Mode & Beauty alle pijlers

Ik kleed me als een tiener...

26-10-2016 14:21 232 berichten
Hallo mede-forummers,



Om het maar even heel kort door de bocht te zeggen: ik kleed me als een tiener, ik ben het zat en heb geen idee hoe ik me anders moet kleden.



Kort samengevat: De midden 20 voorbij, informele functie, kledingstijl van een tiener, wil iets serieuzers, heb geen idee waar te beginnen.



Ik werk in een informeel bedrijf in een functie waar mijn kleding absoluut geen probleem is en waar ik ook niet de enige ben die er zo bijloopt. Alleen voel ik me er niet meer goed bij. Ik straal niet uit wat ik uit wil stralen, namelijk dat ik een volwassen vrouw ben (ik ben aan de verkeerde kant van de 20) met overwicht die zichzelf serieus neemt en zelfvertrouwen heeft.



Hoe ik op een gemiddelde dag de wereld betreed: jeans, All Stars en een trui of vest met shirt. Als tas draag ik altijd een rugzak, omdat ik op een dag een enorme hoeveelheid spullen voor mijn werk meesleep.



Als ik eens een serieuzere poging waag draag ik enkellaarsjes en heel soms slaag ik erin om een echt leuke outfit samen te stellen (leuk shirtje, blazer, leuke schoenen (al dan niet met hak), sieraden, mooie tas).



Waar ik tegenaan loop, zijn vaak welke schoenen ik moet dragen (ik zou wel heel de dag op pumps willen lopen, maar ik heb een staand beroep en hou het nog geen uur vol op die manier) en wat ik over een shirtje aan moet trekken zodat ik niet bevries. Daarnaast voelt het allemaal al snel te chique of niet vrouwelijk (colbertjes voelen vaak zo mannelijk).


Wat ik absoluut noodzakelijk vind aan mijn kleding: comfortabel en warm.



Kleuren die ik mooi vind en die goed bij mij staan: lichtroze, lichtblauw, legergroen, grijs, ivoorwit, beige, taupe (Ik hou van romantische kleuren, stoffen en prints, haast sprookjesachtig zou ik zeggen).



Ik zou bijvoorbeeld wel wat meer rokjes en jurken willen dragen, maar wat voor jurken en rokjes stralen uit wat ik uit wil stralen?! En hoe moet ik dat dan combineren? Ook zou ik mooie pumps willen dragen, maar ik ben nog nooit een comfortabel paar tegengekomen (ook ballerina’s zijn een ramp, krijg er altijd enorme wonden van op m’n hielen). Een mooie handtas die je ook als schoudertas kan dragen (ik ga altijd op de fiets naar mijn werk, heb een fiets waar geen fietstas of mand op kan, dus moet het ding zelf mee kunnen sleuren) en waar veel inpast ben ik ook nog niet tegengekomen.



En natuurlijk kijk ik weleens online en kom ik dingen tegen die ik mooi vind. Toch koop ik het dan niet, omdat ik geen flauw idee heb hoe het allemaal te combineren.



Mijn vraag aan jullie: wat voor kleding/schoenen/tassen zouden nou bij datgeen passen wat ik uit wil stralen, wat comfortabel en warm is en waarin ik er niet al te zakelijk uitzie (ik wil het wel een beetje informeel houden, heel formeel past niet bij mij). Daarnaast wil ik graag dat het bij mijn lichaam past en dat ik er ook echt uitzie als een vrouw.
anoniem_6490a102ced81 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 17:50
2.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wauw Sprookje, met het figuur dat jij hebt kun je echt wel bijna alles dragen. Geniet van je shopdag morgen, en denk aan je kleurenwaaier )))
Have fun Sprookjesbos
Alle reacties Link kopieren
en nu wil ik ook shoppen...

denk dat ik het maar online doe (straks in de lunchpauze)
quote:mooiweertje schreef op 27 oktober 2016 @ 23:18:

Wauw Sprookje, met het figuur dat jij hebt kun je echt wel bijna alles dragen. Geniet van je shopdag morgen, en denk aan je kleurenwaaier )))Dankjewel! Ik ga m'n best doen en ook wat nieuwe dingen proberen.
quote:JustcallmeTuT schreef op 28 oktober 2016 @ 09:15:

Have fun Sprookjesbos Merci
quote:lilalinda schreef op 28 oktober 2016 @ 09:17:

en nu wil ik ook shoppen...

denk dat ik het maar online doe (straks in de lunchpauze)Ik ben er helemaal klaar voor! Alles wat geschoren kan worden is geschoren, ik heb goede sokken aan om te zien of die ook lekker zitten in eventuele nieuwe laarzen. Ik heb een outfit aan die makkelijk uit te trekken is en niet te warm is (want van shoppen krijg ik het altijd zo warm), heb m'n laptophoes bij me om te testen of die in een eventuele nieuwe tas past en heb mezelf eens even goed in de schmink gezet voor het algehele beeld
Alle reacties Link kopieren
Goede voorbereiding is het halve werk veel plezier!
Veel plezier vandaag! We horen graag het resultaat van je!
Wow je gaat ervoor, leuk hoor, ben stiekem wel jaloers en benieuwd naar de vangst
Alle reacties Link kopieren
quote:Sprookjesbos schreef op 28 oktober 2016 @ 09:38:

[...]





Ik ben er helemaal klaar voor! Alles wat geschoren kan worden is geschoren, ik heb goede sokken aan om te zien of die ook lekker zitten in eventuele nieuwe laarzen. Ik heb een outfit aan die makkelijk uit te trekken is en niet te warm is (want van shoppen krijg ik het altijd zo warm), heb m'n laptophoes bij me om te testen of die in een eventuele nieuwe tas past en heb mezelf eens even goed in de schmink gezet voor het algehele beeld Ennnnn?? Goed geslaagd? Ben erg benieuwd!
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met de foto's!!
Nou, we kunnen wel stellen dat ik een heel geslaagde dag had! Ik heb gekocht:



- Een zwart leren jasje

- Een lange crème witte gebreide jurk/trui met col

- Een donkergrijs basisjurkje van de H&M

- Een kniehoog paar laarzen met hak in de kleur taupe

- Een grijze wollen baret

- Een grijs/taupe jurkje

- Een bordeauxrood satijnen jasje

- Zwarte leren enkellaarsjes met hak

- Zwarte broek met leerlook

- Een beige/grijs vest

- Een crèmekleurige rok

- Een witte blouse



Maar het allermooiste van wat er vandaag mee naar huis is gegaan, is een prachtig paar oorbellen die mijn man mij heeft gegeven



Manlief was spontaan ook geïnspireerd wat minder casual outfits te gaan dragen en heeft wat mooie, iets chiquere items gekocht.



Op de terugweg vond man het een goed idee om nog een passpiegel te kopen, zodat ik ook kan zien wat ik aantrek



Ik ben erg tevreden en voel me er erg goed bij! Ik ga nog op jacht naar een paar items (heb echt wat meer shirts nodig, misschien een nieuwe winterjas en kon vandaag geen leuke tas vinden waar mijn laptop ook in past) en wat accessoires, maar voor vandaag is het even mooi geweest



Over de witte blouse en het rode jasje twijfel ik nog, dus daar kijk ik morgen even verder naar.



Foto's volgen binnenkort!




Wat een feest! Heerlijk mag mijn vriend bij jouw man in de leer?

Erg leuk dat je zo doortastend bent, je was er echt aan toe he? En leuk dat je zo te lezen veel aan de tips hier hebt gehad!!!!!
quote:Stormkraft schreef op 29 oktober 2016 @ 00:17:





Wat een feest! Heerlijk mag mijn vriend bij jouw man in de leer?

Erg leuk dat je zo doortastend bent, je was er echt aan toe he? En leuk dat je zo te lezen veel aan de tips hier hebt gehad!!!!!



Ik zal man even een thuiscursusje in elkaar laten draaien



Ja, nu ik ook daadwerkelijk nieuwe, andere soort kleding ben gaan kopen, merk ik opeens hoe erg het me tegenstaat hoe ik me kleed (vanaf nu uiteraard verleden tijd ). Ik had niet verwacht dat het kopen van kleding in een andere stijl zo'n grote impact kon hebben op hoe ik naar mezelf kijk.



Ik ben er nog niet, het hangt er nu en nu moet ik het gaan dragen en mijn eigen weg in deze stijl gaan zoeken, maar de basis is er!



Ik ben erg dankbaar voor alle tips die ik hier heb gekregen, zorgt toch voor een hoop nieuwe inzichten waarmee ik zonder er misschien nooit aan begonnen was op zoek te gaan naar iets nieuws. Iets met bomen en een bos



Ik blijf hier nog wel even posten denk ik zo, eens zien hoe het combineren e.d. gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve man heb jij!!!



Het rode jasje klinkt als een vreemde eend in de bijt, die zou ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of het al gevraagd is.



Maar wat voor haar heb je? Hoelang etc, hoe draag je het? Met je haar kan je ook al heel veel doen.
quote:Chanoek schreef op 29 oktober 2016 @ 09:20:

Weet niet of het al gevraagd is.



Maar wat voor haar heb je? Hoelang etc, hoe draag je het? Met je haar kan je ook al heel veel doen.Bitterbal erbij?
Sprookjesbos, dat zie je ook altijd bij What not to wear, en zulk soort programma's, het heeft zoveel met je zelfbeeld te maken hoe je je kleedt, dat blijkt daar ook elke keer weer.

Dat combineren komt vast goed met hier en daar wat tips en hier en daar een misser. Passpiegel is je nieuwe beste vriend haha. Soms heb je ineens een nieuwe onverwacht leuke combi aan en denk je, hé dit had ik niet gedacht dat het leuk was. En soms zie je meteen; hier klopt iets niet (maar wat dan? )
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 29 oktober 2016 @ 09:16:

Wat een lieve man heb jij!!!



Het rode jasje klinkt als een vreemde eend in de bijt, die zou ik niet doen.Juist wel. Past prima bij de zwarte leder look broek.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ohh TS wat ben je goed geslaagd!! Hopelijk kan je het snel een beetje eigen maken en van daaruit verder uitbreiden, grote kans dat je komende tijd een Shopaholic wordt
quote:Tickel schreef op 29 oktober 2016 @ 11:23:

[...]



Juist wel. Past prima bij de zwarte leder look broek.En de crème witte blouse. En killer enkellaarsjes
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk sprookjesbos dat je zo geslaagd bent en vooral dat je er zo blij mee bent!



Ja, het zijn maar kleren, maar met de juiste kleding kun je jezelf echt 'optillen' en dat heeft weer effect op hoe je je voelt en wat je uitstraalt. Ben benieuwd naar de foto's.

Stop je oude, veilige kleding anders even in een doos die je bovenop de kast zet, dan wordt het moeilijker om ze aan te schieten en dat moet je je nieuwe kleren wel aan.
What a nuanced anxiety
Wauw, wat een resultaat na een dag. Ben benieuwd naar de foto's met combinaties! En je man heeft een belangrijke bijdrage geleverd zo te lezen, fijn!
Alle reacties Link kopieren
Met jouw bouw zou ik niks anders dragen dan dit soort dingen :D



https://www.debijenkorf.n ... 0020Jurken%26country%3DNL



https://www.debijenkorf.n ... na_korting%26country%3DNL



Met dit soort schoenen

https://www.debijenkorf.n ... ty_fashion%26country%3DNL



Maar ik ben in ieder geval heel benieuwd wat jij uit hebt gezocht en wat jij vindt van de bovenstaande artikelen.



Groetjes
quote:Principe-Prinses schreef op 29 oktober 2016 @ 09:16:

Wat een lieve man heb jij!!!



Het rode jasje klinkt als een vreemde eend in de bijt, die zou ik niet doen.



Ja, mijn man is fantastisch Op het moment is hij de passpiegel in elkaar aan het zetten



Mja, dat was het ook wel. Ik heb voor de rest ook niets roods. De kleur staat me overigens wel ontzettend goed, maar ik voelde me er toch niet zo prettig bij, dus heb ik het jasje zojuist geretourneerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven