Peuter humor, schattig en schaamteloos

04-03-2008 19:10 2672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier al eerder een dergelijke topic geweest, maar ik heb wel weer zin om leuke anekdotes (jemig, hoe schrijf je dat?) te lezen over onze oogappeltjes.



Mijn zoontje wordt volgende maand 4 en is sinds een paar dagen zindelijk. Eerst met plassen, maar nu ook met poepen.

Vandaag bij het boodschappen doen, loopt hij naar zijn favoriete winkelmeisje toe, trekt enthousiast midden in de winkel zijn broek naar beneden en roept uit: KIJK, IK HEB GEEN LUIER MEER AAN.

Tja.... toen kon je me even weggooien. Heb hem toch maar even ingefluisterd dat dit nou net niet de bedoeling was.
quote:femke09 schreef op 28 september 2016 @ 08:58:

Mijn dochter: papa, wat ruik je lekker, heb je door een veld met bloemetjes gerold?En had papa dat gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 28 september 2016 @ 10:43:

Jongste dochter is 5 en heeft nog steeds leuke uitspraken. Oudste dochter had workshops graffiti gevolgd en kreeg veel complimenten over het resultaat. Zit jongste dochter bij mij in de auto zegt ze: Ik doe ook heel vaak aan graffiti, maar dan heet het gewoon stoepkrijt.
quote:NYC schreef op 28 september 2016 @ 10:20:

[...]





Ja, zo leuk. Zo droog ook af en toe en meteen zo compact.



In zijn boekje een plaatje met een fabriek.

Vraag ik: Wat maken ze daar?"

Hij: "allemaal rommel"
Alle reacties Link kopieren
Zoon zitten in de vragen-fase dus we krijgen veel vragen als: Waarom, waar komt dat vandaan en wie heeft dat gemaakt? Als hij vraagt waar iets is gemaakt is mijn antwoord meestal de fabriek: de fietsenfabriek, de klerenfabriek of de speelgoedfabriek bijvoorbeeld.

Vandaag zouden we chinees eten, dus ik belde de chinees om vast te bestellen en af te spreken hoe laat ik het zou komen halen. Toen ik ophing vroeg zoon: "En? Hoe laat kunnen we het ophalen bij de chineesfabriek?"





Kat zit in de maxicosi dus zoon zegt: "Mama! Poes zit in de maxicosi! Kun jij die eruit pissen?" Ik dacht: hoor ik dat nou goed?? Dus ik vraag hem: Wat zei je nou?

Zoon: "Kun jij poes er uit pissen?" Ik was helemaal verbaasd, hoe komt hij nou toch aan dat woord? Dus ik zeg: "Hoe moet ik dat dan doen?" Zegt hij: "Dan moet je op de kermis een hengel halen met een haakje, net als met die eendjes."

Ooooo, je bedoelt vissen!!
Zoon zit nu in de fase dat hij echt alles nadoet, dus ik hoor mezelf (of mijn man) steeds terug. Lekker confronterend



Zoon wil niet weg uit de speeltuin. Na 2 keer aankondigen maak ik aanstalten om echt te vertrekken. Komt hij naar me toe met een boze blik en wijzend vingertje:'nee mama, wat heb ik nou gezegd? Nee!'



En de laatste tijd ook steeds vaker, als hij hoort dat hij iets niet mag, een heel gelaten 'ok... dan niet...'
Hoe weet je dat je een echt stadskind hebt...



Liepen door de bergen in Oostenrijk, flinke wandeling achter de rug. Op de achtergrond horen we van die typische koeienbellen klingelen. Dochter (4): hé ik hoor de tram!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 28 september 2016 @ 10:20:

[...]





Ja, zo leuk. Zo droog ook af en toe en meteen zo compact.



In zijn boekje een plaatje met een fabriek.

Vraag ik: Wat maken ze daar?"

Hij: "allemaal rommel"Milieuactivist in de dop
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn zoontje speelt de laatste tijd elke keer dat ik een ijsje ben. En dan zegt ie: hmmm, mamma, ik vind je zoooo lekker! Ik ga je likken
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn dochter zijn de Sinter Klaas kriebels als begonnen.



Met dochter heb ik gister mijn scharrel van Schiphol opgehaald. Ze wou het liefst van alle mensen weten die met een koffer rond liepen waar ze op vakantie waren geweest of waar ze op vakantie gingen.

Toen we even zaten vroeg zij dit aan een man die naast ons zat, hij ging naar Spanje toe.



5 minuten later;

Mama waarom komt Sinter Klaas niet met vliegtuig?

Omdat hij het met de boot leuker vind.

even later had ze de conclusie waarom Sinter Klaas niet met het vliegtuig komt.

Dan kan Amerigo niet mee, die past nooit met zijn dikke kont in het vliegtuig!

Die dikke mevrouw bij ons in het vliegtuig kon ook niet mee.

(Van het zomer gingen we naar ons vakantiehuisje. Was een vrouw die niet in 1 stoel paste. Omdat ze perse naast haar man wou zitten en de man aan haar andere kant niet naar een andere plek toe wou moesten ze ergens anders in het vliegtuig gaan zitten. )



Later dacht ze dat het misschien wél kan. Er kwam een heel groot vliegtuig aan, echt gigantisch ding! Daar past de dikke mevrouw vast wel in, dan kan sinter Klaas Amerigo ook mee nemen in het vliegtuig mama. We moesten maar een brief naar Sinter Klaas schrijven dat er een heeeeel groot vliegtuig was. Dan hoeft hij niet met de boot te komen, dan kunnen we hier (Schiphol) op Sinter Klaas wachten.
Opa is op bezoek en zoon is al in de pyjama, maar mag beneden nog even spelen.

Ik: “Zo. Opa gaat je zo in bed leggen... Ga hem je bed maar eens laten zien.”

Zoon spurt naar de babyfoon (we hebben er eentje met camera), klikt hem aan en zegt triomfantelijk: “Daar is’tie.”
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 15 oktober 2016 @ 21:55:

Opa is op bezoek en zoon is al in de pyjama, maar mag beneden nog even spelen.

Ik: “Zo. Opa gaat je zo in bed leggen... Ga hem je bed maar eens laten zien.”

Zoon spurt naar de babyfoon (we hebben er eentje met camera), klikt hem aan en zegt triomfantelijk: “Daar is’tie.”Slimmerik!
Alle reacties Link kopieren
Mijn destijds 3,5 jarige toen ik hem een keer bij de psz ophaalde, zeer verontwaardigd: 'mam, ik herkende je bijna niet. Wil je dit niet meer doen'!



Ik had een.andere bril op...
Alle reacties Link kopieren
quote:geestig schreef op 14 oktober 2016 @ 23:30:

Hoe weet je dat je een echt stadskind hebt...



Liepen door de bergen in Oostenrijk, flinke wandeling achter de rug. Op de achtergrond horen we van die typische koeienbellen klingelen. Dochter (4): hé ik hoor de tram!





In "ork ork ork, soep eet je met een..." is mijn zoontje nooit getrapt en zegt dan altijd heel netjes "lepel" maar vandaag had hij me tuk. Ik zei vandaag weer eens "ork ork ork, soep eet je met een..." Zoons ogen glinsterde toen hij zei: "MES!"
Mijn zoontjes hadden vandaag een hut gebouwd en waren daarin aan het spelen.al bukkend en half liggend op de grond kwam ik op bezoek en zei: "ooooh wat een mooi huis, wat wonen jullie mooi, hebben jullie ook een hond?"

Oudste: "nee..." Klimt vervolgens bovenop mijn rug en roept: "een paard!"
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 18 oktober 2016 @ 20:52:

Mijn zoontjes hadden vandaag een hut gebouwd en waren daarin aan het spelen.al bukkend en half liggend op de grond kwam ik op bezoek en zei: "ooooh wat een mooi huis, wat wonen jullie mooi, hebben jullie ook een hond?"

Oudste: "nee..." Klimt vervolgens bovenop mijn rug en roept: "een paard!"
quote:NYC schreef op 18 oktober 2016 @ 20:52:

Mijn zoontjes hadden vandaag een hut gebouwd en waren daarin aan het spelen.al bukkend en half liggend op de grond kwam ik op bezoek en zei: "ooooh wat een mooi huis, wat wonen jullie mooi, hebben jullie ook een hond?"

Oudste: "nee..." Klimt vervolgens bovenop mijn rug en roept: "een paard!" Is ook veel leuker!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter (1) en ik waren aan het eten, er was een vlieg de hele tijd rond haar hoofd aan het vliegen dus ik zei tegen haar: "Wat een gekke vlieg is dat". Verder geen aandacht aan besteed.



Iets later lopen we naar buiten en komen we de buurman tegen, roept ze op vol volume: "GEKKE BUURMAN!!!!"



Ehh....Hoi buurman....
Chaos, panic, disorder - my work here is done.
Op onze slaapkamer staat een schommelstoel en zoon ligt daar graag in.



Laatst ook weer, van alles er mee in genomen, dus ik zeg:



"In de schommelstoel. Kussens, dekentje, speen, beertje erbij, wat wil een mens nog meer?"



Zegt zoon:

"Iets lekkers erbij!"
quote:NYC schreef op 27 oktober 2016 @ 14:30:

Op onze slaapkamer staat een schommelstoel en zoon ligt daar graag in.



Laatst ook weer, van alles er mee in genomen, dus ik zeg:



"In de schommelstoel. Kussens, dekentje, speen, beertje erbij, wat wil een mens nog meer?"



Zegt zoon:

"Iets lekkers erbij!"Wat geweldig! Echt een topper.
quote:Klantenservice schreef op 29 augustus 2016 @ 22:33:

In de file, het duurt zoon (3) te lang: 'GROEEEEN!'
Leukste topic vh forum!

Is daar al een verkiezing van trouwens?
Zoontje speelt met een treintje en dan ben ik vaak de berg waar hij het voertuig overheen laat rijden.

Vanmiddag eindigde een treintje tussen mijn benen, en sprong op de trampoline (mijn jurk).

'Ooooh heeeeelllppppp! Ik valllllll ! En hier is een donkere tunnel!!!!'

Eh....ik had gewoon een panty en ondergoed aan hoor, maar ik moest me toch lachen!

Ik zei: 'Je weet wel wat daar zit he?' 'Jaaaaaa mama, hihihi!'
Alle reacties Link kopieren
Het nichtje (8) en neefje (6 ) van mijn vriend waren op kraamvisite bij ons net geboren dochtertje. Nichtje zucht: ja nu weet ik het zeker, ik wil ook kinderen. Neefje provocerend: he bah, gadver, ik echt niet. Zegt ons nichtje heel normaal: ja dat zeg jij nou wel, maar als jouw vrouw dat later wil dan moet je toch. En dan tegen mijn vriend: wilde jij eigenlijk kinderen? Zegt mijn vriend nee, maarja, vriendin wel, dus ik moest wel he. Waarop mn nichtje heel begrijpelijk knikt en zich weer volledig richt op de baby



En eentje van vroeger: mama, hoe wisten jullie nou dat ik ***** heette toen ik geboren werd?
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven