Lekkende borsten

27-10-2016 23:06 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de vele topics deze dagen, alles is nieuw en onbekend



Afgelopen zaterdag ben ik bevallen en ik geef kunstvoeding. Sinds de bevalling draag ik dag en nacht stevige sportbh's. Uiteraard heb ik wel last van stuwing maar ik word net wakker met een grote natte vlek in mijn shirt. Ik heb nu wel compressen in mijn bh maar ik wil niet dat er iets op gang komt.. Ik slaap op mijn zij dus mijn armen drukken tegen mijn borsten, zou het daardoor komen?



Heeft iemand tips voor mij?
Nothing worth having ever comes easy
Houdt vanzelf weer op! En gefeliciteerd! Moest nog aan je denken vanwege je topic over inleiden! Is alles goed gegaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 27 oktober 2016 @ 23:09:

Houdt vanzelf weer op! En gefeliciteerd! Moest nog aan je denken vanwege je topic over inleiden! Is alles goed gegaan?



De bevalling is inderdaad goed gegaan, en 1 dag voor de inleiding gepland stond SPONTAAN op gang gekomen Ik ben wel geknipt, en veel last van maar tegelijk helemaal verliefd op mijn zoontje



Brengt dat lekken verder niks op gang trouwens?
Nothing worth having ever comes easy
Nee dat lekken hou je ook echt niet tegen of je moet er medicatie voor krijgen ( die kreeg ik pas na 7 maanden) en het lekken houdt ook nog wel even aan, bij mij hield het na een week of 8 bij de jongste op behalve op momenten dat hij erg huilt. Hij is nu 4 maanden en zelfs dan lek ik nog en ik heb geen seconde borstvoeding gegeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 27 oktober 2016 @ 23:29:

Nee dat lekken hou je ook echt niet tegen of je moet er medicatie voor krijgen ( die kreeg ik pas na 7 maanden) en het lekken houdt ook nog wel even aan, bij mij hield het na een week of 8 bij de jongste op behalve op momenten dat hij erg huilt. Hij is nu 4 maanden en zelfs dan lek ik nog en ik heb geen seconde borstvoeding gegeven.Oef.. Maar goed dat ik wel compressen heb gekocht dan. Hopelijk blijven ze bij mij niet zo lang lekken ! Ik had ook gehoord dat je niet zomaar medicatie krijgt ivm. bijwerkingen. Ach, gelukkig doet de stuwing niet enorm zeer.
Nothing worth having ever comes easy
Nee stuwing valt enorm mee idd, zolang je strakke beha's draagt valt het zeker mee. En het lekken wordt steeds minder he! Alleen de eerste 2 of 3 weken liep ik echt met doorweekte shirtjes rond en daarna werd het steeds minder en minder. Maar goed dat is ook bij iedereen weer anders.
Dat hoort er helemaal bij en houdt vanzelf op. Hier ging er een pak congressen per dag doorhen en nog lekte ik door. Glamoureus hoor, die kraamweek Ik zou zeggen: geniet ervan dat het niet zo'n pijn doet! En dat je zelfs nog op je zij kunt slapen.

Oja en knip-tip: vraag of de vk de hechtingen wil verwijderen na een week. Dan hebben ze geen nut meer en ze zijn waarschijnlijk oplosbaar, maar dat kan een stuk langer duren. Wat een verlossing als die dingen eruit zijn!

Oh en gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd! Heel normaal dat lekken.Gaat vanzelf weer over.Als je er maar voor zorgt dat je er zo min mogelijk (lees NIET) aan komt. Zelfs niet inzepen onder de douche. Elke aanraking is een stimulans. Als je erg doorlekt,kun je ook een maandverbandje door midden knippen en in de breedte in je bh stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dan wel af waarom je geen borst voeding geeft? Gefeliciteerd met je kindje!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad er zo weinig mogelijk aan zitten, wassen, deppen enzo. Gewoon laten gaan. Het lekken kan wel een tijdje duren.
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwMina schreef op 28 oktober 2016 @ 09:28:

Ik vraag me dan wel af waarom je geen borst voeding geeft? Gefeliciteerd met je kindje!Waarom?
quote:MevrouwMina schreef op 28 oktober 2016 @ 09:28:

Ik vraag me dan wel af waarom je geen borst voeding geeft? Gefeliciteerd met je kindje!Mag ze dat lekker zelf uitmaken?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad nu dan ook compressen in gedaan en niet meer doorgelekt ik wastte ze wel elke ochtend onder de douche.. Nu dus even ook niet meer. Hopelijk stopt het lekken snel maar gelukkig doet de stuwing niet veel pijn.
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de felicitaties trouwens !
Nothing worth having ever comes easy
quote:MevrouwMina schreef op 28 oktober 2016 @ 09:28:

Ik vraag me dan wel af waarom je geen borst voeding geeft? Gefeliciteerd met je kindje!



Omdat ze gekozen heeft voor flesvoeding?



Gefeliciteerd TO.

Lekken is per persoon net zo verschillend als vloeien, de ene heeft het lang en de ander kort.
Alle reacties Link kopieren
quote:Justlikesnow schreef op 28 oktober 2016 @ 12:51:

Inderdaad nu dan ook compressen in gedaan en niet meer doorgelekt ik wastte ze wel elke ochtend onder de douche.. Nu dus even ook niet meer. Hopelijk stopt het lekken snel maar gelukkig doet de stuwing niet veel pijn.



Koolbladeren uit de koelkast helpen echt tegen eventueel ongemak van stuwing, bij veel of weinig pijn. En een paracetamol kan ook altijd helpen. Verder geloof ik dat saliethee helpt bij het stoppen van de borstvoeding dus dat zou je nog kunnen proberen als extra.



Succes en veel plezier met je kind!
Gefeliciteerd met de geboorte van je kind. Mijn zoon is dinsdag 10 weken, ik geef vanaf dag 2 kunstvoeding. En mijn borsten lekken af en toe nog steeds. Niet zo erg meer als in de kraamweek(toen spoot het eruit) Maar voldoende om eens in de paar dagen in eens nat vlekje te hebben in bh of shirt.



Totaal offtopic, maar vroeg mij af als ik zoon nu weer zou gaan aanleggen aan de borst, kan het dan weer op gang komen ?
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperWijf schreef op 28 oktober 2016 @ 13:08:

Gefeliciteerd met de geboorte van je kind. Mijn zoon is dinsdag 10 weken, ik geef vanaf dag 2 kunstvoeding. En mijn borsten lekken af en toe nog steeds. Niet zo erg meer als in de kraamweek(toen spoot het eruit) Maar voldoende om eens in de paar dagen in eens nat vlekje te hebben in bh of shirt.



Totaal offtopic, maar vroeg mij af als ik zoon nu weer zou gaan aanleggen aan de borst, kan het dan weer op gang komen ?



Het zou kunnen lukken met heel, heel, heel vaak aanleggen en kolven.

Voor meer informatie: https://www.lalecheleague ... bc/artikel/184-relacteren
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperWijf schreef op 28 oktober 2016 @ 13:08:

Gefeliciteerd met de geboorte van je kind. Mijn zoon is dinsdag 10 weken, ik geef vanaf dag 2 kunstvoeding. En mijn borsten lekken af en toe nog steeds. Niet zo erg meer als in de kraamweek(toen spoot het eruit) Maar voldoende om eens in de paar dagen in eens nat vlekje te hebben in bh of shirt.



Totaal offtopic, maar vroeg mij af als ik zoon nu weer zou gaan aanleggen aan de borst, kan het dan weer op gang komen ?



Oef.. Dat zou ik niet weten.. Als ze nog lekken is er naar mijn gevoel toch iets van productie op gang .. Als je dat extra stimuleerd lijkt het me toch wel mogelijk dat het alsnog goed op gang komt ..



Gelukkig spuit het er hier niet zo uit Heb ook het gevoel dat de stuwing al wel íets afneemt.. Kan dat al op dag 6 of beeld ik me dingen in ..
Nothing worth having ever comes easy
quote:Justlikesnow schreef op 28 oktober 2016 @ 13:17:

[...]





Oef.. Dat zou ik niet weten.. Als ze nog lekken is er naar mijn gevoel toch iets van productie op gang .. Als je dat extra stimuleerd lijkt het me toch wel mogelijk dat het alsnog goed op gang komt ..



Gelukkig spuit het er hier niet zo uit Heb ook het gevoel dat de stuwing al wel íets afneemt.. Kan dat al op dag 6 of beeld ik me dingen in ..Kan heel goed, ik had stuwing op dag 4 en dag 6 was het ergste qua pijn en dikke tieten. Daarna nam t weer af. Je mag zn paracetamol.
quote:badmuts111 schreef op 28 oktober 2016 @ 13:16:

[...]





Het zou kunnen lukken met heel, heel, heel vaak aanleggen en kolven.

Voor meer informatie: https://www.lalecheleague ... bc/artikel/184-relacterenTnx wist ook niet dat het zo heette.. Ik ga ff lezen
quote:Justlikesnow schreef op 28 oktober 2016 @ 13:17:

Gelukkig spuit het er hier niet zo uit Heb ook het gevoel dat de stuwing al wel íets afneemt.. Kan dat al op dag 6 of beeld ik me dingen in ..Ja hoor, dat kan goed! Als je niks stimuleert dan kun je er met een paar dagen wel vanaf zijn.
Alle reacties Link kopieren
Omdat je blijkbaar wel melkproductie hebt en last hebt van stuwing dan vraag ik me af waarom je geen borstvoeding geeft. Echt helemaal zonder beschuldiging en oordeel, ik vraag het me af. Dus vat het alsjeblieft niet op als kritische vraag want dat is het niet!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga hier wellicht een hoop commentaar op krijgen maar ik sta er voor mezelf niet 100% achter om BV te geven. Ik heb hele gevoelige borsten, ik vond het altijd al onplezierig als een partner er aan zat, en ik voel mij ook onprettig bij het idee van BV.



Ik wil niet iets doen waar ik mij onprettig bij voel. Met de KV voelen zowel kind als ik zich goed !
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Heel begrijpelijk juist hoor. Goed dat je voor jezelf en je kind kiest om je prettig te voelen. Ik had hetzelfde gevoel, ik houd niet van aanraking aan de borsten en niet van het idee van borstvoeding. Ik heb er zelfs een topic over geopend vorig jaar.



Ik heb mezelf 5 dagen gegeven na de bevalling om het te proberen. Ik 'mocht' altijd stoppen. Toen gaf ik mezelf twee weken, vier weken, tot 3 maanden en uiteindelijk heb ik 6 maanden volgemaakt. Heel trots op, maar de weegschaal had ook de andere kant op kunnen gaan. Ik ben het echt pas met 5 maanden fijn gaan vinden, want toen ging het supermakkelijk. Maar met zes maanden was mijn productie helemaal op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven