Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!



Komen de volgende quotes jou bekend voor?



- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!



Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.



Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.



(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Alle reacties Link kopieren
Dat flesje inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 27 oktober 2016 @ 11:51:

Dat flesje inderdaad.



Dat flesje, ja! Hier in België ook. Waar komt het toch vandaan? Ik houd mijn hart altijd vast. Wie mag poetsen als het flesje open gaat? Gelukkig drinkt zoon vooral water.



En wat Ceylon zegt in verband met moeilijk doen bij de persoon bij wie ze zich het veiligst voelen, helpt toch wel op moeilijke momenten, vind ik. Mijn zoon is 12/14 bij mij. Bij vader loopt altijd alles op rolletjes, het drama speelt zich alleen bij mij af. Soms vind ik dat zo oneerlijk (als ik er even door zit) maar dan bedenk ik me dit en voel ik me toch wat beter. Wat fijn dat zoon zich bij mij zo veilig voelt



Ook als de kinderen van mijn vriend alles wat ik doe als vanzelfsprekend beschouwen, troost ik mij nu met de gedachte dat ze mij dus toch wel als een soort 'ouder' zien. Iemand bij wie dat kan....
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
Flesje? Wil ik weten waar dat over gaat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tessa44- schreef op 25 oktober 2016 @ 20:48:

Oh ja dat flesje! Dat doet die van mij ook.

Kan je je voorstellen dat ik een hele klas vol flesjesgooiende leerlingen heb

(Mag dus ook niet ????).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:suzyqfive schreef op 27 oktober 2016 @ 14:29:

[...]



Kan je je voorstellen dat ik een hele klas vol flesjesgooiende leerlingen heb

(Mag dus ook niet ????).Mijn zoon ook met dat flesje. Bij de sportvereniging moest hij even twee ballen van dak hakken. Toen gooide hij zijn flesje van het dak, op de pingpongtafel. Flesje stond meteen rechtop. En teamgenoot had het nog gefilmd ook! Nu wil de halve jeugd steeds op dak klimmen. Vinden ze daar niet zo leuk!
quote:Hamzter schreef op 27 oktober 2016 @ 12:58:

Flesje? Wil ik weten waar dat over gaat? Google even op Bottle Flip, dan wordt het vanzelf duidelijk.
quote:sssssst schreef op 27 oktober 2016 @ 14:34:

[...]



Mijn zoon ook met dat flesje. Bij de sportvereniging moest hij even twee ballen van dak hakken. Toen gooide hij zijn flesje van het dak, op de pingpongtafel. Flesje stond meteen rechtop. En teamgenoot had het nog gefilmd ook! Nu wil de halve jeugd steeds op dak klimmen. Vinden ze daar niet zo leuk!Wauw cool nu op YouTube zetten, geheid dat hij veel views krijgt.
Alle reacties Link kopieren
1x volstaat wel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tessa44- schreef op 27 oktober 2016 @ 16:01:

[...]



Google even op Bottle Flip, dan wordt het vanzelf duidelijk. Ik snap nu in elk geval waarom ik zo vaak half-lege flesjes in de stad, op de gekste plekken tegenkom. Op zulke momenten ben ik blij dat hier een meid zit .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Op school moesten de leerlingen vandaag een compliment voor elkaar op een blaadje schrijven. Bij zoon staat er: "Je bent goed in waterbottleflip"
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn werk moet ik 3 maanden naar een Engelstalig land voel een training on the job of 3 maanden naar een niet Engels land maar dan zal ik na die 3 maanden de taal wel op B1 niveau moeten beheersen. Wil ik niet naar het buitenland dan zal ik ontslagen worden.



Mijn zonen zagen het al wel heulemaaaal zitten om voor 3 maanden naar de VS te gaan.

"Mam, als je vrijstelling van de leerplicht regeld dan kunnen we mee! Trouwens zal goed voor mijn Engels zijn. " Natuurlijk jonge ik regel even vrijstelling van de leerplicht zodat jij je 5,2 voor Engels kan ophalen. Ook al een plan om je 3,6 voor wiskunde op te halen? Die was volgens hem niet zo erg omdat je dat later toch nooooooit meer nodig hebt. Hallo we hebben rekenmachines, zelfs met rekenmachine presteer je het een 3,6 gemiddeld te staan.



"Als je even je best doet om dit huis te verkopen. Kunnen we daar een vet groot huis kopen."

Dacht al waarom staat dat te koop bord al 3 jaar in de tuin! Natuurlijk meesterplan jonge. Gewoon daar een huis kopen.



De ander had een fantasie over in het tornado seizoen naar tornado gebied toe gaan. Want hij wou dat wel eens zien. Nou euhhh ik blijf het liefst zo ver mogelijk bij een tornado vandaan. Daarna vond hij een orkaan zien ook wel Oke. Ja ik hoe hier wel van een goede storm, lekker gezellig s'avond in bed. Maar een orkaan gaat mij dan weer te ver.
Alle reacties Link kopieren
Leuk chanoek, zou ik geweldig vinden



Vandaag belde de mentor dat de cujfers van zoon maar beneden kukelen, dat wordt weer inzetten op handhaving van huiswerkuurtje...

Zoon is liever lui dan moe...net als ik....weet niet of dat nog goedkomt....
--
Alle reacties Link kopieren
Mam! Wil je me even helpen! (Het is 20.30 uur)

Ik heb morgen wiskunde-toets en ik snap iets niet.

Goed, ga maar even zitten. Wat snap je niet?

Uhh, eigenlijk heel paragraaf 1.2 en 1.3 niet, want toen ik ziek was, heb ik dat gemist.



Of ik dat even in 5 minuten wilde uitleggen, want ze moest zo naar bed.

Ze had het ook aan de lerares gevraagd, maar die kan niet uitleggen. En dus snapte ze er geen f*ck van.

Ze weet pas 5 dagen dat ze een toets heeft en ik mag dan in 5 minuten 2 paragrafen gaan uitleggen
Alle reacties Link kopieren
Voor de eerste jaren kun je alle uitleg vinden op de wiskunde-academie en voor de hogere klassen wiskunjeleren (beide punt nl).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon de stof wel aan. Het ging me meer om de planning van dochter.
Hier komt er net een thuis die eruit ziet of hij in zijn broek geplast had. Hij had zwemmen in plaats van gym. Even vergeten. Heeft hij in een sportbroekje met onderbroek er onder gezwommen. Daarna gewoon zijn spijkerbroek weer over die natte onderbroek gedaan.

Het is 16 jaar, werkt in het zwembad en heeft daar spullen liggen in de personeelsruimte. Maar dat had hij even niet bedacht.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke verhalen hier weer
Alle reacties Link kopieren
En Sssssssssssssst, dat is vast jóuw schuld
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 28 oktober 2016 @ 16:55:

En Sssssssssssssst, dat is vast jóuw schuld Uiteraard!
Alle reacties Link kopieren
Ik verkijk me op huiswerk en planning. Mn kinderen hebben minder cognitieve capaciteiten als ik. Ik deed vwo en in die tijd deed je alles zelf. Geen planner maar agenda.. zelf uitzoeken hoe je dingen ging leren ....mijn moeder riep 1 x per week heb je geen huiswerk en dat was het, geen overhoringen geen uitleg en ze keken nooit in mijjn agenda. Ik overlegde ook nooit cijfers van toetsen. Alleen als het rapport kwam.

Blijft voor mij zoeken hoeveel je bij moet sturen en ook hoe....
--
Alle reacties Link kopieren
Hier ook hoor.



Ssstttt, zo herkenbaar



Hier hebben we inmiddels nog maar 1 gymshirt want een van de 2 is er 1 kwijt geraakt (nieuw kosten ze 30.- en ze willen allebei niet samen een nieuwe kopen)

Dus die delen ze. In praktijk haalbaar, de een heeft dinsdag gym, de ander vrijdag.

Maar iedere keer is het afspreken bij lockers om de gymspullen over te nemen, want ze vergeten het altijd.

Ik ben zo benieuwd hoe die lockers ruiken.

En op hoeveel afstand de klasgenoten lopen tijdens de gym.
Alle reacties Link kopieren
Mwah, valt mee hoor Zusenzoo.

Ik kreeg Lonnekes shirt 1x per jaar in de was. Als het uit het kluisje kwam (aan het einde van het schooljaar, als het sleuteltje ingeleverd moet worden). En dan rook het naar de gympen/gymzaal.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet hoe de shirts hier na 1 dag dragen ruiken:rofl:

Proberen ze met Axe te maskeren, helaas.
Zoon speelt vanavond een toernooi. Hoor ik net via de groepsapp dat die van mij heeft aangeboden om te wassen. Sinds mijn gipsbenen moet hij dat dus zelf doen

.

En vorige week had hij er zo'n hekel aan.
Alle reacties Link kopieren






Als ze dat allebei doen is er dus niks aan de hand ...



En Sssst, blijkbaar is het meegevallen
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven