Uitgerekend 11 - 20 mei 2017

08-09-2016 20:44 1313 berichten
Hallo dames,

Hier gaan we dan, wegens zoveel enthousiaste dames, verder schrijven zodat we ook een persoonlijke klik met elkaar kunnen maken en de groepjes overzichtelijk blijven. Dus ben je tussen 11 en 20 mei 2017 uitgerekend dan ben je van harte welkom om hier mee te schrijven!

Onze tabel met zwangeren! Gefeliciteerd allemaal! :cheer2:

Meeschrijven mag altijd!
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Lien17
(28/32)
Eerste 17 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 21-04-2017 :love:
Miza
(27/38)
Derde 14 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 02-05-2017 :love:
Zwanger3
(30/35)
Derde 15 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op 08-05-2017 :love:
littleone2
(26/31)
Tweede 21 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op 19-05-2017 :love:
Chandalier
(27/35)
Tweede 22 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op 21-05-2017 :love:
Sombrerito
(31/33)
Eerste 21 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 22-05-2017 :love:
Herfstblaadje
(27/30)
Eerste 20 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op 25-05-2017 :love:
huisjeboompjebeestje1987
(29/36)
Eerste 10 mei 2017 Meisje :heart:
Mince
(29/34)
Eerste 12 mei 2017 Jongen :heart:
Haaknaald
(31/33)
Eerste 19 mei 2017 Jongen :heart:
We wensen Jufmevrouw, Cupcake1988, tZonnetje, Jody84, MissField, LaDay en loisje heel veel sterkte!

Wegens het langer (minimaal 1 week) niet meeschrijven zijn uit de tabel gehaald: Lihan, Niikka, Chantal 30, Immi84 en Regen. Meeschrijven mag altijd en dan zetten we je weer terug in de tabel!

Je kunt zelf je gegevens wijzigen in de tabel, met de inloggegevens van het algemene account:

Gebruikersnaam: uitgerekend1120mei
Wachtwoord: Viva2017
anoniem_307803 wijzigde dit bericht op 29-05-2017 12:24
47.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mince natuurlijk mag je in de tabel blijven. Geniet maar lekker in Indonesië. Have fun!
Alle reacties Link kopieren
Miza stond jij in de tabel of niet? Ben hem aan aan het passen. Maar of ik heb jou weg gehaald of je stond er niet in. Oeps wil het fiksen als je alles even doorgeeft



had mezelf ook al gewist
Alle reacties Link kopieren
Lien: jou ud heb ik gebasseerd op dat je 25 oktober 10+6 was.
Alle reacties Link kopieren
Haaknaald echt te gek he die echo. IK vond het ook heel erg bijzonder! Ben ook zo trots hihi.

GELUKKIG hebben we het niet op film anders zou ik nergens meer aan toekomen.



Littleone2 dankjewel voor het bijwerken. Het lukt mij zelf niet. Mijn uitgerekende datum is 17 mei.

Op 9 december hebben wij geslachtsbepaling. meer ook om het kindje nog even te zien haha. En we ook heel nieuwsgierig zijn natuurlijk. Al denk ik heel sterk dat wij een jongetje krijgen. Vriendlief denkt een meisje.

23 december 20 weken echo. Dat klinkt niet super ver weg toch ;)



Ik heb geen last van donkere urine maar drink ook wel veel.

Gekke dromen heb ik altijd al haga dus lastig te zeggen.

Aankomende dinsdag heb ik een intern sollicitatie gesprek. zodat ik hopelijk niet flex werk hoef te gaan doen. ik ben dan bijna 12 weken maar op mijn vaste plek nu heb ik nog niks gezegd. Denk dus dat ik eerst het gesprek afwacht en nog niks zeg nu.

Wat denken jullie?



Nog even dames.... voor mij nog 6 dagen voor de magische grens van 12 weken voorbij is



Verloskundige gaf wel aan na 2 goede echos de kans op een miskraam heel erg klein is.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil best de tabel bijhouden voor degene die dat wil. Dan moeten jullie wel dikgedrukt aangeven is voor mij makkelijker kijken. Lien ik pas het vanavond aan voor je
Alle reacties Link kopieren
Mince: fijne vakantie, wat heerlijk drie weken er tussenuit, veel plezier!



Haaknaald: super dat het in orde is. Je mag er nu best wat meer vertrouwen in krijgen Leuk om het nu binnenkort eindelijk met meer mensen te mogen delen!



Lien: volgende week dinsdag is niet ver weg, dus zou ik zeker op die manier doen: eerst gesprek en daarna pas vertellen. Bemoedigende woorden van je vk!



Littleone: fijn dat je de tabel kunt bijhouden!



Net als Haaknaald vind ik het ook nog steeds wat lastig (vorige keer misgegaan bij elf weken) maar heb er toch wel vertrouwen in dat het nu gewoon wél goed gaat komen. Volgende week is de 12e week en daarna een echo, nog even volhouden en dan kunnen wij hopelijk ook echt blij zijn. Merk dat ik wel steeds een beetje meer aan het idee begin te wennen dat het er toch op lijkt dat er echt een babietje gaat komen.



En ben vandaag weer hondsmoe dus ga er vanuit dat er iemand daarbinnen aan het groeien is
Alle reacties Link kopieren
Graag Littleone:

27 jaar/ 38 jaar. derde kindje. Uitgerekend 14 mei 2017. 8 november eerstvolgende echo, 19 november weten we het geslacht!



Steken in lies: Ja! Met omdraaien in bed of inderdaad hoesten/ niezen.

Voor de onzekere dames: het is ook een rotperiode, dat begin. Nog even en de meest onzekere periode is eindelijk voorbij!!
Spijt is verstand dat te laat komt
Alle reacties Link kopieren
littleone2 en sombrerito dankjewel allebei! Ik hoop dat je snel echt blij kunt zijn sombrerito en dat je rustig kunt gennieten!



miza, 19 november al?! Dat is lekker snel, super tof! Spannend.
Alle reacties Link kopieren
Ahhh heb nu al zenuwen dat de klok terug gaat vanacht. Ben benieuwd hoe vroeg zoon er morgen vroeg is. Ach zal me wel druk maken om niets. Maar normaal heeft hij een erg vast schema en dan is het maar de vraag hoe die het doet. Geen zin om kwart over 6 al beneden te zitten aangezien we vanavond feestje hebben.



merk dat ik weer meer energie begin te krijgen. Wel nog erg prikkelbaar. Ach als dat alles is

donderdag termijn echo ben zo benieuwd hoe de beeb het doet. Alweer 4 .5weken geleden dan van de laatste echo. Maar 1 troost nu heb ik er 4 best kort op elkaar.



hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren




Lien inderdaad erg mooi die echo! Wij hebben wel een filmpje, van een paar minuten zelfs Man vroeg zelfs of ik het ook naar hem wilde sturen dus die was ook erg onder de indruk Ik zou op mijn werk ook nog even niks zeggen hoor, voor dat gesprek bedoel ik, erna lijkt me tijd zat. Ik denk dat ik het na een goede combinatietest wel vertel, mijn collega's hebben in de voorgeschiedenis ook altijd heel erg meegeleefd en het is wel zo handig voor de werkplanning als ik niet al te lang meer wacht.



Hier alles goed hoor, eigenlijk niet zoveel te melden nu. Kwaaltjes beginnen af te nemen, twee hele drukke dagen op en neer gesjeesd en geklust zonder al teveel last. Op zich heel fijn natuurlijk, en volgens mij ook normaal rond 11 weken, maar ik merk dat ik het ook een beetje eng vind. Gelukkig net wel weer een vlaagje misselijkheid Oja, en steken in lies of buikspieren heb ik ook af en toe als ik verkeerd beweeg of hard hoest/nies.



Ik haal me nog steeds af en toe in mijn hoofd dat we het binnenkort aan ouders en broers en zus vertellen en dat dan een paar dagen later bij de nekplooimeting blijkt dat het toch niet goed is. En ja, ik weet rationeel gezien heel goed dat die kans erg klein is na een mooie termijnecho. Maar ik struisvogel dus nog steeds, qua vertellen en bijvoorbeeld schrijven in boek (wat er nog ligt van de vorige keer, toen ook nog niet gebruikt gelukkig). Misschien over anderhalve week na de combinatietest



Qua ouders en broers/zus geldt natuurlijk dat we ook slecht nieuws zouden delen, dus sowieso kunnen we dan maar beter eerst samen gaan genieten van het goede nieuws Bedankt nog voor je knuffel Sombrerito! Fijn dat jij er langzamerhand ook meer vertrouwen in krijgt!



Voor Mince nog een heel fijne vakantie gewenst, geniet ervan! Zo fijn, in november een paar weken naar de zon!

Miza: wat spannend op 19 november al geslachtsbepaling! Wist niet dat ze het al zo vroeg kunnen zien, dan ben je net geen 15 weken toch?

Littleone: fijn dat je de tabel bij wil houden! Hoe is het gegaan met zoon en wintertijd? Was het feestje leuk trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een paar daagjes afwezig geweest. Vakantie gehad met zijn alle allemaal leuke dingen gedaan en lekker uitgerust zo fijn dat eens niks moet. Vanaf donderdag hoofdpijn paracetamol hielp niet echt dus ook snachts slecht geslapen. En gisteren weer moeten werken. Hoofdpijn is nog niet helemaal weg maar gelukkig wel al wat minder en afgelopen nacht goed kunnen slapen. Verder zijn de klachten hier ook een stuk minder moet wel optijd wat eten anders wordt ik duizelig maar dat is gelukkig goed op te lossen. En mijn humeur nou ja dat laten we maar achterwege hihi.



Haaknaald wat fijn weer zo'n goede echo hopen dat je snel echt het vertrouwen krijgt en lekker kunt genieten. Maar dat het vertrouwen al een beetje begint te komen is al heel fijn.



Mince fijne vakantie geniet ervan.



Leuk dat er al zoveel mensen het vooruitzicht hebben op de 20 weken echo en al datums met geslachtbepaling. Wij mogen 21 november weer naar de verloskundige ben benieuwd of we dan nog echo krijgen en we ook kunnen zien wat het wordt
Alle reacties Link kopieren
Had gisteren alles uur opgeschoven nu wordt meneer om kwart voor 8 nieuwe tijd wakker. Heerlijk. En weer druk gemaakt om niets.Het feest was tammetjes haha dan wil ik toch ook graag een drankje hoor.



fijn haaknaald dat vertrouwen begint te komen! ik heb van allebei de zwangerschappen 9 maanden dagboek ingevuld. En die 1e is me heilig. Zit en staat alles in over die periode. Echt raar dat ik nu nergens bang voor ben en zelfs beetje naïef ben. Denk dat die spanning wel weer komt tegen de 16 weken. Maar heb er goed gevoel bij. Nu komt het gewoon goed en bij jou ook!



Zwanger3 o heerlijk vakantie. Lekker genieten. Alleen die hoofdpijn mag achter blijven
Alle reacties Link kopieren
Weekend En woensdag een extra dagje vrij door de week, ben er aan toe.



Haaknaald: in beide gevallen is het goed dat je familie het weet (als je een goede relatie met ze hebt in ieder geval). Mocht er toch iets aan de hand zijn in een later stadium dan is het toch ook fijn dat je familie op de hoogte is en weet wat er bij jullie gaande is. De vorige keer had ik het al aan best veel mensen verteld omdat ik dicht tegen de drie maanden aan zat en toch heb ik daar nooit spijt van gehad. Kreeg veel medeleven en verhalen van herkenning, van mensen die hetzelfde was overkomen. Toch ben ik deze keer voorzichtiger.



Hier ook minder kwaaltjes en heb precies hetzelfde: vind het doodeng. Ga normaal naar de wc, ben niet meer zo moe, geen hoofdpijn en mijn eetlust is volledig terug. Hoop maar dat het door de elf weken komt en niet ergens anders door. Heb wel soms van die steekjes in mijn linkerlies maar dat is alles. Volgende week maandag weer controle en echo dus dan weten we meer, eindelijk!



Heb het vrijdag wel aan mijn twee directe collega`s verteld want ook al mocht het toch misgaan, dan vind ik het wel zo fijn dat ze op de hoogte zijn. Ze reageerden heel goed en enthousiast.



littleone: lekker uitgeslapen, heerlijk! Die feestjes zonder drankjes kan ik ook voor geen meter aan wennen



Zwanger3: fijn dat jij je weer beter voelt, een paar dagen vakantie klinkt ook niet verkeerd!



Miza: jemig wat snel al, dan is het met vier maanden? Leuk!
Alle reacties Link kopieren
@ geslachtsbepaling: ja, een dag korter dan 15 weken, dan kunnen ze het al zien hier (zelfs met 14 weken zou het al kunnen). Maar dit kwam beter uit met ons stage/ werk.



@ kwaaltjes: bij mij zijn ze gek genoeg weer terug, maar ze waren ook weg hoor dames. Volgens mij kan dat echt wisselen... Hier hoofdpijn en ben kotsmisselijk geworden toen ik me weer aan een kopje koffie waagde.



Maargoed, het blijft spannend. Ik moet nu nog wachten tot volgende week dinsdag, dus ruim een week, dan ook weer even gluren voor een definitieve meting (termijn). Vandaag precies 12 weken volgens de vorige meting. Ik voel me pas echt rustig(er) na de 20 weken echo.
Spijt is verstand dat te laat komt
Alle reacties Link kopieren
Nou, wij hebben het dit weekend aan zo' n beetje iedereen verteld! Was verjaardag van schoonmoeder, dus leek ons wel een goed moment. Iedereen was erg enthousiast, heel leuk. Maakt het ook allemaal wat echter vind ik.

Verder nog niet heel veel verandering in de kwaaltjes; misselijk, moe, af en toe buikpijn en steken. En een heel klein beginnend buikje (voor de buitenwereld nog amper te zien hoor).



Begin gelukkig steeds zekerder te worden. Heb zaterdag zelfs het eerst pakje gekocht samen met man En al heel veel cadeautjes gekregen van moeder/schoonmoeder/schoonzusje.



Ik ben nog aan het twijfelen over een 9-maanden dagboek. Aan de ene kant wel leuk, aan de andere kant wel weer extra werk en ik vraag me af of het later nog wel boeiend is (na al je zwangerschappen). Lijkt me ook dat je kind later meer interesse heeft in eventuele fotoboeken dan zo' n 9-maandenboek. Ik wil wel zo'n baby's eerste fotoboek kopen, waarin je ook dingen kan invullen.
Alle reacties Link kopieren
Even snel over boeken: ik houd zelf niet zo van de meeste zwangerschaps- en eerste-jaar-boeken, veel te zoet voor mij.



Ik heb deze uitgekozen: http://www.verteleens.nl/ ... -vertellen-over-jou-.html



Dit moet dan een heel document worden van de kindertijd (en ook een beetje van de voorafgaande zwangerschap), staan wel leuke vragen in om over na te denken en ik vind het leuk dat ook paps af en toe expliciet gevraagd wordt iets te schrijven
Alle reacties Link kopieren
O ja, en vandaag dus weer een best misselijke dag (voor mijn doen, stelt nog steeds geen ruk voor natuurlijk) dus ik maakte me weer voor niks zorgen...



Op naar de laatste dagen van het eerste trimester meiden, fijn dat we volgende week nog kunnen gluren met een aantal.



Wel bijzonder dat er zoveel verschil zit in moment van definitieve termijnbepaling trouwens, bij mij hielden ze de echo het dichtst bij de tien weken aan (bij nader inzien dus de intake echo bij vk).



Al dat vertellen klinkt leuk, leuk dat iedereen zo enthousiast reageerde! Ik begin er ook weer meer zin in te krijgen!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat ik ook weer wat meer energie krijg. Ik hoef pas over 3.5 week naar de verloskundige en vind het nu toch ook wel weer spannend. Woensdag ben ik 12 weken maar dan dus een week geleden echo gehad. Zou alles nog wel goed zijn...

En dan 12 weken zwanger en in de dertiende week. Dus vanaf dan er echt maar vanuit gaan dat het allemaal goed gaat.

Pff nooit gedacht dat ik er zo mee bezig zou zijn.

Mijn zus kan ieder moment gaan bevallen dus super spannend hier.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat boek Haaknaald! Ik zat er ook over na te denken. We hebben hier niet dit soort boeken beschikbaar, maar denk dat ik zelf een soort map ga maken. Zag dat er op internet veel leuke (gratis) printables voor zijn. En dan kan ik na de geboorte gewoon verder met foto`s. De vraag is in welke taal ik het ga maken



Herfstblaadje: leuk dat jullie het verteld hebben en fijn al die positieve reacties!



Miza, wat gek dat die kwaaltjes ineens weer terug zijn.



Lien: kan me voorstellen dat je dat ook lang vindt duren. Spannend dat je zus gaat bevallen, is het ook haar eerste? Mijn schoonzusje heeft vandaag ook haar baby gekregen, via de (geplande) keizersnede zoals dat hier gewoon is.
Alle reacties Link kopieren
Jaa mijn zus heeft vandaag ook haar kindje gekregen. Vanavond al heel fijn even geknuffeld. Wat ontzettend bijzonder zeg! Ik kan me nog niet voorstellen dat ons dat ook gaat gebeuren over een half jaar.



Miza hopelijk gaan de kwaaltjes snel weer weg. Dan kan het echte genieten gaan beginnen.



Oooooh baby'tjes... Zo bijzonder
Alle reacties Link kopieren
Sombrerito en lien gefeliciteerd tantes!!! Tante worden lijkt mij ook echt bijzonder. Hier broer en schoonbroer nog niet aan kinderen en mijn jongste broertje is 15 dus dat duurt nog wel even hihi.



Morgen echo ben zo benieuwd naar ons hummeltje. Mijn moeder en schoonmoeder gaan dan ook mee. Heb er eigenlijk zin in.



Fijn dat bij de meeste nu de kwaaltjes verminderd zijn.



Lees iedere dag jullie berichten wel maar niet iedere dag heb ik iets te melden haha
Alle reacties Link kopieren
Ook vanuit hier weer even een berichtje.



Sombrerito en lien gefeliciteerd het blijft bijzonder zo'n baby'tje het is gewoon echt een wonder.



Littleone wat leuk morgen weer een echo en bijzonder dat je moeder en schoonmoeder mee gaan.



Hier nog steeds hele erge hoofdpijn het was 2 dagen iets minder maar gister weer heel erg en het gaat gewoon niet weg. Gelukkig is dat wel nog de enigste kwaal.

Dus ik lees wel een beetje bij iedere keer maar iets typen is gewoon vervelend met die hoofdpijn.



Fijn dat iedereen zich beter gaat voelen dan kunnen we nu allemaal lekker gaan genieten
Alle reacties Link kopieren
Oh verkeerde smiley moet natuurlijk wel een vrolijke zijn he
Alle reacties Link kopieren
Hee dames,



Zwanger3; ik heb dat ook! Vreselijke koppijn!! Volgens mij komt het bij mij ook nog wel Door die holtes.



Verder ook niet zoveel nieuws. Dinsdag pas weer echo. Wel leuk dat veel leerlingen nu vragen of ik zwanger ben en heel enthousiast reageren, terwijl ze normaal zooo stoer zijn ( denk aan de jongeren van P.oelenburg)
Spijt is verstand dat te laat komt
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met het kindje van je zus Lien! Jongetje of meisje?



Hier sinds 3 dagen ook barstende hoofdpijn, en het gaat maar niet over :(

Had juist de hoop dat de kwaaltjes vanaf nu minder zouden worden, maar ben ook weer in alle hevigheid misselijk. Ben het af en toe wel echt zat hoor... Hopelijk krijg ik weer wat kracht door de echo volgende week maandag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven