Geld & Recht alle pijlers

Stiefmoeder wil ons uitkopen

27-10-2016 14:25 244 berichten
Onze overleden ouders hadden een huis in Spanje, die staat nu een tijdje te koop nu wil stiefmoeder het uit de koop halen en ons uitkopen het huis staat te koop en is volledig afbetaald. Ik en zus en broertje vinden het maar raar want met wat voor geld wil ze ons uitkopen? Wij willen het verkopen en ons geld eruit halen. Rare situatie vind ik het.



Mijn vraag is eigenlijk: mag en kan zij dit zomaar bepalen?
Wat maakt het uit of je het aan haar verkoopt of aan iemand anders?
Wat is precies het probleem? Jullie willen er vanaf en zij wil het van jullie kopen, dan is toch iedereen blij?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou dat niet mogen?

Ze koopt het dan toch ook van jullie?



Van welk geld ze dat wil doen weet ik natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Was zij getrouwd met je vader? Dan is ze toch zijn erfgename? Dan mag ze jullie dit aanbod doen. Wat maakt het uit wie het koopt? Prima toch als jullie jullie geld ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mijzelf een goede oplossing voor een huis dat niet makkelijk te verkopen is. Ga gewoon eens me haar praten.
quote:-NummerZoveel- schreef op 27 oktober 2016 @ 14:27:

Wat is precies het probleem? Jullie willen er vanaf en zij wil het van jullie kopen, dan is toch iedereen blij?Prima ze mag ons uitkopen maar hoe wil ze drie personen uitkopen?
Alle reacties Link kopieren
Als zij het huis wil houden dan mag ze jullie uitkopen, mits jullie er qua bedrag uitkomen. Stel zij is voor 50% eigenaar en het huis is 100.000 waard. Dan betaald ze jullie 50.000 (wat jullie dan weer door 3 moeten delen). Als ze dat geld niet op een spaarrekening heeft staan dan zal ze daar een lening voor moeten aan gaan.

Als ze jullie uitkoopt hebben jullie je geld er uit en er niets meer mee te maken. Dan is het huis alleen nog haar verantwoordelijkheid.

Het is op zich geen rare situatie en het kan heel gezond zijn. Ik zou in jullie geval niet akkoord gaan als zij het uitkoopbedrag niet in 1 keer kan betalen.
Ze wil het huis kopen dus. En jullie willen het verkopen. Mooi toch?
Alle reacties Link kopieren
Waar ze het geld vandaan haalt is haar zorg. Het staat te koop, maakt toch niet uit wie het koopt?
Alle reacties Link kopieren
Dit mag en kan mogelijk een goede oplossing zijn. Bepalen kan zij het niet alleen, dat gaat in overeenstemming. Als een van de erfgenamen niet wil meewerken, dan gebeurd het niet.



Wel belangrijk is om duidelijk te hebben wie de erfgenamen zijn en hoe de woning is verdeeld onder deze erfgenamen.
quote:Cookielyon schreef op 27 oktober 2016 @ 14:32:

[...]





Prima ze mag ons uitkopen maar hoe wil ze drie personen uitkopen?Ze koopt het huis en jullie delen het geld. Net als dat je zou doen als een vreemde het koopt.
Als jullie gezamenlijk eigenaar zijn van het huis lijkt het mij dat jullie gezamenlijk eens moeten zijn over de verkoop en kan zij niet alleen kan beslissen dat zij jullie uitkoopt. Maar wat is precies je probleem, dat zij het koopt of denk je dat ze geen geld heeft en er niet onmiddellijk betaald wordt? Want als ze de vraag prijs betaald en ook gewoon meteen betaald is het niet anders dan verkoop aan een derde
quote:wilma36 schreef op 27 oktober 2016 @ 14:32:

Als zij het huis wil houden dan mag ze jullie uitkopen, mits jullie er qua bedrag uitkomen. Stel zij is voor 50% eigenaar en het huis is 100.000 waard. Dan betaald ze jullie 50.000 (wat jullie dan weer door 3 moeten delen). Als ze dat geld niet op een spaarrekening heeft staan dan zal ze daar een lening voor moeten aan gaan.

Als ze jullie uitkoopt hebben jullie je geld er uit en er niets meer mee te maken. Dan is het huis alleen nog haar verantwoordelijkheid.

Het is op zich geen rare situatie en het kan heel gezond zijn. Ik zou in jullie geval niet akkoord gaan als zij het uitkoopbedrag niet in 1 keer kan betalen.Wij weten dat ze het geld niet heeft. Het gaat om veel geld. Wij nemen idd niet genoegen met een gammele uitkoopsom wat wij verdienen willen we meteen geen poespas gedoe.
quote:Star schreef op 27 oktober 2016 @ 14:32:

Ze wil het huis kopen dus. En jullie willen het verkopen. Mooi toch?Ja heel mooi nu nog echt zien of ze het kan ophoesten.
Alle reacties Link kopieren
Wacht nou eerst eens even af met voor voor bedrag/constructie ze aankomt, voor je meteen op je achterste poten gaat staan.

Dan kun je dán bepalen of jullie het wel of niet doen.
quote:Cookielyon schreef op 27 oktober 2016 @ 14:36:

[...]





Ja heel mooi nu nog echt zien of ze het kan ophoesten.Dat is niet jullie probleem toch? Als ze betaalt, prima.
quote:Cookielyon schreef op 27 oktober 2016 @ 14:34:

[...]





Wij weten dat ze het geld niet heeft. Het gaat om veel geld. Wij nemen idd niet genoegen met een gammele uitkoopsom wat wij verdienen willen we meteen geen poespas gedoe.Waarom bespreek je dit hier en niet gewoon eerst met haar?
quote:Star schreef op 27 oktober 2016 @ 14:37:

[...]





Dat is niet jullie probleem toch? Als ze betaalt, prima.Dit. Zie het probleem ook niet. Of heb je een hekel aan haar ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Mag je je stiefmoeder niet ofzo?

Het kan toch dat ze iets geregeld heeft waardoor ze jullie wel kan uitkopen?

Je bent gelijk heel defensief valt me op.

Hebben jullie het huis al laten taxeren?
Alle reacties Link kopieren
Zou het in elk geval net zo zakelijk houden als je met een andere koper zou doen
Tjezus, wat vals
quote:Ceridwen91 schreef op 27 oktober 2016 @ 14:38:

[...]





Waarom bespreek je dit hier en niet gewoon eerst met haar?Niemand van ons praat met haar contact loopt via Notaris.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cookielyon schreef op 27 oktober 2016 @ 14:34:

[...]





Wij weten dat ze het geld niet heeft. Het gaat om veel geld. Wij nemen idd niet genoegen met een gammele uitkoopsom wat wij verdienen willen we meteen geen poespas gedoe.



Maar je wil dus geld zien.

Ik zou haar voorstellen dat jullie het huis laten taxeren en dat jij en je broers of zussen jullie gedeelte van het huis voor een evenredig percentage van die waarde willen verkopen. Natuurlijk onder de voorwaarde dat er ook echt afgerekend wordt.



Ik heb een vermoeden dat je stiefmoeder ook van de onverdeelde erfenis af wil. Misschien gaat ze wel proberen om een hypotheek op het huis te nemen.
quote:Cookielyon schreef op 27 oktober 2016 @ 14:39:

[...]





Niemand van ons praat met haar contact loopt via Notaris.Via de notaris dan. Maar zo te horen komt het er op neer dat je gewoon niet wil dat zij het huis koopt
Loop niet zo hard van stapel, als het huis helemaal is afbetaald kan ze misschien voor het bedrag dat ze aan jullie moet betalen een hypotheek krijgen en dan kan ze wel aftikken. Wacht het even rustig af en kijk met welk voorstel ze komt, tot die tijd zou ik het overigens niet uit de verkoop halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven