Iets te vlot zwanger geraakt

27-10-2016 08:11 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alhoewel mijn man enkele maanden terug aangaf het op zich geen erg idee zou vinden om een tweede kleine te hebben, vond hij het toen (en nu) nog niet het moment om ervoor te gaan.



Logisch daar we midden in een flinke verbouwing zitten en ik tijdens mijn vorige zwangerschap zo misselijk was, dat ik een maand alleen maar plat heb kunnen liggen.



Niet handig wanneer ook ik nog het een en ander moet doen hier in huis en we een kleine van 2 hebben rondlopen.



Nu ben ik deze maand toch zwanger geraakt, allebei erg vruchtbaar denk ik... Maar wil ik hem er nog niet mee belasten, hij is al enorm op, en meer druk voegt niks toe.



Ik wil dus wachten met het hem vertellen, klinkt zo fout... :( Wanneer dan wel vertellen? Pas over 6 weken, na de misselijke periode en de eindspurt van de verbouwing (eind november)



Weet geeneens of het haalbaar is, en of het wel zo eerlijk is. Dit is iets moois, hoor hem erbij te betrekken, niet buiten te sluiten... Maar hij heeft n planning in z'n hoofd en dit strookt daar niet bij - de baby wel gelukkig - de zwangerschap alleen niet vanwege die extreme misselijkheid vorige keer.



Heeft iemand hier het zijn partner ook niet gelijk verteld?



... Denk wel dat hij me het stilhouden kwalijk gaat nemen ...
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 27 oktober 2016 @ 08:32:

[...]



Hij vond een pakje condooms tijdens de seks?! Vreemd.Die liep toevallig net over het kussen voorbij!
Alle reacties Link kopieren
Doe normaal, mijn god zeg. Jij bent degene die eventueel moe en misselijk gaat worden, maar hij moet worden ontzien. Jij bent echt gek. Hij is een volwassen vent, hij was er zelf bij toen hij besloot het zonder condoom te doen. Als het weten dat zijn vrouw pril zwanger is al te veel voor hem is dan zou ik me afvragen of hij een geschikte man is om een gezin mee te hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Overigens stel je dat je man druk is met verbouwen maar je hem daarbij niet kunt helpen. Hoezo kan dat niet en als je nu pm bewuste reden al niet helpt is het toch niet erg dat je misselijk bent en dus vanwege zwangerschap niet kunt helpen. Is volgens mij om het even.
Ik snap totaal niet dat je overweegt hem niks te vertellen. Dat kan voor je relatie nooit beter zijn, dan het nu vertellen. Uiteindelijk is er niet bepaald iets wat hij meer moet doen nu jij zwanger bent. Oke, misschien ben je ziek door zwangerschap, maar als je gewoon ziek was moest hij ook meer doen.



Kan je (eventueel betaalde) hulp inschakelen bij het klussen zodat je man iets meer hulp krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Als het je vooral gaat om die misselijkheid: als je niet misselijk wordt dan is er ook niks aan de hand, als je wel misselijk wordt dan is het toch niet serieus een optie om stiekem tussendoor te kotsen en daarna weer vrolijk mee te verbouwen, omdat hij anders merkt dat je beroerd bent? Ik mag toch hopen dat hij niet zo in elkaar zit dat hij het vervelender voor zichzelf vindt dan voor jou dat jij je ziek voelt?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Overigens ben je vast niet de enige, want ik zie vaak genoeg filmpjes waar de aanstaande vader wordt verrast met een echo, dus dan heeft de moeder het niet alleen weken voor zichzelf gehouden maar heeft hem ook nog eens de eerste echo ontnomen, maar dat het vaker gebeurt maakt het in mijn ogen niet minder raar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Tja ik snap die man wel. Die valt van de verbouwing rechtstreeks in een zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat gebeurt toch wel. Als de verbouwing klaar is krijgt hij het sowieso te horen.



De timing is misschien ongelukkig, maar dat wil niet zeggen dat ze het nu dan maar in haar eentje moet dragen. Het zal op haar meer impact hebben dan op hem, zij is degene die zich ziek voelt. Je kunt moeilijk verwachten dat ze dat maar verbergt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hoezo maakt de zwangerschap de situatie erger ipv leuker?



Is je man heel labiel en ben je bang dat hij je gaat slaan? Of wat zit er achter?
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 27 oktober 2016 @ 08:41:

ik moet ongesteld worden, dus ben wat grimmig:

Je vertelt het hem toch niet niet, omdat je bang bent dat hij op afbreken aanstuurt?Hehe nee, zou wat zijn. Daar zie ik m niet voor aan. Zou ik me ook niet toe laten pushen
Dus het woord van de man maakt niks uit?
quote:siriusblack schreef op 27 oktober 2016 @ 08:57:

Tja ik snap die man wel. Die valt van de verbouwing rechtstreeks in een zwangerschap.
quote:siriusblack schreef op 27 oktober 2016 @ 09:04:

Dus het woord van de man maakt niks uit?Welk woord? Hij weet niet eens dat ze zwanger is.
quote:siriusblack schreef op 27 oktober 2016 @ 08:57:

Tja ik snap die man wel. Die valt van de verbouwing rechtstreeks in een zwangerschap.Dat wilde hij zelf, alleen bedacht hij zich te laat kennelijk. En toen was zijn superzaad hem al te snel af.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, welk woord? Het dilemma is wel of niet nu vertellen dat ze zwanger is. Hoe kan hij daar nou over meebeslissen? Hij weet het niet, dat is het hele idee juist.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Goede-Fee schreef op 27 oktober 2016 @ 09:04:

[...]





Welk woord? Hij weet niet eens dat ze zwanger is.Ik dacht dat ik las dat het nog niet wilde op dit moment? Er zal heus wel een reden zijn dat ze het niet durft te vertellen.
Owjee, te veel geklust



Gewoon vertellen TO, je man overleeft het wel.
quote:SallySpectra schreef op 27 oktober 2016 @ 09:06:

[...]



Dat wilde hij zelf, alleen bedacht hij zich te laat kennelijk. En toen was zijn superzaad hem al te snel af.Precies. Net te laat bedacht toch nog even te willen wachten.
quote:siriusblack schreef op 27 oktober 2016 @ 09:07:

[...]



Ik dacht dat ik las dat het nog niet wilde op dit moment? Er zal heus wel een reden zijn dat ze het niet durft te vertellen.



Ik denk dat je nog eens moet lezen.



Ze waren al aan het klussen voor een baby. Toen wilde hij nog even wachten ... maar toen was ze blijkbaar al zwanger.
Alle reacties Link kopieren
En nee, hij gaat me enorm ontzien. Een extra tandje bijzetten enz enz.



Was niet van plan een echo te doen zonder hem. Het is ook nog Mega pril allemaal.



Kan me alleen niet voorstellen de enige te zijn die dit overweegt / heeft overwogen vandaar mijn topic
quote:Mma216 schreef op 27 oktober 2016 @ 08:41:

Mijn man werkt fulltime, heeft daarnaast een eigen bedrijf, is bezig een volledig gestripte woning weer op te bouwen in de avonduren en weekenden en heeft een kleintje waar hij dagelijks nog 1.5u van kan genieten omdat hij 's ochtends een uur eerder start dan anderen.



Zijn emmer loopt over. Met bovenstaande dingen kan ik hem niet helpen, maar ik kan het iig niet erger maken.



Het zijn de laatste loodjes van de verbouwing, die zijn zwaar. Vandaar mijn gedachte het nog even stil te houden.Maar dat vroeg ik je al... wat precies is er zo erg als de verbouwing een maand of twee uitloopt omdat jij misselijk bent?! Huis is toch ruim op tijd af voor de baby. En anders besteedt hij wat uit of regelt hij/jij extra hulp. Oplossingen genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:siriusblack schreef op 27 oktober 2016 @ 09:07:

[...]



Ik dacht dat ik las dat het nog niet wilde op dit moment? Er zal heus wel een reden zijn dat ze het niet durft te vertellen.Dat staat er toch, ze wil hem er nu niet mee belasten. Het gaat niet over abortus ja of nee, het gaat om nu vertellen of het verborgen houden tot eind volgende maand.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mma216 schreef op 27 oktober 2016 @ 09:09:

En nee, hij gaat me enorm ontzien. Een extra tandje bijzetten enz enz.



Was niet van plan een echo te doen zonder hem. Het is ook nog Mega pril allemaal.



Kan me alleen niet voorstellen de enige te zijn die dit overweegt / heeft overwogen vandaar mijn topicIk zou het gewoon vertellen, als je nog fit genoeg bent om gewoon door te gaan dan zou ik dat erbij zeggen en anders is verborgen houden toch geen optie. Hoe had je dat nou voor je gezien?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Mma216 schreef op 27 oktober 2016 @ 09:09:

En nee, hij gaat me enorm ontzien. Een extra tandje bijzetten enz enz.



Was niet van plan een echo te doen zonder hem. Het is ook nog Mega pril allemaal.



Kan me alleen niet voorstellen de enige te zijn die dit overweegt / heeft overwogen vandaar mijn topicAls hij weet dat de mogelijkheid erin zit kun je toch gewoon zeggen dat je zwanger bent? Werk je nu wel mee aan de bouw?
quote:Mma216 schreef op 27 oktober 2016 @ 09:09:

En nee, hij gaat me enorm ontzien. Een extra tandje bijzetten enz enz.



Was niet van plan een echo te doen zonder hem. Het is ook nog Mega pril allemaal.



Kan me alleen niet voorstellen de enige te zijn die dit overweegt / heeft overwogen vandaar mijn topic



Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat zou overwegen. Het komt er dus op neer dat je bang bent dat hij een burn out krijgt? Zoals sally ook zegt, er zijn toch altijd oplossingen te bedenken? Of is je man heel labiel en star waardoor hij nooit meer van een plan kan afwijken en als dat wel gebeurd daar niet mee om kan gaan? Ik vind het echt een hele rare situatie.

En hoe vaak zien jullie elkaar dat je denkt het voor je te kunnen houden? Ander dieet, supermisselijk... en jij maar ontkennen dat er iets is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven