Geld & Recht alle pijlers

Stiefmoeder wil ons uitkopen

27-10-2016 14:25 244 berichten
Onze overleden ouders hadden een huis in Spanje, die staat nu een tijdje te koop nu wil stiefmoeder het uit de koop halen en ons uitkopen het huis staat te koop en is volledig afbetaald. Ik en zus en broertje vinden het maar raar want met wat voor geld wil ze ons uitkopen? Wij willen het verkopen en ons geld eruit halen. Rare situatie vind ik het.



Mijn vraag is eigenlijk: mag en kan zij dit zomaar bepalen?
Alle reacties Link kopieren
Maar je wilde dat huis toch helemaal niet kwijt?

Of ondertussen wel?
quote:Ameliaaa schreef op 28 oktober 2016 @ 00:02:

Dat je in dat huis mag wonen, geeft je geen recht op bezit van het huis he. Dat betekent alleen maar dat je er mag wonen en niet dat het (deels) van jou is. Ik denk dat hierin de Surinaamse gastvrijheid een rol kan spelen. Als jullie naar je stiefmoeder willen, moet je er toch ook kunnen slapen. Eigenlijk zegt hij ermee, je mag er huur vrij wonen. Maar waarschijnlijk wel alleen als je stiefmoeder daar toestemming voor geeft.



Ik vind zelf conflicten over erfenissen zo, tja wat is het woord dat ik zoek, iets waar ik met een grote boog omheen zou lopen. Vind je het niet pijnlijk, zwaar om te 'vechten' met je stiefmoeder hierover? Ik ga, als ik het zelf aan de hand krijg, wel een mediator inschakelen ofzo. Lijkt me echt vreselijk.Het kopje erfenis is gewoon heel ingewikkeld ook voor de gewone man. vooral als er een derde partij bij betrokken is en een huis in het buitenland is gewoon lastig. We hebben alledrie geen goede band met stiefmoeder zij ook niet met ons. We willen van elkaar af het is de vrouw van mijn vader geweest meer niet.
quote:-Suze- schreef op 28 oktober 2016 @ 00:03:

Maar je wilde dat huis toch helemaal niet kwijt?

Of ondertussen wel?Liever kwijt ik kan de onderhoudskosten niet ophoesten. ik moet wel realistisch blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 27 oktober 2016 @ 23:19:

[...]



Dat weet je niet. Misschien heeft vader ook een deel van moeder geërfd (de helft plus een kindsdeel van het deel van moeder) en de andere helft was al van hem. Stiefmoeder heeft dus misschien een groter deel geërfd dan een kwart. Zonder de testamenten te kennen kun je hier niets zinnigs over zeggen. Behalve dan dat dit het zoveelste topic is waar TO al op de kast zit zonder dat er ook maar iets aan de hand is.



Hoho, dat sluit ik ook niet uit. Ik zeg dat een kwart naar de erfgenamen is gegaan. Daar hoort inderdaad ook misschien vader bij, al hoeft dat niet.



Waar het mij om gaat is dat stiefmoeder naar alle waarschijnlijkheid een minderheidsaandeel heeft in die woning, zoals door TO ook aangegeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cookielyon schreef op 27 oktober 2016 @ 14:39:

[...]





Niemand van ons praat met haar contact loopt via Notaris.Misschien moet je je eens wat volwassener opstellen
quote:Cookielyon schreef op 28 oktober 2016 @ 00:12:

Het kopje erfenis is gewoon heel ingewikkeld ook voor de gewone man. vooral als er een derde partij bij betrokken is 'Een derde partij'? De vrouw met wie je vader jarenlang lief en leed gedeeld heeft, bedoel je. Gatverdamme zeg, je zal met van die inhalige, op geld beluste stiefkinderen te maken krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cookielyon schreef op 27 oktober 2016 @ 15:40:

Ze kan dwars doen wat ze wil, wij willen van het huis af, en als ze ons in onze voeten schiet dan gaan wij ook gebruik maken van dat huis wij zijn immers erfgenamen. Ik moet eerst maar even zien idd of ze met een goed bod komt het ziet er nu zo uit dat ze van ons af wil.Hahahahaha, ik heb hier zo om gelachen. Het spreekwoord is jezelf in de voet schieten.

Zichzelf in de voet schieten

Volgens mij is dat spreekwoord wel van toepassing op deze situatie, maar dat heb je denk ik niet zo bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cookielyon schreef op 28 oktober 2016 @ 00:14:

[...]





Liever kwijt ik kan de onderhoudskosten niet ophoesten. ik moet wel realistisch blijven.Jullie kunnen dat ook niet met elkaar, als kinderen, opbrengen ? Dat het een vakantiehuis voor iedereen uit het oorspronkelijke gezin wordt en wat jullie ook nog aan anderen kunnen verhuren? Ik kan me voorstellen dat het huis sentimentele waarde voor jullie heeft.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Cookielyon schreef op 28 oktober 2016 @ 00:14:

[...]





Liever kwijt ik kan de onderhoudskosten niet ophoesten. ik moet wel realistisch blijven."Wat jammer. Je wilde het zo graag hebben ivm de vele herinneringen aan je moeder toch?
Jullie halen door de war met een andere forummer die ook iets soortsgelijks had.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-10-2016 13:26
Reden: hinten
% gewijzigd
quote:Tr0tter schreef op 30 oktober 2016 @ 09:59:

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-10-2016 13:50
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
Dat is nickhinten, haal maar snel weg.
Alle reacties Link kopieren
Je wil dit uitvechten ook al valt er niks te vechten. Dat kan, het is maar wat je prettig vindt.
Ze wil oms uitkopen voor €8.000 euro er persoon. Dat is veel en veel te weinig. Daar gaan we niet mee akkoord.
quote:Cookielyon schreef op 31 oktober 2016 @ 11:52:

Ze wil oms uitkopen voor €8.000 euro er persoon. Dat is veel en veel te weinig. Daar gaan we niet mee akkoord.Wat moet het huis opbrengen? Is er al getaxeerd?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 oktober 2016 @ 16:48:

[...]





Jullie kunnen dat ook niet met elkaar, als kinderen, opbrengen ? Dat het een vakantiehuis voor iedereen uit het oorspronkelijke gezin wordt en wat jullie ook nog aan anderen kunnen verhuren? Ik kan me voorstellen dat het huis sentimentele waarde voor jullie heeft.Als mijn andere siblings het niet willen kan ik hoog en laag springen wat ik wil. Ik kan mensen niet dwingen.
quote:Cookielyon schreef op 31 oktober 2016 @ 11:52:

Ze wil oms uitkopen voor €8.000 euro er persoon. Dat is veel en veel te weinig. Daar gaan we niet mee akkoord.

Wat is het huis waard (is het getaxeerd?) en hoeveel personen maken deel uit van deze erfenis?

Dan kun je ongeveer uitrekenen wat je zou moeten krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cookielyon schreef op 31 oktober 2016 @ 11:52:

Ze wil oms uitkopen voor €8.000 euro er persoon. Dat is veel en veel te weinig. Daar gaan we niet mee akkoord.klinkt niet als buitensporig veel voor een huis nee. Hebben jullie voor jezelf helder wat het bedrag is waarbij voor jullie een afkoop wel bespreekbaar wordt? je kunt een tegenvoorstel doen natuurlijk.
HUis is getaxeerd het staat te koop voor €185.000 euro. We horen minstens 40.000 euro te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cookielyon schreef op 31 oktober 2016 @ 11:52:

Ze wil oms uitkopen voor €8.000 euro er persoon. Dat is veel en veel te weinig. Daar gaan we niet mee akkoord.Daar was ik al bang voor.
óu sont les neiges d'antan

Zelfs meer en dat per persoon. We hadden idd gelijk dat ze het geld niet kan ophoesten maar ons zo te kakken zetten met een onrealistisch bod? Ze betaald ons niet eens de helft terwijl wij de grootste deel van het huis bezitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cookielyon schreef op 31 oktober 2016 @ 11:58:

[...]





Als mijn andere siblings het niet willen kan ik hoog en laag springen wat ik wil. Ik kan mensen niet dwingen.Wat ben je kwijt aan onderhoud ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt de notaris ervan?
Dan wijs je het bod af.

Waarom maak je je er zo druk om?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven