Lijf & Lijn alle pijlers

dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben....

31-03-2009 23:06 793 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bezig met een lijst. Een lijst van de dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben. Gewoon om me wat meer bewust te worden van de veranderingen die ik iedere dag zie. Ik hoop dat de lijst me de motivatie geeft om door te gaan tot ik mijn streefgewicht heb bereikt (wat me ook zeker gaat lukken!). Daarnaast hoop ik dat de lijst me gaat helpen om de kilo's er daadwerkelijk af te houden.



Op de lijst staan allerlei verschillende dingen. Ik wil er graag iedere dag één gaan posten, en zou het leuk vinden als er meer mensen mee willen doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu -30,5 kg op "natuurlijke wijze" afgevallen sind januari van dit jaar...



* dat ik nu eindelijk de actieve moeder van drie kan zijn, die ik altijd wilde zijn

* dat ik zonder problemen mee kan rennen met mijn dochter die leert fietsen en KEI hard er vandoor gaat

* shoppen in gewone winkels, bij gewone kledingmaten en dan standaard een M kunnen nemen, en zelfs af en toe een S. S!

* twee wekelijks gaan sporten zonder dit als een gigantisch grote opgave te beschouwen

* niet meer proberen te verschuilen wanneer er foto's genomen worden

* niet meer schrikken wanneer ik toevallig m'n spiegelbeeld zie in een etalage of dergelijke



en zoveel meer...
Alle reacties Link kopieren Quote
Shoppen! een Vero Moda binnenlopen wetende dat je alles past wat er hangt!



En nog veel meer............!



Ik ben nu -23,3 kg lichter, maar ben nog steeds bezig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oja, mijn hoge laarzen zitten nu gewoon ruim bij mijn kuiten! Voorheen moest ik ze iets naar beneden stropen, omdat anders de rits niet dichtkon
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben net een week bezig met lijnen (zoveelste poging) maar dit is een wel heel motiverend topic
het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook weer een poging doen. Om de een of andere reden houd ik het steeds maar een week vol. Hopelijk helpt dit topic me mijn doel voor ogen te houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn 4 jaar af en aan bezig geweest.

Telkens -8 of 9 en dan vervielen we weer in onze oude gewoontes.

Nu is het ons eindelijk gelukt gemotiveerd te blijven, waardoor het goed gaat. En DAT motiveert juist weer!



Vanmiddag maar weer een paar nieuwe broeken kopen voor de komende paar weken :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Nyntje schreef op 27 oktober 2016 @ 23:41:

Ik wil ook weer een poging doen. Om de een of andere reden houd ik het steeds maar een week vol. Hopelijk helpt dit topic me mijn doel voor ogen te houden.Het is erg belangrijk dat er een knop omgaat in je hoofd. Alleen dan zal het 100% lukken. Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Blondiie90 schreef op 28 oktober 2016 @ 08:27:

[...]





Het is erg belangrijk dat er een knop omgaat in je hoofd. Alleen dan zal het 100% lukken. Succes! Klopt! Echt "de klik" maken is het enige wat werkt. Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Groepslessen meedoen in de sportschool en niet het gevoel hebben dat je daar niet hoort...
Mag ik hier wat vragen ? Ik ben sinds januari bezig met het veranderen van mijn eetgewoonten dus niet echt streng lijnen maar de goede keuzes maken en ook heel af en toe wat lekkers nemen. Ik ben tot nu toe op deze manier 12 kilo afgevallen maar merk dat ik sinds een week of 4 stil sta. Ik kom niet bij maar er gaat ook niets meer af. Ik viel voor die tijd gemiddeld een ons of 4 per week af wat ik erg fijn vond maar nu sta ik dus al 4 weken nagenoeg stil. Ik beweeg voldoende, ga iedere dag 5 km lopen en loop 2x in de week hard. Ik kom aan ruim 15-16 duizend stappen op een dag (Fitbit) en verbrand volgens mijn Fitbit en My Fitnesspall voldoende caloriën.

Ik "mag" om een pond per week af te vallen 1720 caloriën eten.



Wat nu, minder eten, nog meer bewegen of iets anders ??



Maar wat wel fijn is dat ik al mijn broeken weg heb moeten doen omdat ze om me heen slobberen, bovenkleding een maat kleiner kan kopen. Pas zelfs een maat M gekocht terwijl ik altijd bij de XXL moest zijn !
Dubbele post
Alle reacties Link kopieren Quote
@ paper-clip

Wat een mooie prestatie! Knap van je!

Ik denk dat je dan toch minder calorieën binnen moet krijgen om meer af te vallen. Om op gewicht te blijven moet je eten zoals je nu doet. Maar ik ben geen diëtist...
Alle reacties Link kopieren Quote
@paper-clip Ik ben ook vanaf januari begonnen met lijnen en inderdaad ook van die fases gehad dat ik ineens stilstond. Het is soms goed om af te wisselen in hoeveel calorieën. Dus sommige dagen wat meer eten, eet een keer lekker ongezond, beetje aanvoelen waar je behoefte aan hebt. De dagen daarna als ik weer minder calorieën innam viel ik ineens weer af.



Overigens heb ik mijn streefdoel een aantal weken geleden behaald, let nu niet meer op het lijnen, maar ik blijf toch stilstaan (gaat ook niet meer af).
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ja; en ik zou inderdaad erop letten dat je een levensstijl aanhoudt die je op de lange termijn vol kunt houden. Het heeft niet zoveel zin om nu bijvoorbeeld 1700 kcal te eten, om er nadat je afgevallen bent 2000 per dag te eten. Maar dat is mijn idee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dingen die fijn zijn: Mijn smaak is enorm anders, ik vind alles veel zoeter. Daarom ben ik ook niet meer zo bang om een terugval te krijgen. Veel dingen die ik zooo lekker vond toen ik zwaar was, daarbij denk ik nu: bah wat vond ik hier lekker aan?
Voor mijn gevoel ben ik ook niet aan het lijnen maar heb ik mijn eetgewoonten aangepast. Dus niet meer een hele reep chocolade

's avonds bij de thee maar 1 blokje voor de smaak en niet daarna nog eens chips, borrelnootje of iets anders lekkers.

Ik eet echt nog wel lekkere dingen alleen heel bewust, stop niet meer achteloos iets in mijn mond maar denk er bij na of ik het zo lekker vind dat ik de caloriën er voor over heb.

Ik kan het ook heel goed volhouden en ga ook niet meer los als ik op mijn streefgewicht ben.



Ik voer iedere dag mijn eten in My fitness pall en als ik flink bewogen heb dan hou ik soms zelfs nog 600 caloriën over.

Ik eet voldoende en heb absoluut geen honger, ik neem ook vaak geen tussendoortje omdat ik geen trek heb maar ik sprak toevallig een voedingsdeskundige van de week en die zei dat ik juist meer moet eten om de verbranding op gang te houden.

Ik heb vanaf donderdag weer tussendoortjes gegeten en verrek zaterdag was er 2 ons af.

Het is niet veel maar er zit weer beweging in.



Verandering van smaak heb ik ook, ik nam pas op een verjaardag als toetje een mini Magnum en ik heb hem maar voor de helft op omdat ik hem zo ongelooflijk zoet vond !
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geef dit topic even een schopje omhoog omdat ik het zo'n mooi, motiverend topic vind en ik vanaf morgen er weer keihard voor wil gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed idee, net met veel pplezier alles gelezen. Ik ben al op de goede weg, maar dit motiveert extra. Vandaag voor het eerst de vraag gesteld gekregen of ik afgevallen ben. Yesssss, eindelijk
Upper-de-up
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje.. in oktober voor het laatst hier geschreven joh, voelt als gisteren.



Kan alleen maar zeggen dat ik nog steeds elke dag verschrikkelijk blij ben.



Leer mijn nieuwe lichaam steeds beter kennen en leer ook steeds beter hoe ik me daarop kan kleden. Krijg nog steeds veel complimenten!
En up!

Ik ben pas een week bezig, maar ik merk nu al dat ik veel fitter wakker word 's ochtends!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nu 20 kilo kwijt en heb savonds nooit meer moeie voeten. Ook kan ik nu kleding kiezen die ik leuk vind en niet alleen omdat ik het pas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic moet ik ook weer gaan lezen ter motivatie :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:lulletjerozenwater schreef op 28 oktober 2016 @ 07:00:

Wij zijn 4 jaar af en aan bezig geweest.

Telkens -8 of 9 en dan vervielen we weer in onze oude gewoontes.

Nu is het ons eindelijk gelukt gemotiveerd te blijven, waardoor het goed gaat. En DAT motiveert juist weer!



Inmiddels -40 en -20!

En het echte doel gehaald; in verwachting!
Wat gaaf, gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven