Uitgerekend 1e helft april 2017 - deel 2

29-08-2016 20:52 267 berichten
Een nieuw topic met de tabel onder een algemene nick. Wachtwoord is de gebruikersnaam maar met een hoofdletter a.



NaamLeeftijdKindje?GeslachtUitgerekendBevallenMuppet198431-342eMeisje3 aprilkruimel2332-311eJongen7 april 3 maartMupsy30-312e*Meisje6 april 22 maartXervy31-311eMeisje12 april 23 maartminnim27-311eMeisje10 april 30 maartPalmboompje12331-323eJongen11 april 13 aprilmoorkop9025-271eJongen3 april 14 april



Bloempje300, Piony, Jayla2, Arinna



Lieve IcedT, Duna_2015, Tomaat86, Anemoon15, Pinkpearl & Raisingirl - we hebben al een tijdje niks van jullie gehoord, maar hopen ook dat jullie ondertussen je lieve kindje in de armen hebben mogen sluiten!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad fijn dat het goed gaat! Leuk, kruimel, een verrassing. Wij willen het wel weten want dan hoeven we maar over 1 naam na te denken Maar we horen het op z'n vroegst mid November, dan is de 20 weken echo.



Voelen jullie de baby al? Ik heb de afgelopen paar dagen zo nu en dan een vreemd gevoel in m'n buik en ik denk dat het misschien de baby is! Het voelt soort van alsof er een telefoon op trilstand af gaat in m'n buik Herkent iemand dit?!
Alle reacties Link kopieren
Minnim dat is je kleine hoor!!!



Hier nog niets maar uk ligt vrij diep elke keer met de echo dus denk dat het nog wel even duurt, helaas...
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames.. weer even wat leven vanuit hier ;)



bewegen.. ik voel heel af en toe alsof er een luchtbelletje in mijn buik kapot "ploft" ik weet uit ervaring dat dat de baby is die ik heel zachtjes begin te voelen, maar het voelt nog heel onwerkelijk. ik had vandaag een controle bij de verloskundige en precies op het moment dat ik een plofje voelde zei ze.. ja voelde je dat? hij beweegt flink. weer zo bijzonder. ik ben nu 16 weken, maar als het mijn eerste zwangerschap was geweest dan had ik het nog niet herkent als de baby denk ik.



Hoe gaat het verder met alle mama's en mama's to be hier? weer wat lekkerder in jullie vel zo in het tweede trimester?



Hier gaat het naar "omstandigheden" prima. ik ga momenteel niet meer naar mijn werk. de rit van 55 km enkele reis is gewoon teveel voor mijn bekken. (fysio raad het ook sterk af) en ik moet iedere middag 1,5 uur bedrust houden. al is dat meer "af en toe bankrust" met 2 kinderen thuis in de herfstvakantie. dus we kijken nu lekker middags een disney film op de bank. verder mag ik niet klagen. ik kan nog prima met de kinderen naar buiten en ze ophalen van school en naar speelafspraakjes e.d. boodschappen laat ik voortaan iedere week thuisbezorgen en we hebben iedere week een schoonmaakster die al het buk en zwaardere poetswerk doet. ik klink wel heel verwend zo hahaha, maar op deze manier hoop ik dat mijn bekken niet snel veel erger worden.

Ik ben nog steeds aan het wachten op thuiswerk. ze moeten op mijn werk nog even uitzoeken welke taken ze me thuis willen laten doen, maar hier zijn ze al 3 weken over aan het overleggen.
Alle reacties Link kopieren
Hier alles goed. Vanmorgen controle gehad, alles was prima. Ben nu 17+3. Fijn om het hartje weer te horen. Moest ook op de weegschaal.... gelukkig gaf deze maar +1 aan ????.



Oftewel nog steeds lekker aan het genieten. Af en toe even rustig aan doen. Kleine nog niet gevoeld. Vanavond verf gehaald voor het kamertje. Leuk hoor, steeds een stapje verder ????
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag ook een controle! Ook alles prima. Hartje gehoord, altijd leuk. Ik ben nu iets aangekomen sinds vorige keer maar nog steeds minder zwaar dan voor ik zwanger werd.



Palmboompje, wat vervelend dat je thuis zit! Ik hoop dat je snel thuiswerk krijgt!
Wat fijn om te horen dat het goed gaat.



Palmboompje: wat vervelend dat je thuis zit. Maa je moet doen wat het beste voor je is.



Hier 16 weken nu. Maar helaas nog steeds erg misselijk en overgeven. Zit nog steeds thuis, word gek van mezelf. Maar dat komt wel goed. Hoop binnenkort weer aan de slag te kunnen gaan voor een paar uurtjes.

Van de zwangerschap heb ik nog niet echt kunnen genieten. Wel blij dat ik zwanger ben of course, maar de zwangerschap an sich...

Geen roze wolk hier...
Alle reacties Link kopieren
Xervy, wat enorm balen dat je nog steeds zo misselijk bent. Ik kan me voorstellen dat je nog niet echt aan genieten toe komt. Dat komt later wel als de baby er is! Is het nu volledig onzeker hoe lang de misselijkheid nog duurt, of verwachten ze wel dat het binnenkort beter wordt? In elk geval sterkte!!



Bij mij zijn de extra intensieve dromen begonnen. Ik droomde altijd al vrij levendig en vreemd, maar vanmorgen werd ik er wakker van. Iets over willen kayaken maar het mocht niet? Ik was er in m'n droom in elk geval helemaal boos over
Alle reacties Link kopieren
Mupsy; ik had niet echt gehoopt op een bepaald geslacht hoor! Ik zat gewoon nog steeds in het het-is-onzijdig gevoel haha.

Toen we eenmaal jongetje wisten, kreeg je meteen een beeld en dat was gewoon alsnog wennen ookal had ik heel sterk het gevoel dat het een jongen zou worden. En wat betreft de kilo's; inmiddels plus 6 en ik maak me er niet heel druk om. Net als jij eet ik gewoon veel maar wel gezond. Ik heb een sportieve bouw (niet dik maar ook niet mager) dus was nooit een vrouwelijke slanke den en na 20 jaar intensief sporten heb ik er wel vertrouwen in dat mijn lichaam weer best oke kan worden. Ik doe nu sinds een week zwanger&fit lessen wat me vooral lenig houd en goed is voor rug en bekken. Ik heb een staand beroep dus het is heel belangrijk om een sterke rug te houden. Ook wil ik nog soms gaan hardlopen en zwemmen maar dat moet nog gebeuren...



Minnim; al met bijna 16 weken voelde ik soms plopjes en het word nog niet echt frequent maar áls het dan gebeurd, ben ik iedere keer weer verbaasd, zooo leuk!



Palmboompje; wat vervelend voor je! Wel super fijn al die oplossingen, ik zou er dan maar van genieten haha.



Kruimel; ja fijn he dat hartje luisteren! Blijft leuk. En +1 kilo, dat is echt mazzellll!



Xervy; wat superrot!! Sterkte ermee, lijkt me inderdaad jammer dat je met je gedachten niet echt bij de zwangerschap bent... Hopelijk kun je snel weer iets doen/ondernemen!



Hier; ik voel me goed, slapen kost nog steeds geen moeite maar dat is echt prima. Verder een heel raar kwaaltje; iets minder scherp zicht. Schijnt er bij te horen haha maar vaag vond ik het wel... En verder hoor ik van veel mensen dat ik al verder dan 18 weken lijk en al een flink buikje heb. Afgelopen donderdag weer controle gehad en aan de groei van de baarmoeder kunnen ze dus van buiten redelijk voelen of baby goed groeit, interessant! Ook het hartje gehoord wat heel fijn was.



Zijn jullie al bezig met voorbereidingen voor hdt kamertje of pas na de 20 weken? Nog even en we zitten over 2/3/4 weken allemaal alweer op de helft! Ik vind het hard gaan ineens haha en straks na december al helemaal denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed gaat Moorkop!

Wij beginnen over 2 weken met de kamer. We weten wel welke kamer het wordt maar nog niet waar de spullen die er nu in staan heen gaan... Dus stap 1 wordt vooral veel opruimen en ruimte maken in andere delen van het huis. En jij?



Ik vind het leuk dat we bijna op de helft zitten maar aan de andere kant, na de 20 weken echo zijn de meeste mijlpalen voorbij en dan moeten we nog 20 weken! Volgens mij is de eerste helft interessanter dan de tweede helft :P
Alle reacties Link kopieren
Minnim: nee joh, de tweede helft is ook zo leuk! Je kunt een pretecho laten maken, het kamertje decoreren, tutten met kleertjes, wellicht een babyshower, zwangerschapsverlof! Er komen nog genoeg leuke momenten.



Hier gaat alles helemaal prima! Sinds 2 weken weten we dat we een meisje verwachten. Helemaal leuk, aangezien we al een zoon hebben. Ik ga dus los op de roze kleertjes en ga een roze bugaboo bestellen
Alle reacties Link kopieren
pinkpearl. heerlijk, dat wordt dus weer lekker winkelen!



idd bijna op de helft al. het lijkt wel of deze zwangerschap voorbij vliegt in vergelijking met de eerste 2. al is het nu natuurlijk ook een drukke tijd met sinterklaas e.d



Hoe is het verder met iedereen? voelen jullie de kleintjes al allemaal schoppen?

ik voel af en toe kleine plopjes, maar het is nog erg zachtjes allemaal en niet heel herkenbaar als de baby. ik denk dat mijn placenta vooraan ligt, want mijn zoontje voelde ik al 2,5 week hiervoor schoppen.



Over 1,5 week hebben wij de 20 weken echo. hebben sommige van jullie deze al gehad?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik kom ook maar weer eens een update geven. Toevallig dat ik net je berichtje zie Palmboompje, wij hadden vanochtend de 20 weken echo! Was wel een beetje zenuwachtig maar alles was in orde met ons kleine mannetje! Toch weer een hele opluchting hoor. Ben benieuwd of er al meer meiden zijn die hem inmiddels achter de rug hebben. Hopelijk ook allemaal met net zulke goede berichten.. Ik vond het trouwens wel een ontzettend fascinerende echo, echt heel bijzonder allemaal. Donderdag zit ik precies op 20 weken en ik moet zeggen dat ik het nu opeens ook wel echt snel vind gaan.



De kwaaltjes die ik eerder had zijn nagenoeg allemaal verdwenen maar ik heb sinds deze week wel wat last van mijn maag. Niet heel veel last van maagzuur maar wel ontzettend veel lucht. :( Geeft ook een onprettig gevoel maar ik gevoel niet dat er echt iets aan te doen is. Verloskundige gaf laatst ook al aan dat hij hoog lag dus qua klachten is het wel te begrijpen. Buik begint ook aardig te groeien en ook ik begin nu eindelijk wat te voelen. Hier ook nog echt heel zachtjes, man wil elke keer al opvliegen om ook te komen voelen maar voordat hij iets voelt zijn we wel weer even verder denk ik.



Binnenkort trouwens een weekendje naar Disney en hoewel ik het niet verwachtte gaf de VK aan dat ik kon doen wat ik wilde qua attracties zolang ik geen last had van een stang in mijn buik. Nou ben ik normaal wel van de heftige achtbanen enzo maar ik denk toch dat ik dat niet aan durf, zou het mezelf toch kwalijk nemen mocht het daarna misgaan ook al heeft het dan waarschijnlijk niks met elkaar te maken. Disney zelf is overigens wel héél terughoudend en zo panisch ben ik nou ook weer niet dus er blijft nog genoeg over om te doen. Ben wel benieuwd hoe hele dagen lopen/staan gaat bevallen want na een flink stuk lopen krijg ik soms best wel last van mijn buik. Kan met een zwangerschapsverklaring wel een rolstoel krijgen enzo maar dat vind ik ook weer wat overdreven. Heb er sowieso zin in!
Alle reacties Link kopieren
@Palmboompje: Vervelend dat je al zo’n last hebt van je bekken… hoe gaat het nu? Gaat het inmiddels ook beter nu je gestopt bent met werken? Heb je inmiddels ook wat thuiswerk gekregen? Ook ik woon erg ver van mijn werk (100+ km enkele reis) maar hoop het toch nog wel even vol te houden! En hoe was je vakantie? Heerlijk om er nog even tussenuit te gaan als het er voor de meeste mensen al op zit. ;) Een heel vragenvuur, sorry!



@IcedT: Wij hebben de NIPT via Antwerpen gedaan. Als je de 2e echo al zo mooi vond dat is de 20-weken echo helemaal fantastisch. Echt heel, heel, heel bijzonder! En leuk dat jullie ook een zoontje krijgen. Wij waren er heel blij mee (maar waren dat met een meisje net zo goed geweest, haha)! Hier overigens niet echt een duidelijk gevoel van tevoren.



@Xervy: Fijn dat jullie combinatietest ook goed was. Hoe gaat het verder bij jou? Jammer dat je er op deze manier zo weinig van kunt genieten zeg, sterkte. ?



@Mupsy: Ik ben nu op bijna 20 weken ook zo’n 6 kilo aangekomen. Kan ik wel mee leven hoor maar vind het toch wat confronterend met mijn overgewicht verleden. Volgens mij kan het ook qua zwangerschap wel schelen hoeveel je aankomt, meer dan gezond proberen te eten kun je dan niet doen!



@Kruimel: Spannend dat het geslacht bij jullie helemaal een verrassing blijft! Hebben jullie wel een voorgevoel? Wauw, 1 kilo erbij is wel heel netjes!



@Minnim: Ja met betrekking tot namen vinden wij het weten van het geslacht ook een groot voordeel. Nog eventjes afwachten dus voor jullie! Ik denk dat er ook nog best genoeg leuke dingen zijn in de 2e helft hoor. En als ik voor mezelf spreek ben ik ook een heel stuk relaxter dan in de eerste maanden, wat onbezorgder waardoor ik er nu wel echt meer van kan genieten.



@Moorkop: Wat leuk dat je met zwanger&fit bent begonnen. Ik doe eigenlijk nog niks specifieks voor zwangeren maar het wordt wel langzamerhand tijd daarmee te gaan beginnen denk ik. Zal eens actief op zoek gaan, hoe bevalt het jou? Wij wilden inderdaad de 20 weken echo afwachten voor we echt met het kamertje aan de slag gaan. Over een paar weekjes maar eens mee gaan beginnen dus!



@Pinkpearl: Wat leuk, een jongetje en een meisje! Haha, was de kinderwagen van je zoontje sowieso niet meer te gebruiken of wil je echt heel graag een roze?
Anemoon: lief dat je het vraagt. Ben nog steeds super misselijk en moet nog steeds veel overgeven... maar bijna op de helft dus dat geeft moed. Daarbij hebben we veel tussentijdse echo's gehad. Wat leuk dat jullie een zoontje krijgen en dat je kwaaltjes nagenoeg weg zijn.



Palmboompje: spannend de 20 weken echo!!! Wij hebben die volgende week. Wat leuk dat je al plopjes voelt.

Ik neem ook af en toe wat te voelen... of is het toch mijn verbeelding... Hahaha.



Pinkpearl: proficiat een meisje!!! En een roze kinderwagen in het verschiet. Nice!!!



Minim: nog ff cd en dan starten met jullie kamertje. Zie je op tegen het opruimen?

Wij (of ja manlief) heeft kamer al uitgeruimd. In januari komt de stukadoor.



Moorkop: wat goed dat je de fitlessen doet!

En 6kg is toch helemaal niet veel?



Hier gaat alles zoals het ging. Niet denderend, we zijn echt aan het aftellen. Maar het wordt vanzelf april, moed houden. En je krijgt er wat moois voor terug.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Ik meld me ook weer even!

Hier gaat alles goed. Vanmorgen het weekend een weekend weggeweest met manlief maar merk dat lange stukken lopen toch wel tegenvalt . Pffff net zo'n oud wijf af en toe Wel leuk gehad hoor!

Ben nu 20+1 en hebben morgenochtend de 20 weken echo, spannend! Voel, volgens mij, nog niets dus vind het best eng morgen.



Moet rennen naar mijn werk nu, jullie horen morgen van me en dan zal ik ook de rest even lezen en reageren!



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



20 weken echo gehad vanmorgen. Alles was goed alleen wat witte darmpjes waardoor we toch worden doorverwezen naar de gynaecoloog.



Kan zijn dat ik ongemerkt een kleine bloeding heb gehad wat hij of zij heeft ingeslikt via vruchtwater maar rest zag er prima uit dus gaan we ervan uit dat het niets ernstigs is
Alle reacties Link kopieren
Net gebeld door de verloskundige. Ze heeft overleg gehad met de gynaecoloog en die gaf aan dat het ook kan wijzen op taaislijmziekte CF (kans 1:5000) of syndroom van down (maar uit de combinatietest bleek een zeer lage kans) of dat er niets aan de hand is. Of we een extra onderzoek willen doen over 2,3 weken of niet. Ik schrik hier toch wel van merk ik ondanks dat ik het vanmorgen ook al hoorde. De kans is heel klein maar toch... Ze gaat nu kijken of we niet deze of volgende week nog een gesprek kunnen krijgen bij de gynaecoloog om e.e.a. Nog een keer uitgelegd te krijgen en of een echo.
Kruimel: o, jee schrikken zeg!!! Ik hoop dat je deze week nog terecht kunt. Die onzekerheid is ook niks. Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ohnee Kruimel, dat wil je allemaal helemaal niet horen! Ik vond je in je eerste berichtje nog redelijk relaxed overkomen maar kan me voorstellen dat je je nu toch wel zorgen maakt. :( Hoe komen ze nu aan die kans van 1:5000 op CF? Puur op basis van die echo?



In elk geval een hele dikke knuffel, ik hoop dat jullie snel terecht kunnen en duim dat er toch niks aan de hand is! Hoe is je man/vriend er eigenlijk onder?
Alle reacties Link kopieren
Hij is er redelijk nuchter onder.

Maandag kunnen we terecht bij de gynaecoloog om te overleggen wat het kan zijn en wat de volgende onderzoeksmogelijkheden zijn. Spannend
Alle reacties Link kopieren
Kruimel, wat vervelend. Hopelijk is er gewoon niks aan de hand maar dat is sowieso wel even een domper deze weken. Sterkte maandag!



Wij hebben ook de 20 weken echo gehad, duurde lang en ik moest ook nog even op en neer springen want baby werkte niet mee! Maar het zag er allemaal goed uit. We zijn begonnen met opruimen, vorig weekend de kast onder de trap helemaal uitgezocht en alles in goede bakken gedaan. Nu hebben we daar in principe ruimte om een wandelwagen neer te zetten als ie niet in gebruik is. Dit weekend gaan we veel spullen die we niet meer willen wegbrengen/weggooien en hopelijk ook beginnen met het kamertje opruimen!



Xervy, sterkte, lijkt me echt zwaar om nog steeds zo misselijk te zijn.



Anemoon, weekendje Disney, lekker! Gewoon doen wat je kunt en veel rust nemen en dan wordt het vast fantastisch!
Alle reacties Link kopieren
Ach jee Kruimel!! Wat een onzekerheid en zorgen opeens!! Ook al is de kans klein, kan mij goed voorstellen dat je hier enorm van schrikt!

Ik ben ook wel benieuwd hoe ze aan die 1:5000 komen!

Begrijp ik nu goed dat het 3 dingen kunnen beteken? 1) taaislijm 2) down of 3) niks? Of kunnen er ook nog andere mogelijkheden zijn?

Goed voorbereiden op gesprek maandag!! Schrijf alles op wat je wilt weten!



Sterkte! Niet fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt. Of een bloeding gehad waardoor de kleine bloed heeft ingeslikt wat met vruchtwater is gemengd. Gaan ervan uit dat het allemaal goed komt maar het speelt wel in je achterhoofd.



Volgens mij voel ik de kleine sinds vanmorgen ook. Kleine plopjes ????



Fijn weekend dames en vergeet vooral niet te genieten!
Alle reacties Link kopieren
Minnim; wij zijn inmiddels ook bezig met de kamer, afgelopen donderdag voor het eerst naar babypark geweest en wauwww wat een winkel is dat zeg! Je weet niet waar je moet kijken... We hebben wel echt precies het kamertje gezien wat we willen, ik had 'm een half jaar geleden al gezien en nu weet ik zeker dat ik die wil haha.



Pinkpearl; Leuk een meisje, shopze!!



Palmboompje; Ik voel de baby nu echt heel goed, ook vanaf buiten. Mijn vriend heeft afgelopen vrijdag voor het eerst de baby gevoeld, zooo gaaf haha. Mijn placenta ligt ook voor maar desondanks voel ik het heel goed.



Anemoon; ja het bevalt me goed! Ik ben eigenlijk geen yoga/pilates type maar toch is het wel relaxt en het zorgt even voor een momentje voor jezelf in de week. Ook leuk om alleen maar over baby's en zwanger zijn te kletsen natuurlijk. Soms doen we gelukkig ook een parcourtje met oefeningen etc en ik loop soms nog hard voor een beetje sportgevoel. Hoe was Disney? Beetje in de attracties geweest? Of ben je nog niet geweest?



Xervy; mehh niet leuk zeg!! Ondertussen de 20weken echo gehad? Nogmaals sterkte met alles, heb je voor je gevoel wel dat het redelijk opschiet? December maand vliegt altijd voorbij vind ik zelf, ik hoop dat je dat ook zo ervaart straks!



Kruimel; ohhh jeetje schrikken! Vandaag weet je dus meer als het goed is, succes! Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt want 2/3 weken is dan best lang wachten... En als je denkt, plopjes?! Dan is het de babyy haha leuk!



Hier; ik heb de echo nu precies een week geleden gehad. Alles was keurig in orde. Uitgebreid het hartje gezien ook met de kleurtjes qua stroming, heel interessant! Vond het net biologie haha. Overduidelijk nog steeds een jongen, kwam echt vaak in beeld. Ook had hij binnen een half uur een volle blaas, toen weer leeg en ff later weer vol! Dus dat hele systeempje gaat echt snel joh. Vriend vond de echoscopiste wel snel gaan, een ruim half uur later stonden we weer buiten. Hoelang duurde het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest inderdaad. Liep allemaal erg uit en daarna bleek het een verkeerde afspraak te zijn. We zaten bij de verloskundige ipv gynaecoloog. Ze snapte er ook niets van en na een rondje bellen kon een gynaecoloog wel naar ons kijken. Maar al met al een uur verder.... Gelukkig een erg fijne arts en hij heeft meteen gekeken.



Zag er verder allemaal prima uit en hij zag geen aanleiding voor een verder onderzoek dus we laten het hierbij. Eventueel kunnen we over een week of 8 vragen om een extra echo. We hebben dus niet meer kans dan iemand anders. Heel fijn dus :cheer2:!



Zijn een stuk gerustgestelder maar helemaal weg zullen de zorgen niet meer gaan maar nu gaan we vooral weer genieten!



Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven