Wij proberen zwanger te worden in 2016 (2.0)

05-04-2016 12:19 989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnen dit topic praten we verder, zodat alle leden van onze huidige groep zelf ook de tabel aan kunnen passen met hun laatste gegevens.

Tabel is vol



NaamLeeftijd (v+m) 1e/2e/?e kindjeRondeNODZwangerUDBijzonderhedenVlinderbloem8927+321e8- 23/11/2016 4 november bevallen van een gezonde zoon! Autumnborn32+371e228/06/16Marina__30+331e4-2 29/04/2017 27/2 27-wekenafspraak 1/3 32-weken echo biometrieMariskam19831+321e1111/09/1613 september 1e afspraak bij gynaecoloogLouise3030+381e3- 15/10/16America35+331e2424/12/2016verder in de MMM, HSG goed, nu 3 mnd Clomid LindsayKristofLana 28/30 2e 4 23/03/2017 5/12 24weken echo twix8927+281e1004-11-eskee29+451e3 ?0401201623+252e4Rachelroos30+301e1- maart 2017 Miskraam met 10 wk in mei 2016, 2e zwangerschap 1/8 1e echo! HopefulyPregnant26+26 1e1226/08



Pris1992, Lewis10, Poekie90, mi_loves_spring, Elze88, Babylovee, FN92, Sunny61290586, Medea94 en hopenopeenwondertje; we hebben jullie uit de tabel gehaald omdat we een tijdje niets meer van jullie gehoord hebben. Mocht je toch weer mee willen schrijven, laat dan even iets weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen idd bellen om een afspraak te maken met een diëtist, ik ben er al eerder geweest.. dus ik heb al een begin maar wil nog wat extra adviezen.

ik had inderdaad bij mijn eerste zwangerschap geen probleem, maar heb aan die zwangerschap wel ruim 20 kilo's extra overgehouden... maar, inmiddels alweer een kilo er af en heb goed berekend dat ik nog maar 10 kilo hoef, dus dat schiet al op!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal. Ben even paar dagen niet op het forum en heb meteen weer een heleboel gemist. Dat krijg je ervan! Ga proberen op iederen te reageren maar zit op m'n mobiel te prutsen dus heen en weer scrolled is wat lastig. Bijvoorbaat excuses als ik iemand vergeet!



@040. Succes met lijnen maar het gaat helemaal goedkomen, immers zoals je zelf al zegt nog maar 10 van de oorspronkelijke 15! Goed go go girl!



@Eskee Fijn te horen dat het wel weer wat beter met je gaat dan eerst. Maar kan me inderdaad prima voorstellen dat zo zwanger zijn alles behalve "Genieten" is. Hopelijk kan je tijdens je verlof wat rust pakken, en anders inderdaad maar gewoon het einddoel voor ogen houden.



@Vlinder En al weer wat beter? Antibiotica doet z'n werk?



@Twix Welcome back! Wat jij beschrijft herken ik van mezelf van maanden terug. Het is zo lastig om er niet mee bezig te zijn. (Zeker als mensen zeggen dat je het moet loslaten). Helaas is bij mij de symptoomzoekeritisch nog steeds aanwezig, dus die pre-zwangerschspskwaal kan erg hardnekkig zijn. Mijn advies is gewoon uitleven. Er zijn zoveel leuke interessante websites dat je maanden vooruit kunt. Lang leve internet!



@Maan fijne vakantie!!!!



,OH well boarden weer. Moet stoppen Ga later verder!
Alle reacties Link kopieren
Vlinder, Marina en America, dank jullie wel voor de bemoedigende woorden. Ik merk dat het me goed doet!



@Vlinder, bedankt voor de tip. Sinds ik gestopt ben met de pil (januari) heb ik elke maand bijgehouden wanneer ik ongesteld ben geworden. Deze maand ook begonnen met temperaturen omdat ik overal vind dat de huisarts dat ook van 3 maanden wil hebben. Volgende week vrijdag is mijn NOD, dus nog een weekje geduld weer.

Hoe gaat het nu met jou? Iets wijzer kunnen worden bij verloskundige of huisarts?



@Marina, je slaat de spijker op z'n kop. Tot we gingen trouwen vond ik het elke maand niet zo erg dat het niet gelukt was, want geen dikke buik in de jurk en uiteindelijk ook gewoon bier kunnen drinken. Nu is dat doel weg, waardoor er maandelijks geen verzachtend excuus meer tegenover staat. Misschien heeft het me daarom ook wel extra gegrepen begin september. De term vlinderbloemetje zegt me wel iets, maar das idd al lang geleden! Hopelijk slinger ik hem er snel genoeg weer in!

Fijn dat je man zo lief is voor je!



@America, lang leve internet ja! Dat is deze ronde al de grap van mijn man ook, hij vraagt elke avond als hij uit het werk komt, en al zwanger? Wat zegt het internet? En het erge is.. Ik moet hem gelijk geven haha! Werkelijk elke symptoom heb ik deze keer opgezocht en dan zou het dus allemaal kunnen.., maar ik zeg het hem met een knipoog want ik weet dat hij het ook heel graag wil en anders teleurgesteld gaat zijn volgende week..

Maar het is inderdaad erg lastig om het maar op z'n beloop te laten en er niet teveel mee bezig te zijn. Bij ons in de omgeving weet gelukkig niemand nog dat we ermee bezig zijn, dus ik lees het alleen hier op t forum maar alsnog vraag ik me ook af, hoe dan! De volgende zin las ik hier van de week ook ergens op het forum en vond ik wel een mooie; geniet ook van wat je wel hebt en bedenk je niet alleen maar wat je niet hebt. Op sombere momenten helpt dat wel een beetje moet ik zeggen!



@04, Jeetje wat knap zeg, al zo snel 5kg kwijt! Wat is je toverrecept?

Veel power voor de volgende kilo's gewenst!



Maan hoe is het met jou? Al reiskriebels?
Alle reacties Link kopieren
@Marina: bedankt voor je snelle lieve reactie. Heb naar aanleiding van je berichtje besloten inderdaad dokter google met rust te laten en gewoon af te wachten wat ze me bij de huisarts zouden zeggen..ondertussen is er veel gebeurd hier afgelopen twee dagen! Zal het hieronder proberen zo kort mogelijk uit te leggen haha...



Naar aanleiding van het telefoontje van de huisarts via de mail mijn verloskundige ingelicht over de bacterie en de antibioticakuur. Volgende ochtend naar de huisarts; antibioticakuur gekregen en nieuwe urine ingeleverd. Heb nog twee x gevraagd of het gevaarlijk kan zijn voor ons kindje maar dat was absoluut niet het geval. Dus ik naar huis. Belde half uurtje later mijn verloskundige omdat ze mijn mail had gelezen. Ze had al contact opgenomen met de huisarts en het bleek helaas wel om de gevaarlijke B variant te gaan....een fikse domper...want dit betekende dat ik onder medische begeleiding moet bevallen, zonder mijn eigen verloskundigen en MET infuus met antibiotica omdat het kindje tijdens de bevalling in aanraking gaat komen met de bacterie in mijn lichaam. Ik was even erg verdrietig en zag dit niet aankomen. Heb het even laten bezinken, ziekenhuis belde al snel voor een afspraak. Die heb ik ondertussen vanmorgen gehad en al mijn zorgen zijn zo goed als weg. We hebben goede informatie gekregen, goede controle gehad en heb het nu geaccepteerd. Het betekent gewoon dat ik extra goed in de gaten gehouden ga worden. Door het infuus met antibiotica komt ons kindje waarschijnlijk gewoon gezond ter wereld en dat is uiteindelijk het belangrijkste. We moeten beiden wel min 24 uur in het ziekenhuis blijven maar ook dat is prima. De laatste weken elke week controle in het ziekenhuis dus ook dat is prima (sorry, toch een langer verhaal geworden dan dat ik wilde)...



@zwangerensex: herkenbaar Marina!! Alleen vervelend dat het bij jullie wel 'moet' om die penetratie in gang te houden. Lukt het je dan ook om er van te genieten? Anders lijkt het me extra moeilijk want zonder zin is het hier ook lastig...



@04: is de afspraak gelukt met de dietist? Vind het heel knap van je. Je zei dat je 20 kilo had overgehouden aan de eerste zwangerschap; mag ik vragen hoeveel kilo je totaal was aangekomen tijdens de zwangerschap?



@twix: heel goed dat je alles zo goed hebt bijgehouden!! Dat scheelt uiteindelijk weer wat tijd hopelijk! En probeer inderdaad positief te blijven, ook al is dat soms lastig.



@louise; en en en?



@Maan: hoe is het met jou? Wanneer ga je precies weg?
Alle reacties Link kopieren
Oh meiden, even kort egopostje. NOD maar nog geen kramp etcetera. Wel al een paar dagen licht misselijk. En dan met name..... in de OCHTEND. Ook m'n voorliefde voor koffie is wat bekoeld..... Dat is voor het eerst. Zou het dan toch????

Als vanmiddag de er nog niet zijn ga ik testen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga heeeeeeeeeel hard voor je duimen America!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik duim ook!!!!!
Hier ook
Alle reacties Link kopieren
Ohh amerika ik duim mee!!



Ik ben ongeveer 30 kilo aangekomen in mijn zwangerschap... was dus 20 blijven hangen haha
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Ik duim ook heel hard mee America! Hoe laat hier in nl is het bij jou middag?
Alle reacties Link kopieren
Dat zou zo ontzettend gaaf zijn America! Ik ga ook heel hard voor je duimen!!!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen duimt voor je, en inmiddels is het half 1 in de middag bij jullie, dus vertel
En? En? En?
Alle reacties Link kopieren
Nog even geduld meiden. Wilde vanmiddag testen maar manlief vroeg of ik niet beter kon wachten tot morgenochtend.... om het niet te jinxen en omdat hij had gelezen dat ochtendurine beter is. "Want wat als je net te vroeg test en hij daardoor negatief is?" Tja, wat moet je daar nu mee? Nog 1 nachtje slapen dus, maar de test ligt klaar en "afkloppen " nog steeds geen menstruatie symptomen.... en ook nog steeds licht misselijk als ik niet regelmatig iets eet drink... oh ik kan haast niet wachten.
Alle reacties Link kopieren
Oh America, ik open dit topic gewoon met een kloppend hart omdat ik zo hoop goed nieuws te lezen. Schiet toch op met die test Het klinkt wel echt heel positief hoor!!! Dit gaat gewoon goedkomen, ik voel het!
Alle reacties Link kopieren
Haha Mariskam, ik scrolde ook al naar beneden om een hartje te zien! Spannendddd!!! Kom maar op America!



Toch ff een vraagje tussen alle spanning hier door.. Deze maand ben ik begonnen met temperaturen dus heb nog geen vergelijking, maar het valt me op dat ik na de eisprong dagelijks verhoging heb, niet veel maar 37.6/37.7. Dit is geen symptoomzoekerij maar een feit, alleen kan ik hier helemaal niks over vinden! Iemand van jullie hier iets over te zeggen?
Haha ik sluit me aan bij Twix en Mariskam. America ben je al wakker? Ik hou het forum goed in de gaten. Hier ook een goed voorgevoel.



@Twix het klopt dat je temperatuur na je eisprong stijgt. Als dit zo blijft na je NOD kan het een vroeg teken zijn van een zwangerschap. Een daling betekent in de regel niet zwanger. Je temperatuur blijft je gehele zwangerschap hoog. Hopelijk blijft het stijgen/hoog tot na je NOD. Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
@America ahhhh, spannend!



@twix, als je wat langer je temperatuur bij houdt dan ga je een patroon zien als het goed is. Telkens op dezelfde momenten omhoog en omlaag. 37,6 is best hoog voor een basistemp maar misschien heb je ook iets kleins erbij over de leden? Ik hoop voor je dat het niet nodig is maar volgende maand zou je kunnen zien dat je temperatuur in dezelfde periode overeen komt met deze maand.
Alle reacties Link kopieren
Ok meiden hier komt ie dan....Witter dan wit. Maaaaaaar ook nog steeds geen menstruatie. Now what? Voel eerder ongeloof dan teleurgesteld.

Ben nu NOD +1.5 zonder en dat is me dus echt nog nooit overkomen. Weet niet wat ik ervan moet denken. Enige dat ik kan bedenken is dat of de Clomid mijn cyclus verlegd heeft, of dat ik een van die dames ben met erg laag HTC in het begin? ga nu maar 48u wachten en als ik dan nog niet dubbel loop van de kramp dan weer testen.
Alle reacties Link kopieren
Ohh balen Amerika! Hopen dat je cyclus idd gewoon wat langer is
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Nee toch?? maar ik ga toch nog even doorduimen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook!!! Spannend hoor! Het is je zo gegund!!
Alle reacties Link kopieren
Ohh, dan stem ik ook voor te vroeg getest hoor! Digitale test gedaan of een "gewone"? Ik begrijp dat je ongeloof hebt op dit moment. Duim gewoon nog 48 uur met je mee!
Alle reacties Link kopieren
America, ik snap dat het raar voelt! Zolang je nog geen menstruatieklachten hebt is er natuurlijk wel hoop, en blijf ik enorm duimen voor jullie!!



@Marina en Maan, ik bedoelde inderdaad dat ik mijn basistemperatuur zo hoog vind na de eisprong. Ervoor zat ik gem. op 37.2. Voor mijn gevoel niks anders onder de leden, vandaar ook mijn vraag.



Dit keer weer erg veel last van symptoomzoekerij. Wakker liggen van buikpijn en dan spanning krijgen, vervolgens denken dat ik buikpijn va de spanning heb.. Met vlagen weinig eetlust en denk ik misselijke te zijn, maar ook dat kan weer spanning zijn. Gelukkig deze week weer gewoon werken, dat betekent veel afleiding tot het minimaal vrijdag is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven