordeeld denk ik), toch nieuwsgierig naar de mening van mensen misschien? Goedpraten wil ik het niet, want het heeft heel veel verdriet gedaan aan mijn lief. Toch is het onvermijdelijk dat mensen vreemdgaan. De verleidingen worden alsmaar groter en het vreemdgaan wordt door internet makkelijker gemaakt. Dat moeten mensen die in een relatie stappen beseffen, zowel vrouwen als mannen. Maar het heeft ook goede kanten, het vreemdgaan. Het kan je andere soms betere inzichten geven over wat er in de wereld te koop is. Het kan een relatie redden, beter maken als de partner er niet achter komt. Komt deze er wel achter dan blijkt al snel hoe sterk de relatie is. Misschien wil ik die kanten wat belichten en hoop ik dat mensen niet zo snel oordelen over dit onderwerp?



Nee ik bedrieg mijn vrouw niet momenteel. Maar het onderwerp is niet uit mijn hoofd weg, de verleidingen blijven. Soms lastig om weg te blijven van sites. Dit geeft me wat om over na te denken ook.



Open minded: Meer begrip voor vreemdgaan. Meer begrip voor het feit welke belangrijke rol seks inneemt of kan nemen in een relatie. Begrip ook voor mensen die een open relatie aangaan. Niet meer oordelen over vreemdgaan of open relaties.Dat betekent dus eigenlijk dat als jouw vrouw nu met een andere man ligt te neuken, je dat ook geen probleem zou vinden? Of werken die "goede kanten van vreemdgaan" maar één kant op?
quote:Faranya schreef op 27 oktober 2016 @ 11:34:

[...]





Dat betekent dus eigenlijk dat als jouw vrouw nu met een andere man ligt te neuken, je dat ook geen probleem zou vinden? Of werken die "goede kanten van vreemdgaan" maar één kant op?Ik zou dat geen probleem vinden. En dat terwijl onze relatie erg goed is. Maar ik verwacht niet dat er veel mensen zijn die dat begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:2east schreef op 27 oktober 2016 @ 11:30:

[...]





Wat is dit nou weer voor gelul???



Met jouw beperkte denkvermogen mag je dan wel van mening zijn dat vreemdgaan onvermijdelijk is, maar was jij al op het idee gekomen dat er ook een heleboel mensen zijn die gewoon van elkaar houden, met elkaar praten en proberen gezamenlijk hun problemen op te lossen en evenwichtig hun best doen om in elkaars behoefte te voorzien? Niet iedereen heeft zo'n verziekte relatie als de jouwe hoor...!!



Jij vind dus blijkbaar echt dat liegen, bedriegen en bedonderen een relatie kan redden. Geheimen, leugens, vreemdgaan maakt een relatie sterker? Want dat suggereer jij. Dat lijkt heel erg op die briljante oplossing van de NRA na aanleiding vaan al die School-shootings in America. Wat doe je tegen guns? more guns!



In je hoofd ben je er nog steeds mee bezig en vreemdgaan is, in jouw beleving, erg makkelijk door alle internet.... Jij gaat dus binnen afzienbare tijd weer een keer de Prins Bernhardt uithangen? Zou er goed over nadenken want jouw vrouw is nu zo ongeveer de meest achterdochtige vroouw op deze planeet.



En even voor alle duidleijkheid een open relatie en vreemdgaan kan je zelfs niet een heel klein beetje met elkaar vergelijken.



Open relatie: Je houdt veel van elkaar en binnen deze relatie maak je afspraken om los van elkaar ook seks te hebben met anderen. Je maakt ook afspraken over grenzen. Alles in openheid en eerlijkheid.



Vreemdgaan: "schat ik moet overwerken" en ondertussen lig je de secretaresse uit te wonen. Bij thuiskomst moe, want drukke dag gehad en lang over moeten werken. Snel douchen want je voelt je vies (en terecht want dat ben je ook!) Liefste een kus en een kop koffie en lekker samen Heel holland Bakt kijken.



Het verschil:



Geheim, geniepig, leugens, oneerlijk.



Dus....Joh, het is hartstikke krom wat ze doen. De redenen die ze geven zijn ook hartstikke krom. Iedereen die hier leest ziet dat gelijk. Het is voor mensen nou eenmaal heel moeilijk om echt te beseffen dat ze iets fouts doen en dan ook om ECHT verantwoordelijkheid te nemen. Omdat ze tegelijk geen slecht beeld van zichzelf willen hebben verzint het ego allerlei redenen waarom het niet zo erg is, of dat er iets niet klopt aan de maatschappij, of dat het onvermijdelijk is. Daarbij ontkennen ze doodleuk dat er voldoende mensen zijn die WEL verantwoordelijkheid nemen, die WEL pogingen doen zich te veranderen, die WEL het verschrikkelijk vinden om hun partner belazeren en daarom het niet eens in hun hoofd halen hun partner te belazeren, mensen die WEL over een grote portie empathie beschikken. Het is cognitieve dissonantie. Ze willen hun ego in stand houden en dus verzinnen ze een hoop bullshit om het gedrag goed te praten. Uiteraard, omdat het niet maatschappelijk acceptabel is, zeggen ze dan wel 'ik weet wel dat het niet goed is' maar ondertussen lees je hier door de regels door, en merk je het in hun gedrag, dat ze helemaal niet door hebben wat ze doen en een scala aan ondeugdelijke redenen en rechtvaardigingen voortbrengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Steven108 schreef op 27 oktober 2016 @ 11:44:

[...]





Ik zou dat geen probleem vinden. En dat terwijl onze relatie erg goed is. Maar ik verwacht niet dat er veel mensen zijn die dat begrijpen.





Jij bazelt al 4 pagina's lang over je fanatsietjes en je vreemdgaan, en dat je thuis blijkbaar iets tekort komt dat je elders bent gaan halen, bent vreemdgaan aan het vergelijken met open relaties, geeft ruiterlijk toe dat je je vrouw bedonderd en belogen hebt, en gaat hier nu met droge ogen lopen beweren dat je relatie erg goed is.......



Woon jij in de Efteling?
jouw leven is een keuze
Veel veroordelingen volgden, dat was verwacht. Soms voelen ze ook terecht, zeker als het over het vertrouwen gaat. Ik heb slechts een klein stukje geplaatst van alle gedachten die door mijn hoofd gaan over dit onderwerp en maar een klein stukje van al dat ik meemaakte. Ik heb met mijn vrouw uren gesproken vooraf om het te voorkomen maar vooral ook nadat zij erachter kwam. Haar leed kon ik verzachten maar niet geheel wegnemen. Ik heb mezelf leren kennen op een manier die me niet vrolijk maakte. Ik ben ook naar een psycholoog geweest.



Sommige mensen concluderen dingen die totaal niet kloppen. Ik kan niet alles uitleggen hier. Wijze mensen veroordelen niet, maar stellen vragen, geven inzichten en proberen te begrijpen. Gelukkig zijn die er ook.



Het voelt alsof er ook stevig gekwetsten tussen de veroordelenden zitten. Ik wens dat niemand toe. Ren alleen niet direct weg als het wel gebeurt, is mijn advies. Een relatie is niet per definitie slecht of verloren als het wel gebeurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven