Mode & Beauty alle pijlers

Broeken appelfiguur

27-10-2016 23:21 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een appelfiguur en mijn buik en benen zijn niet helemaal mooi in proportie. Daarom heb ik moeite met het vinden van goed passende broeken. Qua benen pas ik in een maat 40 maar qua buik heb ik vaak maat 42 en soms zelfs 44, maar dan zijn de pijpen dus vaak te wijd.

Zijn er meer mensen met dit probleem? En hebben jullie tips voor merken of modellen die goed bij dit figuur passen?

Ik had trouwens minder last van dit probleem toen ik zo'n 15 kilo lichter was, helaas kom ik het eerst aan op de buik en val daar ook pas als laatste af. Ik heb wel het voornemen wat af te vallen maar tot die tijd zou ik me ook al een stuk beter voelen in goed passende broeken.
Alle reacties Link kopieren
Is dat op te lossen met wat meer elastische broeken? Zoals jeggings, treggings e.d. Die vormen zich wat meer met je lijf mee.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar die vind ik er vaak toch wat minder netjes en afkledend uitzien, vooral bij mijn wat vollere figuur.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook vaker rokken kunnen dragen maar dat vind ik al snel een gedoe met panty's en bedenken wat er mooi boven staat.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een model nemen met wijdere pijpen ipv een skinny model
Alle reacties Link kopieren
Bootcut modellen zijn weer terug in beeld, en probeer dan exemplaren met een wat een hogere taille, niet een taille op heuphoogte. Bootcut laat je bovenbenen slanker lijken, en langer, doordat de broekspijp een beetje wijd uitloopt.



Qua bovenstukken zou je losvallende bloezen kunnen proberen, of losvallende shirts, die je alleen van voor in je broek stopt of overal. Leuk vest erover als het koud is, tot over je billen of langer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad ook aan losvallende tops gedacht, en bootcut droeg ik vroeger vaak, ik zal er weer eens naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nyntje schreef op 27 oktober 2016 @ 23:33:

Ik zou ook vaker rokken kunnen dragen maar dat vind ik al snel een gedoe met panty's en bedenken wat er mooi boven staat.ipv rokken zou je ook jurkjes kunnen nemen, eventueel met lange mouwen in dit seizoen, dan hoef je helemaal nix te bedenken
Alle reacties Link kopieren
quote:knijster1973 schreef op 27 oktober 2016 @ 23:34:

Gewoon een model nemen met wijdere pijpen ipv een skinny modelIk zou juist zeggen, een skinny is maat 44 en dan zit het bij de benen precies goed?
Alle reacties Link kopieren
http://bodyshapestyle.com ... y-and-susannah-the-apple/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het verleden wel eens een broek bij Miss Etam gekocht die niet wat hoger en breder viel in de taille, misschien is dat wat. Ik weet niet hoe de broeken nu zijn trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet op zich wel wat me staat, maar het is denk ik vooral frustratie van me dat mijn buik in verhouding zo dik is. Ik paste laatst een H&M broek maat 44, prima bij de billen en benen maar ik kreeg hem niet dicht. En daarna paste ik een maat 42 van Miss Etam, prima bij de buik maar veel te ruim bij de benen.
Alle reacties Link kopieren
Ow Miss Etam dus niet, en gewoon bij C&A of MS Mode?

Ik heb ook nog Zerres broeken, die zijn ook wijder in de taille maar die vallen ongeveer als de broeken van Miss Etam, dus die passen dan misschien ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal de C&A weer eens proberen, daar heb ik al lang niks gekocht.
Ik heb deze en dat bevalt prima.

Is stretch en valt mooi strak.

Draag er losvallende dingen overheen om het vethobbeltje op mijn buik wat te verhullen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een grotere maat en dan skinny?

Broekmaten zijn behoorlijk onvoorspelbaar dus ik zou gewoon wat gaan passen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Herkenning (alleen dan wel een grotere maat). Ik kocht altijd broeken bij de MS (skinny) en dan met stretch. Ik zou in ieder geval zorger voor stretch.
-
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
-
Ik heb altijd goede (slim) legging/treggings/jeggings aan, geen slappe hap dingen en mooie langere blousjes en vesten erop aan. Staat mij heel erg goed. Ik kan geen gewone (spijker)broeken aan ivm flink appelfiguur en een lelijk geheeld en soms nog trekkend litteken van 2 keizersnedes.



Vind die van Asos Curve tegenwoordig erg fijn en zijn ook niet duur, als je ze aan hebt en draagt blouses en truitjes en vesten aanhebt die lang genoeg zijn lijken ze op gewone mooie jeans. Zitten hoog en je hebt dus ook geen last van muffintop randjes zoals je wel bij andere strechtbroeken met knoop/rits vaak ziet.

Dat is wel echt heel lelijk.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt goed, Goede-Fee, ik heb ook een hekel aan muffintops :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven