Zwanger worden in 2016 na miskraam/miskramen

24-02-2016 21:51 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe lezers zijn van harte welkom om mee te schrijven!

Waar blijf je nou, kleine pruts?

NaamLeeftijdenKindjeNODMiskramenBijzonderheden
Bloempje30030/-1e?5 miskramen
Bjorg32/341e1 augustus4 miskramenAPS
xEefje91x26/261e?jun 2016, feb 2017
tara8235/351e11 julijun 2016***
Vanessakusje198730/431e?dec 2015 (18wk), okt 2016 (13wk)
Marijeens2530/371e16 augustusjul 2016, mrt 2017
mssfiddler29/291e? mei 2016, okt 2016
Dorien_8532/331e?aug 2016, feb 2017, mrt 2017
flipje229/411e?jun 2016 (18wk), dec 2016 (12wk), juli 2017

2016
NaamLeeftijdenKindjeNODMiskramenPositieve test
jmzwolle29/361ezwangerjun 2015, okt 201526 februari
hallohann*8828/302ezwangerdec 201511 maart
Goudlokje01327/321ezwangerjan 2015, mei 2015, nov 20152 mei
Moonmonkey29/321ezwangerdec 20158 mei
Tummietummie27/301ezwangernov 2015, feb 2016**14 mei
zus198729/301ezwangeraug 2014, feb 201623 mei
phlox3924/282ezwangerjan 2016, apr 20169 juli
KimJ2525/251ezwangerjan 201618 juli
assepoester8431/342ezwangerjun 201628 september
Lize8432/351ezwangerdec 20158 oktober
appelstroop_8827/291ezwangermrt 2016, jun 2016 jul 2016, aug 201616 oktober
Pietje8432/322ezwangeraug 20167 november
ICRD080639/362ezwangerapr 2016, okt 201621 november

2017
NaamLeeftijdenKindjeNODMiskramenPositieve test
SaskiaViva22/301ezwangerapr 201628 januari
Baggal34/-1ezwangerjul 2016, okt 20164 februari
bloempje300 wijzigde dit bericht op 21-07-2017 07:16
61.02% gewijzigd
Dank jullie wel voor jullie warme welkom! Ik wilde eerst niet 'aan' een miskramen topic, want dan zou ik worden geconfronteerd met hoe vaak en heftig het mis kan gaan. Nu weet ik inmiddels dat dat voor mij ook een realiteit is, maar ook dat ik daarmee kan dealen. Dat mijn leven, hoewel wat minder onbezorgd, nog steeds vaak leuk is. Ik vind het heel fijn dat jullie je in mijn verhaal herkennen, zoals ik me in jullie gevoelens herken. Dank jullie wel alvast .



ICRD: ik vind dat je dat heel netjes hebt afgehandeld met de verloskundige zeg. Het is in elk geval duidelijk dat je daar niet meer moet zijn de volgende keer. Ik heb soms het idee dat zorgverleners soms niet meer doorhebben hoe iets voor iemand anders voelt, omdat ze het zo vaak zien, en misschien ook wel denken: ach, de volgende keer lukt het wel. Ik vind het erg onprofessioneel. En het is inderdaad zo dat de klap toch hard komt, ookal neem je voorzorgsmaatregelen. Het enige dat denk ik helpt is niet om niet te binden, maar om het echt te proberen los te laten. Dus gewoon je zinnen te verzetten. Maar dat kan ik écht niet. Ik probeer het wel, en merk dat ik kan genieten van een goede film, of leuk gezelschap, maar terwijl ik dit typ voel ik een steek in mijn onderbuik en ben ik bezorgd om een BBZ, en zogauw ik naar boven loop ga ik merken dat ik niet misselijk ben, terwijl ik dat wel zou moeten zijn, en dat mijn borsten wel gegroeid zijn, maar geen pijn doen. Zucht. Als je door je eigen ervaring tips hebt om hiermee om te gaan, dan hoor ik ze graag ;). Voor nu voor jou vooral heel veel sterkte weer wet het verwerken. Ik hoop dat jullie snel door kunnen.



Baggal: Ik herken het verschil tussen de eerste en de tweede miskraam enorm. Bij de eerste vooral veel verdriet, en bij de tweede de angst dat er iets mis met je is. Bij de eerste hield ik me nog heel erg vast aan het feit dat 1 miskraam niet betekent dat je kans op een volgende groter is. Daar kun je jezelf na 4 ook niet meer mee geruststellen. Ik moet wel zeggen dat het verdriet, of misschien een combinatie van angst en verdriet, bij de tweede wel langer heeft geduurd, hoewel minder op de voorgrond aanwezig. Laat je emoties er dus wel zijn als je ze voelt! Ik kan me voorstellen dat het extra lastig is dat het bij jullie via icsi moet lukken. Dat voert de druk wel op. Die zwangerschapstesten na een miskraam, die zou ik je besparen als ik jou was. Ik testte volgens mij 5 weken na de miskraam nog positief.



bloempje, bedankt voor je lieve aanmoediging/geruststelling. Het is altijd fijn om te lezen dat het ook goed kan gaan. Ik denk dat je je wel zult herkennen in het feit dat een kans van 70% dat het goed gaat, helemáál niets meer zegt voor je gevoel, omdat in onze ervaring 100% fout is gegaan. Ik vind jouw verhaal ook zo heftig. Hoe sta jij er momenteel in? Het hele zwanger worden/blijven/willen worden? Goed om te lezen dat je energie krijgt van dingen die niks met zwangerschap te maken hebben. Wij zijn het huis ook flink aan het aanpakken .



Eefje: Dank je wel voor je welkom
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook precies het gevoel dat ik ook heb Appelstroop: na 3 dubbele blastcyst embryo terug plaatsingen waarvan twee zwangerschappen die beide eindigden in een vroege miskraam ben ik er ook niet meer gerust op dat het 'gewoon' domme pech is. Herhaalde miskramen is iets dat voorkomt, maar zoveel pech? Bij Bloem is het ook al de derde en daarmee neemt, als ik even naar mijn eigen situatie kijk, in mijn geval het vertrouwen in mijn man's zaad, mijn eigen lichaam of een combinatie van beiden heel erg af. Ik ben er van overtuigd dat ik bij een goede kliniek zit en dat mijn arts, Dr A. ook heel kundig is. Alleen is de huidige situatie niet goed voor zijn statistieken en voor mijn bankbalans. Voor alle partijen ontzettend frusterend. Hoop dat nader onderzoek meer duidelijkheid geeft of dat we in ieder geval dingen kunnen uitsluiten...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat is er veel geschreven!



ICRD oh nee, wat vind ik dat erg voor je! Veel sterkte Laat dat van de vk maar langs je heen gaan, geen energie aan verspillen in deze lastige tijd. Hopelijk handelt je lichaam het goed af verder.



Baggal zo naar voor je allemaal Jij ook veel sterkte. 2x kan nog steeds toeval zijn he…al snap ik dat juist als je met icsi bezig bent, je wil weten waarom het nu twee keer heel even goed gaat en dan niet meer. Vervelend om het nu te moeten afwachten



Assepoester spannend alle afspraken in het vooruitzicht



Bloempje wat rot dat het niet gelukt is deze keer Hopelijk kan je er na een paar dagen weer enigszins positief in staan.



Marijeens spannend nog voor jou, zolang er geen bloed is…



Vanessa ontzettend vervelend dat je nog steeds bloedt, nu mag het wel een keer klaar zijn zeg. Stom dat ze niet voorzichtiger zijn geweest met alles rond de obductie..

Wel lekker weer een keer te genieten van baco's



Eefje hopelijk heb je gauw een leuke baan waar je energie uit haalt! Succes met dat examen deze week, zou mooi zijn.



Bjorg ja hier was ik ergens ook een beetje boos op 'm, maar dat is helemaal niet eerlijk natuurlijk. Hij voelde zich zelf ook schuldig…heb hem maar wel extra goed verzorgd



Tara fijn dat je man z’n tentamen heeft gehaald en dat je eisprong is geweest. Nu succes met de wachtweken!



Appelstroop welkom, wat verdrietig dat je zoveel miskramen achter elkaar hebt gehad. Hopelijk blijft dat jullie deze keer bespaard.



Hier baal ik nog steeds, m’n vriend is nog steeds ziek dus die koorts gaat zeker effect hebben. Niets aan te doen, we gaan straks maar gewoon verder alsof het niet gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Appelstroop, heftige tijd voor jou ook. Je wilt zo graag maar ik snap dat je moeilijk kan genieten. Hopelijk gaat de tijd snel en mag het deze keer helemaal goed aflopen.



Ik hoorde van een kennis dat t bij haar met 31 en 17 weken was misgelopen, nooit wat gevonden maar daarna nog een dochtertje gehad en daarvoor al een zoontje dus t moet kunnen. Ik hoop maar dat ik dat geluk ook ooit mag hebben.



Bevalt je nieuwe inrichting bloem? Ik wil te ook steeds doen maar kan het nog niet opbrengen. Heb meer t gevoel van ik houd liever een winterslaap van een maand of 6.

Heb t soms toch wel zwaar hoor ik wil het zo graag ik word ook gewoon verliefd op kindjes van een ander. Wat een schatjes. En iedereen zegt dan nou je houd t geen uur met ze uit hoor je wordt er gek van haha, dan denk ik soms nou kom maar op! Hihi.



Baggal, Ik hoop dat voor jou ook 3x scheepsrecht geld. Je verdiend het!



ICRD, goeie reactie hoor. Trol die vrouw zeg, moet ze lekker een ander vak gaan doen als ze niet meelevend kan zijn.



Hopelijk is die snel beter Pebble en kunnen jullie er weer snel voor gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dames! Wat is hier enorm veel geschreven! Vorige week super druk op het werk, weekendje weg en ik loop mijlenver achter in de gesprekken. Nu eindelijk bijgelezen.

Baggal – ow meis, je klinkt zo sterk en volhardend, maar wat een ellende allemaal. Je hoeft niet altijd sterk te zijn, het is ook oké om te laten zien dat het allemaal k*t is. Ik begrijp heel goed dat je wil weten “waarom”. Een duidelijke oorzaak betekent vaak ook een oplossing. Ik vond het heel erg moeilijk om geen antwoord te krijgen op het “waarom”. Bij 12,5 week nog een kloppend hartje – miskraam kans naar heeeeeeel laag en tóch gaat het mis. Maar waarom, dat weet de medische wetenschap niet. Ik hoop dat je de antwoorden vind die je zoekt. En, ook al is jouw situatie door de ICSI anders dan de meesten van ons hier – schroom niet om je verhaal te doen. Ik hoop dat je hier een uitlaatklep vindt en troost kan halen uit andere verhalen.



ICRD – wat een heks die VK. Knap dat je je in hebt weten te houden. Wat betreft onderzoeken: ik denk aan de ene kant dat het vette pech is en dat er waarschijnlijk niets uit onderzoeken komt – aan de andere kant kan het je misschien wel heel veel rust geven als het wel onderzocht en dat is in zichzelf al heel waardevol. Ik zou het aankaarten bij je huisarts/gyn en op zijn/haar advies afgaan.



Bloem – wat cool dat je je huis opnieuw hebt ingericht. Lijkt me heerlijk – af en toe een heel nieuw huis. Ben je weer klaar voor een nieuwe ronde? Kan je je vinden in je mans verzoek zonder Utro?



Eefje – wat vervelend dat dat solliciteren zo lang duurt! 28,5 u is natuurlijk beter dan 0 u, en inderdaad, wel handig met een kindje. Laten we positief denken en er van uit gaan dat dat kindje er komt!



Tara – gefeliciteerd voor je man met z’n voldoende. Altijd een fijn gevoel om een tentamen te halen. Wat betreft doorverwijzing naar gyn of niet – volg je gevoel en praat met je man. Samen weet je wel wat voor jullie de juiste beslissing is.



Pietie – hoe is het met je? Volgens de tabel wat je NOD gisteren. Ik duim voor je!



Marijeens – hoe is het nu? Heb je nog getest dit weekend?



Pebble - dat is ook balen! Hopelijk kan je je er een beetje bij neerleggen en je verwachten voor de komende drie maanden bijstellen. Niet opgeven – je hebt er maar eentje nodig!



Vanessa – brr wat een ellende al die tegenstrijdige berichten. Artsen zouden je nooit garanties mogen geven – de natuur bepaalt het uiteindelijk toch. Hopelijk waren de baco’s lekker (waarom zou je daar spijt van hebben. Leef!!).



Appelstroop – welkom! Hopelijk vind je hier wat meer herkenning. Hier in ieder geval geen zorgeloosheid, maar keiharde werkelijkheid in al z’n vormen en emoties. Hopelijk vind je ook hier in het topic, dat het ook wél goed kan gaan. Je skepsis over echo’s met een kloppend hartje herken ik. Statistiek is leuk voor de massa – maar het zegt níets over het individu. Een kloppend hartje met 12,5 week is nog maar 0,05-0,1% kans dat het misgaat; maar dat was ik dus mooi wel. Inderdaad: trackrecord: 2 miskramen uit 2 zwangerschappen. Daaahaaag statistiek. Zorg goed voor jezelf – daar heb je sowieso iets aan – hoe het deze keer ook afloopt. Ik duim voor je!



Assepoester – heel veel succes meid. Ondanks dat je jezelf probeert te beschermen blijft het toch onwijs spannend.



Hier: nog een paar dagen tot NOD – hoop ik. Sinds zaterdag weer heel bang dat het lang duurt, dat het niet goed komt, geen vertrouwen in mijn lichaam, etc. Vanochtend (9DPO) ineens een daling in m’n temperatuur, dus nu wel heel erg gespannen over wat er de komende dagen gaat gebeuren. 9 DPO kan natuurlijk een innesteling zijn; maar zonder Clomid is m’n LF meestal maar 10 dagen dus het kan ook een voorbode zijn van menstruatie. Ik stel toiletbezoeken uit omdat ik het gewoon niet wil weten en verder vertel ik mezelf: geen bloed is goed. Manlief heeft nogsteeds rotsvast vertrouwen dat het echt wel een keertje goed gaat komen – een gezonde zwangerschap met een levend en gezond kindje. Want, zo redeneert hij, iedereen die er voor gestuurd heeft, ziet geen reden waarom het niet goed zou komen. Ik wil hem zo graag geloven, maar dat lukt niet altijd.

Het truitje dat ik aan het breien was is af!!! Zo leuk geworden! Nu bezig met een bijpassend mutsje. Het is net mediteren dat breien, alleen zie je van breien wel direct resultaat.
Bloem en Bjorg lief dat jullie aan me denken. Ik ben zelf nog helemaal verbijsterd en vind dit best een moeilijk bericht na al het slechte nieuws, maar ik ben zwanger! Het symptoom waarbij ik dacht einde oefening verdween toch weer en de spotting bleef uit. Zondag en maandag met zo'n gevoelige dipstick getest maar die bleven wit, heel verwarrend. Vanochtend met een gewone test en daar kwam een duidelijk streepje. Dus ik denk dat er iets mis was met die dipsticks. Maar goed, ik ben super blij natuurlijk dat het in ronde 4 alweer gelukt is en we nu de stempel onverklaard verminderd vruchtbaar wel van onszelf af kunnen halen. Maar ik ben ook heel bang en ongerust, zal het deze keer wel goed gaan?
Alle reacties Link kopieren
Pietie Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Pietje: wow eindelijk wat positief nieuws hier! Blij voor je. Je angst is begrijpelijk. Hopelijk blijft het goed gaan. Super nieuws - gefeliciteerd!



Bjorg: ik ontken niet dat het een bak ellende is, maar in vergelijking met de eerste VMK kan ik deze beter hanteren. Zit ook gewoon op kantoor zonder drama en inmiddels is het bloedverlies in volle gang.



Dit jaar heb ik het op dit gebied niet makkelijk gehad. Maar ergens heb ik er ook zo ontzettend veel van geleerd. Ik had het ook in andere topics geschreven: ik verlies niet - ik win of ik leer...

Ik denk dat ik zonder deze ervaring nog steeds op de deurmat had gespeeld waar met grote letters WELCOME op had gestaan mbt mijn man's dochter. Dat dit nu niet meer hoeft geeft ergens wel een prettig en vrij gevoel naast het idee dat ik mij moreel "superior" voel tov haar.



Ik heb ook een stel super lieve en oprechte vrienden en collega's om mij heen. Daar ben ik, ondanks de shitty ondertoon, wel blij mee. Ben overigens wel uitgeleerd - wil natuurlijk nog steeds graag zwanger worden (en blijven), maar dat is een ander verhaal. Ik zou het wel vreselijk vinden indien er een moment komt waarop ik eventueel te horen zou krijgen dat ik uitbehandeld ben. Dat zou ik echt moeilijk vinden, omdat ik dan mijn toekomstbeeld moet aanpassen en daar mee verder moet (want wat is het alternatief? Adopteren kan in ons geval niet, gelet op mijn man's leeftijd en dus zou ik daar dan maar mee moeten leven). Echter, zo ver is het nog niet natuurlijk en onder tussen ben ik wel meer meester geworden in het incasseren van teleurstellingen



ICRD: Hoe is het bij jou? Erg netjes reply tov de VK - mijn complimenten



Tara: succes met wachten! Hopelijk heb je snel goed nieuws!



Eef: succes met de toets!



Bloem: nu maar hopen dat je snel

weer een eisprong hebt en "aan de slag" kan!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Thanks meiden!



Baggal ik vind het bewonderenswaardig hoe jij er mee om gaat! Ik hoop echt met heel mijn hart dat een goede zwangerschap jou gegund is in de toekomst, en dat je wat dat betreft nu 'uitgeleerd' bent dus klaar met de elende. Je hebt nog een terugplaatsing te gaan toch?



Appelstroop welkom nog! Ik kan me altijd heel erg vast houden aan statistieken, maar na 2x een MA na een kloppend hartje gezien te hebben vind ik dat ook moeilijk. 2x een kans van een paar procent dus dat kan geen toeval zijn in mijn ogen. Er moet een oorzaak zijn alleen is het er 1 die de artsen nog niet kennen.



Bjorg al nieuws? Ik duim nog voor je!



Pebble wat balen van je man!



Ik ga nu proberen om toch vertrouwen te hebben, al is dat nu al heel erg moeilijk. Man en ik hebben vanochtend wel al meteen een 'werk'naam vastgesteld, want we hebben onszelf lang kwalijk genomen dat dat er bij de vorige zwangerschap/miskraam bij ingeschoten was door de drukte en hectiek in die weken. Voor ons gevoel hebben we toen echt te weinig aandacht voor de zwangerschap gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog de mogelijkheid voor een cryo TP. Daar naast heb ik nog twee "gratis" NHS pogingen en als ik zou willen kan ik nog en keer terug naar de prive kliniek (alleen zijn daar weer hoge kosten aan verbonden). Ik ga eerst maar eens met mijn arts praten. Dat mijn man slecht zaad heeft is een feit. Maar is dit ook de oorzaak van de 2 VMK's? Is het domme pech? Of is er, tegen alle verwachtingen in toch iets met mij aan de hand...?! Wil gewoon wat feedback alvorens ik verdere stappen zet en dan zien we wel weer verder.



Vanessa: hoe gaat het bij jou meis?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Pietie wat een supergoed nieuws!! Gefeliciteerd Hopelijk gaat alles goed en kan jullie vertrouwen met de dag toenemen.



Vanessa ohh een winterslaap lijkt me ook wel wat. Lekker met een kruikje wegkruipen onder een dikke deken… Hoe is het met je nabloeding ondertussen?



Bjorg ik duim voor je dat het innesteling is geweest! Hoe is het vandaag? Wat mooi, dat vertrouwen van je man, zelfs al durf je er zelf niet altijd aan dan kan hij de hoop voor jullie vasthouden.

Bedankt voor je lieve woorden, heb ik nog een paar keer gelezen. Er is er inderdaad maar eentje nodig!



Baggal wat mooi en sterk dat je over je eigen groei kan nadenken tussen alle moeilijke dingen door. Hopelijk is het bloeden niet te zwaar, en zullen eventuele onderzoeken in het ziekenhuis jullie uiteindelijk verder helpen. Er zijn nog goede kansen.



Hier man is sinds gisteren weer koortsvrij. Verder nog geen streepje op de ovulatietesten, ik ben benieuwd dit keer, ovulatie komt tot nu toe tussen 15 en 19 dagen (vandaag pas dag 13).
Alle reacties Link kopieren
Baggal, ik heb echt respect voor je. Zo knap hoe je er mee om gaat. Mooie uitspraak - ga ik onthouden.

Pietie, ik redeneer ook zo: er moet een reden zijn dat het mis is gegaan, de wetenschap weet het alleen nog niet. Geniet van deze nieuwe kans - met werknaam

Hier: nog geen bloed - dat is goed we hebben dus de 10 DPO gehaald - nu hoop ik op er nog 2 dagen meer zodat ik vertrouwen krijg dat de Clomid toch iets uithaalt. Temperatuur vandaag wel weer hoger; maar nog niet "zwangerschaps"-hoog, nul kwaaltjes behalve hoofdpijn (das meestal een aankondiging van menstruatie) dus ik ga er vanuit dat ik vrijdag huilend met pizza en chocola op de bank lig. I'll keep you posted vind t zelf echt super spannend. Zo moeilijk om niet te hopen!
Alle reacties Link kopieren
Bjorg hopelijk stijgt de temp en krijg je goed nieuws. 10 dagen is iig al goed!



Pietie gefeliciteerd! Erg leuk maar ook mega spannend voor jullie.



Pebble fijn dat de koorts weg is en jullie wellicht nog op tijd zijn.



Baggal, ik was t alweer vergeten maar je herinnerd me eraan. M'n vriend is ook te oud voor adoptie, shit! Dan maar hopen, dat m'n baarmoeder ooit meewerkt anders hebben we toch wel een hele grote uitdaging. Mmm had t me nog niet zo gerealiseerd. Ach kan jij ook niets aan doen!

Hopelijk komt het bij jullie ook goed. Is toch ook wel heftig als je gebonden bent aan hulp.
Alle reacties Link kopieren
Wauw. Pietje gefeliciteerd



Helaas ben ik toch ongesteld geworden :( op na ronde 10 :( 19/11
Alle reacties Link kopieren
Jammer Marijeens! Hopelijk een mooie ronde.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa Pietje, gefeliciteerd! Yes yes yes! Hoop zo dat het goed gaat meis.



Marijeens wat balen zeg...hoe ben je eronder?



Baggal ik zal je opnemen, wat zijn je gegevens voor in de tabel?



Bjorg, hoe is het nu lieverd? Denk aan jou!



Appelstroop het gaat wisselend met mij. Ik merk dat het emotioneel gewoon steeds zwaarder wordt en dat ik af en toe een beetje moedeloos word van het wachten wachten en wachten. Ik troost mij met de gedachte dat we in februari naar Gent gaan maar hoop uiteraard dat het daarvoor raak is. Ik zit inmiddels weer op dag 6, dus het gaat alweer wat beter. Rond menstruatie ben ik vaak niet te genieten?



Vanessa ik word heel vrolijk elke keer als ik binnenkom, dus ben er erg blij mee!

Je kan trouwens wel adopteren alleen geen baby. Je mag max 40 jaar schelen met je kind, dus als je man dan bijv 44 is, mag je een kind adopteren van minimaal 4. Hopelijk zijn dat beslissingen waar je nooit over na hoeft te denken!
Alle reacties Link kopieren
ICRD hoe gaat het nu met jou? Al weer een beetje bijgekomen van de heftige dagen?
Alle reacties Link kopieren
Vanessa: hulp in de zin van de medische molen heb ik inmiddels geaccepteerd. Het enige waar ik soms gewoon bang voor ben is dat het nooit lukt. Ik ben 33 en heb nog wel heel even, maar ik was graag moeder geworden op mijn 30e. Het is iedere keer een kwestie van incasseren en terug veren, maar het is niet anders. Kan er toch geen invloed op uitoefenen.

Morgen heb ik het gesprek met de arts en ik ben benieuwd wat hij ervan vindt. Vind het ook wel spannend, maar ik heb in ieder geval een aantal vragen voor hem geformuleerd en hopelijk kunnen we daarmee verder. Ik vermoed dat hij ook niet op alle vragen antwoord kan geven, want een oorzaak van een MK is soms moeilijk te achterhalen.



Pebble: Fijn dat je weer helemaal koortsvrij bent!



Bloempje: iedere keer weer een teleurstelling wanneer je ongesteld wordt is ook niet leuk. En bovendien heb jij ook nu je bak ellende wel gehad na 3 miskramen. De gegevens voor de tabel: 33 (leeftijd partner vind ik niet zo belangrijk om te vermelden als je het niet erg vindt), MK in Juli en MK in Oktober en bij bijzonderheden: IVF/ICSI.



ICRD: Hoop dat alles -gegeven de omstandigheden- ok is. Denk aan je.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal, succes met het gesprek vandaag. Hopelijk zitten jullie en de arts op 1 lijn wat betreft vervolgstappen.

Bloem, fijn dat je zo van je nieuwe inrichting geniet! Nieuwe ronde - nieuwe kansen. (Lief dat je aan me denkt).

Marijeens, wat balen!

Vanessa, hoe is het met jou - bloeden al gestopt?

Pebble - hebben jullie wat leuke dingen gepland voor dit weekend? Lekker tijd voor elkaar?

Nanga, lees jij hier nog? Hoe gaat het met je?



Hier: temperatuur mooi opgeklommen na de dip van maandag en sinds gisteren op "we zijn nog in de race" hoog. Morgen is NOD dus het zegt allemaal nog niets. Soms denk ik dat ik iets van kwaaltjes bespeur, maar die verdwijnen dan ook weer. Overigens zijn al mijn typische PMS klachten (pijnlijke tieten, hoofdpijn, buikkrampen) sinds de doodgeboorte ook verdwenen Anyway, we halen deze ronde in ieder geval een LF van 12 dagen en het blijft nog even spannend!
Jammer Maurijeens! Toch balen iedere keer!



Ow Bjorg wat spannend! Ik hoop het zo voor je meid! Ik heb geen ervaring met temperaturen, maar het klinkt goed en een langere LF is natuurlijk sowieso goed. Mijn PMS klachten zijn hetzelfde als zwangerschapsklachten, vind ik altijd heel lastig. Ik duim nog even voor je hoor!



Pebble fijn dat de koorts weer weg is en je deze ronde nog kunt benutten! Ik hoop dat de zwemmers niet te veel beïnvloed zijn.



Ik blijf nog even met jullie meelezen maar zal niet meer teveel over mezelf posten. Vandaag afspraken gemaakt met de verloskundige (nieuwe praktijk want ben pas verhuisd), dat vond ik toch weer heel moeilijk. Over 4 weken 1e echo. Man heeft meer vertrouwen, maar ik ben nog niet zo ver.
Alle reacties Link kopieren
Lieve iedereen, ik reageer straks uitgebreid. Ben ff druk met solliciteren...
Blijf vertrouwen hebben in je dromen dan komen ze vast uit
Alle reacties Link kopieren
Spannend bjorg.



Leuk Pietie. Ik hoop op een hele mooie echo voor jullie.



Baggal dat wist ik niet. Thanks voor de info. En ik hoop inderdaad dat t ooit gewoon mag lukken en dat dat niet nodig blijft. Succes met je gesprek!



Hier kon ik nog wel wat uithalen:

http://www.rtlnieuws.nl/g ... t-die-stoelverwarming-uit
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen dames,



Hier een paar dagen wat druk gehad om te reageren, maar heb zojuist alles weer bijgelezen ;)



@ baggal : ik begrijp dat je geen vertrouwen meer hebt in je lichaam na 2 miskramen.. Hopelijk kan verder onderzoek meer duidelijkheid geven. 't kan natuurlijk altijd gewoon 2 x domme pech zijn, 't is gewoon niet eerlijk als je naar de tabel kijkt hier dat er al meerdere dames herhaalde miskramen gehad hebben Ik vind dat je verder echt heel sterk overkomt.. fijn dat je wel wat goede vrienden en collega's om je heen hebt! Succes met je gesprek vandaag!



@ pebble : Fijn dat je man eindelijk geen koorts meer heeft! Heb je ondertussen al een streepje op de ovulatietest?



@ Marijeens : Jammer dat je toch nog ongesteld geworden hebt



@ Pietie : Wow gefeliciteerd! eindelijk nog eens wat positief nieuws in dit topic.. Ik snap dat het moeilijk is om vertrouwen te hebben.. Hoe voel je je verder?



@ Vanessa : Heb zonet het artikel gelezen het enige wat ik hier nog kan doen is stress verminderen



@ Bjorg : Fijn dat je je wat kan bezig houden met het breien en goed dat je LF dan toch 12 dagen is, wat langer is altijd beter Het is dus nog steeds spannend voor je! Ik duim voor je!



@ Bloempje : wat goed dat je er vrolijk van wordt van de herinrichting van je huis.. Snap dat je emotioneel zwaar wordt steeds maar wachten en wachten



@ ICRD : Jij ook succes met solliciteren !



Hier niet zoveel te melden, gisteren meegedaan met het examen maar er waren 25 kandidaten dus ik zag mijn kansen al verdwijnen

Dit weekend ga ik een paar dagen weg met mijn beste vriendin, even ontspannen, zal me deugd doen!



Fijn weekend allemaal x
Alle reacties Link kopieren
Appelstroop ja ook ik vind dat sommige z9rgveepeners je meer als nummer behandelen. Ze hebben het zo druk dat je soms het gevoel hebt dat de afstand groter wordt en er dus minder gevoel bij komt kijken. Dat heb ik nu met deze vk gevoeld en dat onpersoonlijke was juist hetgeen waarom ik dacht bij een kleine praktijk niet tegen te komen. Bij de hopelijk volgende zwangerschap ga ik iig naar de vk praktijk die mij deze echo gegeven heeft. Ik wilde dat ik tips voor je had. Ik sta er namelijk precies zo in als jij. Je zoekt naar mogelijke kwaaltjes die je kunt hebben en als je amper kwaaltjes hebt denk je al snel dat het niet goed is. Ik heb dat ook heel erg. Ik was continue aan het checken toen ik wist dat ik zwanger was of ik geen bloed had. Pppf vreselijk! En toen het begon te bloeden stond mijn leven op zijn kop. Idd afleiding en leuke dingen doen werkt het iets naar de achtergrond maar het blijft sluimerend aanwezig. Probeer iig vertrouwen te hebben das denk ik het belangrijkste; positief denken. Mijn lichaam vond het niet voldoende jouw lichaam hopelijk wel. Sterkte, ik weet hoe killing die eerste tijd is net als de anderen hier.



Pebble nee die vk die doet me niets meer. Ik vond het een super rare en vervelende reactie. Laat haar maar gaan. Vond het van mezelf wel goed dat ik niet nog een pittige reactie heb gestuurd maar ach wat schiet ik ermee op. Wat fijn dat je man beter is. Hopelijk heeft het ziek zijn niet teveel invloed gehad en krijg je toch een positieve ovulatietest. Ik duim voor je!



Vanessa thx. Ja die vk pppf. Geen woorden voor. Hoe is het met jou? Dat stukje over de stoelverwarming las ik ook... ik heb het meteen opengeklapt en gelezen hihi... alles mbt zwangerschap zie je meteen staan ergens. Ik zie ook ineens erg veel baby reclames ed op tv...



Bjorg ik hoop het zooooooo voor je. Ik duim hoor. Ik ben - hoe dom ook - niet zo thuis in temperatuur voor nod- maar als ik het goed begrijp is dat een goed teken mbt een kans op... Hier mbt onderzoek ik heb nog niet de huisarts ingelicht over dat het mis was. Ik weet eigenlijk nog steeds niet of ik die onderzoeken wel wil. Ik denk echt dat het domme pech was. Allicht ga ik de huisarts om advies vragen wat te doen...



Pietie wow gefeliciteerd meid! Dat je weinig vertrouwen hebt snap ik heel goed. Eerst zien en dan geloven. Soort zelfbescherming. Een man voelt jouw lichaam niet en kan dus jouw onzekerheid minder begrijpen dan een vrouw. Zo ervaar ik het vaak. Die werknaam hadden wij ook al heel snel. Heel herkenbaar. Rustig aan en dat je minder post snappen we allemaal hier. Hopelijk kun je echt gaan genieten!



Baggal zo onwijs knap hoe jij met al die teleurstellingen om gaat. Ik hoop echt echt echt dat het bij jou ook nog gaat lukken. De dochter van je man is bijzaak en ik hoop dat je man jouw gevoel tov haar begrijpt. Idd goed advies van de arts mbt alle mogelijkheden goed plan. Weten waar je staat en waar je aan toe bent; geeft duidelijkheid en een soort van rust in je hoofd dat je beter je keuzes kunt maken. Maar ik hoop echt dat er een kleine komt! Hier gaat 't wel weer. Soort rust fase. Ik weet niet. Ook ik heb echt een dag vol zelfmedelijden gehad en huilbuien. Maar toch was dit op een andere manier heftig en heb ik het anders beleefd. Ik richt me vol op werk zoeken. Ik heb geen bloed meer gezien... en dan maak ik me weer zorgen... wel heeeeeel echt veel wit/gelige afscheiding gehad wat nu minder is. Wat is dat???



Marijeens aaah wat jammer! Hopelijk meer geluk in de volgende ronde. Succes!



Bloem wat leuk dat je je huis opnieuw hebt ingericht. Geeft je meteen een soort van nieuwe start. Hoe gaat het met jou? Hier gaat 't wel weer goed zolang ik niet teveel met mijn mk en een zwangere wordt geconfronteerd. Ik vind dat heel erg van mezelf maar ik heb daar wel moeite mee. Verder geen bloed meer gezien hier. Wel veeeeeeel wit/gelige afscheiding wat nu iets minder wordt. Wat is dat... we hebben er maar van geprofiteerd... Ook even flink aan het solliciteren geweest en druk met van allerlei in-het-huis dingen... ik merk wel dat ik anders met deze mk omga dan met de vorige. Hopelijk is ons allemaal het geluk gauw gegeven.



Hier gevoel alsof het wel geland is. Vreemd soort rust in mijn hoofd. Ik heb geen idee wanneer mijn nod is nu. Geen bloed meer gehad na die vrijdag van de mk. Ook heb ik veel wit/gelige afscheiding wat nu minder wordt. Ook heel vreemd echt zere borsten wat ik normaal bij een zwangerschap heb. Ik snap niets van mijn lichaam. Verder naar de kapper geweest: donker gekleurd (ik ben as-blond van mezelf) en een stukje eraf (zat een lange punt en ik irriteerde me dood al een poosje:)). We hebben maar geprofiteerd van de wit/gelige afscheiding al heb ik geen idee of dat vruchtbaar slijm was of niet... ff afwachten. Ik zal toch eens een ovulatie testje doen... Ik snap ook niet waarom dat bloed wat er nog zat volgens de vk er niet uit komt. Komt het eruit bij de hopelijk niet nieuwe cyclus of..... afwachten...
Blijf vertrouwen hebben in je dromen dan komen ze vast uit
Alle reacties Link kopieren
Lief dat iedereen zo voor me duimt.

Helaas wordt t m niet deze ronde. Temperatuur gedaald naar "je menstruatie komt eraan"; zwangerschapstest vanochtend spierwit. Nog geen bloed gezien maar dat zal later vandaag wel komen. Huilbui vanochtend al gehad, vanavond lekker zielig met een dekentje, pizza en jankfilm op de bank, dan zal het morgen wel weer beter gaan.

NOD kom ik op terug als ik bloed gezien heb.



Ben vooral heel kwaad dat m'n lichaam niet zwanger wil worden. We weten dat het kan - we zien dat de Clomid effect heeft (LF 2 dagen langer) en toch lukt het niet. WAAROM!?!?!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven