Disneyworld Orlando Help!

27-10-2016 09:27 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik januari 2017 wil ik met mijn dochtertje (dan bijna 5 jaar) naar Disneyworld Orlando, Florida.



Ik zit alleen héél erg te twijfelen over welke accomodatie ik moet nemen! Op het Disneyworld terrein (een Disney hotel) of erbuiten (Kissimee)???



Wie heeft er ervaring met verblijf op het Disney terrein en/of erbuiten?



P.s. het prijsverschil voor 4 nachten/5 dagen komt uit op ong. EUR 50. Dus prijstechnisch gezien maakt het in principe niet echt veel uit.



Alvast dank.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sugarbaby schreef op 27 oktober 2016 @ 17:06:

[...]





Ik kreeg gratis kaartjes voor Seaworld en ben wel geweest. Voordat ik heen ging, had ik het idee dat de leefomstandigheden voor dieren in gevangenis nooit goed genoeg zouden zijn voor sommige mensen en dat het nog wel zou meevallen. Dus niet. De orca's leven in Shamu stadium en de kleine zwembaden erachter, de Beluga's hebben een klein verblijf en de rest van de verblijven waren een stuk kleiner dan ik had gedacht. Ik zou nu ook echt niet meer heen gaan.Daarbij is bij het Shamu Stadium in SeaWorld Orlando de ruimte die de orka's al hebben opgesplitst, omdat de matriarch van de groep, Katina, het oudste mannetje Tilikum niet in haar buurt tolereert. Tilikum zit meestal met één van twee wat jongere orka's als gezelschap in een bad, en de rest van de orka's in de andere baden. Ze hebben een systeem met sluizen tussen de baden om de dieren uit elkaar te houden.



Dus ja, ik zou er zelf ook niet heen gaan.



Universal lijkt me dan wel weer een leuk park, als je meerdere parken in Orlando wil bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wojak schreef op 27 oktober 2016 @ 22:59:

[...]

Daarbij is bij het Shamu Stadium in SeaWorld Orlando de ruimte die de orka's al hebben opgesplitst, omdat de matriarch van de groep, Katina, het oudste mannetje Tilikum niet in haar buurt tolereert. Tilikum zit meestal met één van twee wat jongere orka's als gezelschap in een bad, en de rest van de orka's in de andere baden. Ze hebben een systeem met sluizen tussen de baden om de dieren uit elkaar te houden.



Dus ja, ik zou er zelf ook niet heen gaan.



Universal lijkt me dan wel weer een leuk park, als je meerdere parken in Orlando wil bezoeken.



Ik vond Seaworld ook helemaal niet zo leuk verder. Het was ook vele malen kleiner dan ik dacht. Ik geloof dat de entree normaal rond de $100 zit en dat vind ik het echt niet waard.



Universal vond ik wel te gek. Vooral Harry Potter (terwijl ik geen HP-fan ben). Wel veel attracties die niet voor een 4-jarige geschikt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Seaworld willen wij ook overslaan. Na het zien van Black fish had ik daar weinig behoefte meer aan. Wel jammer, want daar staat wel een flying coaster die tof is! En volgens mij is dat de enige flying daar in Orlando, dus helaas
Op floridaforum.nl vind je vast nog bruikbare tips
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden geweest. Vond het toen leuk. Echter idd hebben orka's weinig ruimte. Na het zien van blackfish zou ik er nooit meer naartoe gaan.





Wij hadden toen een hotel buiten Disney. Zijn daar ook maar 1 dag in 1 stuk park geweest . Is leuk, al spreekt Parijs mij meer aan.



Universal is top. Ik ben een filmfreak dus voor mij helemaal top!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Twee keer in Kissimee geweest en een keer in een hotel in Orlando.

Hotel in Orlando heeft een shuttle naar disney.Verder vondt ik het hotel prima maar op een drukke locatie en megagroot.

Eerste keer in Kissimee zaten we op een soort camping bij old town.

Prachtig midden in de natuur.

Waren kleine huisjes met woonkamer en twee slaapkamers.Squirells kwamen op je veranda.Alleen wel een auto nodig om overal heen te gaan.

Tweede keer in Kissimee in Berkleyresort.

Eigen villa met zwembad die uitkeek over het meer.Prachtig.Ook een auto nodig.

Vijf dagen

op een Disney in een hotel verblijven lijkt me erg vermoeiend.Zelfs als je niet elke dag naar Disney gaat.En je bent dan zo afhankelijk van de restaurants op Disney en die zijn erg duur.Mocht je gaan shoppen heb je toch ook een auto nodig.Afstanden zijn zo enorm groot.

Seaworld heeft ook een waterpark attiqua maar niet zo geschikt voor kleine kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven