Hoe krijg ik een ritme ?

27-10-2016 21:13 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn kleine is overmorgen 4 week oud. Nu vraag ik mij af. Hoe krijgt mijn zoon een eigen ritme met borstvoeding. Ik probeer meestal rond dezelfde tijden te voeden, maar hij meld zich ook wel eens een andere keer.



En vaak is het zo dat als ik hem in de middag voeding geef wil hij daarna niet slapen. Of ik leg hem slapend weg en word gelijk weer wakker en net zo goed als ik hem wakker weg leg. Op een duur als hij dan slaapt bij mij, laat ik hem ook slapen. Hoe doen jullie dat? S'nachts slaapt hij heerlijk en meld hij zich soms 1 keer of slaapt hij door. Het is echt overdag en soms de avond dat ik hem niet in slaap krijg in zijn bedje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koekblikje schreef op 27 oktober 2016 @ 22:39:

Ahhhh dan zijn onze frummels precies even oud (2 oktober)? Leuk!

Mijn meisje laat zich ook niet in een ritme duwen. Vind het ook soms lastig hoor. En ze slaapt bij mij s nachts zo'n 2 à 3 uur en komt dan weer voor een voeding. Dusse.. Haha. Dan valt t bij jou mee toch? Ik ga lekker met haar behoeftes mee. Ik geniet er maar gewoon van! Ze ligt nu overigens op me te slapen. Leg dr straks in de cosleeper naast me. Heerlijk!



Jaa mijn zoon is 1 Oktober geboren !haha

Jaa dan valt het bij ons nog wel mee. Hij meld zich bij ons altijd rond 3 uur eventjes en dan slaapt hij door tot 6/7 uur.
Met vier weken is borstvoeding gewoon op verzoek. Rond 3 a 4 maanden kun je een ritme gaan volgen. De schema's op deze sites zijn voor mij de richtlijn geweest. http://noobmommy.com/routines-schedules/



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:FunnyFace8 schreef op 28 oktober 2016 @ 03:59:

Met vier weken is borstvoeding gewoon op verzoek. Rond 3 a 4 maanden kun je een ritme gaan volgen. De schema's op deze sites zijn voor mij de richtlijn geweest. http://noobmommy.com/routines-schedules/



Succes!Ooh dankjewel ! ik zal eens gaan lezen.
quote:Frizz schreef op 27 oktober 2016 @ 23:20:

[...]





Je doet toch kletsen, kirren, baby beetje rondkijken enz enz?Nou ja dat doet ie vanzelf wel, maar niet in een bepaalde volgorde. Hij drinkt vooral graag en dan valt ie in slaap, en dan begint ie te piepen dat ie een schone luier wil, en dan wil ie drinken. Dat is ongeveer de volgorde zeg maar.
Laat het los. Je hebt nu nog zwangerschapsverlof en ik zou gewoon bieden wat je baby op dat moment nodig heeft. Ze zijn nog zo klein en nog vers uit de buik joh, die wil voornamelijk de warmte en nabijheid van jou. Geef hem waar hij om vraagt. Een ritme komt ooit een keer vanzelf. Bij mijn oudste was dat rond haar eerste verjaardag, mijn jongste zit vanaf een half jaar in een aardig ritme.



Wat het beste werkt is om je baby heen werken in plaats van andersom. In die periode had ik nul verwachtingen van het huishouden en dingen buitenshuis. Het is even de controle opgeven en dat is niet altijd fijn, maar het is wel het gemakkelijkste. Komt vanzelf een keer goed, des te eerder wanneer je het allemaal een beetje los laat.



Nog van harte gefeliciteerd met je baby!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 28 oktober 2016 @ 10:19:

Laat het los. Je hebt nu nog zwangerschapsverlof en ik zou gewoon bieden wat je baby op dat moment nodig heeft. Ze zijn nog zo klein en nog vers uit de buik joh, die wil voornamelijk de warmte en nabijheid van jou. Geef hem waar hij om vraagt. Een ritme komt ooit een keer vanzelf. Bij mijn oudste was dat rond haar eerste verjaardag, mijn jongste zit vanaf een half jaar in een aardig ritme.



Wat het beste werkt is om je baby heen werken in plaats van andersom. In die periode had ik nul verwachtingen van het huishouden en dingen buitenshuis. Het is even de controle opgeven en dat is niet altijd fijn, maar het is wel het gemakkelijkste. Komt vanzelf een keer goed, des te eerder wanneer je het allemaal een beetje los laat.



Nog van harte gefeliciteerd met je baby!



Dankjewel.

Jaa dat is ook zo, maar het is niet altijd even makkelijk om alles los te laten. Aangezien ik voor dit alles zelf wou regelen en doen. Maar het gaat aardig goed tot nu toe om dingen los te laten.



Ik blijf de eerste tijd ook thuis. ik hoef na 10 weken niet aan het werk. Gelukkig maar want dat zie ik ook niet zitten. Lekker bij de kleine blijven.
Alle reacties Link kopieren
Met vier weken hoor je ook helemaal geen ritme te hebben.



En verwennen kan niet de eerste zes maanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven