Geld & Recht alle pijlers

Twee keer betalen voor een jurkje Ladress en Afterpay

26-10-2016 23:45 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
10 oktober heb ik een jurkje besteld via de online shop van Ladress.. 250 euro. Een hele uitgave maar de moeite waard voor een bijzondere gelegenheid. Ik had gekozen om met Afterpay te betalen. Dat is nieuw voor mij, ik dacht laat ik dat eens proberen.



Een dag later had ik het jurkje in huis, helemaal goed. Maar met een rekening en het verzoek om het bedrag binnen 7 dagen over te maken naar Ladress onder vermelding van invoicenummer. Van Afterpay hoorde ik niets. Ik raakte in de war dus belde ik drie dagen later met Ladress wat nu de bedoeling is. Ik vroeg de vrouwó aan de telefoon of ik het geld rechtstreeks aan hun over moest maken, ik noemde daarbij hun rekeningnummers of dat ik een link moest afwachten van Afterpay. Zij vertelde mij dat ik het bedrag gewoon rechtstreeks naar hun kon overmaken.



Zo gezegd, zo gedaan.. Maar op 24 oktober kwam toen alsnog een betalingsverzoek van Afterpay voor 250 euro. Ik belde afgelopen maandag weer met Ladress. Ze bevestigden inderdaad dat ik al betaald had maar dat ik alsnog ook aan Afterpay moet betalen en dat ze het met mij zouden berekenen. Ze zouden het geld terugstorten. Ik zei dat ik dit geld eerst terug wilde hebben voordat ik afterpay ga betalen. Ze zeiden dat ze het zo snel mogelijk terug zouden storten. Het is nu woensdagavond maar ik heb nog niets ontvangen van Ladress en het betalingstermijn van Afterpay nadert.



Ik begin het langzamerhand erg irritant te vinden. Iemand advies voor mij?



Nooit meer Afterpay natuurlijk... dat is een onafhankelijk bedrijf.
Here I am - now what are your other two wishes...
Webshop zou gewoon aan Afterpay moeten kunnen melden dat geld aan hen is betaald en de afterpayopdracht stop zetten.



Ik zou nu een email sturen aan beide partijen dat je wacht tot het geld retour is of nog beter dat ze het samen lekker verder uitzoeken maar dat jij geen extra kosten ( die je na 2 weken al krijgt bij afterpay) gaat betalen.

Als je emails hebt van de webshop mbt de betaling kan je die dus forwarden en dan dit verhaal naar Afterpay en de webshop sturen.
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 27 oktober 2016 @ 00:31:

Ja zeker een mooie jurk. Wel aan de prijs zeg.Ladress is duur maar is het wel waard. Spul blijft mooi
Ladress heeft je verkeerde informatie gegeven, daar kan afterpay niks aan doen. Wel vervelend, ik betaal zelf vaker via afterpay en nooit problemen.
Ik zou de jurk retour sturen.
quote:closednote schreef op 27 oktober 2016 @ 08:20:

Ladress heeft je verkeerde informatie gegeven, daar kan afterpay niks aan doen. Wel vervelend, ik betaal zelf vaker via afterpay en nooit problemen.



Ik wel. Ik vermijd ze als de pest. Zijn snel met kosten en incassobureau's.

2x gekocht via afterpay en 2x was er wat met de factuur n.a.v een retour.

Ben dus 2x bezig geweest met Afterpay en zelfs 1x met een incassobureau..



Ben ik zelf 15 jaar creditmanager geweest..en sorry maar dat bedrijf is een zooitje.



En soms is dat inderdaad ook de schuld van hun klanten maar er valt ook weinig te praten met ze als dat zo is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 27 oktober 2016 @ 07:55:

[...]





TO was daar allang zelf achter.Dat begrijp ik ook wel, ik heb dit gewoon gekopieerd van de site .
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Ladress zojuist weer gebeld. Ze hebben toegezegd dat ze vandaag het geld terug gaan boeken naar mij.

Om voor mij onduidelijke reden kunnen zij niet het geld gewoon aan Afterpay terugbetalen.



Nouja afwachten maar weer.
Here I am - now what are your other two wishes...
Alle reacties Link kopieren
Wat raar zeg. Ze kunnen het wel naar jou overmaken maar niet naar AfterPay.
Carpe diem
Slechte reclame voor beiden! En ik snap dat je er zo bovenop zit zou ik ook doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:ShamRock schreef op 27 oktober 2016 @ 10:44:

Ik heb Ladress zojuist weer gebeld. Ze hebben toegezegd dat ze vandaag het geld terug gaan boeken naar mij.

Om voor mij onduidelijke reden kunnen zij niet het geld gewoon aan Afterpay terugbetalen.



Nouja afwachten maar weer.Wat ik raar vind is dat je bij boeking afterpay hebt aangevinkt en dan toch een factuur van Ladress krijgt.
Je bent zelf een theepot
Ik snap het probleem eigenlijk niet. Je wacht gewoon op het geld en dan betaal je afterpay. En op de laatst mogelijke dag, als je dan het geld niet binnen hebt bel je afterpay en leg je het uit. Ik vind het echt jouw probleem niet en ik zou me er niet druk om maken. Het komt toch wel goed.



Ik betaal regelmatig via afterpay, maar dan middels automatische incasso, dus het gaat vanzelf. Het is 1x mis gegaan. Verder altijd prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:ShamRock schreef op 27 oktober 2016 @ 10:44:

Ik heb Ladress zojuist weer gebeld. Ze hebben toegezegd dat ze vandaag het geld terug gaan boeken naar mij.

Om voor mij onduidelijke reden kunnen zij niet het geld gewoon aan Afterpay terugbetalen.



Nouja afwachten maar weer.Zij kunnen gewoon de order annuleren bij Afterpay. Ik maak er zelf ook gebruik van voor mijn webshop en ik kan inloggen op mijn orderomgeving bij hen en met 1 druk op de knop een order eruit halen. Ze maken het wel heel moeilijk.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Juultje schreef op 27 oktober 2016 @ 19:42:

[...]





Zij kunnen gewoon de order annuleren bij Afterpay. Ik maak er zelf ook gebruik van voor mijn webshop en ik kan inloggen op mijn orderomgeving bij hen en met 1 druk op de knop een order eruit halen. Ze maken het wel heel moeilijk.Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Even bellen met afterpay en ze zetten de factuur on hold. Ze zijn daar echt niet moeilijk (is mijn ervaring). Ik maak veel gebruik van afterpay en alleen nog maar goede ervaringen. Ooit eens een retour die kwijt was geraakt bij de webshop en toen hebben ze (in afwachting van het onderzoek) de factuur ook on hold gezet.



Zodra de factuur on hold staat, kun je gewoon afwachten tot het geld van de webwinkel terug is en het dan aan afterpay overmaken.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Alle reacties Link kopieren
Je had dus niet aan aan de winkel moeten betalen maar moeten wachten op Afterpay. Afterpay stuurt soms bijna meteen een rekening via de mail en soms duurt het wel zo'n 2 weken. Na ontvangst heb je dan nog zo'n 2 weken de tijd om te betalen. Ik vind het fijn werken. Met retouren is het soms lastig want je moet wel betalen als de termijn afloopt en het retour is nog niet verwerkt.



Ik vind het zeer onkundig dat Ladress gezegd heeft dat je hun kon betalen in plaats dat ze hadden gezegd dat je op de rekening van Afterpay moest wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:ShamRock schreef op 27 oktober 2016 @ 00:01:

[...]





https://www.ladress.com/e ... sses%23product_1073198849Ik vind de jurk niet onaardig maar € 250,-
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede ervaringen met Afterpay.

Vorig jaar heb ik een retoer gedaan naar LaDress, duurde ook heel lang voordat ze 't bedrag terug boekten na verschillende mailtjes van mij. Mijn ervaringen met LaDress zijn qua betalingen dus niet zo goed.

Je had inderdaad de mail van Afterpay moeten afwachten, maar ja daar heb je nu niets meer aan.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
En de jurk vind ik heel mooi.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
De jurk is mooi!
Alle reacties Link kopieren
Vreemd, ik zou iig niet betalen voor je het geld terug hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 27 oktober 2016 @ 21:25:

Ik heb goede ervaringen met Afterpay.

Vorig jaar heb ik een retoer gedaan naar LaDress, duurde ook heel lang voordat ze 't bedrag terug boekten na verschillende mailtjes van mij. Mijn ervaringen met LaDress zijn qua betalingen dus niet zo goed.

Je had inderdaad de mail van Afterpay moeten afwachten, maar ja daar heb je nu niets meer aan.Ja aan Afterpay ligt het niet. Zij zijn nu inderdaad zo vriendelijk om de betaling even uit te stellen totdat ik het bedrag heb van Ladress. Vandaag ook nog niet teruggestort gekregen... terwijl we bij dezelfde bank zitten. Zal uiteindelijk wel goedkomen maar het maakt mij nu wel een beetje onrustig.
Here I am - now what are your other two wishes...
Alle reacties Link kopieren
Afterpay is niks anders dan een factoringbedrijf. Klantvriendelijk zijn ze niet het gaat puur over incasseren. Indien mogelijk zou ik betalen aan de webwinkel zonder tussenkomst van Afterpay.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven