De verschillende kanten van vreemdgaan

26-10-2016 15:42 267 berichten
Beste lezer(es),



Een jaar of 5 geleden ging ik via een website voor het eerst vreemd en heb in de jaren daarna redelijk wat ervaring opgedaan met daten, tot een jaar terug. Mijn vrouw kwam erachter, maar ze bleef bij me. Het was zwaar voor haar (en voor mij) om erachter te komen. Ze was boos en verdrietig uiteraard en haar vertrouwen in mij is blijvend geschaad. Soms is het nog wel eens lastig voor ons.



We hebben zelfs met wederzijdse goedkeuring een periode beiden gedate, onafhankelijk van elkaar: zij met mannen en ik met vrouwen. Maar uiteindelijk wilde ze dat niet meer omdat ze er geen plezier aan beleefde. Toch was ze blij dat ze ook die ervaring kon opdoen. Uiteindelijk zijn we beide gestopt.



Er wordt altijd heel negatief tegen vreemdgaan aangekeken, maar dat vind ik deels onterecht. Als je mij 10 jaar geleden had gevraagd wat ik er van vond, was ik ook heel negatief erover geweest. Nu denk ik er heel anders over en wil ik mijn kijk erop delen.



Maar wellicht zijn er verschillende vormen van vreemdgaan. Onze relatie was (en is) gewoon heel goed. We hebben intimiteit, zijn heel veel bij elkaar, lachen en huilen met elkaar en knuffelen veel. We maken zelden ruzie.



Maar… waarom ga je dan vreemd? Voor mij miste er chemie in de slaapkamer. Daar spraken we over, maar we waren en zijn nog steeds niet echt in staat om daarin wat te veranderen. We willen beiden andere dingen eigenlijk. Toch is de seks prima als we het hebben. Maar we hadden het veel te weinig wat mij betreft. En dus ga je op zoek naar wat anders of een aanvulling. Ik zocht dus naar seks zoals in mijn fantasie.



Je moet weten dat ik de uitstraling heb van een lieve ingetogen man, totaal geen macho. Nooit een one-night-stand gehad, tot mijn 41e nooit vreemdgegaan of daar ook maar aan gedacht en ook afstandelijk m.b.t. andere vrouwen. Op internet zocht ik naar een fantasie, eerst op sites met erotische foto's en films, toen webcamsites en vervolgens probeerde ik het via een datingsite. In dit geval Secretflirt. Later ook nog via 2 andere sites (Secondlove en VictoriaMilan).



Eigenlijk totaal onverwacht voor mij vond ik wel seks maar zelden zoals mijn fantasie (die toch niet erg bijzonder is). Soms erg prettig, soms erg tegenvallend. Ik leerde mezelf kennen op een manier die ik nooit verwacht had. Ik durfde initiatief te nemen richting vrouwen waar ik dat nooit eerder deed. Ik ging vreemd en dat knaagde bij elke date aan me, maar toch ging ik door.



Maar ik leerde vooral ook vrouwen kennen op een totaal andere manier dan in het dagelijkse leven. Het waren allemaal bijzondere ervaringen. Wat me vooral intrigeerde was dat vrouwen het om heel verschillende redenen deden. In de meeste gevallen bleek er vanuit de man weinig of geen (seksuele) aandacht voor de betreffende vrouw. En daar zaten ook heel mooie vrouwen tussen die heel graag wilden vrijen met hun man. Sommigen waren al 20 jaar of langer bij 1 man en wilden ook wel eens weten hoe het bij een ander kon zijn. Soms waren er single vrouwen die het “niveau” van getrouwde mannen hoger vonden dan dat van singles op andere sites. En af en toe waren er vrouwen die wat minder fortuinlijk waren in hun looks en dachten in de gewone wereld geen man te kunnen “scoren”.



Voor de vrouwen kan het soms bevrijdend werken om een keer te ervaren hoe het met een ander kan zijn. Sommigen moesten huilen door de aandacht die ze zo misten. Het was ook nooit seks alleen, maar ook interesse tonen in elkaar en praten over hoe het leven gaat en dan vooral m.b.t. de relatie. Ik was verbaasd over mezelf dat ik openhartig kon zijn, kon luisteren, mezelf kon zijn en seks kon hebben met een ander, maar toch naar huis verlangde direct na afloop. Een enkele keer had ik alleen een praatje en was er geen klik van één van beide kanten. Of wilde één van de twee geen seks. In bijna alle gevallen ging het om 3 tot 6 ontmoetingen in totaal. Stoppen was nooit leuk voor de vrouwen merkte ik. Ook al vertel je dat vanaf het begin dat het van beide kanten kan eindigen op elk moment.



Er is zo veel over te vertellen over deze wereld. Het kan een man ook doen beseffen dat wat hij thuis heeft, erg goed is. Dat deed het bij mij, maar toch bleef ik zoeken naar die fantasie. Dat is dan weer de tegenstelling. Mijn vrouw heeft ook niet gemerkt in mijn omgang met haar dat ik dit deed. Het was ook alleen voor de seks. Moet je dan een goede relatie beëindigen als er 1 dingetje mist of is deze oplossing geoorloofd?



We hebben het ook thuis gehad over: wat als ik dit vooraf had aangekondigd, had ik het dan mogen doen? Het antwoord was nee. Maar het doen zonder vertellen is uiteraard ook niet goed, als de partner erachter komt.



Er waren ook vrouwen die doordat wat ze meemaakten, beslissingen namen over hun werkelijke relatie en stopten of heel hard gingen werken om het weer op het juiste pad te krijgen.



Het zijn maar flarden over wat ik meemaakte.



Groeten.

Steven.
Alle reacties Link kopieren
Vreemdgangers kunnen vaak slecht incasseren. Ja, je bent een enorme eikel cq trut als je niet het respect kunt opbrengen om eerlijk te zijn tegen je partner. Als de moed niet hebt om issues te bespreken en aan te pakken, in plaats van de gemakkelijke vlucht naar een ander. Als je onvoldoende zelfbeheersing hebt om niet meteen toe te geven aan primaire driften zodra je jeuk aan je kruis hebt.



Maar: we zijn allemaal wel eens enorme eikels en trutten. De meesten van ons weten dat, en balen van de fouten die we maken / maakten. Klaagjankers als TO echter gaan dan hele verhalen, kromme redenaties en simplistische uitvluchten verzinnen om hun gedrag goed te praten of in ieder geval om naar begrip ervoor te hengelen.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
quote:2east schreef op 27 oktober 2016 @ 12:41:

[...]





klopt Marana, ik denk dat er in ieders omgeving wel door iemand wordt vreemdgegaan, maar zeg eens eerlijk, hoe schat jij jouw omgeving in als het in jouw geval naar buiten zou komen?oh het is niet voor niets dat ik het angstvallig geheim hou, mijn ouders zouden enorm teleurgesteld zijn en veel vrienden zouden me toch wel met andere ogen bekijken, al zullen sommigen het zeker wel begrijpen
Alle reacties Link kopieren
quote:2east schreef op 27 oktober 2016 @ 12:51:

[...]





Ik verbaas me iedere keer weer over mensen die toegeven dat ze vreemdgaan, vervolgens tot voorbij de schoenveters afgefikt en uitgescholden worden, en dan gaan roepen dat ze niet fair behandeld worden.



Wat had je dan verwacht? Een begripvolle, inhoudelijke bijdrage van vrouwen die er het zo herkenbaar vinden? Dat vreemdgaan niet ergs is, zolang je maar eerlijk bent en af en toe ook een sthuis komt neuken?Nouja fair, begripvol.... voor mij hoeft dat niet, maar waarom met zoveel emotie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Conffeti schreef op 27 oktober 2016 @ 15:03:

[...]





Nouja fair, begripvol.... voor mij hoeft dat niet, maar waarom met zoveel emotie?Misschien is dat wel omdat een onderwerp dat vooral te maken heeft met vertrouwen en respect, gewoon enorm veel emotie op roept.
jouw leven is een keuze
Ik kan er niet bij dat jij zelfs nu nog niet inziet dat jij een belangrijk deel bij je vrouw kapot hebt gemaakt, wat zich nooit meer laat lijmen. Haar zelfverzekerdheid zal ze misschien wel terug kunnen winnen maar het onbevangen vertrouwen nooit meer. Zelfs al verlaat ze je en vindt ze een hondstrouwe man die de wereld aan haar voeten legt, ze gaat er nooit meer op vertrouwen.

Als je wilt rondneuken, ben eerlijk en zoek een vrouw die ook een open relatie wil of blijf single en bekijk wat je nog kunt scoren.
Als het over vreemdgaan gaat, dan kunnen veel mensen opeens alleen nog maar zwart/wit denken. Dat er omstandigheden kunnen zijn die het vreemdgaan meer begrijpelijk maken, daar willen ze niet aan.

Natuurlijk is vreemdgaan nooit de juiste oplossing, maar er zijn altijd meer personen betrokken bij het ontstaan van het probleem en soms maakt 1 van die mensen een verkeerde keuze. Dat is niet goed, maar het is ook niet terecht om dan maar alle hel en verdoemenis op die ene persoon neer te laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Steven108, je kan een open relatie niet vergelijken met vreemdgaan, ze verschillen van elkaar in de meest belangrijke punten: vertrouwen, respect en eerlijkheid. In vreemdgaan ontbreken die punten. Een open relatie heb je alleen als beide partners daarmee instemmen, en ook instemmen met eventueel elkaars spelregels daarvoor. Niet alleen open in intimiteit met derden, maar ook open in eerlijkheid en in vertrouwen.



Ik snap wat mensen doen bewegen om vreemd te gaan, want ze missen blijkbaar iets in hun relatie. Wat ik alleen niet begrijp, is dat die mensen liever het risico nemen dat het ooit uitkomt en het enorm veel leed veroorzaakt bij hun partner en anderen in hun naaste omgeving, en dat deze ernstige aantasting in vertrouwen een rol gaat spelen in de partner zijn/haar volgende relaties. Dat leed is groter dan het leed dat je veroorzaakt door niet vreemd te gaan, maar de relatie te verbreken.
quote:Barbaa schreef op 27 oktober 2016 @ 17:22:

Als het over vreemdgaan gaat, dan kunnen veel mensen opeens alleen nog maar zwart/wit denken. Dat er omstandigheden kunnen zijn die het vreemdgaan meer begrijpelijk maken, daar willen ze niet aan.

Natuurlijk is vreemdgaan nooit de juiste oplossing, maar er zijn altijd meer personen betrokken bij het ontstaan van het probleem en soms maakt 1 van die mensen een verkeerde keuze. Dat is niet goed, maar het is ook niet terecht om dan maar alle hel en verdoemenis op die ene persoon neer te laten komen.Ik kan me inderdaad geen enkele omstandigheid bedenken waarin vreemdgaan gerechtvaardigd is. Enlighten me.
Alle reacties Link kopieren
je hebt 2 manieren:



1. stap uit de relatie.



2. ga niet vreemd.



ik denk dat de positieve reacties alleen van mensen zijn die zelf een slippertje hebben gemaakt,
Wat me opvalt is dat je aangeeft dat jullie seks op zich prima is maar jij vaker wilde. Eigenlijk mag je al in je handen knijpen dat áls jullie seks hebben, deze prima is. Besef je dit wel?

Zijn jullie vóór jouw affaires naar een seksuoloog geweest?



Hoe kan het dat jouw geheime leven in feite grenzeloos was; het bleef immers niet bij een keertje vreemdgaan, een vergissing. Het heeft vier jaar geduurd.



Je bent naar een psycholoog geweest. Wat vond hij/zij van jouw situatie? Tot welke conclusie ben jij na psychisch gespit gekomen en heb je daarnaar gehandeld?



'Open relatie is maar voor weinigen weggelegd. Wij hebben er uitgebreid over gesproken en het even geprobeerd. Je moet er duidelijke afspraken over maken en je moet beiden niet jaloers zijn. Je relatie moet erg sterk zijn, wil je dat volhouden.'



Voor een open relatie moet je inderdaad een heel goede relatie hebben maar op de eerste plaats moet je überhaupt samen openstaan voor zoiets. Dit is bij jullie niet het geval. Het is net zoiets fundamenteels als samen wel of geen kinderen willen.



'Ren alleen niet direct weg als het wel gebeurt, is mijn advies.'

Dit kan alleen de bedrogene bepalen, niet de vreemdganger.



'Een relatie is niet per definitie slecht of verloren als het wel gebeurt.'

Dit klopt. Als bedrog uitkomt, is het juist dán belangrijk om eerlijk te zijn over de achterliggende reden(en) van vreemdgaan, en of na open gesprekken beide dezelfde behoeftes en verlangens hebben, en of er kans is om deze samen te realiseren, zonder geheime agenda en nieuw vreemdgaan.



Jij ervaart jullie relatie als sterk maar je zult nooit 100% weten wat er in het hoofd of hart van je vrouw omgaat. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom ze (tot nu toe) bij je is gebleven. Misschien angst om te scheiden, (ijdele) hoop dat het 'allemaal wel goedkomt', schaamte, gevoel van mislukking in geval van een scheiding, etc.



'Maar het heeft ook goede kanten, het vreemdgaan. Het kan je andere soms betere inzichten geven over wat er in de wereld te koop is.'

Dit kan gelukkig ook als single; dan bespaar je je partner een hoop leed. Niemand dwingt jullie bij elkaar te blijven. Jullie hebben beide een keuze.



'Het kan een relatie redden, beter maken als de partner er niet achter komt.'

Dit is dan heel eenzijdig door de ogen van de vreemdganger bekeken en is natuurlijk niet gelijkwaardig. De partner wordt van de domme gehouden dus die heeft geen totaalbeeld om de kwaliteit van de relatie te beoordelen.



'Open minded: Meer begrip voor vreemdgaan. Meer begrip voor het feit welke belangrijke rol seks inneemt of kan nemen in een relatie. Begrip ook voor mensen die een open relatie aangaan. Niet meer oordelen over vreemdgaan of open relaties.'

Dit is natuurlijke grote kul, en dat weet je zelf ook wel. Niemand houdt ervan te worden bedrogen of voorgelogen of opgelicht, en al helemaal niet door de persoon die 's nachts naast je ligt.
quote:fluttershy schreef op 27 oktober 2016 @ 18:02:

[...]



Ik kan me inderdaad geen enkele omstandigheid bedenken waarin vreemdgaan gerechtvaardigd is. Enlighten me.

Ik heb nog nooit gezegd dat het gerechtvaardigd is, dus het gevraagde 'enlightment' kan ik je ook niet geven.

Dat is absoluut niet wat in mijn post staat.
Waar ik eigenlijk over val is dat, door te liegen hierover, jij jouw partner een keuze ontneemt, hoewel ik zeker wel de wens snap om een invulling te geven aan een behoefte. Ik ben niet monogaam, jij ook niet, en dat is an sich geen probleem maar hoe wij het invullen maakt wel het verschil uit. Of je gaat de dialoog aan en je probeert tot een consensus te komen (of een conclusie)of je breekt de relatie af en je gaat op zoek naar een partner die eveneens niet monogaam is. Wij zijn allen egoïst in onze interacties met anderen maar ik mag hopen dat de empathie voor de behoeften van jouw levenspartner nog steeds de overhand neemt van dat egoïsme.
anoniem_63bd63aace67e wijzigde dit bericht op 28-12-2017 10:40
25.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:ZaraZara100 schreef op 27 oktober 2016 @ 18:14:

Wat me opvalt is dat je aangeeft dat jullie seks op zich prima is maar jij vaker wilde. Eigenlijk mag je al in je handen knijpen dat áls jullie seks hebben, deze prima is. Besef je dit wel?

Zijn jullie vóór jouw affaires naar een seksuoloog geweest?



Hoe kan het dat jouw geheime leven in feite grenzeloos was; het bleef immers niet bij een keertje vreemdgaan, een vergissing. Het heeft vier jaar geduurd.



Je bent naar een psycholoog geweest. Wat vond hij/zij van jouw situatie? Tot welke conclusie ben jij na psychisch gespit gekomen en heb je daarnaar gehandeld?



'Open relatie is maar voor weinigen weggelegd. Wij hebben er uitgebreid over gesproken en het even geprobeerd. Je moet er duidelijke afspraken over maken en je moet beiden niet jaloers zijn. Je relatie moet erg sterk zijn, wil je dat volhouden.'



Voor een open relatie moet je inderdaad een heel goede relatie hebben maar op de eerste plaats moet je überhaupt samen openstaan voor zoiets. Dit is bij jullie niet het geval. Het is net zoiets fundamenteels als samen wel of geen kinderen willen.



'Ren alleen niet direct weg als het wel gebeurt, is mijn advies.'

Dit kan alleen de bedrogene bepalen, niet de vreemdganger.



'Een relatie is niet per definitie slecht of verloren als het wel gebeurt.'

Dit klopt. Als bedrog uitkomt, is het juist dán belangrijk om eerlijk te zijn over de achterliggende reden(en) van vreemdgaan, en of na open gesprekken beide dezelfde behoeftes en verlangens hebben, en of er kans is om deze samen te realiseren, zonder geheime agenda en nieuw vreemdgaan.



Jij ervaart jullie relatie als sterk maar je zult nooit 100% weten wat er in het hoofd of hart van je vrouw omgaat. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom ze (tot nu toe) bij je is gebleven. Misschien angst om te scheiden, (ijdele) hoop dat het 'allemaal wel goedkomt', schaamte, gevoel van mislukking in geval van een scheiding, etc.



'Maar het heeft ook goede kanten, het vreemdgaan. Het kan je andere soms betere inzichten geven over wat er in de wereld te koop is.'

Dit kan gelukkig ook als single; dan bespaar je je partner een hoop leed. Niemand dwingt jullie bij elkaar te blijven. Jullie hebben beide een keuze.



'Het kan een relatie redden, beter maken als de partner er niet achter komt.'

Dit is dan heel eenzijdig door de ogen van de vreemdganger bekeken en is natuurlijk niet gelijkwaardig. De partner wordt van de domme gehouden dus die heeft geen totaalbeeld om de kwaliteit van de relatie te beoordelen.



'Open minded: Meer begrip voor vreemdgaan. Meer begrip voor het feit welke belangrijke rol seks inneemt of kan nemen in een relatie. Begrip ook voor mensen die een open relatie aangaan. Niet meer oordelen over vreemdgaan of open relaties.'

Dit is natuurlijke grote kul, en dat weet je zelf ook wel. Niemand houdt ervan te worden bedrogen of voorgelogen of opgelicht, en al helemaal niet door de persoon die 's nachts naast je ligt.Mooie post!
Alle reacties Link kopieren
quote:Isabella_1 schreef op 27 oktober 2016 @ 10:43:

[...]





Dit. Ik snap dit dus niet. Dat ze dan nog zeggen dat ze van hun partner houden. Ik heb weleens met zulke figuren moeten dealen. Dan zeggen ze ook nog 'ik hield wel van je' na een relatie waarin ze je gewetenloos hebben bedrogen en hun eigen lusten boven alles gesteld hebben. Of relaties waarin ze gelogen hebben op een manier waarop de honden geen brood van lusten. Dan nog zeggen ze later 'ik hield wel van je'. Of ze zeggen dat ze van je houden tijdens al hun daden. Ik denk dat die mensen eigenlijk helemaal niet weten wat houden van is. Ik denk dat ze wel het gevoel kennen van 'ik vind die persoon interessant, die wil ik in mijn leven houden, ik wil graag met die persoon praten/seks hebben, ik voel me fijn bij die persoon'. Maar dat is geen houden van. Bij houden van wil je er alles aan doen om te voorkomen dat de ander pijn heeft, dan wil je de ander gelukkig zijn, dan leef je met de ander mee. Als je van iemand houdt dan komt het niet in je op de ander recht in het gezicht te liegen. Ik denk dat ze graag van een ander zouden willen houden maar ze weten niet eens wat het is. Sneu, voor hen. Voor ons: Gewoon ver weg blijven van dit soort flapdrollen en zodra je ze in je leven hebt moet je er gauw klaar mee zijn.



Helemaal mee eens!

Er zijn mensen die 'houden van' gewoon echt niet kennen.
quote:Steven108 schreef op 26 oktober 2016 @ 16:21:

[...]





Advies: Niet doen zonder het vooraf te vertellen en uit te leggen waarom. Dan geef je je partner een kans om wat te veranderen, het te accepteren, hetzelfde te doen of om te breken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Vertrouwen is het sleutelwoord in deze. Dat win je maar heel lastig terug eenmaal verloren en dat is een zeer belangrijke bouwsteen van een goede relatie.





Door dit te schrijven wil je anderen behoeden om dezelfde " fout" te maken? Het vreemdgaan?

Ik heb je verhaal gelezen en begrijp een aantal dingen die je schrijft.

Ik heb ook dingen gedaan waarvan ik vroeger nooit gedacht had dat ik ze zou ( willen) doen.

Met het verschil dat ik wèl mijn partner meteen op de hoogte bracht van wat er in me omging.

Dat viel zeker niet altijd in goede aarde maar het heeft ons wel heel veel gebracht . Met vallen en opstaan en soms nóg met moeilijke momenten heeft het onze ( seksuele) relatie verdiept.

Jammer dat jij niet meteen eerlijk was tov je partner. Volgens mij heb je daar nu het meeste last van. Het schuldgevoel. Tja, het is eenmaal niet terug te draaien. Gebeurd is gebeurd.

Ik hoop dat jullie hier samen goed en sterker uitkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:2east schreef op 27 oktober 2016 @ 16:31:

[...]





Misschien is dat wel omdat een onderwerp dat vooral te maken heeft met vertrouwen en respect, gewoon enorm veel emotie op roept.Ja..dat begrijp ik zeer zeker, maar dit is geen één-op-één gesprek tussen bv. vrienden waar de gemoederen hoog oplopen vanwege een meningsverschil. De meeste zitten achter een PC of tablet, zat tijd om je uit te drukken zonder te beledigen.
Alle reacties Link kopieren
confetti wat bedoel je met de laatste zin?
Alle reacties Link kopieren
quote:chillzone schreef op 28 oktober 2016 @ 11:33:

confetti wat bedoel je met de laatste zin?

(Ik denk dat wat ik probeer te zeggen is...)

Dat het eigenlijk niet nodig is met vluchtige emotie te reageren. Je hebt tijd om na te denken. Je kan jezelf 'editen' en je punt maken zonder te beledigen. Ik begrijp dat bepaalde stukken tekst emoties kunnen opwekken, maar wat is nou echt het nut van beledigen?
Alle reacties Link kopieren
quote:fluttershy schreef op 27 oktober 2016 @ 18:02:

[...]



Ik kan me inderdaad geen enkele omstandigheid bedenken waarin vreemdgaan gerechtvaardigd is.

Ik wel. Ik kan me heel goed voorstellen dat, wanneer je partner totaal geen zin heeft in intimiteit (met jou) om welke reden dan ook, je het buiten de deur gaat zoeken. Zeker wanneer dit onderwerp nauwelijks aan te kaarten is zonder de vaak schijnbaar noodzakelijke hysterie.

En ook als er thuis nog wel seks is komt af en toe de nieuwsgierige mens boven. Niet iedereen wordt blij van 25 jaar seksen met dezelfde partner, het is best fijn om af en toe aan anders leuks te (mogen) snuffelen.



En ik hoor je denken "dan ga je dus weg bij je partner" en dat is ook heel makkelijk gedacht maar in de praktijk blijkt dit vaak veel minder voor de hand liggend.

Vaak zijn er kinders, een leuk huis, een tuin, een opbergschuur en men geeft dat niet zomaar op, ook de bedrogen partner niet, het percentage bedrogen partners dat de vreemdganger het huis uit zet is niet zo heel hoog.



Vanzelfsprekend is het zwaar kut om bedrogen te worden, ik denk dat niemand daar op zit te wachten. Maar het gebeurt. Zo lang als de mensheid bestaat gebeurt het, schijnbaar is de mens maar half monogaam, tenminste, zo lijkt het.

Ik praat het ouwehoergedrag van TO niet goed, ik vind zijn argumenten ook nauwelijks hout snijden en zijn manier van verwoorden al helemaal niet maar ik vind het ook lichtelijk naieverig om te doen alsof vreemdgaan een zeldzaamheid of een halsmisdaad is.
...
Alle reacties Link kopieren
confetti ik snap wat je bedoelt, meneer steven reageerd zo vreselijk nuchter over het feit dat hij dit gedaan heeft en daar raak ik lichtelijk geïrriteerd van!



daarintegen had de vrouw van Steven zich ook niet zo hoeven te laten behandelen en gewoon weg kunnen gaan na nog een keer overspel.



we zijn allemaal mensen als je hier een topic opent over vreemd gaan weet je ook vanachter je computer dat de reacties niet al te aardig zullen zijn.
quote:Rooss4.0 schreef op 28 oktober 2016 @ 11:53:

[...]



Ik wel. Ik kan me heel goed voorstellen dat, wanneer je partner totaal geen zin heeft in intimiteit (met jou) om welke reden dan ook, je het buiten de deur gaat zoeken. Zeker wanneer dit onderwerp nauwelijks aan te kaarten is zonder de vaak schijnbaar noodzakelijke hysterie.

En ook als er thuis nog wel seks is komt af en toe de nieuwsgierige mens boven. Niet iedereen wordt blij van 25 jaar seksen met dezelfde partner, het is best fijn om af en toe aan anders leuks te (mogen) snuffelen.



En ik hoor je denken "dan ga je dus weg bij je partner" en dat is ook heel makkelijk gedacht maar in de praktijk blijkt dit vaak veel minder voor de hand liggend.

Vaak zijn er kinders, een leuk huis, een tuin, een opbergschuur en men geeft dat niet zomaar op, ook de bedrogen partner niet, het percentage bedrogen partners dat de vreemdganger het huis uit zet is niet zo heel hoog.



Dat het in bed niet goed gaat samen, geeft je niet het recht een ander te beliegen, bedriegen, kwetsen, belachelijk te maken. Het is iets zo essentieels dat je kapot maakt door vreemd te gaan, dat zou ik niemand kunnen aandoen. Dat is mijn libido niet waard.

- open relatie bespreken

- relatie verbreken

- berusten in de situatie

Meer smaken zijn er niet voor mij.
quote:chillzone schreef op 27 oktober 2016 @ 12:44:

steven ik krijg niet het gevoel dat je begrijpt wat jij je vrouw allemaal aandoet, ze is mischien zielsongelukkig en schaamt zich kapot voor de omgeving!,

helaas zie ik in al je verhalen vooral het woord IK heel vaak terug komen, en dat je vrouw mag rondneuken wat ze wilt is alleen om je eigen shit goed te praten.



IK zou een goed gesprek met haar gaan voeren en haar de hemel inprijzen!! ze is al zo ver dat ze door jouw gedrag denkt geen andere vent meer te kunnen scoren waarschijnlijk.



Het klinkt alsof jij begrijpt wat je vrouw allemaal doormaakt maar in feite weet je niks , en lult maar een end weg ik ben klaar met lezen van jouw nuchtere reacties! ik hoop dat jouw vrouw eens lekker de hort op gaat en pakt wat er te pakken valt.Ik prijs haar dagelijks de hemel in. Het is een topvrouw! Ik heb uren aangehoord wat het haar heeft gedaan. Lastig zat en ook zeer emotioneel voor mij, maar uiteraard meer voor haar. Ze heeft het ook aan enkele vriendinnen verteld. Schaamte is er voor mij, niet voor haar. Zij deed niets verkeerd.
quote:Feetje69 schreef op 28 oktober 2016 @ 00:36:

[...]





Door dit te schrijven wil je anderen behoeden om dezelfde " fout" te maken? Het vreemdgaan?

Ik heb je verhaal gelezen en begrijp een aantal dingen die je schrijft.

Ik heb ook dingen gedaan waarvan ik vroeger nooit gedacht had dat ik ze zou ( willen) doen.

Met het verschil dat ik wèl mijn partner meteen op de hoogte bracht van wat er in me omging.

Dat viel zeker niet altijd in goede aarde maar het heeft ons wel heel veel gebracht . Met vallen en opstaan en soms nóg met moeilijke momenten heeft het onze ( seksuele) relatie verdiept.

Jammer dat jij niet meteen eerlijk was tov je partner. Volgens mij heb je daar nu het meeste last van. Het schuldgevoel. Tja, het is eenmaal niet terug te draaien. Gebeurd is gebeurd.

Ik hoop dat jullie hier samen goed en sterker uitkomen.De mooiste reactie Feetje. Dank je. Knap dat jullie het beter bespraken dan ik vooraf. Schuldgevoel is er zeker ja. Gaat ook nooit weg.
quote:meaki schreef op 27 oktober 2016 @ 17:28:

Steven108, je kan een open relatie niet vergelijken met vreemdgaan, ze verschillen van elkaar in de meest belangrijke punten: vertrouwen, respect en eerlijkheid. In vreemdgaan ontbreken die punten. Een open relatie heb je alleen als beide partners daarmee instemmen, en ook instemmen met eventueel elkaars spelregels daarvoor. Niet alleen open in intimiteit met derden, maar ook open in eerlijkheid en in vertrouwen.



Ik snap wat mensen doen bewegen om vreemd te gaan, want ze missen blijkbaar iets in hun relatie. Wat ik alleen niet begrijp, is dat die mensen liever het risico nemen dat het ooit uitkomt en het enorm veel leed veroorzaakt bij hun partner en anderen in hun naaste omgeving, en dat deze ernstige aantasting in vertrouwen een rol gaat spelen in de partner zijn/haar volgende relaties. Dat leed is groter dan het leed dat je veroorzaakt door niet vreemd te gaan, maar de relatie te verbreken.



Van dat risico was ik me geen seconde bewust. Ook niet bewust van welk leed het zou kunnen veroorzaken. Voor mij stond het los van de liefde voor mijn vrouw. Het veranderde voor mijn gevoel naar haar totaal niets. Hoe raar dat ook allemaal klinkt voor velen en vooral voor de beschadigden. En ja, het vertrouwen en respect en de eerlijkheid zijn ver te zoeken in mijn daad. Dat besef ik achteraf allemaal. Vooraf niet over nagedacht, maar "gewoon" gedaan. Mijn vrouw heeft goed nagedacht over het verbreken of blijven en ook advies daarover ingewonnen bij deskundigen. Ze had het bijna gedaan, had echt niet veel gescheeld.



En ik besef weldegelijk dat ze altijd dat wantrouwen houdt, dat zegt ze me ook regelmatig. Dat doet pijn voor iemand die altijd hard riep dat eerlijkheid superbelangrijk is. En ik begrijp dat velen het niet kunnen begrijpen: Maar een relatie kan heel goed zijn ondanks een "constructiefout" in de hersenen van 1 van beiden.
quote:Steven108 schreef op 28 oktober 2016 @ 14:03:

Ik prijs haar dagelijks de hemel in. Het is een topvrouw! Ik heb uren aangehoord wat het haar heeft gedaan. Lastig zat en ook zeer emotioneel voor mij, maar uiteraard meer voor haar. Ze heeft het ook aan enkele vriendinnen verteld. Schaamte is er voor mij, niet voor haar. Zij deed niets verkeerd.

Maar zo werkt het helaas wel.

Rationeel weet ze ook wel dat ze niets verkeerd deed.

Gevoelsmatig heeft ze het gevoel dat ze niet genoeg vrouw was, niet aantrekkelijk genoeg, niet goed genoeg in bed, niet voldoende was om jou te kunnen boeien. Dus schaamt ze zich.

Je kunt lullen als Brugman tegen haar maar dat gevoel krijg je er niet meer uit. En ook bij een volgende partner gaat ze die onzekerheid en schaamte houden, als ze ooit herstelt hiervan gaat dat heel lang duren en niet bij jou zijn.



Dat is precies waarom hier zo fel over gesproken wordt. Je hebt iets vrijwel onherstelbaars gedaan. Was het dat nou echt waard?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven