India eist gestolen adoptiekind terug

26-05-2007 11:59 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
HILVERSUM (ANP) - Een Indiaas jongetje dat zes jaar geleden door een Nederlands echtpaar werd geadopteerd, moet terug naar zijn geboorteland. Indiase autoriteiten eisen dat het kind een DNA-test ondergaat en wordt herenigd met zijn biologische ouders.

Uit politieonderzoek in India zou blijken dat het kind niet vrijwillig ter adoptie is afgestaan, maar gestolen en verkocht aan een kindertehuis.

Dat meldt het tv-programma Netwerk dinsdagavond op basis van politierapporten en onderzoek in India. De Nederlandse adoptieouders ontvingen in februari een brief van de Indiase politie met het verzoek het kind terug te brengen.

Rapporten

Uit de rapporten die in het bezit zijn van Netwerk blijkt dat het jongetje in 1999 midden in de nacht uit zijn ouderlijk huis is verdwenen. In 2005 arresteerde de Indiase politie een bende kidnappers, die verklaarden onder anderen het jongetje te hebben gestolen en verkocht aan een kindertehuis. Via een bemiddelingsbureau is het kind ter adoptie aangeboden, met naar nu blijkt een valse afstandsverklaring en verzonnen familieachtergronden, aldus Netwerk.

Toen de biologische moeder hoorde dat haar kind nog in leven is, liet ze weten er alles aan te zullen doen het jongetje terug te krijgen. ,,Sommige mensen zeggen: jouw kind leeft onder goede omstandigheden daar, laat het daar toch. Maar ik wacht op mijn kind.'' Vorig jaar begon de moeder een rechtszaak in India om haar kind terug te krijgen. De rechter heeft nog geen definitieve uitspraak gedaan.

De adoptieouders hebben laten weten de situatie verschrikkelijk te vinden, ook voor de biologische ouders. Het is onduidelijk of ze het kind willen teruggeven aan de biologische ouders. Het Nederlandse paar doet een klemmend beroep op de media hen met rust te laten in het belang van het kind.

(bron: BNR nieuwsradio)
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren






Als iemand mijn gejatte kind onder zijn hoede heeft en weigert mee te werken aan een DNA onderzoek omdat hij of zij beweert dat hij nu eenmaal Lucas Jansen heeft geadopteerd en Lucas Jansen nu als zijn zoon beschouwt, vind ik ze niet onschuldig, maar complete onmensen die ik, als moeder van de fictieve Lucas Jansen die in werkelijkheid mijn kind is waar ik zes jaar naar heb gezocht, niet tegen zou moeten komen, nee.



Als mijn kind terug is is het vroeg genoeg om redelijk, rationeel of nobel te zijn, daarvoor toch echt niet. Al moet ik to hell and back, ik zal niet rusten voor mijn kind weer veilig in mijn armen is. En funnily enough is dat ook precies de mening van de ouder van gestolen kinderen waar ik het bed mee deel, dus zo gek zal ik wel niet zijn.





Ik zeg niet dat je gek bent, ik zeg dat ik het veel te ver vind gaan om te roepen "als moet ik die ouders zelf om zeep helpen" hetgeen ga ik vanuit vermoorden betekent, wanneer die ouders het kind niet hebben gestolen.



Het enige waar je m.i. die ouders van kan beschuldigen is hun kop in het zand steken omdat ze niet willen weten dat hun kind eigenlijk niet bij hen had moeten zijn.



Ik begrijp trouwens niet wat je met deze zin bedoeld:"En funnily enough is dat ook precies de mening van de ouder van gestolen

kinderen waar ik het bed mee deel, dus zo gek zal ik wel niet zijn." 
Ouders waar jij het bed mee deelt???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven