Zomerliefhebbers schrijven verder

25-07-2016 09:47 3304 berichten
Omdat het oude topic vol is, hier een nieuwe. Schrijf gezellig mee over de fijne kanten van de zomer en de nare kanten van de winter. De zomerse temperatuur en de zon maken mij vrolijk. De kou en regen, als het te lang aanhoudt, daar wordt ik echt somber van.



Kom hier fijn kletsen en zeuren over de fijne zomers en de vervelende winters.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje112 schreef op 25 oktober 2016 @ 20:45:

[...]



wat een domme fout van mij! Ben ondertussen tv aan het kijken. Maar je snapt wel wat ik bedoel Tuurlijk Ik wil het liefst vandaag nog zo'n lamp bestellen. Misschien moet ik het maar gewoon doen. Ik lees wel goede ervaringen met Litebook.
Hola! Wat was het koud gisteren!!! En eergisteren!!!!!! Ja hoor m'n witte vingers zijn tot 2x aan toe komen opzetten! sta je dan op het station te koukleumen!!



Thee, dat jis vrij vroeg 23.30 al blok verwarming uit! Hier ook blokverwarming maar die word in de nacht niet uitgezet. Wel vervelend is dat ze s'nachts in de slaapkamer met verwarming aan slapen en daar houden ze mij mee wakker omdat het een t*ves herrie maakt. Daar heb ik gelukkig voor gebeld en gaan ze oplossen.



Wel is het zo dat ik op de hoogste verdieping zit en ik hem voluit moet draaien terwijl onder mij dat niet hoeven! Ik betaal mij de.... vul maar in ja!



Waar ik ook van baal is dat m'n was niet droogt!!! ALs de zon schijnt warmt het hier wel goed op en krijg ik droge lucht binnen en is mijn was gewoon na een hele dag droog. Nu doet het er 2 dagen over.



Verder geen geklaag. Maar wel baal ik van het weer. Ben er nu al klaar mee en ben er niet al te vrolijk door. Dat verkrampen allemaal.



Elfje is beter Duende! Al sla je mij dood ik weet niet wat duende betekende



Zo we gaan maar weer eens werken.



Fijne (werk)dag allemaal!
Duende betekent hetzelfde als Elfje in het Portugees/Spaans.



Ellendig die verwarming bij jullie.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even uithuilen

Voel me de hele tijd zo rot door dat kloteklimaat hier. Kan de hele dag wel janken
Pamela
Alle reacties Link kopieren
Thanks
Alle reacties Link kopieren
Pamela, ik heb de Philips HF3301 en ik ga 'm dit jaar iets intensiever gebruiken op medisch advies.



BassGroove, ik zit ook op de hoogste verdieping en aan het beginpunt. Gisteravond voelde verwarming rond 1.30 uur wel gewoon 'warm' maar dan vind ik de kamer nog niet warm genoeg.

Mijn was droogt wel goed, zowel binnen als buiten.

Verwarming slaapkamer heb ik 2 x per week even aan als ik onder zonnehemel (ook op medisch advies) ga. Wel een oudje en doe het niet voor een tintje maar voor even de intense warmte en daar even van opladen.



Moet boodschappen doen en benieuwd naar de buitentemperatuur.
Ah! Aha, weer wat geleerd Elf.



Thee, Zelfde dus! Ja in de zomer loopt het hier zowat tegen de 40 graden op in huis echt niet lekker en in de winter altijd te koud!! Lekker hoor opwarmen met een zonnebank!



Nou gisteren vond ik het minder koud dan eergisteren. Het scheelt dat er weinig wind staat. Maar ik word ook ellendig door de donkerte en de koude temperaturen. Ik huil nog net niet, maar ben wel minder vrolijk dan dat ik normaal in de zomer ben. En dat dan nog minstens tot maart! Het veels te lang nog!
Wat rot voor degene die zich minder fijn voelen door het weer. Dit weer vind ik nog wel ok. Zelfs met regen en ik de deur niet echt uit hoef. Ik zie op tegen wanneer het echt kouder wordt.
Wat is het weer vandaag somber, zeg. Het heeft nog niet echt effect op mijn humeur, gelukkig. Gisteren scheen lekker de zon, zo mooi met die herfstkleuren. De boom in onze tuin is nu al kaal, zo jammer. Dat vind ik vreselijk straks, al die kale bomen icm met het grijze weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis de zon ook vandaag elfje, erg somber. Zo te zien wel weinig of geen wind als ik naar m'n balkonplantjes kijk (zomerbloeiers die erg nog erg mooi bij staan).

Ga toch maar even naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag wel gesport, vitamine d geslikt en wel wat afleiding gezocht, maar verder voelde ik me niet geweldig. Het lijkt wel of het elk jaar erger wordt en eerder begint.
Vandaag gelukkig zonnig! Ik heb idd in de herfst/winter ook heel vaak dat de was slecht droogt. Heel irritant want dan gaat het stinken. Bah.



Ik moet zeggen, vroeger toen ik alles met de fiets deed beleefde ik het najaar en de winter veel intenser. Zou koud en die rotregen. Nu ik met de auto naar werk ga (OV duurt veeel langer) heb ik daar veel minder last van. Toch best fijn. :-)
Ja hier ook zon, heerlijk! Beter als gisteren, toen was het zo bewolkt en waaide het heel hard.
De tijd wordt verzet, daar kijk ik zo tegen op. Nu gaan mijn dagen weer heel kort worden. Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen met de daglichtlampen. Ik wil dat ook gaan proberen, maar ze zijn behoorlijk duur.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook zo'n hekel aan wind?

Bij temperaturen onder de 15 graden krijg ik altijd zere oren als het hard waait. Windkracht 5 vind ik al irritant om te fietsen. Ik doe het ook niet vaak. In de zomer vind ik het dan vaak weer te heet daarvoor. Ik neem liever de auto en zoek een leuk plekkie om te wandelen.
Oh ja de klok gaat vannacht terug he.. Dat is waar ook.

Ja ik heb ook een hekel aan wind. Gisteren had ik wind tegen toen ik van mijn cliënt terug kwam. Had het echt gehad gisterenavond.
Bah ik heb 't eerste koudje van dit najaar te pakken. Mag ook gauw weer over zijn wat mij betreft. Lang leve snotterende collega's!
Ik heb ook snel last van zere oren als het koud is en het waait buiten. Heb sowieso een hekel aan wind. Vroeger ging ik wel eens wandelen 's avonds in de herfst als het heerlijk zacht was buiten en het waaide flink. Dat vond ik heerlijk, maar vreemd genoeg komt dat nu niet meer voor.



Ik mijn auto. Ik wil nog wel eens met mooi weer op de fiets stappen.
Alle reacties Link kopieren
Bah, Swanlady, ik hoop dat het snel over is.



Ik heb ook een hekel aan wind. Vind het ten eerste al geen fijn gevoel (behalve als het 36 graden is en het verkoelend werkt). Ik krijg er ook altijd oorpijn van, op de fiets, op het strand, en ik ben een keer in de kantine gaan zitten tijdens een sportwedstrijd van mijn dochter, omdat ik zo'n oorpijn had van de wind.



Gisteren was wel een heerlijke dag voor de tijd van het jaar, ik had even geen last van een najaarsdip en we zijn lekker gaan fietsen. Zo'n dag geeft me weer een beetje hoop dat de winter wel mee zal vallen.



Fijne zondag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon overal vrij ver vandaan en ga daarom ook bijna altijd met de auto. In de winter is dat zo fijn, ik stap in de garage thuis in en het liefst ook weer in een parkeergarage uit
Alle reacties Link kopieren




Gisteren vond ik het trouwens een prima weertje. Wel wat fris maar winterjas aan en de hele dag zon!

Hele middag met jongste zoon buiten geweest.
Stressed is just desserts spelled backwards
Gisteren was heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het tot nu toe een hele mooie herfst met intense kleuren. En wat betreft de klok....over een kleine twee maand hebben we de kortste dag alweer gehad. Dat is ongeveer net zo lang als de hittegolf is geleden
quote:jippie55 schreef op 30 oktober 2016 @ 11:00:

Ik vind het tot nu toe een hele mooie herfst met intense kleuren. En wat betreft de klok....over een kleine twee maand hebben we de kortste dag alweer gehad. Dat is ongeveer net zo lang als de hittegolf is geleden Eeuwen dus...................................(sorry)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven