Disneyworld Orlando Help!

27-10-2016 09:27 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik januari 2017 wil ik met mijn dochtertje (dan bijna 5 jaar) naar Disneyworld Orlando, Florida.



Ik zit alleen héél erg te twijfelen over welke accomodatie ik moet nemen! Op het Disneyworld terrein (een Disney hotel) of erbuiten (Kissimee)???



Wie heeft er ervaring met verblijf op het Disney terrein en/of erbuiten?



P.s. het prijsverschil voor 4 nachten/5 dagen komt uit op ong. EUR 50. Dus prijstechnisch gezien maakt het in principe niet echt veel uit.



Alvast dank.
quote:Rondag schreef op 27 oktober 2016 @ 11:26:

@eenelfje, niet een antwoord op je vraag, maar is het het hoofddoel van je bezoek aan Florida een bezoek aan Disney World? Dan zou ik dat echt afraden. Zo'n eind reizen met een kind van 4 jaar voor een park dat toch een beetje vergane glorie is is het m.i. niet waard. Ik vind Euro Disney maar ook de Efteling veel leuker/mooier/eigentijdser/dichterbij.Niet eens Disney World heeft meerdere parken en andere attracties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 27 oktober 2016 @ 11:36:

Nee, niet hier.



Kijk ook even op mousesaver voor kaartjes, scheelt aanzienlijk!



Misschien staat die tabel op mousesaver trouwens.



Er is ook een blog van disneyprincess met hele handige tips.Dank je voor de info! Het duurt voor ons nog even, kwam een nieuw huis tussen maar nu al wat informatie vergaren kan nooit kwaad!
Alle reacties Link kopieren
Nee we gaan niet alléén 5 dagen naar Disneyworld.



Het plan is het volgende:

- 4 nachten/5 dagen naar Disney World Orlando incl. 2 parken. (of 2x Disneyworld of 1x Disneyworld en 1x Animal Kingdom)

- hier aansluitend een Disney Cruise van 3 of 4 nachten

- na de cruise nog 3 of 4 dagen een hotel aan Int. Drive om nog een dagje naar Universal Islands of Adventure te gaan (SeaWorld zit ik nog over te twijfelen) en beetje shoppen bij een shopping mall, target, wallmart.



De reden dat het januari gaat worden is dat mijn dochtertje dan nog nét 4 jaar is en dus nog van school weg kan én omdat dat de enige maand is dat een Disney Cruise nog een beetje betaalbaar is (althans wat je onder betaalbaar moet verstaan).



Bij het boeken van een ticket wil ik idd niet met een overstap in het oosten van de VS ivm de winters. Liever overstap in Frankfurt of Heathrow, Dublin das toch iets veiliger. Er is ook een vlucht met overstap in IJsland maar of dat ook handig is in de winter/



Tuifly vliegt wel in de winter rechtstreeks naar Orlando, dat is op zich natuurlijk het handigst maar zij vliegen op Sanford en vandaar uit is er geen shuttle naar Disney World. En met de kosten die erbij komen bij Tui voor bagage, entertainmentschermpje en eten en drinken kom ik bijna op dezelfde prijs als gewone maatschappijen die naar Int. Airport vliegen (wel iets langere vluchttijd ivm de overstap maar ja dan hebben we wel het voordeel van de Disney shutlle).



(Ps mijn dochtertje heeft al 3x vluchten gereisd van 12 - 18 uur dus we weten wel dat het een lange zit is....)
Ik vond Disney Orlando echt wel tegenvallen. Het is best oud en gedateerd, zowel qua attracties als in de uitstraling. Ik vind het ook gericht op een wat ouder publiek dan jouw kind.



Als je perse naar Orlando wil dan zou ik gaan voor animal kingdom en Seaworld. Beide leuk voor jongere kinderen. Wil je perse naar Disney dan zou ik kiezen voor Parijs.



Overigens vind ik 5 dagen wel heel kort voor Orlando. Er is daar zoveel te zien en te doen aan attractieparken. Ook de periode vind ik niet erg handig. April en mei heeft veel beter weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een druk schema met 5 dagen pretparken en dan meteen de cruise er achteraan. Het zijn veel drukke dagen met veel indrukken en allemaal achter elkaar. Ik zou het wat meer verspreiden over de dagen die jullie hebben dan. Wij zijn afgelopen september 2 dagen naar Europapark geweest met dochter van 4,5 en die was na 2 dagen al echt gesloopt. En ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar onze dochter wordt daar geen leuker kind van
Alle reacties Link kopieren
@Rondag nee mijn hoofdoel is niet echt Disney World maar eigenlijk de Disney Cruise, maar om nu voor een Disney Cruise naar Orlando te vliegen en alleen dat te doen dat vond ik idd een beetje te ver gaan dus vandaar maar Disney World ervoor en nog wat dagen erna aangeplakt.



De reden voor deze reis is dat mijn dochtertje dan nog net 4 jaar is dus ze nog niet aan schoolvakanties gebonden is. Ik heb al naar prijzen gekeken maar in combinatie met de cruise wordt dit onbetaalbaar als ik het in de schoolvakanties doe, dus daarom nu.
Alle reacties Link kopieren
@-Belle- we doen geen 5 dagen pretparken maar 2 dagen, waarvan de andere dagen gewoon lekker rustig worden, uitslapen, bij het hotel hangen, als we genoeg hebben vh hangen naar Disney Springs, dus dat dan wel lekker chill.



Ik heb juist de tip gekregen om éérst Disney World te doen en dáárna pas de cruise. Omdat je het dan eerst druk hebt en dan tot rust kan komen op de cruise......(is mij verteld). De dagen erna zien we wel, dagje Universal zou leuk zijn maar hoeft ook niet perse hoor, als mijn dochtertje bv gewoon lekker rustig wil doen of iets anders vind ik dat ook prima. Gewoon rondsjokken bij Int. Drive of omgeving of een gewone speeltuin vindt ze ook prachtig hoor. (Een grote speelgoedwinkel is voor haar ook al een uitje in de VS...).



Kijk ik maak altijd een "globale" planning van dingen die je echt vooruit moet boeken (vlucht, hotels etc) en wat er allemaal te zien en te doen is op een bestemming...........wat we uitéindelijk gaan doen hangt weer af van mijn dochtertje....of ze moe is of juist dingen wil doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:eenelfje schreef op 27 oktober 2016 @ 11:50:

@Rondag nee mijn hoofdoel is niet echt Disney World maar eigenlijk de Disney Cruise, maar om nu voor een Disney Cruise naar Orlando te vliegen en alleen dat te doen dat vond ik idd een beetje te ver gaan dus vandaar maar Disney World ervoor en nog wat dagen erna aangeplakt.



De reden voor deze reis is dat mijn dochtertje dan nog net 4 jaar is dus ze nog niet aan schoolvakanties gebonden is. Ik heb al naar prijzen gekeken maar in combinatie met de cruise wordt dit onbetaalbaar als ik het in de schoolvakanties doe, dus daarom nu.



Ik snap wat je wilt doen, maar ik denk wel dat het vermoeiend is voor je dochter. Toen wij met onze driejarige zoon zijn geweest, hebben we ook een cruise gedaan van 4 dagen. Daarna gingen we naar Orlando, waar we een week geweest zijn. Mijn zoon had heel veel behoefte aan rust in die week. We zijn wel naar parken geweest, maar hebben het echt beperkt. Ik had zelf niet in de gaten dat de cruise zo vermoeiend was, maar voor mijn zoon was het erg veel achter elkaar.

Ik hoop dat het bij jullie makkelijker gaat, ook gezien de kortere tijd die je hebt. Wij zijn destijds 3,5 weken gegaan, waardoor we wat rust konden inbouwen.
Wow. I wish I could speak whale.
Alle reacties Link kopieren
quote:eenelfje schreef op 27 oktober 2016 @ 11:54:

@-Belle- we doen geen 5 dagen pretparken maar 2 dagen, waarvan de andere dagen gewoon lekker rustig worden, uitslapen, bij het hotel hangen, als we genoeg hebben vh hangen naar Disney Springs, dus dat dan wel lekker chill.



Ik heb juist de tip gekregen om éérst Disney World te doen en dáárna pas de cruise. Omdat je het dan eerst druk hebt en dan tot rust kan komen op de cruise......(is mij verteld). De dagen erna zien we wel, dagje Universal zou leuk zijn maar hoeft ook niet perse hoor, als mijn dochtertje bv gewoon lekker rustig wil doen of iets anders vind ik dat ook prima. Gewoon rondsjokken bij Int. Drive of omgeving of een gewone speeltuin vindt ze ook prachtig hoor. (Een grote speelgoedwinkel is voor haar ook al een uitje in de VS...).



Kijk ik maak altijd een "globale" planning van dingen die je echt vooruit moet boeken (vlucht, hotels etc) en wat er allemaal te zien en te doen is op een bestemming...........wat we uitéindelijk gaan doen hangt weer af van mijn dochtertje....of ze moe is of juist dingen wil doen.



Dan zou ik toch voor een appartement/villa in Kissimmee gaan, meer ruimte en meer mogelijkheden voor ontspanning.

Tot rust komen op de cruise was bij ons niet aan de orde met het waterpark op de boot
Wow. I wish I could speak whale.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij een totale overkill aan Disney. Dan zou ik kiezen voor kissimee, kun je tenminste daar nog een dag of twee ontsnappen aan Disney.
Alle reacties Link kopieren
@Dory_1 zijn jullie toen de 3 nachten/4 dagen met de Dream geweest? Was dat leuk?



Mijn insteek is dus 5 dagen voor de cruise waarvan 2 pretparken doen (rest rust). Daarna cruisen. Na de cruise nog een paar dagen aan de Int. Drive waarvan nog een dagje pretpark leuk zou zijn maar dit hoeft niet persé. Dit kan ook gewoon een relaxweekje worden voordat we weer naar huis gaan.
Alle reacties Link kopieren
@Dory_1 @delicious35 Daarom zit ik dus ook zo erg te twijfelen over wat te doen met het verblijf wél of niet op het Disney Resort verblijven. Omdat wij maar met zijn 2-en gaan komen we qua prijs maar 50 euro duurder uit als we op een Disney Resort verblijven maar hebben we wel de gemakken van hun shuttle bus. Als we in Kissimee gaan zitten moet ik een auto huren, met GPS, volledige cover, kinderzitje, benzine, parkeerkosten bij de parken, hotel komen wij niet veel goedkoper uit, voor een familie van 4 zou dit wel heel veel geld schelen maar voor 2 pers. Omdat ik er nog nooit ben geweest vind ik het ook moeilijk om het in te schatten dus ik loop al 4 weken te twijfelen met what to do?
Alle reacties Link kopieren
Orlando is niet leuk, daar wil je met een kleuter niet een week vakantie vieren. Kijk dan of je ergens aan de must een huis kan huren, kan je daar naar het strand enzo. Zitten ook walmarkten en outletcenters.
Alle reacties Link kopieren
Elk kind is anders en denk dat to echt wel kan inschatten of het te doen is met dochter. Wij destijds met dochter van 1,5 NY, HAL cruise en daarna parken. Vond deze volgorde goed, maar zou net zo makkelijk andersom kunnen.

Super leuk wat je trouwens gaat doen, waar heb je geboekt en gezocht? Wij willen ook Disney cruise en pretparken bezoeken, niet nu maar in de planning.
Alle reacties Link kopieren
Waar gaat de cruise heen? Er is namelijk vast een reden waarom deze in januari veel goekoper is. Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar met 15 graden op een cruiseboot zitten en er dan bijna vanaf waaien is ook geen pretje.
Alle reacties Link kopieren
@meestmistig Ik heb nog niet geboekt maar sta op het punt dit te doen. Na lang alles nagezocht te hebben ben ik erachter gekomen dat het toch uiteindelijk het goedkoopst is om alles bij Disney zelf te boeken. Als je een cruise boekt via Disney zelf ben je goedkoper uit dan als je bv boekt via een Nederlandse cruisereizen aanbieder (die dan ook nog admin. kosten berekenen etc.).



Ook een verblijf op een Disney resort (met of zonder tickets voor de parken) is toch goedkoper gebleken via hun eigen website (er is ook een officiële UK website waar soms een aanbieding op staat).



Om de cruise en resort (en tickets) als een pakket te boeken moet je Disney echt zelf bellen (kreeg ik als antwoord van hen via de mail).



Een vlucht dien ik dan wel zelf te regelen.



Ik heb ook gekeken hoeveel het kost als ik gewoon alles als een pakket hier in NL boek. Maar deze reizen zijn dan meestal maar 9 of 10 dagen en daar moet je dan aankomst en vertrek bijtellen dus vallen er 2 dagen af, blijven er 8 over. Voor dat zelfde geld kan ik 2 weken als ik alles zelf los boek.
Alle reacties Link kopieren
@Chrissiefur de cruise in januari gaat naar 2 eilanden van de Bahama's. De reden dat de prijzen dan betaalbaarder zijn is omdat de Amerikanen dan niet echt op vakantie gaan en er geen vakanties zijn. Het schijnen wat rustigere maanden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel eenelfje dan gaan we dat eens op ons gemakje bekijken.



Ik weet vanuit de HAL cruises dat de jaargetijden juist goed aansluiten op het gebied waar ze heen varen. Dus geen cruises in januari naar Noorwegen etc, september nog cruises naar Middellandse zeegebied vanwege heerlijke zon. Dus de Disney cruises zullen daar ook wel rekening mee houden. En soms heb je gewoon mazzel met een leuke aanbieding.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb familie in Orlando en wij gaan daar regelmatig heen rond kerst. Het is nog nooit koud geweest. Ik heb nog nooit een vest of een jas aangehad. Dus over het klimaat kan ik zeggen dat het top is.

Ik ben inmiddels in alle parken geweest behalve de waterparken. En ze zijn allemaal even leuk. Ik zou met een 4 jarige naar Animal Kingdom gaan en naar Magic Kingdom. Ik vind Disney in Orlando vele malen leuker dan Disney Parijs (smaken verschillen).

Ik weet verder niets over de shuttle service omdat wij altijd in Orlando bij familie blijven en een eigen auto hebben. Met de auto is trouwens alles goed te doen. Alles staat goed aangegeven.

Universal Studio's is ook leuk met kleintjes. Er zijn genoeg attracties voor kinderen buiten alle achtbanen om. Ook de Citywalk is een leuke plek om wat rond te lopen en iets te drinken (Margaritaville). Een soort van winkel centrum, outdoors.

Je hebt ook vele grote shopping malls waar je een kind ook kan vermaken terwijl Mama aan het winkelen is ;)

Ik vind Orlando trouwens wel leuk. Smaken verschillen.

En januari is de beste tijd om te gaan voor de pretparken. Net na de kerstvakantie. Dan is iedereen er namelijk geweest, Amerikaanse kinderen zitten ook weer op school, en dan zijn de wachtrijen zeker te doen!

Als je verder nog vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Veel plezier.
quote:eenelfje schreef op 27 oktober 2016 @ 11:39:

SeaWorld zit ik nog over te twijfelenSeaWorld niet doen uiteraard. Ik vind dat echt een slecht voorbeeld voor je dochter. Als iedereen het boycot, sluit het hopelijk ooit zijn deuren. Naar SW gaan kun je nu echt niet meer maken, iedereen weet nu toch wel hoe erg het gesteld is daar? Verder, fijne reis!
Alle reacties Link kopieren
Dat was mijn idee ook over SeaWorld @aidem
Alle reacties Link kopieren
Net alsof SW geenm lering getrokken heeft uit vroegere fouten; of liever gezegd: inzichten die vroeger anders waren.
Alle reacties Link kopieren
quote:aidem schreef op 27 oktober 2016 @ 13:35:

[...]





SeaWorld niet doen uiteraard. Ik vind dat echt een slecht voorbeeld voor je dochter. Als iedereen het boycot, sluit het hopelijk ooit zijn deuren. Naar SW gaan kun je nu echt niet meer maken, iedereen weet nu toch wel hoe erg het gesteld is daar? Verder, fijne reis! Ik kreeg gratis kaartjes voor Seaworld en ben wel geweest. Voordat ik heen ging, had ik het idee dat de leefomstandigheden voor dieren in gevangenis nooit goed genoeg zouden zijn voor sommige mensen en dat het nog wel zou meevallen. Dus niet. De orca's leven in Shamu stadium en de kleine zwembaden erachter, de Beluga's hebben een klein verblijf en de rest van de verblijven waren een stuk kleiner dan ik had gedacht. Ik zou nu ook echt niet meer heen gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:eenelfje schreef op 27 oktober 2016 @ 12:10:

@Dory_1 zijn jullie toen de 3 nachten/4 dagen met de Dream geweest? Was dat leuk?



Mijn insteek is dus 5 dagen voor de cruise waarvan 2 pretparken doen (rest rust). Daarna cruisen. Na de cruise nog een paar dagen aan de Int. Drive waarvan nog een dagje pretpark leuk zou zijn maar dit hoeft niet persé. Dit kan ook gewoon een relaxweekje worden voordat we weer naar huis gaan.Wij zijn niet met een Disney cruise geweest, maar op een 'gewone' cruise. 4 dagen/5 nachten dacht ik. Ik vond het erg leuk, maar was na die tijd ook wel klaar met de boot De Bahama's vond ik wel te gek! Het waterpark op de boot was geweldig, maar dat is op iedere boot anders.
Wow. I wish I could speak whale.
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 27 oktober 2016 @ 16:36:

Net alsof SW geenm lering getrokken heeft uit vroegere fouten; of liever gezegd: inzichten die vroeger anders waren.Waarom zouden ze als mensen toch blijven komen? TO ik zou Seaworld ook overslaan. Verder lijkt het me een hele leuke (& volle) trip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven