Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Hier ook weer een ergernis.



Ik verkoop servies op marktplaats. In de advertentie staat alleen ophalen ivm breekbaarheid.



Iemand had interesse in 1 item waar ik aanbod en deed via email een bod, en de vraag erbij of ik het in Rotterdam kon afgeven. Ik heb hierop geantwoord dat mijn prijzen vast zijn en ik niet naar rotterdam kom. (Ter info ik woon in de buurt van alkmaar). Dus dat ging niet door.



Gisteren mailde ze weer dat ze het item toch gaf wou hebben voor de vraagprijs en dat ze het op wilt komen halen. Prima, wanneer wil je komen?

Kan je het dan in Amsterdam afgeven?

Ja hoor kost wel €15 extra aan benzineprijs.

Krijg je als antwoord ik dacht dat het in de buurt was. Echt hé!
Ooo, wat irritant!

Waarschijnlijk had ze gehoopt dat je het wel even langs kwam brengen bij haar thuis
Ik heb er hier een die de voorkeur aan ophalen geeft en hoe, ze verdubbeld bijna de verzendkosten voor een brievenbuspost.



Het lijkt wel in om een bod per mail te doen. Nu heb ik verschillende items op mp staan en heb echt geen zin om aan iedereen persoonlijk een mailtje te schrijven om de werking van mp uit te leggen. Dat de spullen erop staan om aan de hoogste bieder te verkopen. En dan nog van die drammerige lui die om het uur mailen omdat ze geen reactie krijgen. alsof ze niks beters te doen hebben dan de hele tijd hun mail te checken.



Ok, ik doe het zelf ook wel eens, maar dan geef ik er echt een goeie prijs voor, gewoon omdat ik dat item graag wil hebben. En dan zijn we er snel uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:fanatic schreef op 21 oktober 2016 @ 13:19:

[...]





omdat het salaris nog niet gestort is Of omdat ze weekgeld krijgen en het via via moeten regelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 18 oktober 2016 @ 23:13:

Jezus Vivasis, wat een ondankbaar mens! Wil je iemand helpen krijg je dit. En wat een doos dat ze je niet herkende.



Sowieso zou ik je adviseren niet in zielige verhaaltjes te trappen van mensen die menen overal bekend te moeten maken dat ze zo zielig zijn vanwege bijstand en schuldsanering. De meesten die dat roepen zinn aso's die het alleen maar zeggen voor de aandacht en in de hoop vanalles gratis te krijgen.

Ik heb veel te maken met mensen in de bijstand of ziek zijn.

Diegenen die zichzelf ontzettend zielig vinden en dit overal roepen krijgen altijd van alles en veel gratis.

Diegenen die echt ziek zijn of van alles hebben hoor je niet en krijgen niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cathelyne schreef op 24 oktober 2016 @ 10:01:

Hier ook weer een ergernis.



Ik verkoop servies op marktplaats. In de advertentie staat alleen ophalen ivm breekbaarheid.



Iemand had interesse in 1 item waar ik aanbod en deed via email een bod, en de vraag erbij of ik het in Rotterdam kon afgeven. Ik heb hierop geantwoord dat mijn prijzen vast zijn en ik niet naar rotterdam kom. (Ter info ik woon in de buurt van alkmaar). Dus dat ging niet door.



Gisteren mailde ze weer dat ze het item toch gaf wou hebben voor de vraagprijs en dat ze het op wilt komen halen. Prima, wanneer wil je komen?

Kan je het dan in Amsterdam afgeven?

Ja hoor kost wel €15 extra aan benzineprijs.

Krijg je als antwoord ik dacht dat het in de buurt was. Echt hé!





Ze kan beter eerst langs de opticien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 27 oktober 2016 @ 00:53:

[...]



Ik heb veel te maken met mensen in de bijstand of ziek zijn.

Diegenen die zichzelf ontzettend zielig vinden en dit overal roepen krijgen altijd van alles en veel gratis.

Diegenen die echt ziek zijn of van alles hebben hoor je niet en krijgen niks.Inderdaad, dat zijn degenen die het misschien nog wel meer verdienen.
Een kleine ergernis van mij is als er een belangrijke schrijffout in zo'n advertentie staat.

Bij voorbeeld de naam van een honden- of paardenras verkeerd geschreven..... zoiets snap ik niet.



Dus gisteravond maar even een adverteerder gemeld hoe je die naam schrijft.

Het antwoord is : 'OK bedankt', maar de advertentie is niet gewijzigd...
Iemand mailt mij "ik wil verzenden" - het is een koper....

Nou kun je best buitenlands zijn, maar dát moet toch iets vragender kunnen. "Jij wil verzenden?" zou ik ook al wat vriendelijker vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou iets kopen via MP, en zag het staan voor een schappelijke prijs, alleen zonder zelfgemaakte foto. Ik vroeg of ze misschien een zelfgemaakte foto kon maken. Nee, dat kon niet, want ze verkocht meerdere exemplaren en dan zou ze iedere keer een nieuwe foto moeten maken.



Okee, dan koop ik ook niks bij haar. Zo graag wil ze er blijkbaar niet vanaf, en het ruikt naar oplichting.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een x kleding gekocht via marktplaats. Netjes betaald en thuis gestuurd gekregen. Vraagt de verkoper of ik nog wel 3,50 wil overmaken voor de doos, want ze was op het postkantoor en had geen doos bij zich en toen had ze er 1 moeten kopen... Was idd zon postdoos.. En ze had nog niet zoveel ervaring met het versturen van dingen zei ze er bij.



Heb ik uiteraard niet gedaan... Wie gaat er nou met een stapel losse kleding naar een postkantoor.... Dacht ze dat ze het adres op de jas zouden schrijven?



Dat ze het vroeg vond ik ook vreemd, als ik zoiets had gehad, dan zou het niet in me opkomen om iemand anders voor mijn niet nadenken te laten betalen
quote:Poeszie schreef op 27 oktober 2016 @ 14:23:

Ik heb een x kleding gekocht via marktplaats. Netjes betaald en thuis gestuurd gekregen. Vraagt de verkoper of ik nog wel 3,50 wil overmaken voor de doos, want ze was op het postkantoor en had geen doos bij zich en toen had ze er 1 moeten kopen... Was idd zon postdoos.. En ze had nog niet zoveel ervaring met het versturen van dingen zei ze er bij.



Heb ik uiteraard niet gedaan... Wie gaat er nou met een stapel losse kleding naar een postkantoor.... Dacht ze dat ze het adres op de jas zouden schrijven?



Dat ze het vroeg vond ik ook vreemd, als ik zoiets had gehad, dan zou het niet in me opkomen om iemand anders voor mijn niet nadenken te laten betalenHaha die is gek!
Mensen die 'bijna gratis' in de titel zetten Doe niet zo sneu joh
Ik krijg net een bod van 30 euro op mijn hoekbankstel. Ik dacht ergens rond de 100 euro en een beetje er onder is echt niet erg, maar dit is gewoon triest.
quote:clemance schreef op 27 oktober 2016 @ 14:56:

Mensen die 'bijna gratis' in de titel zetten Doe niet zo sneu joh Erger nog: mensen die de prijs op gratis zetten en dan ergens in de advertentie een bizar hoge prijs vermelden.
Ik had laatst ook iets aparts. Man kocht via mp concertkaartjes voor dochter en mij. Wij samen naar dat concert, ik weet het is een risico kaartjes van mp, maar bij de deur ging alles goed met het scannen van de code, dus we konden gewoon naar binnen. Onze zitplaatsen opgezocht. So far, so good.



Tot er andere mensen aankomen die kaartjes blijken te hebben voor onze zitplaatsen. Uiteindelijk gezamenlijk besloten de beveiliging erbij te halen. Wat bleek, die troela die ons die kaartjes heeft verkocht bleek de nieuwe bewoner van het oude huis van de mensen die voor mijn neus stonden te zijn. Die kaartjes waren verstuurd naar het oude adres, intussen waren zij verhuisd en de nieuwe bewoner dacht mooi die ga ik verpatsen op mp.



De oorspronkelijk eigenaar had dus geen kaartjes ontvangen en met de organisatie geregeld dat zij kaartjes op kon halen bij de locatie. Uiteindelijk kregen dochter en ik betere plaatsen van de beveiliging maar ik blijf het bizar vinden. Ik koop nooit meer concertkaartjes via mp in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Wat achterlijk! Wel fijn dat jullie betere plekken kregen. Waren die mensen tegen jullie wel vriendelijk?
quote:Flashy schreef op 27 oktober 2016 @ 22:37:

Wat achterlijk! Wel fijn dat jullie betere plekken kregen. Waren die mensen tegen jullie wel vriendelijk?Heel gezellig was het niet, maar het bleef wel netjes. Zeker toen de beveiliging aangaf het op te gaan lossen. Maar voor haar was het ook bizar, ik had kaartjes met haar naam en oude adres erop en zij wist dus meteen wie haar kaartjes verkocht had.
Ik heb me weer op Marktplaats gewaagd om wat te verkopen maar krijg een punthoofd van het berichtensysteem

Weet iemand of de 'harde enter' uitgezet kan worden, dus dat je een begrijpelijk bericht kan tikken zonder dat hij verstuurt bij elke enter?



Heb al de eerste verkeerde adresgegevens binnen, stond voor niks bij het pakketpunt. Gelukkig dat het werd geweigerd natuurlijk.

En wat moet het allemaal snel, snel, snel, haha.
quote:Atia schreef op 28 oktober 2016 @ 11:11:

Ik heb me weer op Marktplaats gewaagd om wat te verkopen maar krijg een punthoofd van het berichtensysteem

Weet iemand of de 'harde enter' uitgezet kan worden, dus dat je een begrijpelijk bericht kan tikken zonder dat hij verstuurt bij elke enter?



Heb al de eerste verkeerde adresgegevens binnen, stond voor niks bij het pakketpunt. Gelukkig dat het werd geweigerd natuurlijk.

En wat moet het allemaal snel, snel, snel, haha.

Ja dat vind ik ook belachelijk. Ook als je antwoord via je email (met enters etc) in plaats van via de berichten in MP, komt je adres ook nog als 1 grote zin bij de ander terecht.

Ik schrijf nu steeds komma's waar eigenlijk een regel moet staan.



Iets anders wat me stoort is dat je geen foto's mee kunt sturen, bijv. een screenshot van je overschrijving.
quote:Atia schreef op 28 oktober 2016 @ 11:11:

Ik heb me weer op Marktplaats gewaagd om wat te verkopen maar krijg een punthoofd van het berichtensysteem

Weet iemand of de 'harde enter' uitgezet kan worden, dus dat je een begrijpelijk bericht kan tikken zonder dat hij verstuurt bij elke enter?



Heb al de eerste verkeerde adresgegevens binnen, stond voor niks bij het pakketpunt. Gelukkig dat het werd geweigerd natuurlijk.

En wat moet het allemaal snel, snel, snel, haha.



Heb je shift-enter al geprobeerd, dan breekt ie netjes af als het goed is.

Ik ben er weer van genezen, er wordt volop geboden maar reageren ho maar.
quote:made@kate schreef op 27 oktober 2016 @ 21:29:

Ik had laatst ook iets aparts. Man kocht via mp concertkaartjes voor dochter en mij. Wij samen naar dat concert, ik weet het is een risico kaartjes van mp, maar bij de deur ging alles goed met het scannen van de code, dus we konden gewoon naar binnen. Onze zitplaatsen opgezocht. So far, so good.



Tot er andere mensen aankomen die kaartjes blijken te hebben voor onze zitplaatsen. Uiteindelijk gezamenlijk besloten de beveiliging erbij te halen. Wat bleek, die troela die ons die kaartjes heeft verkocht bleek de nieuwe bewoner van het oude huis van de mensen die voor mijn neus stonden te zijn. Die kaartjes waren verstuurd naar het oude adres, intussen waren zij verhuisd en de nieuwe bewoner dacht mooi die ga ik verpatsen op mp.



De oorspronkelijk eigenaar had dus geen kaartjes ontvangen en met de organisatie geregeld dat zij kaartjes op kon halen bij de locatie. Uiteindelijk kregen dochter en ik betere plaatsen van de beveiliging maar ik blijf het bizar vinden. Ik koop nooit meer concertkaartjes via mp in ieder geval.Ik heb veel rare dingen meegemaakt op Marktplaats en ook veel van andere mensen gehoord... Maar dit is wel een van de vreemdste verhalen die ik ooit heb gelezen.
Overigens heb ik een keer meegemaakt, dat ik iets bij iemand thuis op zou halen.

Ik ging dus naar diegene's woning toe, tenminste, dat dacht ik

Eenmaal aan de deur bleek dat een ander persoon via Marktplaats mensen naar die woning stuurt en dat de bewoner van die woning al heel de dag bezig was met mensen uitleggen dat ze in de maling genomen worden.



Eerder heb ik ook een keer gehad dat ik een 06-nummer belde van een Marktplaatsadvertentie en dat diegene die opnam zei dat een groep vrienden zijn nummer op Marktplaats hebben gezet en hij niks verkoopt.
Alle reacties Link kopieren
Man ging eens iets ophalen, bleek op een woonwagenkamp te zijn. Oke, kan. Het gereedschap was alleen heel anders dan aangeboden in de advertentie. Dus man zegt; ja, dit is net niet wat ik nodig heb, in de advertentie stond een andere foto. Werd die vent toch een partij boos omdat hij t niet wilde afnemen. Man maar snel weg gevlucht dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven