Geld & Recht alle pijlers

Bespaar tips

28-10-2016 00:56 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal ,



Ik denk dat het topic 246 al is hier, maar kunnen jullie me tips geven hoe ik nog kan besparen per maand? Ik ben chronisch ziek het word in de toekomst ook niet beter voor me kwa gezondheid.



Ik heb mijn internet kosten al lager gedaan.

Mijn mobiel kosten gaan ook lager. Van 15 naar +/- 7.

Overdag verwarming 18,5 - 19 graad en savonds even op 20.

Water betaal ik 14€ aan omdat ik afgelopen jaar veel water heb verbruikt. Ik denk dat die omlaag kan naar 10. Douch elke dag, ik probeer 2keer wasmachine per week, om de +/-3 dagen afwasmachine.

Zorgverzekering CZ 123.

Ik leen af en toe auto van mijn ouders want ik kan hem zelf niet betalen. De benzine kosten zijn voor mijn rekening.



Boodschappen haal ik bij de liddle ongeveer 140/150 euro per maand. Ik geef niet veel dingen uit aan dingen ondernemen, want het meeste dat kan ik niet ^_^ (positief bekijken )



Iemand nog meer tips om te besparen?



Tips die weinig kosten om te doen ook altijd welkom :D



<3 <3 <3
Alle reacties Link kopieren
Als je minimum/bijstands nivo krijgt en de zorg en huurtoeslag..dan zou je met deze lage kosten toch uit moeten komen ?

Of heb je extreem hoge woonlasten of andere hoge kostenpost ?
Alle reacties Link kopieren
's Avonds op tijd de gordijnen dicht, dikke trui aan en een dekentje op de bank. Dan kun je de thermostaat wel op 19 laten staan. Draai deze ook weer op tijd naar 16 en niet pas als je gaat slapen.Doe lampen uit zodra je de kamer verlaat.Laat geen apparaten aan of op stand-by staan. Trek stekkers uit het stopcontact.Gebruik led en spaarlampen.Kijk kritisch naar de abonnementen die je hebt. Zeg wat je niet nodig hebt op (dat zijn meestal luxe dingen) en kijk of dingen die je wel nodig hebt goedkoper kunnen (zoals g/w/l/verzekering).Zorg dat je geen onnodige spullen koopt!
Alle reacties Link kopieren
Dingen die weinig kosten:Dagje naar het park en eventueel daar picknicken (als het mooi weer is).Sommige hobby's hoeven niet heel duur te zijn, bv handlettering. Kijk op YouTube en Pinterest voor inspiratie en tips.Organiseer een film- of spelavondje met vrienden, altijd gezellig.Bezoek een kinderboerderij.Kijk in de gratis weekkrantjes wat er dat weekend te doen is. Hier zijn er altijd gratis dingen te doen zoals een muziekoptreden, tentoonstelling of markt.
Ieder jaar overstappen van energieleverancier.

Qua vaste kosten maakt het allemaal niet zo uit, maar door ieder jaar over te stappen pak je wel ieder jaar de welkomstbonus. (Wel ff opletten dat je niet een contract voor 2 of meer jaar afsluit)
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Met hoeveel personen is je huishouden? Voor een persoon is 140 euro boodschappen misschien wat veel? Als het voor veel meer personen is (4-5-6) is het redelijk zuinig denk ik. Je lijstje is trouwens lang biet volledig qua uitgaven, als je echt een realistisch beeld wilt hebben, zou ik ook kleding, tussendoorbudget, benzine, etc meerekenen. Nu heb je slechts een beperkt overzicht. Sterkte met besparen!



P.s rook je, of gebruik je alcohol? Eet je elke dag vlees? Daar zitten soms ook meer kosten in dan je denkt.
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
quote:tjjjjjemig schreef op 28 oktober 2016 @ 03:26:

Hoi,



Met hoeveel personen is je huishouden? Voor een persoon is 140 euro boodschappen misschien wat veel? Als het voor veel meer personen is (4-5-6) is het redelijk zuinig denk ik. 140 euro per maand is toch niet zo veel voor 1 persoon? Dat is 35 euro p/week, 5 euro p/dag. Ik ga er tenminste vanuit dat daar ook persoonlijke verzorging/wasmiddel etc bij zit..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Schrijf voor jezelf helder op wat voor een bedrag je binnenkrijgt en dat wat je uitgeeft.

Hoeveel moet je besparen?

Wat geef je exact uit?

Het bedrag aan boodschappen zegt niet zoveel. Wat koop je daarvoor?

Ook onnodige dingen zoals koek en frisdrank?
Alle reacties Link kopieren
Stamppot, pasta voor 2 dagen koken.

Kaarsjes aan 's avonds.

Kringloopwinkel, marktplaats voor kleding.

Ranja ipv frisdrank

1x per week boodschappen doen.

Geen droger gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo lees, zitten jouw kosten niet in de vaste lasten.



Heb je hoge ziektekosten, omdat je chronisch ziek bent?

Heb je schulden, die moeten worden ingelost?

Rook je?

Geef je veel geld uit aan losse aankopen, zoals kleding, hebbedingetjes bij de Action o.i.d?



Ik zou eens opschrijven waar mijn geld precies naar toe gaat voor een helder beeld.
quote:chocolol schreef op 28 oktober 2016 @ 02:00:Bezoek een kinderboerderij.[/list]Als kindloze moet ik hier even om gniffelen. Wat zou je daar zondet kinderen moeten? (Gratis vlees halen? Foute grap..)
Denk dat je al veel bespaard hebt, dus niet direct tips. Wel fijn om te lezen dat je zo positief blijft.
Alle reacties Link kopieren
Qua verzorgingsspul van alles de helft. En dat steeds weer doorvoeren tot je merkt dat van minder dan een kwart wasmiddel dan staat aangegeven je was prima schoon wordt. Zelfde voor shampoo etc.
Alle reacties Link kopieren
Zelf wasmiddel maken. 2 blokjes sunlight kost 1.80 bij de action. 5 liter maken kost 10 minuten werk. Van die 2 blokjes kan je iets van 30 liter maken.
In plaats van wasverzachter kun je schoonmaakazijn gebruiken. Sowieso is het niet nodig om voor elk klusje een ander schoonmaakmiddel te kopen; met schoonmaakazijn, groene zeep en soda wordt ook alles schoon.
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je meer geld binnen krijgt. Steek daar je energie in in plaats van 2 euro te besparen op water.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je besparen? Spaar je ergens voor? Kom je niet rond?
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Niet winkelen bij Action.
Zoals hierboven ook al wordt gezegd, eerst beginnen om precies op een rijtje te zetten wat er exact binnenkomt en uitgaat.

Dan kun je de dingen gaan aanpakken en gaan kijken waar je kunt besparen.



Niet alleen de boodschappen, telefoon, internet, maar ook verzekeringen, gemeentelijke belastingen, enz. Alles.



Kortom, zorg eerst dat je overzicht hebt en ga dan gericht bezuinigen.



Misschien kun je hier ook wat meer informatie neerzetten? Heb je kinderen, huurtoeslag, etc. Op deze manier krijg je meer gerichtere tips.



Succes in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
Heet water kost veel geld maar ik weet niet of je genegen bent om daarop te gaan besparen..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
-daltarief laten inschakelen via watermaatschappij en dan de wasmachine draaien in de goedkopere uren. Zo ook jezelf douchen in die goedkopere uren.

-kaarslicht inplaats van lampen.

-deken en/lf extra trui en pantoffels op de bank.

-boodschappen middels acties 1+1 en 35% korting acties.

-aanschaf voedingsmiddelen in grotere hoeveelheden blijken vaak goedkoper dan aanschaf voor 1 persoon. Bijvoorbeeld vlees.....vroegere hoeveelheid waarvan je geportioneerd invriest is uiteindelijk goedkoper dan de diverse losse porties in winkel kopen.

-koken voor meerdere dagen. Dat scheelt electrakosten, tijd en geld.

-was met veeeeeeeel minder wasmiddel. En je kunt overigens ook de wasmachine laten draaien op een scheutje afwasmiddel. Ook schoon en veel goedkoper.

-groente en fruit en brood eind van de dag op markt halen, dan goedkoper en soms gratis.

-brood in actie kopen en dan invriezen en per keer uithalen wat je gebruikt. Zo blijft het vers en kun je toch gebruik maken van grootverbruikacties.

-kleding via Facebook, ruilmiddagen, tweedehands etc.

-laat mensen weten wanneer je iets nodig hebt, bijvoorbeeld een elektrisch apparaat.......mensen denken dan mee en soms tik je zo goedkoop of gratis iets op de kop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 28 oktober 2016 @ 07:33:

In plaats van wasverzachter kun je schoonmaakazijn gebruiken. Sowieso is het niet nodig om voor elk klusje een ander schoonmaakmiddel te kopen; met schoonmaakazijn, groene zeep en soda wordt ook alles schoon.

Een grote fles goedkoop afwasmiddel is ook prima.

Zelf vind ik die blokjes die je in de wc-pot kan hangen heel goed schoonmaken, je doet maanden met zo'n setje van drie blokjes en dat bespaart dus hele flessen chloor/wc-eend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Idd. Met afwasmiddel kun je ramen doen, kun je was doen, kun je boenen, kun je je handen wassen, prima middel tegen vetvlekken op kleding etc etc etc.



De mogelijkheden zijn eindeloos.
quote:Troeteltje schreef op 28 oktober 2016 @ 08:18:

-daltarief laten inschakelen via watermaatschappij en dan de wasmachine draaien in de goedkopere uren. Zo ook jezelf douchen in die goedkopere uren.



Verkeerd gelezen, heeft de watermaatschappij ook dak tarief? Voor elektra maakt het namelijk niet veel uit.



Als je maar twee of drie keer per week de was- en afwasmachine laat draaien levert dat echt niks op. Het kost dan zelfs geld.



Als je goedkoop tarief hebt betaal je voor de andere uren en hoger tarief dan iemand die continue hetzelfde tarief heeft. Je moet dan echt een groot gezin hebben een dus veel wassen en afwassen om iets te verdienen.



Met zeven wassen per week een zeven keer vaatwas draaien lukte het mij om 12 euro te 'besparen' op jaarbasis. Dat is nog geen 25 cent per week! Was je echter een keer niet tijdens goedkoop tarief dan kost dat meer dan 25 cent meer. Dus dan verdien je die week al weer niks.
Alle reacties Link kopieren
Op 'bespaar tips' kun je al een spatie besparen, snel verdiend en leest nog prettiger ook.





Verder kan de verwarming prima nog wat lager. Warm kleden en actief bezig zijn op zijn tijd en als je zit een deken over je heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven